Chloe (2009)

Verenigde Staten / Canada / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Atom Egoyan
met Julianne Moore, Amanda Seyfried en Liam Neeson

Catherine (Julianne Moore), een succesvolle dokter, vermoedt dat haar man David (Liam Neeson) vreemd gaat. Om daar achter te komen huurt ze de onweerstaanbare jonge vrouw, Chloe (Amanda Seyfried) in. Chloe's verhalen over haar opwindende ontmoetingen met David brengen Catherine in verleiding om haar eigen sensualiteit opnieuw te ontdekken, maar ze realiseert zich niet in welke problemen ze haar hele familie brengt...

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe expliciet die sex scene is tussen
Julianne Moore en Amanda Seyfried., waar zo over wordt gerept in
sommige media.
Ik bedoel er was ook zo een ophef over de kus tussen Amanda Seyfried
en Megan Fox, what turned out to be just a kiss

Vond hem niet zo........ neeeee,, What lies beneath was 100x beter en spannender! Dat Amanda mooi is of niet (vind het wel mee vallen) zegt niet meteen dat het een goede film is... Vond hem softies en niet zo spannend, einde ook heel anders verwacht! Ik dacht bijv. dat er wat met die zoon ging gebeuren, z'n soort wraak ,,,

in Dear John speelde ze ijzersterkt, lijk net dat ze deze rol snel moest afraffelen

avatar van Aapje81
barcelonagek schreef:

Waar haal jij die vergelijking met What Lies Beneath vandaan. Dat is toch een totaal andere film. Ander genre zelfs.

avatar van evadege
Verrassende film, eind een beetje afgeraffeld, hadden ze wel wat meer kunnen uitwerken eigenlijk.

avatar van The_Game
Ik wacht nog ff op een goede release en dan ga ik hem snel kijken. Ik ben benieuwd.

Goeie film. Natuurlijk ook omdat Amanda erin speelt. Amanda heeft deze film, evenals "Dear John" erg goed gedaan! Ik had alleen een heel ander einde verwacht. Ik wist bijna zeker dat Chloe haar zoon zou vermoorden of iets dergelijks. Of een soort einde als Orphan, waarin het eerst zo onschuldige meisje het gezin uitmoordt en alleen moeder overblijft.

Een film die mij in ieder geval niet ging vervelen 3,5*

avatar van Psolitsa
Aardige film. Ik had me er erg op verheugd om deze te zien, dus mijn verwachtingen waren eigenlijk een beetje te hoog..
Een drama met wat thriller elementen erin. De cast was goed, Amanda is een prachtig meisje wat ook nog eens kan acteren, en ook Julianne en Liam spelen super.
Ook de muziek/soundtrack vond ik mooi uitgekozen.
Het enige wat ik vond tegenvallen, was de spanning. De film komt niet tot een clou. Constant wacht je dus eigenlijk op iets, dat gaat gebeuren, maar dat komt niet.
Het stuk waar Chloe dus uiteindelijk naar beneden valt en overlijdt, vind ik dan ook een tegenvaller. Ik had wat meer spanning/clou verwacht.
Verder een prima film , die het bekijken waard is.

avatar van james_cameron
Intelligent uitgewerkt, erotisch geladen drama met thrillerelementen. Vooral de dialogen zijn erg goed. Met Neeson en Moore in cast kan er natuurlijk weinig misgaan, maar het is vooral de doorgaans nogal irritante Seyfried die hier in positieve zin opvalt. Zij is zeer overtuigend in de titelrol en laat hier zien meer in huis te hebben dan de leeghoofdige bimbo's die ze normaalgesproken vertolkt. De film zakt tegen het einde helaas wat in, wanneer de thrillerelementen gaan opspelen en de film afzakt naar een tweederangs, Fatal Attraction-achtige climax. Jammer. Tot dat punt is het echter een prima film.

avatar van matthieu1204
waardeloze film !!!!

overduidelijk hoe de film in elkaar steekt en wat er gaat gebeuren.
het einde is zeer snel afgerafeld , had zeker meer in kunnen zitten, meer spanning of een plotselinge wending in het verhaal.

snel vergeten maar

avatar van ralfsjam
goede film van een redelijk niveau. goed acteerwerk en leuke karakters. het begin kwam traag op gang, en ondanks dat ik vrij snel snapte hoe het zou gaan eindigen bleef het toch boeiend genoeg. geen film die hoge ogen zal gooien, maar een 3.5 zeker wel waard. gewoon lekker kijken als je intresse hebt....

