Chloe (2009)

Verenigde Staten / Canada / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Atom Egoyan
met Julianne Moore, Amanda Seyfried en Liam Neeson

Catherine (Julianne Moore), een succesvolle dokter, vermoedt dat haar man David (Liam Neeson) vreemd gaat. Om daar achter te komen huurt ze de onweerstaanbare jonge vrouw, Chloe (Amanda Seyfried) in. Chloe's verhalen over haar opwindende ontmoetingen met David brengen Catherine in verleiding om haar eigen sensualiteit opnieuw te ontdekken, maar ze realiseert zich niet in welke problemen ze haar hele familie brengt...

avatar van Joera
Vond het best een vermakelijke film. Heb me niet verveeld tijdens de film. Alleen had ik dus niet meteen door dat Chloe helemaal niets met die man had gedaan en alles verzon...

Dus wat dat betref, was het wel soort van verrassend.

Zag ergens in de reacties hierboven dat het enigzins op Fatal Attraction lijkt, maar dat vind ik absoluut niet. Fatal Attraction is toch wel heel wat beter vind ik. Sowieso niet echt heel vergelijkbare films.
Vond het dan eerder nijgen naar een soort Unfaithfull.

Ik heb heel wat films van Mrs Moore gezien en ik vind haar nog steeds bijzonder. Ondanks haar 50 jaren, die als je goed kijkt haar wel aan te zien zijn, ziet ze er nog steeds overtuigend smakelijk uit. Amanda Seyfried kon haar rol niet altijd even overtuigend neerzetten, maar grosso modo slaagde ze daar toch wel aardig in. 't Verhaal rammelt hier en daar, maar dat kan aan de filmeditor liggen.Voor mij een 3

avatar van Djumbo
Te voorspelbaar om echt een topper te zijn ..... maar Julianne Moore is wel geweldig in haar rol.
Toch wel genoten van deze prent

Film pas gezien en ik had verwacht dat ik naar een spannende thriller zou gaan kijken. Maar dat is dus niet het geval ( zo zie je maar ga nooit van een trailer uit die je gezien hebt).

Maar ik moet toch zeggen dat de film mij blij verraste. Al zat er bijna geen spanning in ben ik toch blijven kijken en dat 's avonds laat. Waar het aan lag ik weet het maar de film verveelt geen minuut en je blijft toch wel boeiend kijken.

Lag het aan de cast ? Dat zou heel goed kunnen want die was gewoon goed met prima acteurs. Daar was totaal niets op aan te merken. Ze vervulden hun rol prima.

De soundtrack van de film vond ik ook uitstekend. Die paste prima bij de film.

Ik heb de film op blu-ray gezien en daarvan moet ik zeggen dat het beeld prima was al zitten er soms wat softe momenten in. Het geluid van de disc paste ook perfect bij de film wat de soundtrack ten goede kwam.

Kortom ik vond de film lekker wegkijken en voor mij is de film zeker 3,5* waard.

avatar van Rosicky
Wat gezapige romantische thriller, met een onnodig overdreven climax. Veel bloot, en dat is vaak prettig om naar te kijken. Een interessant verhaal of spannende momenten heeft Chloe echter niet te bieden. Strandaard en overall niet interessant genoeg.

Reinbo
Bij vlagen tenenkrommend slechte remake van Nathalie. Je zou van Egoyam toch wel iets meer subtiliteit mogen verwachten. "t is dat Moore nog een goede rol weet neer te zetten, want verder was het echt niet veel soeps. Dik opgelegde Hollywoodtroep voor de blinden en empathisch achtergestelden onder ons.

avatar van rotjuh
hmmm wisselende recenties hier.... maar op een dusdanige manier dat het me nieuwsgierig heeft gemaakt.
De cast heeft me in veel andere films vaak geboeid dus laat me dit keer ook maar verassen.
Mij mening en sterren volgen als ik hem gezien heb...

en bedankt voor de spoiler Joera!

Jammer van de spoiler. Vond het nu een beetje langdradige film. Niet alles was ook even mooi uitgewerkt. Toch een aardige film om even een avondje te bekijken.

avatar van JakobFugger
Je kon wel een beetje aanvoelen waar het verhaal naar toe ging. Toch vond ik de film wel lekker wegkijken, het einde was vrij simpel, maar de film was zeker niet slecht en was ook zeker geen hoogvlieger. 3*

avatar van rotjuh
Vond het een meer dan boeiende film.
Prettig erotisch af en toe maar niet "to "much" naar mijn mening.
Het verhaal heeft mij toch nog verrast en ik vindt de film zeker de moeite waard om te kijken.
Geen woensdag avond RTL5 film maar echt een goed in elkaar stekend geheel....
4 sterren om de film wat op te peppen hier

avatar van Masterchief
Vrij slechte film die niet erg boeiend is maar ergens toch je aandacht vasthoud tot het einde (alhoewel het niet veel aandacht was). Verhaal is wel grappig, film redelijk, maar verre van goed.

