District 9 (2009)

Zuid-Afrika / Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Neill Blomkamp
met Sharlto Copley, Jason Cope en William Allen Young

Het verhaal over een fictionele wereld waarin onze aarde in het jaar 1982 door buitenaards leven wordt gevonden. De mensheid heeft dit buitenaardse ras echter als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris, wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.

Ben benieuwd wat dit gaat worden. o.a Peter Jackson heeft aan deze film meegewerkt.

aerts007
Strange trailerke.

Ondergronds
Verwacht hier maar veel van. Lijkt me zeer vet!

Hankieh
Verwacht hier helemaal niks van, ik keek net de trailer, dacht we gaan een film zien over zuid afrika en hun problemen. En toen ineens een ruimteschip, wtf,,,,,, dan een alien....
Why the fuck zo plotseling en nu ik het plot lees denk ik ook van kansloos...

avatar van Bla
Bla
Hankieh schreef:
Why the fuck zo plotseling en nu ik het plot lees denk ik ook van kansloos...

-.-

Apple - Trailers - District9 - Large

Zag net deze teaser. Ik moet zeggen, interessant concept voor een film. Deze wil ik zeker eens gaan zien.

@ Hankieh. Misschien eens even vooraf lezen waar de film over gaat? Pffff.

LEIDENAAR187
Ajax&Litmanen1 schreef:
Apple - Trailers - District9 - Large

@ Hankieh. Misschien eens even vooraf lezen waar de film over gaat? Pffff.

Hoezo moet die dat doen,mag je niet gewoon een trailer kijken?
Genoeg mensen kijken op apple.com/trailers voor de nieuwste trailers die daar staan,zonder eerst te kijken waar het over gaat..pffff

avatar van Ajax&Litmanen1
Een film die gaat over buitenaardsen en dan ontevreden doen als je het in de teaser tegenkomt omdat je een film over Afrika verwachtte. Tsja...

Ik kijk de trailer van Saving Private Ryan omdat ik hoop een documantaire te zien over de gespikkelde botervlinder die altijd bij Normandie rond vliegt. Hee das kut, blijkt het een oorlogsfilm te zijn met soldaten op het strand...

deTuinman
LEIDENAAR187 schreef:
Hoezo moet die dat doen,mag je niet gewoon een trailer kijken?

Slimmerik, dit heeft natuurlijk betrekking op de mensen die als Hanneke oordelen.

Ze trok een oordeel vooraf van de trailer. Echt dom als je denkt helderziend te zijn.

avatar van Safri
Bijzonder dat een Hollywood sf zich eens in Zuid-Afrika afspeelt.
Ik denk dat we een film krijgen met veel symboliek, maar hoop dat er niet een te opdringerige politieke boodschap in zit.

Ben benieuwd.

Hankieh
@LEIDENAAR187, idd ik was op apple.com/trailers aan het rond neuzen
Ajax&Litmanen1 schreef:

@Litmanen, ik keek naar de trailer en dacht, door de eerste beelden dat het een film over afrika zou zijn, dan krijg je op een gegeven moment "They are not Human", en dan denk je idd wat er zich in afrika afspeelt is niet menselijk, dat is afgrijselijk.
En dan plots een ruimteschip!! yeah right

wat jij bedoeld met verwachten is dat je voordat je een trailer gaat kijken je er al een idee over hebt, ik dacht er tijdens de trailer over na

Voor mij moet een trailer al erg doorslaggevend zijn. Als die niet boeiend is, is er nauwelijks kans dat ik de film op zet. Er moet dan ook wel veel gebeuren voordat ik deze film vrijwillig ga kijken.

