Chloe (2009)

Verenigde Staten / Canada / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Atom Egoyan
met Julianne Moore, Amanda Seyfried en Liam Neeson

Catherine (Julianne Moore), een succesvolle dokter, vermoedt dat haar man David (Liam Neeson) vreemd gaat. Om daar achter te komen huurt ze de onweerstaanbare jonge vrouw, Chloe (Amanda Seyfried) in. Chloe's verhalen over haar opwindende ontmoetingen met David brengen Catherine in verleiding om haar eigen sensualiteit opnieuw te ontdekken, maar ze realiseert zich niet in welke problemen ze haar hele familie brengt...

avatar van Amercianpie
Liam neeson!
Ik kan niet wachten!

domkey
Yep, kijkt me leuk.

avatar van TragieStar.*
Deze film lijkt me dus echt leuk zeker met zo'n goede cast.
Amanda Seyfried acteert altijd leuk, kan niet wachten

avatar van Coelers
Gisteren de trailer zitten kijken.
Lijkt me zeker een goede film ben erg benieuwd!

avatar van VS-
VS-
boeiende trailer. ben benieuwd

avatar van decicco
Vandaag de trailer gezien op tv zag er allemaal leuk uit!

avatar van Colonel Dax
Had ik kaarten voor de pers voorvertoning, kon ik helaas niet gaan, Dan maar effe wachten.

Ben benieuwd. Zag de trailer op TV en hij lijkt mij wel spannend. Denk wel dat ik hem eerdaags ga zien!

Gisterenavond gezien in de voorvertoning. Vooraf moet gezegd dat ik het origineel niet heb gezien, wellicht dat er toe bijdraagt dat de film mij niet imponeerde. Na het zien van de trailer had ik al gemengde gevoelens, deze film kon alle kanten opgaan. Het is toch vooral meer drama geworden dan thriller.

Het verhaal op zich is heel aardig alleen er zit geen vaart in. Het sleept zich door anderhalf uur heen en wordt nergens echt pakkend. Liam Neeson is, vermoedelijk vanwege zijn "geringe" rol niet groots. Hij speelt zijn rol op de automatische piloot en komt daardoor niet uit de verf. Julianne Moore zet daar een prima rol tegenover, haar wanhoop, haar angst maar toch ook de nieuwsgierigheid komt goed in beeld. Ook Amanda Seyfried speelt een acceptabele rol maar leunt toch voornamelijk op haar (m.i. niet onaantrekkelijke) voorkomen. De afloop van het verhaal is teleurstellend en is nogal afgeraffeld. Het moment waarop Chloe uit/door het raam valt lijkt op een scene uit een gemiddelde B-film Ik kom dan ook niet verder dan hooguit een 2,5

Gisterenavond in een Sneakpreview gezien. Het verhaal werkt naar climaxen toe die naar mijn inziens niet groot genoeg zijn en hier en daar toch vrij voorspelbaar. Het verhaal boeide wel en dat lag niet alleen aan overdosis aan bloot en pornografische scenes;)

gnoebe schreef:

Het moment waarop Chloe uit/door het raam valt lijkt op een scene uit een gemiddelde B-film Ik 5

Dit vond ik ook zeer typerend voor de film, naar mijn inziens een net niet film.

2 sterren.

Elineloves schreef:

Thank god, dacht al dat ik de enige was die zich hier aan stoorde. Voorafgaand de film Valentine's Day kwam deze trailer in beeld, en ik hoorde de mannelijke bezoekers: 'Oehh!' roepen. Ik keek mijn vriendin aan en dacht echt: 'WTF?' Heb nog eens goed om me heen gekeken, maar ze werden echt enthousiast bij haar verschijning. Apart.

Moet eerlijk bekennen dat ik Amanda Seyfried juist een van de mooiste actrices van dit moment vind. Zij heeft duidelijk iets eigens wat ik bij veel Amerikaanse actrices mis. Je kan moeilijk om haar heen en dat maakt aantrekkelijk.

Maar goed ik ben wel benieuwd naar de film. De poster bevalt mij in ieder geval.

kramersietse
Is dit een remake van een Franse film van enkele jaartjes geleden? Zag op België kort geleden ook een film met een bijna identiek verhaal.

avatar van t-i-m
erg goede film. had een clichématig Amerikaans filmpje verwacht, maar was het totaal niet. de film is erg langzaam maar blijft interessant door de mysterieuze sfeer, al zie je wel van het begin de clou al aankomen maar volgens mij gaat het daar ook niet helemaal om. het begin doet vermoeden dat de film draait om Neeson, echter zijn rol in de film is piepklein. de chemie tussen Moore en Seyfried is geweldig, beide zetten hun rol fantastisch neer. vooral Seyfried weet op een ge geef moment me flink de koude rillingen te geven, wat een geweldige rol heeft zij. en Moore, tsja, Moore is gewoon een fantastische actrice. de overdosis aan pornografische scenes heb ik over het hoofd gezien. volgens mij zat er maar 1 seksscène in (wel een fantastische btw, een lesbische seksscene waar weinig aan de verbeelding wordt overgelaten is niet iets wat je snel verwacht in een Amerikaanse film) camerawerk en cinematografie waren niet erg bijzonder, maar vooral het verhaal, gevoel, snelheid en acteerspel brengen de film naar een hoger niveau voor mij. verschrikkelijke poster en naam btw, doet overkomen als een foute goedkope horror ala Jeniffer's body, en nee, dat is deze film niet

avatar van mandy7
Ik vond Liam Neeson ook wat auto-piloot achtig
maar aangezien zijn vrouw tijdens de opnames is overleden,
is hem dat vergeven.

