The Recruit (2003)

Thriller / Actie

geregisseerd door Roger Donaldson
met Al Pacino, Colin Farrell en Bridget Moynahan

James Clayton is één van de meestbelovende jonge CIA-agenten. Zijn intelligentie en houding trekken de aandacht van veteraan Walter Burke, die hem helpt om snel hogerop te komen binnen de Agency. Clayton krijgt vervolgens een speciale opdracht: men denkt dat er een mol in de CIA rondloopt, en het is aan Clayton om hem te vinden.

Fantastisch goede film met een fantastische Pacino.
Eind van de film is erg verrassend en sterk. Boeiend van begin tot eind .......zo horen films te zijn... 4*.

avatar van mafiabaas
Een geweldige film is The Recruit met mijn favoriete actuers Al Pacino & Colin Farrell. 4.5*

avatar van tevelenco
een beetje tegenvallende thriller
en dit ondanks de topakteurs
het toch wel leuke verhaal kon me geen moment boeien en ook vielen de akteerprestaties van de hoofdrolspelers me tegen
jammer ik had er meer van verwacht
2 *

Slechte film. Hak op de tak verhaal. Beetje overdreven op de manier hoe Pacino de ervaren CIA agent uithangt. Waarom Pacino op het eind dan de slechterik is wordt vaag in beeld gebracht.
Krijgt van mij 2* voor de moeite.

avatar van bioscoopzaal
Vakkundig gemaakte thriller met goede regie van Donaldson. Helaas was het verhaaltje een beetje vlak en acteert Pacino weer eens op automatische piloot. Toch wordt het geen seconde vervelend en maar vooral Colin Farrell veel indruk.

3 sterren.

ik vind de film goed,had wel wat beter verwacht van al pacino maar voor de rest vond ik het wel prima!

Ik vind het een prima actie/thriller, heb hem net voor de tweede keer bekeken. Vermakeijke film en Colin Farrell is perfect voor dit soort rollen, moet hij binnenkort maar weer eens gaan doen...

Diesel
jori schreef:

Eind van de film is erg verrassend en sterk.
Vind de film juist ontzettend voorspelbaar en vooral uitermate ongeloofwaardig. Vooral het einde slaat helemaal nergens op...

Pacino zegt tig keer nothing is what it seems tegen recruit Farrell, dus iets klopt niet denk ik dan. Dit haalde de spanning helemaal uit de film. Ik zag van mijlenver aankomen dat Pacino de boel aan het flessen was..

caz
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

avatar van MarkFish
Goeie film, onlangs voor de tweede keer gezien. Leuk omdat je kunt letten op de handigheidjes en trucjes van pacino. Op een andere manier zoals je er naar kijkt, namelijk in de rol van bad guy, overloper. . Pacino is eigenlijk altijd top en deze rol is hem op het lijf geschreven. Goed uitgewerkt verhaal ondanks dat het vluchtig verteld is.

avatar van davidov
caz schreef:
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

Nee dat is boeiend...

Over de film:

Intrigerend tot het einde, tijd vloog bij mij voorbij. Het is een beetje van alles wat we eigenlijk al kennen van spionage thrillers maar het is wel redelijk aangepakt. Einde is enigzins wel voorspelbaar maar de film verveelde geen moment bij mij en dat betekend dat de film sowieso al ergens zeer geslaagd is. 4*

Farrel acteert wel goed in The Recruit vind ik:O

avatar van xenne
vermakelijke tussendoor-film.

beetje té standaard en té voorspelbaar om echt hoge ogen te gooien. Farrel vond ik niet echt overtuigend in z'n rol zitten, Moynahan dan weer wel (wat een mooie meid trouwens). film deed me soms 'n beetje denken aan Wu Jian Dao, maar dan delft deze toch duidelijk het onderspit. film komt nogal traag op gang, een ander minpunt aan deze film, is de soms opvallende overbodige reclame voor een aantal produkten die ik hier niet meer bij naam zal noemen

nipt 3 sterren

avatar van Materny
De 1e keer dat ik deze film vond had ik er een slaperig gevoel bij gekregen.
Vond de film op geen enkel moment van de grond af komen doordat het verhaal en Farrels acteerwerk gewoon mij ontzettend aan het vervelen was. .

Van de ene kant vond ik Pacino een van de enige + punten in de film en dat is dan ook het enige wat deze film redt van een val in een diepe afgrond .

Heb hem nu 2 keer gezien en er komt ook geen 3e keer.
Snel vergeten en hopen dat Mr Farrel snel weer met een film als phonebooth komt.

avatar van bartsch
Ik vind het genre wel leuk, dat beinvloedde mijn beoordeling wel. Een hele sterke film was het niet, de doorgestoken kaart van Pacino vond ik niet geloofwaardig, het hele plot was zowieso onduidelijk.

avatar van De GeuS
Volgens mij is het record reclame tijdens een film verbroken.

