Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (378.534)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
ook is de film onrealistisch. Hoe kan het dat 5 personen een heel leger neerhalen?? beetje ongeloofwaardig of niet?

Ja, vreselijk dit. Kan echt niet!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jawel, Stallone kan dat. Kijk ook maar naar Rambo daar doet hij dat ook. En dat is ook allemaal echt gebeurd, want Vietnam bestaat echt en daar zijn ze bang voor hem.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
En dan nog niet te spreken over Afghanistan, daar heeft hij tenslotte het complete Russische leger eigenhandig omzeep geholpen inculsief een Hind!
Arnie draaide zijn hand er ook niet voor om om een compleet leger huurlingen om zeep te helpen als ze zijn dochter kidnappen... en zo zijn er legio voorbeelden. 
Dat ze er hier 5 man voor nodig hebben is in dat opzicht inderdaad niet reëel nee... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Best veel eigenlijk, bijna een wonder dat ze elkaar niet raken.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Toen ik hoorde dat er een film uitkwam met alle actie-figuren bij elkaar, hoopte ik op een enegzins goeie film. Maar helaas, het acteerwerk was ronduit bagger en storend. ook is de film onrealistisch.
Ja want deze psychologische thrillers mikken natuurlijk op realisme en fans gaan massaal naar de bioscoop om knetterend acteerwerk te zien.Typisch voorbeeld van hoe dit soort films naar beneden kunnen gehaald worden door onbegrip van het genre en een natuurlijke drang om alles veel te serieus te nemen.
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Hoe dan ook! Het is geen goede film. De acteerprestaties zijn matig, behalve die van Roberts en Willis (2 minuten). Daarnaast is het niet eens een genreflick. Het is een eerder parodie, althans dat lijkt me wel. In die zin is Zadels kritiek misschien onterecht maar dat neemt niet weg dat ondanks de grappen en grollen het een matige film is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goede acteerprestaties verwachten in een die hard actiefilm? Hmm...
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Tuurlijk kan dat, ik waardeer Stallone enorm dankzij bijvoorbeeld First Blood.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
First Blood is dan ook eerder een soort avonturendrama die een verhaal wil vertellen en iets wil meegeven (vietnamkritiek vooral) in plaats van een simpele lompe high bodycount actieknaller. Vereist meer acteerwerk en kan je ook meer mee als acteur. In elk geval is acteerwerk van ondergeschikt belang bij een pure actiefilm. Of denk je dat al die mensen jaren naar die kaskrakers van schwarzenegger gingen om hem te zien acteren??
Wanneer je iets matig noemt mag er overigens best wat beargumentering bij. Er is trouwens een gigantisch verschil tussen parodie en een hommage met knipoogjes zoals deze prent overduidelijk is. Als je dat onderscheid al niet kan maken kan je het inderdaad matig vinden. Of je moet sowieso geen (al te) grote fan zijn van het genre.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Goede acteerprestaties verwachten in een die hard actiefilm? Hmm...
Ik vind dat ze hier prima acteren. Ze spelen een soort karikaturen, dat doen ze goed. Naturelle performences zou onzinnig zijn in een film als deze. Vind Schwarzenegger overigens een briljant acteur. Ken er ook weinig die zoveel memorabele personages hebben gecreëerd, Stallone dito. Zijn zijn zo goed, zij zijn het personage. Men heeft ook vaak veel moeite deze acteurs van hun rollen te onderscheiden. Beter kan niet lijkt me..
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik kan me me best voorstellen dat een liefhebber van de Bourne trilogie(zadel), een film als The Expendables niet kan waarderen. Die films staan in het actie genre erg ver uit elkaar. Waar bij Bourne de actie verpakt zit in een serieus, "realistisch" jasje, wordt bij Expendables geprobeerd de jaren 80 actie film te doen herleven.