LEIDENAAR187
deTuinman schreef:

Lees haar reactie nu slimmerik,het ging natuurlijk over de trailer,had je hem zelf wel gezien?Want dan wist je de opbouw van de trailer!
Als ik zonder iets te weten de trailer zou kijken zou ik ook verbaasd zijn opeens een ruimteschip te zien,weet je waarom,omdat dat nou precies de hele bedoeling is van de trailer!
Ze trok geen oordeel vooraf aan de trailer,had toch al duidelijk moeten zijn uit mijn of haar eerdere berichtten.
En zo'n denigrerend ' slimmerikje' komt ook niet zo ' slim' over als je zelf maar wat lult...

avatar van Martijnnn
Safri schreef:
Bijzonder dat een Hollywood sf zich eens in Zuid-Afrika afspeelt.

Ben benieuwd.

Die politieke boodschap vind je al in de trailer terug

alhoewel niet opdringerig.

avatar van Macmanus
Trailer is erg boeiend, gaat op de lijst! Ergens die Blomkamp shorts te vinden?

avatar van mcdaktari
Ik dacht dat Peter Jackson deze film had gemaakt en dat Neil Blomkamp de korte versie had gemaakt. maar ik kan me vergissen hoor.

avatar van mcdaktari
O ik zie nu net dat Peter Jackson de producer is

avatar van jipt
van de gasten die halo zouden maken. ben benieuwd

avatar van EspenSGX
Ik hoop dat deze film een succes wordt, want als dat het geval is, is de kans dat Halo alsnog verfilmd wordt opeens een stuk groter.

Hoorde net bij iemand van fitness dat ik deze trailer moest bekijken. En hij had gelijk Peter Jackson (in mijn ogen) een van de beste producers+ het zuid afrika gebied spreekt me erg aan. Dit lijkt me een topper te gaan worden.

Gebasseerd om een soort semi documentaire van dezelfde regisseur onder de titel "Alive in Joburg" uit 2005 (zie imdb voor meer info).
Regisseur heeft de script verder uitgewerkt...

"Alive in Joburg" is te vinden op YOU TUBE

avatar van kleez
Lijkt me zeeeeeeeeeeer vet, ben bang dat ie gaat tegen vallen, maar ik houd goede moet!

avatar van eppo349
De nieuwe trailer: District 9 Trailer, Video, Teaser, Promo | WorstPreviews.com

Deze film zou best eens een grote verassing kunnen worden.
Het verhaal bied in ieder geval genoeg mogelijkheden.

88Fabian
Ik heb zojuist de trailer gezien,en dit lijkt me wel een erg spannende film
te worden.

avatar van Cyberator
wauuw wat een trailer

wanneer komt hij uit?

avatar van Ajax&Litmanen1
Ziet er erg goed uit. De 1e trailer beviel me ook al goed. Ik vraag me alleen af wat voor soort film het word. Puur actiegericht of meer sci-fi of meer thriller achtig?

avatar van Zizzo
vraag me dat ook al af ajax-dude trailer 1 vond ik nogal vaag, trailer 2 is meer duidelijkheid over wie-wat-waar.... ziet er erg orgineel uit, ga deze zeker kijken!

Apple - Movie Trailers - District 9

SanderSander88
Het verhaal lijkt me wat onrealistisch in hoeverre dat er toe doet in een science fiction film. Aliens die gevangen worden gehouden in ghettos in Zuid-Afrika? Ben benieuwd.

De trailer(s) laat/laten nog niet veel los (i.t.t. vele andere films waar je aan de hand van de trailer al kan raden hoe het afloopt e.d.) en het komt wat vaag over, maar dit wordt denk ik een héle coole film. Peter Jackson is een garantie tot spektakel.

avatar van mcdaktari
weet iemand waneer deze film uit gaat komen??

SanderSander88
MJ_DA_MAN schreef:

Het ziet er toch wat te low budget uit om een waar spektakel te worden. Ik denk dat het een film vol politieke boodschappen zal worden, wat op het eerste gezicht nog niet erg is. Blijkbaar gaat de film over aliens die geen thuisplaneet meer hebben en dus geforceerd zijn om hier te leven. Ze worden in ghettos gestopt en de mensheid houdt ze op aarde om hun technologie te bemachtigen.

De film komt volgens de trailer midden-augustus uit.