Geen floppydisk, geen printer, maar wel USB....

avatar van otherfool
De film heeft meer twists en turns dan Along Came A Spider en The Game bij elkaar (dus een heleboel en niet altijd even verrassend), maar vermaakt wel van de eerste tot de laatste minuut. Spannend verhaal, hoge vaart en intrigerende hoofdrolspelers. Pacino kan bij mij haast niet fout doen, maar ook Farrell is op dreef.

3,5*.

De GeuS schreef:
Geen floppydisk, geen printer, maar wel USB....

Goed he

avatar van Phil Leotardo
De film net voor het eerst gezien op SBS6. Toen hij in de bioscopen draaide had ik geen behoefte om ernaar toe te gaan en mijn voorgevoel was juist. Mager verhaal wat ook nog eens voorspelbaar is. Al Pacino maakt wel veel goed overigens maar ik blijf Colin Farrell een gemiddelde acteur vinden, die ik persoonlijk overgewaardeerd vind door veel mensen. Ik geef de film 2,5 sterren.

Idem, voorspelbaar verhaal waarbij aardig wat vrijheden worden genomen om je op een (vals) dwaalspoor te zetten. Niettemin leuk voor een keer. Pacino speelt standaard, Colin is hier duidelijk nog groeiende als acteur. 2.5*

(die CIA-training leek mij overigens meer op een gezellig kamp dan een gebruikelijke bikkelharde training )

Inderdaad voorspelbaar, maar welke film is dat tegenwoordig niet? Toch wel aardig om te zien.

AHWA
Veel minder dan Spy Game. Erg voorspelbaar en rommelig script. Pacino speelt ook weer een beetje op routine en brengt niet echt iets extra's. Farrell doet het daarentegen wel iets beter. Heb me niet verveeld en vindt het een interessant onderwerp. 3*

geronimo
Sjonge jonge jonge... 115 minuten zitten wachten op 'n climax die gewoon never nooit nie kwam.. Wat 'n tegenvaller!

avatar van BenicioDelToro
Gisteren gezien op tv. Het begon allemaal wel aardig, en op een gegeven moment vond ik het zelfs best spannend. Maar toen ik over dat punt heen was, kon ik al min of meer voorspellen hoe de vork in de steel zat en dat is altijd een slecht teken. Ik bleek nog gelijk te hebben ook. Het einde was dus inderdaad een beetje jammer van een in principe aardig opgebouwde film.

Pacino kon de film niet redden, sterker nog; ik vond hem duidelijk op de automatische piloot spelen. Colin Farrell heeft mij nooit kunnen bekoren maar speelde in deze film juist een van zijn betere rollen.

drie sterren

Tja het einde was jammer ja. Dat begin met die trainingen enzo dat was best spannend. En al met al is het best een aardige film, zo voor op de t.v. op een doordeweekse avond. Toch zit er volgens mij een behoorlijke rare kronkel in de film:
Als Pacino dat meisje en Zack gebruikt om een programma de CIA uit te smokkelen, waarom zou hij het zichzelf dan moeilijk maken en Farrel aanstellen om dit te onderzoeken?

Oh ja... zit een beetje tussen 2,5 en 3 sterren in.

avatar van Anjin
Een voorspelbare film

Kon gelijk merken dat Al Pacino er mee te maken had.

2 sterren voor de moeite

Lukic schreef:

Verdraaid, daar had ik nog niet bij stil gestaan...

otherfool schreef:

Verdraaid, daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Als Farrel dat programma aan Pacino had gegeven, en Pacino had hem dan vermoord, dan had nooit iemand bij de CIA geweten dat Pacino het programma in handen had. Dat zou nooit werken als hij hem gewoon van Zack had gekregen.

Hans P schreef:

Is dat wel zo? Hij had ook het duo gewoon hun gang kunnen laten gaan en hen dan vermoorden. Ok dan was er geen scapegoat geweest, maar nu neemt Pacino het risico dat Farrell en de andere 2 op één of andere manier van elkaars opdracht komen te weten (en dat gebeurt uiteindelijk ook, maar Farrell gelooft het meisje niet).

Bovendien was de CIA er in de opzet die de film hanteert toch achter gekomen dat Pacino het er iets mee te maken had, want hij was het die de opdracht gaf om het programma uit Langley te smokkelen (of liet hij dat iemand anders doen?).

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Spannende film vol met verrassende plotwendingen en een goed einde. De cast acteert ook zeer goed. > 4*