Conspiracy Theory (1997)

Thriller

geregisseerd door Richard Donner
met Mel Gibson, Julia Roberts en Patrick Stewart

Jerry Fletcher is een paranoïde New Yorkse taxichauffeur die in alles een samenzwering ziet. In zijn wereld vermommen alledaagse dingen zich in kwade krachten. Officier van Justitie Alice Sutton hoort hem aan en denkt daarbij aan de verdachte omstandigheden waaronder haar vader is vermoord. Ze neemt Jerry's verhalen pas serieus als er werkelijk kwade zaken gebeuren. Dan beginnen ze samen de levensgevaarlijke speurtocht naar de waarheid in een wereld, waarin niemand te vertrouwen is.

Had toch wat meer verwacht van deze film.
Vond het niet echt een thriller een beetje saai zelfs.
Van beide hoofdrolspelers, Gibson en Roberts heb ik al veel betere dingen gezien.

avatar van kleez
Goede film, zeker ook in die tijd. Vond het laatste uur / half uur beetje langdradig.

Grappig is dat al die theorieën die hij in het begin noemt (in de taxi) en velen die later worden genoemd zijn nu nog hartstikke 'hot' op vele fora's e.d.

Hier wel een goede review vind ik:
Hoffman reviews Mel Gibson's "Conspiracy Theory" - revisionisthistory.org

(al moet je ook hier in gedachten houden wat het standpunt van de schrijverT is)

avatar van fun in acapulco
Vaak gezien en blijft aangenaam kijken. Gibson is top.

Best wel een leuke en ook wel goede thriller, met een lekker opdreef zijnde paranoïde Mel Gibson in één van de hoofdrollen.

Het verhaal zit leuk in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Ook weet het verhaal te boeien en zitten er komische momenten in (met name natuurlijk die met Mel Gibson). De cast doet het goed en leuk en dan met name natuurlijk de drie hoofdrolspelers Mel Gibson, Julia Roberts (zag er ook niet onaardig uit) en Patrick Stewart als de slechterik.

Kortom gewoon een leuke thriller die zich lekker wegkijkt en ondanks de behoorlijke duur nergens verveeld.

Het verhaal begon niet bepaald overzichtelijk: er werd op een wilde en chaotische wijze (weliswaar zonder veel vaart) wat af "gesamenzweerd". Maar gelukkig toen Julia Roberts acte op het appel verscheen en er een tandje "af"geschakeld werd, werd de zaak wat interessanter. Helaas was dit ook weer van korte duur. Alles bij elkaar toch een solide maar langdradige actiefilm waar meer in had gezeten. Bovendien vond ik hem vrij donker. Over de cast: Patrick Stewart verraste mij in positieve zin, Julia Roberts speelde okay en van Mel Gibson ben ik sowieso nooit een fan geweest.

avatar van Antonev
Vermakelijk allegaartje, met een geestige Gibson! Aardig om eens gezien te hebben.

Vermakelijke film die naar mijn mening (nog steeds) goed wegkijkt.
Mel Gibson en Julia Roberts vind ik in deze film een goede combi. Naar het eind toe de gebruikelijke Amerikaanse zoet sappigheid die ze er om een of andere reden toch altijd in moeten stoppen maar dat is ze vergeven.
En inderdaad zeker voor uit die tijd(tovh alweer bijna 20 jaar geleden) nog steeds een leuke film.

Goeie film waarin een paranoïde taxichauffeur overal een complot in ziet. Het verloop van deze soms licht komische thriller laat zich niet gemakkelijk voorspellen, waardoor het geheel ondanks de flinke lengte toch onderhoudend blijft. Mel Gibson zet zijn personage uiterst vermakelijk neer en ook Patrick Stewart is wel goed gecast als de bad-guy.

avatar van ZenZin
Leuk voor de fan van de oude (jonge) Mel Gibson . Typische flauwekul zoals die alleen in de USA gemaakt kan worden dus de plot zit overvol gaten en om het nog enigszins aannemelijk te maken moet je die wel zelf invullen mbv een dosis fantasie want zoals wel vaker wordt er meer gesuggereerd dan waargemaakt.

Langdradige flopfilm met Mel Flopson en de frigide Julia Roberts. De laatste zei in een interview dat ze seks "vies, naar en onprettig vond". Dus je kijkt naar een film waar de hoofdrolspelers ondermaats zijn......(Mel letterlijk, die schijnt nogal wat scenes op een verhoging te spelen....) O....in vier dagen twee keer op tv...ja het moet goedkoop)