Een film die je een keertje mag kijken, maar nooit de moeite voor zal doen voor een 2e keer.

Goed en origineel verhaal. Spannend tot het eind en goed acteerwerk.

avatar van Rodger
Film begon goed, in het midden van de film begon het wat saaier te worden, maar het einde maakte het weer dik inorde.
Alleen waren veel dingen/gebeurtenissen voorspelbaar, maar het was toch een redelijke goede film om te kijken...
2.5 **

avatar van daxclusive
Goede film, 4 sterren waard.
Netjes geacteerd, sommige stukken waren niet grandioos, maar was spannend genoeg om hem te blijven kijken.

avatar van Generaal Graftak
Lekker ziek sfeertje!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Wel een leuk filmpje, al is het plot al van mijlen ver te zien. Het acteerwerk maakt nog wat goed, maar uiteindelijk is dit niet meer dan een thriller genre Fatal Attraction. Het geheel kent wel wat sfeer, maar een uitblinker is het helaas niet geworden.

Niet bepaald een thriller, meer een drama met een aantal korte intense momenten. En dat kan ik toch niet een thriller noemen.

Film keek wel lekker weg, kwam naar mijn mening wat langzaam op gang en te voorspelbaar om echt in de film te komen. Het einde werd wel erg afgezaagd toen eenmaal het plot ingewikkelder werd, erg jammer. Verder werd er prima geacteerd, en paste de muziek er prima in.

Al met al een goede film, waar misschien toch wel wat meer in had gezeten.

Redelijke thriller die op het laatst nog zelfs enigszins verrassend werd. De cast deed het overigens best goed met name Julianne Moore die behalve goed speelde ook mooi uitzag. Maar de echte schoonheid in deze film was natuurlijk Amanda Seyfried die er wederom zeer mooi uitzag. Het einde vond ik overigens teleurstellend en zwak.

avatar van david bohm
Film die veel suggereert maar waarin eigenlijk weinig opzienbarends gebeurt.
Wel een vrij sterke rol van Amanda Seyfried als de bevallige Chloe die een heel gezin verleidt en hierin vooral slaagt bij de zoon des huizes, een lesbische escapade met Ms Moore daargelaten. Zo opgeschreven lijkt het nog wat, maar meer gebeurt er eigenlijk ook niet.
2½ sterretje

avatar van jumperjack
Het was allemaal te voorspelbaar, maar ik heb me wel redelijk geamuseerd, dus zijn2,5* wel op zijn plaats.

avatar van VierkanteOogjes
Inderdaad te voorspelbaar,ik had direct de chloë, euh, clou al door. Jammer, maar het kon ook echt niet anders. Als je even nadenkt hoe het wellicht zou zitten, dan is er maar 1 lijn mogelijk in het verhaal (als je denkt aan iets 'verrassends'.
Einde was afgeraffeld, had gehoopt op echt iets spannends, maar tegendeel was waar.

Julianne Moore speelde goed en ik had het idee dat ze het wel naar haar zin had, gedurende de film.

Ik vind Amanda Seyfried helemaal niet zo mooi...

2,5 *

avatar van Mars4i
Na de gemengde meningen hier toch maar gaan kijken. En het viel dus tegen. Niet spannend, niet dramatisch en niet komisch.

Ik vind de acteerprestaties van Liam Neeson steeds minder worden. De rollen die die speelt liggen ook mijlenver uit elkaar. Neem nou deze rol of die in The Other man (ook een matige film) en zet daar dan tegenover The A team of Taken.

rose
Wat is Julianna Moore een geweldige mooie vrouw.
Vond dat Amanda Seyfried totaal verbleekte bij haar!
Einde weer iets te simpel en te makkelijk, maar al met al een heerlijke film!

Een film met een spannende lading. Suggestief hier en daar. Vond het 'lekker' traag. Idd afgeraffeld einde. Chloe had wat mij betreft een geraffineerdere rol mogen spelen, zeker in relatie tot die zoon. Daar zat meer in. Maar verder vond ik het top. Neeson vond ik niet goed gecast. Er zijn betere m.i. die van nature al slecht lijken.

avatar van Fran
Een film die optisch gezien mooi is uitgewerkt. Vooral het huis vind ik heel goed als weerspiegeling van de verdorde relatie tussen Catherine en David en eigenlijk wel het hele gezin. Verder bleef het verhaal mij op zich wel boeien van het begin tot het einde.

