The Expendables (2010)

Actie / Thriller
103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

avatar van Timothyvdmeer
m1chel schreef:
Ik denk dat Rocky 1 (ik heb het bewust alleen over deel 1) een erg geloofwaardige film is. In de eind match vielen de klappen over en weer, misschien moet je hem maar eens herzien. Met geloofwaardig bedoel ik ten 2e niet realistisch, dat zijn 2 compleet verschillende dingen. En The Expendables is ook niet bedoeld om geloofwaardig over te komen.

ben ik juist geheel met je eens. Daarom moet je een film als deze daar ook niet op afrekenen.

avatar van m1chel
Timothyvdmeer schreef:

Mooi, zijn we het daar in iedergeval over eens

avatar van benni
Viel mij tegen, snap hoge cijfers niet zo, Soms had je toch wel zulke tenenkrommende stukjes tekst er in zitten. Of kleine scènes, dat je dacht; waar slaat dit op...??? Jammer, meer van verwacht..

avatar van JacoBaco
Ja, de extended director's cut maakt de film een stuk beter dan het origineel! Bijna alle scènes krijgen nu net even dat extraatje mee waardoor de film een veel beter geheel vormt.

avatar van Boneka
Zo eindelijk eens bekeken! De film op zich stelt natuurlijk niet zo veel voor. Dialogen, goed script, nee daar moet het deze film niet van hebben. Maar je zet zowat heel Hollywood bij elkaar en je hebt gewoon leuk vermaak met mooie beelden. Lekker knallen heerlijk voor een keer. Mooiste scenes vond ik toch met die watervliegtuig. Dat ding is 65 jaar oud zag ik in de extra's en nee niks cgi, maar gewoon Jason Stadham die uit het luikje kwam!! Je moet maar lef hebben met 350 km per uur. De heren Hollywoodsterren zijn dan ook meer in het ziekenhuis geweest dan erbuiten. Zelfs sly's zijn nek is gebroken tijdens de vechtopnames. Okay de film. Gewoon leuk voor een vrijdagavond. Ook voor de buren!!

avatar van MizKriz
Actie films zijn niet direct mijn favoriete genre,
maar deze is toch wel een geweldige film.
Goed verhaal, de beste acteurs die erin meespelen, doen het goed.
De special effects vond ik wel een beetje een tegenvaller, (vliegtuig scenes) vond ik niet zo goed gedaan, leek zo onrealistisch, normaal proberen ze met de special effects het toch geloofwaardig te maken, dat was bij The Expendables niet zo, wat wel jammer is.
Maar al bij al, goed verhaal, goede film

avatar van martijn011
Deze film al weer voor de derde keer gezien. Gisteravond met wat vrienden weer eens opgezet omdat ik dit eerste deel eens met het tweede wilde vergelijken. Heb het tweede deel onlangs in de bios gezien dus die stond me nog vers in het geheugen gegrift.

Ik had vorig jaar m'n score een halfje verlaagd ten opzichte van mijn eerste stem, maar die draai ik nu snel terug. Ook deze film is een aanrader voor elke actieliefhebber. Alhoewel het met de humor iets minder gesteld is dan z'n opvolger is ook nu het entertainmentgehalte heel hoog.
Ik heb de extra's nu ook eens bekeken en daar kom je er achter dat Stallone alle actiescenes zowat zelf doet, en hij diverse keren in het ziekenhuis is beland met een breuk of een blessure.
Respect!

Zoals gezegd verhoog ik de film weer snel naar drieënhalve ster, van mij mag er zeker een deel drie komen, en snel ook, want de Expendable-films zijn absolute aanraders voor elke actieliefhebber! Ook al vind ik dit deel nét wat minder dan het tweede..

avatar van Illum Sphere
Aangezien iedereen zo lyrisch is over zowel het eerste deel als het tweede deel van The Expendables heb ik hem ook maar eens opgezet. Normaal respecteer ik ieder zijn smaak, maar ik snap verre van waarom men zo enthousiast is. Ik vind het eerder beschamend en ik zeg dit trouwens niet al neerkijkend. Misschien ligt het aan dat ik de spierballen mentaliteit belachelijk en lachwekkend vind, maar dan nog is dat niet het enige die de film slecht maakt. Ik merkte een soort van hypocriet moralisme op tijdens de hele film. Vooral dat gedoe met de vriendin van het personage dat door Jason Statham werd gespeeld. Ten eerste klonk het allemaal zo goedkoop en ten tweede kwam die scène uit het niets.