Seyfried en Moore waren beide uitstekend.
Het verhaal is halverwege wel al duidelijk,
maar dat maakt het niet minder goed.
Heb er van genoten.

Oh en de film bevat, in tegenstelling wat eerder gezegd werd, geen overdosis aan sexscenes.

Kiralona
Pakkend, onverwacht, ja vond het wel een geslaagde film.

avatar van 3rd Rock
kramersietse schreef:

min of meer gebaseerd op Nathalie.... Dat stond iig op de aftiteling.

net in de bios gezoen en ik vond em goed op inderdaad, de slotscène waarin Chloe met raam en al naar beneden flikkert. Hoe kreeg ze dat uberhaupt voor elkaar? Zo'n raam zou toch gesloten moeten zijn er niet spontaan uit mogen vallen??na.

avatar van wwelover
Vreemde film maar zeker geen onaardige. Het verhaal is niet echt spannend, maar wel boeiend en er zit een aardige twist in. De sfeer is in ieder geval erg lekker. De seksscenes zijn nog vrij aardig gefilmd, niks ordinairs aan. Toch had de film hoger gescoord als het einde niet zo k*t was. Vond het toen echt te ver doordraven. En dat met het raam sloeg echt werkelijk alles.

De film heeft een topcast. Julliane Moorre is erg sterk en hetzelfde geldt natuurlijk voor Liam Neeson. Topacteur die me de laatste jaren erg is bevallen. Maar de grote ster is natuurlijk Amanda Seyfried, ze speelt niet alleen heel goed ze is ook nog eens heel knap.

avatar van namingway24
Mooi ingetogen drama met een adembenemende Amanda Seyfried. Haar scènes met Moore waren soms erg erotisch geladen en ze hadden voor mijn gevoel een goede "chemistry". Hoe Seyfried omschrijft hoe ze Neeson verleid, dat laat weinig aan de verbeelding over. De sexscène tussen Seyfried en Moore was erg mooi.

Ik had alleen nooit echt een gevoel dat het spannend werd, met uitzondering van misschien de laatste minuten. Degelijk tijdsverdrijf, maar geen film die ik snel nog een keer zou bekijken. Aleen misschien om Seyfried en Moore...

De acteurs waren best goed in deze film. Maar het verhaal erg voorspelbaar, traag en de 'ontknoping' was ronduit slecht. Vreemdgaan met een vrouw omdat je je op die manier dichter bij je man voelt? Een raam (of muur) op de 2e verdieping wat er zomaar uitvalt als je er tegenaan stoot? De sexscene en beschrijvingen over de zogenaamde affaire hadden minder expliciet gemogen.

Al met al 2 sterren dus.

avatar van VS-
VS-
hoezo draait die nog niet in pathe? 4maart toch eigenlijk? vraag voor de mensen die 'm al gezien hebben, welke bioscoop of site?

avatar van Jules15
Ik weet dat hij in de euroscoop in tilburg draait. Ook draait deze bij alle mustsee bioscopen als ik me niet vergis

avatar van t-i-m
pathe groningen
pathe arena
pathe buitenhof
pathe de kuip
pathe de munt
pathe tuschinski
en volgens mij ook in een aantal filmhuizen tenminste volgens mij hier in groningen wel. verder weet ik het niet. het is een vrij kleine film met niet erg veel bezoek dus de wat kleinere pathe bioscopen hebben hem denk ik al weer uit het programma gegooid.

ik ga er zo naar toe, pahtne munt om 12.30 uur

Slechte fim, ik vind dat er niet echt een goed verhaal inzit en dat er ook geen diepgang in de film zit. Snap ook niet waarom er triller bij deze film staat.

avatar van Aapje81
Ik heb vanavond deze film in de bioscoop gezien en hij is me zeer goed bevallen.

De belangrijkste reden om dit te doen was Amanda Seyfried. Ik vind haar erg mooi en ze acteert ook nog heel behoorlijk. Voor deze film had ik haar eigenlijk alleen in komische rollen gezien en ik was dan ook zeer aangenaam verrast dat ze zich ook in dit soort rollen goed staande weet te houden.

Laat ik het nog wat scherper zeggen zij is echt de attractie van deze film en spat in elke scéne zo ongeveer van het scherm en zorgt vrijwel alleen voor de beklemmende en broeierige sfeer in deze film. Groot compliment ook voor de regisseur dat hij haar zo mooi in beeld brengt.

Verder deed ook Julianne Moore het uitstekend en was de wisselwerking met Seyfried heel goed gedaan. Neeson draaide op routine en de rest van de film moest het vooral hebben van de schitterende muziek en mooie beelden.

Enige minpuntje was de ontknoping van de film die voor mijn gevoel nogal abrupt was. Alles bijelkaar stelde het hele scenario eigenlijk niet veel voor maar omdat de acteurs het zo overtuigend doen en de sfeer zo beklemmend is kan ik toch niet anders zeggen dan dat ik dit een hele goede film vind met een zeer verassende (beste) rol van Seyfried.

gnoebe schreef:

Wat is het origineel dan?

Nathalie... (2003)

Dit is het orgineel.

Die ziet er iets interessanter uit. .