District 9 (2009)

Zuid-Afrika / Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Neill Blomkamp
met Sharlto Copley, Jason Cope en William Allen Young

Het verhaal over een fictionele wereld waarin onze aarde in het jaar 1982 door buitenaards leven wordt gevonden. De mensheid heeft dit buitenaardse ras echter als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris, wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.

Low budget? De tweede trailer blijkbaar nog niet gezien?

avatar van Jawaddedadde
Creepy trailer...Dit zou wel eens een lekker spannende film kunnen worden

Ik vind het uitgangspunt alvast origineel.

MJ_DA_MAN schreef:
Low budget? De tweede trailer blijkbaar nog niet gezien?

Wel gezien, niet erg onder de indruk.

avatar van IcU
IcU
Wat is hier van te verwachten. Een film ala Cloverfield uit camera perspectief of niet? Het lijkt er wel op.

SanderSander88
Het heeft inderdaad een beetje een mockumentary feel, ik denk niet dat het volledig Handy-cam zal zijn.

avatar van predator 2
Er is nog geen bioscoop release voor deze film in nederland.
zal zeker wel weer een jaar later komen net zoals 3:10 to Yuma.

deTuinman
IcU schreef:

come one.... noem het dan ala blair witch, maar ga het niet vergelijken met die tienerfilm

of iets als starship troopers

avatar van IcU
IcU
Ik vergeleek het met Cloverfield door de mega special effects die in de trailer van district 9 voor kwamen. De trailer is al niet te vergelijken met The Blair Witch aangezien dat nogal low budget was. District 9 heeft duidelijk een veel hoger budget, en daardoor spectaculaire sfx, dat te vergelijken is met Cloverfield. Vandaar...

avatar van cokken
De Nederlandse Releasedatum is bekend!:

7 Oktober

Bron: District 9 - Worldwide Release Dates - sonypictures.com

Dat is een lange wacht.

avatar van lykathea
Beste viral in jaren. Ik kan hier echt niet op wachten, vooral ook na het zien van Alive in Joburg.

Sinds Cloverfield niet meer zo enthousiast geworden door een trailer.

Heb ook de short 'Alive in Joburg' even gekeken. Redelijk interessant, alleen ligt het hele 'apartheid' gegeven er wel heel dik bovenop. Hopelijk dat dit in de film niet de boventoon gaat voeren.

Dat denk ik wel, is namelijk waar de film zich in poogt te onderscheiden van anderen (lijkt me).

avatar van Harco
Respekked schreef:
Sinds Cloverfield niet meer zo depressief geworden door een trailer.

kos schreef:

Als rode draad, prima. Maar enige subtiliteit lijkt me geboden.

Pastichio Rocker
Ziet er goed uit: dacht eerst naar een trailer te kijken voor één of ander oorlogsdrama, totdat dat ruimteschip in beeld verschijnt.

avatar van JTV-kijker
Is deze film regiseert door 'Neill Blompkamp'? In de krant las ik vandaag nog dat Peter Jackson deze film had gemaakt?

avatar van lykathea
Peter Jackson's naam wordt er heel groot bij gehangen omdat hij de producent van de film is, en zijn naam uiteraard verkoopt.

avatar van Nohands
Ben hier zeer benieuwd naar, had leuk geweest als Peter Jackson zich met Terminator Salvation had bemoeid als ik deze trailers zo heb gezien.

avatar van Safri
Dit kan een draak van een film worden of een tegendraads meesterwerkje.

Ik vrees toch voor het eerste, maar wie weet...

SanderSander88
Helaas zal ik mezelf niet kunnen weerhouden van het downloaden van deze film voordat ti eindelijk is bij ons in de bioscoop draaid.

avatar van JacoBaco
Zo, dit is (denk) eindelijk is wat anders dan Aliens die even de aarde komen veroveren. Dit is een hele andere benadering.

Pastichio Rocker
Ik hoop maar dat deze film niet in standaard Hollywood actie bullshit verzandt.

avatar van JacoBaco
Dat het zich afspeeld in Zuid Afrika is al afwijkend en mogelijk dus positief. Maar ja, hoe maak je een spannende film over buitenaardse vluchtelingen die al 28 jaar op aarde zijn.
Hoe dan ook, ik kijk erg uit naar deze film.

avatar van AmazingShikoku
Het had er niet veel aan gescheeld of District 9 was misschien wel de tweede Halo film op de markt geweest. Nu is er geeneen. De film lijkt me wel stoer overigens

avatar van misterwhite
De trailer doet mij denken aan een speciale thriller vorm van transformers. Het ziet er best goed uit maar dat valt natuurlijk nog af te wachten. Een trailer doet veel misleiden. Maar ik ben benieuwd.

SanderSander88
Is er al een Nederlandse datum bekend?

Verwacht Woensdag 07-10-2009

Trailer ziet er verdomd goed uit.
Verhaal klinkt (in mijn oren) zeer origineel.
Ben zeer zeker benieuwd hoe dit er op het grote scherm uit gaat zien!