Wat dan ons leidt tot het volgende minpunt dat dingen soms zomaar uit het niets kwamen. De regisseur smeet met zoveel dingen naar ons, alsof het leek dat hij tijdens het regisseren niet wist wat hij wou hebben, maar dat zorgde er enkel voor dat de film nergens samenhangend werd en was. Scènes die absoluut overbodig waren en niet paste met wat er voor of na gebeurde. Het belachelijkste vond ik die ene die eruit werd geschopt, dan de vijand hielp en daardoor werd gedood na een zwakke achtervolgingsscène en dan op het eind plots levend en wel terug geaccepteerd werd in de groep. Zulke gebeurtenissen konden heftig zijn en het verhaal een duwtje in de rug geven, maar ze deden er niets deftig mee.

En dan nog maar te zwijgen van die puberale one liners (en ik weet nog steeds niet wat de ene bedoelt met Happy feet), explosies die er echt slecht oogden en overdaad aan geweld die te pas en te onpas werd ingezet om het zwak verhaal te kunnen compenseren. Ik vond het ook slecht gefilmd en belicht en ik begrijp nog steeds niet waarom Sylvester Stallone nog rondloopt op deze wereld. Zeker niet met op ontploffen staande aders.

avatar van Timothyvdmeer
Illum Sphere schreef:

die oneliner van Happy Feet wordt daarvoor juist door Jet Li zelf uitgelegd...dit is gewoon een heerlijke actieknaller die je met een behoorlijke korrel zout moet nemen.

Redelijke film met veel actie, die voor mij persoonlijk iets te snel in beeld gebracht werd. Ik snap inderdaad ook niet waarom sommige scenes totaal niet klopten met de rest van de film. Verder was het nogal voorspelbaar aan het eind.

avatar van T-man
Me goed vermaakt met deze 'over the top' actie film. Neem deze film niet te serieus, maar geniet van actie, actie, actie.

avatar van K. V.
'k heb precies gekregen wat 'k verwacht had. Een actiefilm met voorspelbaar verhaal, maar wel vermakelijk. Heel wat sterren passeren de revue, al vond 'k de scène met Arnold Schwarzenegger er toch meer uitspringen. 'k had hem eigenlijk liever nog iets meer in de film gezien.
Tja, voor de rest leuk om eens gezien te hebben.

pfff wat een miskleun en dit in 2011

wie heeft de extended versie gezien? is die beter of niet ??? kan iemand mij helpen

avatar van stipstap
Leuk, amusementsgehalte was okee. Verstand op nul en genieten van actie. Wel jammer, dat Rourke als een freak er uit ziet. Maar ja, niets aan te doen.

avatar van FunkStarr
Rourke ziet eruit als een freak, maar acteert wel de sterren van de hemel. Dat kan behalve Stallone en een klein beetje Statham van de rest niet echt gezegd worden, al is Roberts natuurlijk ook altijd wel erg fijn als slechterik. Maargoed deze film gaat natuurlijk ook niet echt om het acteren, heb hem van het weekend weereens opgezet en hij blijft gewoon erg goed. Stukken beter dan deel 2, die vreemd genoeg beter gewaardeerd lijkt te worden.

avatar van Phantasm
Geweldig gewoon, niets aan toe te voegen.

Illum Sphere schreef:

Gozer je denkt te veel na .Is gewoon een Knal film .Verstand op nul en kijken maar .

avatar van Ajax&Litmanen1
FunkStarr schreef:

Hahaha...behalve Stallone? Die gozer acteert nog slechter dan 3 kwart van de cast. Wat verder weinig boeit, maar je opmerking is wel onzin natuurlijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Yeah right... Ik kan het ook niet helpen dat je niet inziet dat hij echt de betere acteur is van het gilde. Austin, Crews, Couture, Li, zijn dus in jouw ogen betere acteurs dan Stallone? Vreemde kijk heb je er dan op.

avatar van JacoBaco
De acteerprestaties van Jet Li zijn echt tergend! Couture doet het niet veel beter. En Steve Austin doet het ook zeer matig. Crews vind ik nog best goed. Stallone, Statham, Eric Roberts en Mickey Rourke vind ik prima acteren. Dolph Lundgren eigenlijk ook wel. Stallone heeft trouwens al vaak genoeg bewezen dat hij een bedreven acteur is. In Cop Land bijvoorbeeld.

