District 9 (2009)

Zuid-Afrika / Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Neill Blomkamp
met Sharlto Copley, Jason Cope en William Allen Young

Het verhaal over een fictionele wereld waarin onze aarde in het jaar 1982 door buitenaards leven wordt gevonden. De mensheid heeft dit buitenaardse ras echter als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris, wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.

avatar van mcdaktari
vandaag 14 aug. gaat hij in Amerika in de bioscopen. Jammer dat we hier nog even moeten wachten . Na het zien van de trailer denk ik dat dit wel eens een hele goeie film kan zijn.

JacoBaco schreef:
Verwacht Woensdag 07-10-2009

waar heb je dat gelezen jacobaco? want hier in de bioscoop agenda staat er niks van in dat ie 07-10-2009 verwacht word.
Maar laten we hopen dat het zo is.

mcdaktari schreef:

Maar laten we hopen dat het zo is.

Ik heb gewoon gekeken op
Pathé.nl - Nederland - Films - Verwacht bij pathé - pathe.nl

7 oktober 2009

avatar van mcdaktari
Oke bedankt, ik kijk er in ieder geval naar uit

avatar van AmazingShikoku
Er komt nog zoveel leuk Sci-Fi spul uit dit jaar zeg

avatar van SieRoX
Ik heb net een Amerikaanse vriend gesproken. Hij zei dat dit echt een aanrader is.
Op IMDB krijgt hij dan ook een 9.1/10 rating met meer dan 1200 stemmen !!!
Begin toch wel benieuwd te worden in deze nieuwe film

Zojuist gezien, en wat een film zeg! Zoveel lagen, zoveel goed sociaal commentaar, goed verhaal. Een van de beste films aller tijd. En ik zeg dit niet zo snel.

Ik ben ook al een fan.

Nieuwe trailer met interviews en twee teaser achtige dingen.
Apple - Movie Trailers - District 9

avatar van misterwhite
De film is volgens IMDB geweldig. Hij staat nu al in de top 250. Ik kan echt niet meer wachten, ik hoop dat de film mij ook erg goed gaat bevallen

Ik weet niet waar ik met m'n kop heb gezeten, maar ik heb vanochtend pas de trailers van Apple voor het eerst gezien!

Zag de poster wel hangen in Berlijn, maar ik dacht eerst dat het om een animatiefilm ging.
Jemig wat ziet dat er goed uit zeg, ik ben helemaal hyped up en kan niet wachten om het te gaan bekijken! Deze MOET je wel zien in de bios denk ik, dus helaas nog 2 maandjes wachten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Dat ziet er tof uit zeg, ben erg benieuwd!
Die trailer is zo ontzettend sfeervol..

avatar van HarmJanStegenga
Ben nu ook wel errug benieuwd. Trailer ziet er goed uit, komt op de lijst.

Las er gister een erg goede review over en de trailer vandaag zag er zeker goed uit, origineel lijkt hij me zeker wel.

Pastichio Rocker
Als ik het zo lees is dit één van de intelligentere sci-fi thrillers.

avatar van rocco101
Op www.cinemassacre.com/ (van de angry videogame nerd) stond het volgende stukje:

Wow! I saw District 9. No video review. It wouldn’t help. I’m at a complete loss for words. It’s the first movie I saw this summer that I would call a work of art. The action scenes got me genuinely excited, not for the mere commercial spectacle, but because I actually cared about the story and that seems to be the hardest cinematic trait to accomplish nowadays. Holy fuck, go see this movie.

Dit is voor mij alleen maar weer meer aanleiding om niet te kunnen wachten!

avatar van rocco101
De regisseur is trouwens gekozen door Peter Jackson als ik mij niet vergis. Ooh man! oktober pas!

avatar van JacoBaco
Godsamme, deze film moet echt goed zijn. Iedereen die hem heeft gezien is lyrisch.

Maar gelukkig blijven mijn verwachtingen vrij laag dankzij onze grote vriend Batman The Dark Knight. Met TDK was het precies hetzelfde. Beste film ooit las ik overal. En toen ik hem gezien had dacht ik,.. mmm.. goed, maar verre van een meesterwerk.

Dus bedankt TDK. Dankzij jou kan ik nu nooit meer hele hoge verwachtingen hebben bij een film en dat is alleen maar positief. Ben je toch nog ergens goed voor met je kapitalistische rotkop.

avatar van De Knip
Ik ben nu 10 minuutjes aan het kijken, maar het lijkt nu al te belachelijk! Een beetje de Apartheid door laten schemeren via een of andere film over aliens....? Vreemd, maar ik zal ff verder kijken naar dit nogal weirde verhaal.... Tot nog toe meer een parodie/zwarte komedie....

Ik ben ook net even 12 minuten aan het kijken, en je hebt inderdaad gelijk. Wat een belachelijk verhaal. Ik dacht meteen, laat ik dat even op Moviemeter zetten!

avatar van De Knip
Behoorlijk flauwe grappen zitten er nu al in, niet om aan te zien, zeg! Ze volgen mij te snel op. Hopelijk komt er wat lijn in. Maar ik vrees dat dit totaal niet mijn soort humor is.

avatar van JacoBaco
Ik las inderdaad ergens dat het een Science-Fiction Komedie is.

avatar van lykathea
Ah, zo kijken we dus film.

Jezus, inderdaad - ik ben nu op 43 min. en 28 sec. en dit is echt te gek om los te laten. Domme humor en wat een grote onzin om Aliens in Afrika te leven. Wat een afknapper deze film.

Ik geef zo nog even een update. Waarschijnlijk als ik rond 70 minuten zit.

avatar van JacoBaco
Jongens, ik geloof er geen snars van.

SanderSander88
Geloof het maar hoor, genoeg cam kwaliteit versies te downloaden.

avatar van JacoBaco
Ik bedoel dat ik niet echt geloof dat zij de film zo ontzettend slecht vinden.

Dat de beeldkwaliteit van de CAM slecht is, wil ik wel geloven, al zitten er soms hele goede bij.

SanderSander88
Ik ben hem aan het downloaden, even snel doorheen spoelen.

Ik wacht denk geduldig op een retail. R5

Nou Tayama, waar blijf je nou met je update? Je bent allang voorbij die 70 min. De film is nu zeker te spannend om te stoppen met kijken.

Alsof hun meningen uberhaupt tellen... Ze kijken een crappy cam en denken daarmee een film te kunnen beoordelen.

Ja, inderdaad. Je hebt gelijk. Ik zit nu op 70 min. en 54 seconden. Ik wilde nog wachten tot de 71e minuut, maar het verhaal word belachelijker met de seconde. Samenleven met aliens op één wereld, die gasten hebben zeker geld te veel dat ze zulke achterlijke films maken.

En die irritante Russische ondertitels erdoor heen, waar slaat dat op.

Ik geef straks nog een update, waarschijnlijk rond de 93 min.