Beetje merkwaardige film.
Het eerste uur is voornamelijk langdradig.
Julianne Moore denkt dat haar man haar bedriegt en de manier waarop zij dat tracht uit te vinden is nog wel uitgekookt en slim bedacht. Maar het zure karakter dat Moore neerzet en de manier hoe ze met deze ontdekkingen omgaat komt zo zeurderig en traag over dat je stierlijk gaat vervelen. Het irriteert zelfs.
Na een dik uur kantelt de film ineens maar de ontwikkelingen die dan volgen zijn zo ongeloofwaardig en te belachelijk voor woorden dat "Chloe" beetje lachwekkend wordt.

avatar van RickZ
Thrillerdrama dat netaan onderhoudend genoeg is om te blijven kijken. Voor erotiek kan je beter een andere film gaan kijken, of gewoon naar het strand gaan.

avatar van Psolitsa
In de film lijkt Chloe ziek te worden maar dat wordt verder nergens meer gebruikt . Of had het toch een functie? [/quote]

Dit vroeg ik me dus ook af. Er wordt iets gesuggereerd en daarna niet meer uitgewerkt. Beetje jammer.

Ik vind dit maar een matige film, de karakters zijn niet geloofwaardig.
het verhaal is al vanaf het begin te voorspellend en niet goed opgebouwd.

avatar van chebby

avatar van ken1976
Geen hoogvlieger maar zeker geen laagvlieger,ik zou ,persoonlijk hier wel het thriller gedeelte weghalen want het is meer een spannende drama.

Liam Nelson en natuurlijk de rest van de cast akteert goed.
Het verhaal heeft nog een leuke (voor mij wel een voorspellende) wending, maar het einde had toch wel wat beter gekund.

Kortom wel een voldoende dus 3,0 sterren!!!

chebby schreef:
Leuke sexscene !

en hup! meteen een 5.....?

avatar van rotem
Beetje voorspelbaar, maar wel een lekker filmpje.

avatar van Minority_Check
ik had toch wat meer van verwacht vooral aan het einde
was veel te snel afgelopen

ik vond wel de muziek erg goed passen bij de film
beetje duister achtig

avatar van pardalis
Leuke film, een echte drama zoals vrouwen die graag hebben. Het acteerwerk mag er echt wel zijn ! Het verhaal op zich kon iets sterker gemaakt worden. Het was lekker onderhoudend en waarschijnlijk voor velen voorspelbaar, maar dat heb je al zo vaak !
leuk 3,5

Normale film. Vind het acteer werk wel heel goed, het verhaal wat apart.

Daarom drie sterren.

avatar van Insignificance
Lelijk. Film lijkt wel door matglas geschoten. Sowieso klooit Egoyan nogal aan met glas en spiegels. Mooiste shot is als Chloe tegen het ijshockey-hek aankruipt en haar manga kijkers en volle lippen de camera in beslag nemen. Mooi meisje, die Amanda Seyfried, maar op dik anderhalf uur film is één zo'n shotje nogal karig. De poster beloofde meer.

De sex-scènes zijn weinig gedurfd, al zal de lesbische pas de deux wel wat stof doen opwaaien. Nergens voor nodig overigens. Het wil simpelweg niet echt vlotten tussen Chloe en Catherine; de vonken spatten er in erotische en spannende zin niet bepaald van af.

Dat wordt nog eens benadrukt door het trage ritme en de voorspelbare verwikkelingen. De suffe dramatiek in huize Stewart is tot daaraan toe, maar ook wanneer Chloe zich er mee gaat bemoeien, weet het nergens onder de huid te kruipen. Dat ze de kluit besodemietert is natuurlijk geen verrassing, net als het rolletje dat zoonlief daarna nog gaat spelen. Allemaal erg voor de hand liggend met een bedenkelijk slot. Saaie film.

avatar van Thera.
Net gezien en wat mij betreft een goede film. Goed geacteerd en goede twist. Ik heb er van genoten en me geen minuut verveeld. Uitstekende sfeer. Amanda Seyfried straalt iets sereens uit, wat uitermate geschikt is voor de rol. Ze doet me denken aan Dakota Fanning, maar dan met vollere lippen. Neeson en Moore zijn altijd goed. En dan het huis! Prachtig met die bomen zo voor het raam.