Ik denk dat het gewoon een generatie ding is, de generatie na 1990 is dat soort actie niet meer gewend, en verlangen een (pseudo) serieus verhaal om de actie te verantwoorden, wij "ouderen" vinden een vluchtige ontmoeting met een lekker Latijns-Amerikaans wijf al genoeg om een leger soldaten op alle mogelijke manieren om zeep te brengen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind dat ze hier prima acteren. Ze spelen een soort karikaturen, dat doen ze goed. Naturelle performences zou onzinnig zijn in een film als deze. Vind Schwarzenegger overigens een briljant acteur. Ken er ook weinig die zoveel memorabele personages hebben gecreëerd, Stallone dito. Zijn zijn zo goed, zij zijn het personage. Men heeft ook vaak veel moeite deze acteurs van hun rollen te onderscheiden. Beter kan niet lijkt me..
Ik vind ze ook niet slecht, STallone vind ik zelfs de meest onderschatte acteur in Hollywood. Maar mocht het acteerwerk niet best zijn vind ik dat nog geen fair criterium voor een film als The Expendables.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je moet ook niet steeds terug knipogen.... 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me me best voorstellen dat een liefhebber van de Bourne trilogie(zadel), een film als The Expendables niet kan waarderen. Die films staan in het actie genre erg ver uit elkaar. Waar bij Bourne de actie verpakt zit in een serieus, "realistisch" jasje, wordt bij Expendables geprobeerd de jaren 80 actie film te doen herleven.
Wat zadel betreft vind ik het trouwens raar dat hij dan films als Die Hard 4 en Bad Boys 2 wel weet te waarderen. Goed er worden geen legers omgemaaid, maar realistisch zijn ze allerminst en om nu te zeggen dat Will Smith en Martin Lauwrence de pannen van het dak acteren...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, dit is gewoon geweldsporno. Niet voor iedereen, heeft niet zo heel veel met generatiekloof te maken, als kan ik me voorstellen dat een 17 jarige geen idee heeft wie of wat Stallone en Schwarzenegger zijn. Die was nog niet eens geboren bij Rambo 3 en Terminator 2. heb zelf ook niet zo veel met John Wayne.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat ze hier prima acteren. Ze spelen een soort karikaturen, dat doen ze goed. Naturelle performences zou onzinnig zijn in een film als deze. Vind Schwarzenegger overigens een briljant acteur. Ken er ook weinig die zoveel memorabele personages hebben gecreëerd, Stallone dito. Zijn zijn zo goed, zij zijn het personage. Men heeft ook vaak veel moeite deze acteurs van hun rollen te onderscheiden. Beter kan niet lijkt me..
Helemaal mee eens. Ik vond zelfs Lundgren voor het eerst vrij goed acteren. Je zag precies dat hij zich rotamuseerde, het enthousiasme droop eraf.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ach, dit is gewoon geweldsporno. Niet voor iedereen, heeft niet zo heel veel met generatiekloof te maken, al kan ik me voorstellen dat een 17 jarige geen idee heeft wie of wat Stallone en Schwarzenegger zijn.
Ik denk het wel, het hele type "Dirty Harry" is uit ons filmbeeld verdwenen, de eenlingen die nu de strijd aangaan ( Jason Bourne, John McClane, Ethan Hunt zelfs Batman
) hebben allemaal min of meer serieuze geldige redenen om te vechten. Een groep huurlingen die "asskicken" gewoon omdat dat hun ding is, is al een hele tijd niet vertoond.
Alleen Vin Diesel heeft een paar van die films, maar die worden toch niet echt heel goed gewaardeerd.
IceTigerGhost
-
- 673 berichten
- 2744 stemmen
Op dat vlak zit er wel een serieuze contradictie in de film: eerst wordt Lundgren teruggeroepen omdat ie een piraat wilde ophangen met de mededeling "wij zijn zo niet", maar later keren Stallone en Statham met het vliegtuig nog eens terug om een hele stijger soldaten op te blazen just for fun. Er zal hier wel een halve uitleg op volgen maar hoe dan ook het klopt niet.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Op dat vlak zit er wel een serieuze contradictie in de film: eerst wordt Lundgren teruggeroepen omdat ie een piraat wilde ophangen met de mededeling "wij zijn zo niet", maar later keren Stallone en Statham met het vliegtuig nog eens terug om een hele stijger soldaten op te blazen just for fun.
Man wat een fantastische film toch...
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Een groep huurlingen die "asskicken" gewoon omdat dat hun ding is, is al een hele tijd niet vertoond.