Maar toch miste ik wel een beetje spanning. Het verhaal vond ik redleijk voorspelbaar en ik miste toch een bepaald gevoel voornamelijk vanaf de kant van Chloe. Ik zag geen echte wanhoop of bezetenheid of iets dergelijks. Ze kwam redelijk matjes op me over waardoor haar beweegredenen om zo bezeten te raken van Catherine niet echt op me over kwamen.

Julianne Moore vind ik bij uitstek de beste van deze cast. Zij zette hier een hele sterke rol neer. Ik voelde haar eenzaamheid wel en de angst om door je man als oud vod aan de kant geschoven te worden. Dat vond ik wel heel sterk door haar neergezet. De rest van de cast was ook wel goed maar sprongen er wat mij betreft niet zo uit als Moore dat deed.

orbit
Aardige thriller met een interessante invalshoek hoertje wordt verliefd op vrouw die haar man wil betrappen via haar, maar het is een beetje onovertuigend zo nu en dan en vooral Chloe zelf had wel iets overtuigender kunnen zijn, ondanks d'r mooie guppyogen.

avatar van Aapje81
Na de bioscooprelease heb ik hem nu voor de tweede keer gezien en ik moet zeggen dat ik toch wel erg gevoelig ben voor die guppyogen. Maar behalve dat heeft deze film heel veel moois te bieden. Vooral de acteerprestaties en de muziek vond ik zeer sterk.

avatar van Nicolage Rico
Vermakelijke, doch voorspelbare film. Van begin af aan is duidelijk dat Chloe een beweeglijk en erotisch gericht hersenpannetje heeft en alles uit haar borst...euh... duim zuigt. De titel doet daar nog een flinke schep bovenop.

Zoals gezegd, de film vermaakt - het verhaal is boeiend genoeg, en wordt deels voldoende ingevuld door o.a. het acteerwerk van Neeson en Moore en sommige aardige dialogen, maar wordt anderdeels gecompleteerd met matige invalshoeken en weinig verhullende scènes.

Amanda Seyfried is te licht bevonden voor dergelijke rollen (hoewel, met zulke borsten...) Zeker in vergelijking met Julianne Moore, die al enige tijd actief is - met alle vaardigheden van dien.

Aardig eind, met het tonen van de zelfverzekerdheid van Catherine d.m.v. het knotje en - zelfs - de haarspeld van Chloe.

Typische 3*-fim.

avatar van Aapje81
Na aanschaf van de DVD en de film nog enkele malen te hebben herbekeken kan ik niet anders dan de maximale score geven. Deze film werkt voor mij op meerdere niveaus erg goed. Helemaal mijn film!

avatar van TragieStar.*
Al heel maar dan ook heel lang wilde ik deze film al zien. En het leek mij helemaal geweldig. De cast was prachtig maar ook het verhaal sprak mij aan. Vanavond was dan ook eindelijk de avond dat ik deze film kon bekijken . Ben toch niet helemaal om ver geblazen. Had echt op veel meer gehoopt. Ik baal heel erg.
Het acteerwerk kwam allemaal moeizaam over, van zowel iedereen. Liam Neeson vind ik zoiezo al niet geweldig en vooral toen hij boos werd kwam het allemaal nep over, maar hij is opzich wel leuk. Maar het minste van de 3. Julianne Moore, is een veelzijdige actrice en ze laat zien dat overtuigend en goed overkomt. In deze film vond ik haar personage iets minder geslaagd maar ze kwam er goed mee weg. En dan heb je Amanda Seyfried, de knapste en 1 van mijn leukste actrice. Had toch ook op meer gehoopt van haar, maar ach ze was leuk.
Het verhaal was eigenlijk helemaal niet zo goed uitgewerkt, niks bracht echt emoties bij me los en boeide mij erg. Het was een lange zit met een langdradig en saai randje. Niet dat ik me niet vermaakt heb hoor. Integendeel ik heb me uitstekend vermaakt, maar dat wil niet zeggen dat het een topfilm is. Het is een film die leuk is voor 1 keer. Het einde vond ik minder geslaagd, en kwam erg overdreven over. Het ging wel TE snel in 1 keer, en niet volgens het goede ritme. Ook daar had ik meer gehoopt.
Een aanrader, maar voor je aan de film begint haal geen dingen in je hoofd. Wacht niet op dingen waar je versteld van staat, die je van je stoel blazen en die je echt raken. Daar komt deze film niet in de buurt. Zo had ik dat allemaal, en is het alleen maar tegengevallen. Eigenlijk wist ik meteen al hoe alles zat, maar het blijft hier en daar toch spannend. Je wilt de film wel afkijken, dat is 1 ding wat zeker is.