Ik hoop vanavond het origineel te zien, want daar ben ik nu ook wel erg benieuwd naar.

een goede film zeker 4 ster waard

avatar van Elineloves
'' All I know is if I do it just right, I can become your living, breathing, unflinching dream. And then I can disappear. ''

Ik kan er niks aan doen, maar ik blijf Amanda een vervelend mens vinden om naar te kijken. Hoe dan ook, toch heb ik deze film een kans gegeven, vooral vanwege Neeson en Moore. En ik moet bekennen.. ik heb er geen spijt van.

Prettig aan ''Chloe'' is dat je meteen weet met welke personen je te maken hebt. Het begint vrij rustig zodat je iedereen goed leert kennen, en dan komt er plots vaart in het verhaal. Seyfried slaagt er in om als sensuele escortdame over te komen, maar ze kon me niet overtuigen betreft haar donkere kant. Ze was niet manipulatief en twisted genoeg en bleef maar met grote bambi ogen kijken. Vooral de slotscene was dan ook onbevredigend voor mij. Het was net een stapje te hoog voor haar om zo'n rol te spelen. Bij Julianne gaat alles veel natuurlijker. Als zij iets speelt, geloof je het. Je leeft met haar mee en welke emotie ze ook toont, jij als kijker snapt het.

Maar god... misschien viel het mij als enige op... wat heeft Moore JOEKELS van tepels!

Maargoed.. de film gaat dan ook niet over de nipples van Moore. Het is een zwoel, erotisch thrillertje die vooral dankzij overtuigend acteerwerk de moeite waard zijn. Kudos voor Neeson en Moore.

avatar van RickZ
chebby schreef:

Elineloves schreef:

Voor tepels en softsex kijk je naar bv "I am virgin" !

Psolitsa schreef:

Volgens mij ken ik jou ?!

avatar van Elineloves
RickZ schreef:

Voor tepels en softsex kijk je naar bv "I am virgin" !

Ahum.. niet zomaar iets posten om maar te posten. Ik zeg duidelijk:

Elineloves schreef:
Maargoed.. de film gaat dan ook niet over de nipples van Moore.

En je laatste quote gaat ook niet over de film he!

avatar van decicco
Elineloves schreef:

Misschien was ze wel echt opgewonden in die scenes.

avatar van ralfsjam
Moore is gewoon een mooie vrouw met wat blijkt ook mooie tepels! maar moeten we het daar dan zo ontzettend over hebben? nee toch?

avatar van Naomi Watts
If people think this is exciting, than i'd resign from the porn-industry right away

- Sasha Grey, professional pornstar en mainstream actress

Daar slaat dit boegbeeld eigenlijk de spijker op zijn kop. De film pretendeert een erotische thriller te zijn en daar gaat het juist fout. Totaal geen chemistry tussen Seyfried en Moore, de erotische scenes zijn veel te braaf en ja fysiek zijn dit ook niet de actrices die rijp zijn voor zo'n rol. Niet dat dit zo belangrijk is, maar het moet natuurlijk wel aangenaam zijn om te kijken. Zo fysiek ervoor staan en in zo'n film spelen kan natuurlijk gewoon niet.

Moore vind ik een geweldige actrice maar het zogenaamde talent van Seyfried zie ik nog steeds niet. Ook een akelig kind om te zien vind ik. Vooral die verhoudingen van haar ogen vind ik afgrijselijk maar terug naar de film. Het probleem zit vooral in Seyfried, die komt gewoon niet geloofwaardig over. Erotiek is er niet te vinden, chemistry is er niet tussen Moore en Seyfried, Seyfried valt qua acteerwerk ook door de mand en ook het hele plot rammelt aan alle kanten (en het gemis van erotic tention is een doorslaggevende factor) en dat einde gaat helemaal nergens over natuurlijk. Je houdt eigenlijk vrij weinig over, en erotische scenes kijken met afstotelijke mensen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.