De actie mag dan wel zeer tof zijn, maar als de hele cast zo acteerde als Jet Li, dan had ik hier een 1,0 voor gegeven. Een beetje acteren is wel welkom. Ook bij dit soort films.

avatar van Ajax&Litmanen1
FunkStarr schreef:

Ieder geval hoort Stallone niet bij de betere acteurs a la Willis in deze film. Minus Willis zijn het bijna allemaal matige acteurs die gelukkig in de meeste gevallen daar een knipoog aan kunnen geven door grappig of extreem cool te zijn.

avatar van Waackx
Ajax&Litmanen1 schreef:

Zoveel geweldige acteerprestaties heeft Willis ook weer niet achter zijn naam staan.
Stallone is een prima acteur die dat heeft laten zien in F.I.S.T. en in Copland en ook wel in Rocky.
Naar mijn mening zijn Stallone en Willis gelijk.

Flinterdun verhaal ,weinig diepgang , nietszeggende bijrollen voor bruce willis en arnold swarznegger en zwaar over the top , maar wat is deze film met name door het laatste toch vermakelijk

avatar van Pazmaster
Leuk om al die bekende koppen bij elkaar te zien. Sommige zien er onderhand wel een beetje verlept uit maar dat mag de pret niet drukken. Acteerwerk kan ermee door al had Dolph Lundgren voor mij niet gehoeven. Die vond ik toch wel erg slecht spelen, maar dat doet ie altijd. Verder geen bijzonder verhaal maar wel gewoon lekkere actie dat lekker door gaat. Het verveeld dan ook nergens. Prima vermaak dus. 3 sterren

avatar van blackcat13
Zo, zit nu voor het eerst The Director's cut te kijken op Veronica, en ik vind deze versie toch echt beter! Geen extra nieuwe scenes maar de bekende scenes zijn vaak langer, er word meer gepraat en zo leer je de personages toch wat beter kennen. Meer grapjes ook ertussen (de director's cut lijkt in sommige opzichten wat meer op Expendables 2 dan de originele versie, qua humor en onderling gegrap in het team), en vooral de gesprekken tussen Stallone en Statham zijn hier veel leuker met Statham's eeuwige gezeur over zijn chick haha. Ook waren er bepaalde stukken die ik in de DVD versie een beetje vreemd en misplaatst vond en nu met deze langere scenes klopt het ineens wel, duidelijk te zien dat de film was bedoeld zoals die nu in deze versie is. (vooral in de scene dat Statham de truck met Stallone en die actrice verlaat vlak voor het gevecht met de soldaten waarna ze van het eiland ontsnappen, die scene is nu veel duidelijker). Deze versie zal niet voor iedereen veel toevoegen want er zitten geen extra actie scenes in ofzo maar voor iemand die EX van binnen en buiten uit zijn hoofd kent is er een duidelijk verschil... en verbetering! Stukje trager, wel (nog) vermakelijker

avatar van FunkStarr
Helemaal mee eens! niets aan toe te voegen

avatar van Pacino88
Ik ga hier niet te veel woorden aan vuil maken, maar die Director's Cut heeft 1 supergrote verbetering toegepast, de laatste actie scene met ownage muziek in plaats van een dramatische track. Ik heb het hier uiteraard over Shinedown - Diamond Eyes. Nu was die scene al cool daarvoor maar als die scene zo in de bioscoop had gedraaid had ik een staande ovatie verwacht. Nu is het gewoon een van de coolste actiescenes in het genre!

Terry Crews die met zijn AA-12 twee wachttorens opblaast en Sly die een pistool laadt in een micro-seconde. Sleight of Hand Pro, zullen COD fans het noemen. Samen met de AA-12 scene in de tunnel waren dit momenten waar ik moest klappen en hardop lachen om de coolheid en de komedie tegelijk. Prachtig!

Buiten dat zijn er wel een aantal minpunten, zoals de geforceerde komische momenten tussen de Expendables. Opmerkingen als 'I told you she wasn't your type' met overdreven nep gelach erna zijn hier een voorbeeld van. Ook de monoloog van Mickey Rourke was onnodig, evenals Statham's hele sideline verhaal.

avatar van riefenstahl
Geweldige feelgood movie, met zowat alle bekende actiesterren. Fijn sfeertje, geen moeilijk verhaal, gewoon lekker knallen. Respect voor Stallone; die ziet er nog altijd geweldig uit (het kán dus wel met 60+; hij heeft een beter lijf dan ik met 40+) en weet als geen ander hoe een lekkere actiefilm er uit moet zien.
Roberts, een onderschat acteur, doet het hier weer geweldig maar ook tough guy Lundgren vond ik een tractatie. Li was minder, maar ja dat viel te verwachten.
Ik wil nu heel graag deel2 zien

Ajax&Litmanen1 schreef:

Stallone hoort juist wel bij de betere acteurs, alleen jij ziet het niet in. Willis is ook goed, maar daar gaat het nu niet over. Als je de acteerprestaties van Stallone in twijfel trekt snap je er weinig van.