De Bourne-films streven naar realisme en proberen met een lading plotverwikkelingen en intressantdoenerij zo prestigieus mogelijk over te komen. Ze nemen hun eigen veel te serieus en veel oneliners of onderhoudende actie is er dus niet bij. Je kan het in feite met moeite actiefilms noemen. Maar dat mensen eigenlijk wel snakken naar de eenvoud en frivoliteit van John McClane of Rambo is wel gebleken bij het enorme wereldwijde kassucces van The Expendables.
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
Ja, vreselijk dit. Kan echt niet!
volwassen antwoord 
Ja want deze psychologische thrillers mikken natuurlijk op realisme en fans gaan massaal naar de bioscoop om knetterend acteerwerk te zien.
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Maar ik wordt niet overtuigd van hun acteerwerk. Als stallone praat over zijn emoties, kijkt ie net als bij rambo...vind ze gewoon allemaal een stalen blik hebben.
Ik kan me me best voorstellen dat een liefhebber van de Bourne trilogie(zadel), een film als The Expendables niet kan waarderen. Die films staan in het actie genre erg ver uit elkaar. Waar bij Bourne de actie verpakt zit in een serieus, "realistisch" jasje, wordt bij Expendables geprobeerd de jaren 80 actie film te doen herleven.
Wat zadel betreft vind ik het trouwens raar dat hij dan films als Die Hard 4 en Bad Boys 2 wel weet te waarderen. Goed er worden geen legers omgemaaid, maar realistisch zijn ze allerminst en om nu te zeggen dat Will Smith en Martin Lauwrence de pannen van het dak acteren...
Je kan zeggen wat je wilt, maar bruce willis zet die hard 4.0 goed neer. En inderdaad, ze zijn beide onrealistisch, maar niet zo over de kop als deze films.
deze film ligt mij gewoon niet. kan iedereen wel zeggen dat degene die deze film laag beoordelen aandacht nodig hebben, maar probeer te begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening deelt op deze wereld
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Maar ik wordt niet overtuigd van hun acteerwerk.
Het punt is gewoon dat acteerwerk van totaal geen belang heeft bij dit soort films.
Komaan, alsof die helicopterscene bijvoorbeeld ook maar enige realiteit uitstraalt. En in Bad Boys 2 overleven 2 slecht acterende negers meer schietpartijen dan een weekendje Irak. Het zijn allemaal simpele actiefilms met een vette knipoog, snap niet dat je bij het ene wel kritiek hebt en bij het andere niet. Ik heb niet gezegd dat je aandacht zoekt ofzo, maar dit vond ik gewoon wel wat raar.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Je kan zeggen wat je wilt, maar bruce willis zet die hard 4.0 goed neer. En inderdaad, ze zijn beide onrealistisch, maar niet zo over de kop als deze films.
deze film ligt mij gewoon niet. kan iedereen wel zeggen dat degene die deze film laag beoordelen aandacht nodig hebben, maar probeer te begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening deelt op deze wereld

Kom op zeg, dat soort dingen heb ik in The Expendables niet gezien hoor.
Niet iedereen hoeft de zelfde mening te hebben, maar jouw mening is niet bepaald logisch (of enigsinds begrijpelijk neergezet).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die hard 4 probeert geloofwaardig te zijn, waar deze film heel goed snapt dat die dat toch niet is. Des te meer fun....
JakobFugger
-
- 145 berichten
- 1311 stemmen
Lekkere actiefilm, zoals een actiefilm hoort te zijn. Macho met veel ontploffingen en stoere spelers. Lekker vermaak, 3,5 *.
steventje
-
- 270 berichten
- 176 stemmen
Heb hem zopas gekocht op Blu ray maar ik wacht nog even om hem te kijken.
Wil hem namelijk weergeven op m'n HD projector, kwestie van een filmgevoel te hebben 
steventje
-
- 270 berichten
- 176 stemmen
Ik heb hem gekocht via Amazon.
Ik denk niet dat hij al uit is in Nederland of Belgie, denk pas eind december
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Thriller / Actie, 2008
1.746 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








