• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.511 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables (2010)

Actie / Thriller | 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
3,24 3.677 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sylvester Stallone

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

IMDb beoordeling: 6,4 (378.588)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 19 augustus 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • meJane Bekijk via meJane
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Plot The Expendables

"Choose your weapon."

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

blisteringdude schreef:

(quote)

Misschien had hij nog iemand nodig voor gijzelaar mocht de ontsnappingspoging toch niet zo goed uitpakken .

Nee dit is gewoon typisch jaren 80. De bad guy vluchtte toen altijd met het meisje terwijl hij haar allang had kunnen vermoorden en winnen van de good guy. Dit is wederom een verwijzing naar de jaren 80 actiefilm.


avatar van 3raser

3raser

  • 45 berichten
  • 88 stemmen

Er zit totaal geen lijn in de film. De grappen zijn slecht en komen niet over. Het acteerwerk is over het algemeen vreselijk. Alleen de echte actie kan mij nog een beetje bekoren. Met als hoogtepunt de snelvurende shotgun natuurlijk. Wat een geweldig geluid.

De bijrollen van Swarchenegger en Bruce Willis zijn totaal overbodig. Die 2 minuten dat ze in beeld zijn moet de film wat grappiger maken maar ook dat mislukt jammerlijk. Daarbij komt Bruce als gemene opdrachtgever ook totaal niet uit de verf. Alsof hij Stallone kan bedreigen.

Het is ook jammer om te zien dat de rollen van de overige actiehelden nauwelijks aan bod komt. De film gaat eigenlijk alleen over Stallone en Statham. Li komt daar op het eing nog een beetje bij maar de rest komt gewoon af en toe door het beeld rennen alsof ze al de hele tijd aanwezig waren. De persoonlijke gevechten lijken overigens meer op de WWF worstelwedstrijden dan op echt vechten. Vooral Randy en Steve lijken rechtstreeks uit de ring te komen.

De generaal en zijn dochter spelen ook al geen geweldige rol. Zoek verdorie iemand met een echt accent in plaats van dit vreselijk geacteerde gedoe.

Het beschieten van de haven met het vliegtuig is gaaf, maar waar zijn de vijandelijke hoofdrolspelers in eens gebleven? Ze stonden daar eerst nog te schieten maar als de boel de lucht in gaat zijn zij de enige die het overleven?

En wat kan die Rourke geweldig snel tatoeages zetten. Eerst de grap maken dat Stallone er een eeuwigheid over doet om die paar letters af te laten maken. En vervolgens is het met 3 seconden gebeurt!


Allemaal pijnlijke puntjes die de film in zijn geheel afbreken.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

DiDa schreef:

Nee dit is gewoon typisch jaren 80. De bad guy vluchtte toen altijd met het meisje terwijl hij haar allang had kunnen vermoorden en winnen van de good guy. Dit is wederom een verwijzing naar de jaren 80 actiefilm.

Dat is gewoon een pure cliché hoor. Net of dit typisch iets is voor jaren 80 films.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Misschien kun je mijn filmkennis wat bijspijkeren startkabels. Ik ken namelijk geen films van voor 1980 waarin dat telkens gebeurd.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

Misschien kun je mijn filmkennis wat bijspijkeren startkabels. Ik ken namelijk geen films van voor 1980 waarin dat telkens gebeurd.

Het is gewoon een cliché van alle tijden, heeft niks met jaren 80 te maken (net of het dan leuk is).

Maak maar even een query op IMDB naar films met release date van voor 1980, zie er genoeg hoor.


avatar van Deore

Deore

  • 7 berichten
  • 48 stemmen

Geweldig film, niet omdat alles zo''perfect'' is in deze film.

Je gaat niet naar deze film, omdat je een superverhaal wil zien.

Het is in de geest van Rambo... Een knipoog naar de foute jaren 80 films. Het geweld, de actiescene's en ook de humor. Kheb op een gegeven zo moeten lachen.

Er zitten wat imperfecties in, maar je weet van te voren, dat bij je bij een dergelijke film, gewoon onderuit moet gaan zitten met een grijns op je gelaat en je verstand op nul. Denk je hier anders over, moet je simpelweg niet gaan kijken.

De film is zo fout, maar zo geweldig! 4 sterren!


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Deore schreef:

gewoon onderuit moet gaan zitten met een grijns op je gelaat en je verstand op nul. Denk je hier anders over, moet je simpelweg niet gaan kijken.

Ik heb er een beetje moeite mee om mijn verstand op 0 te zetten, maar aangezien ik de dialogen zo belachelijk vind krijg ik die grijns op mijn gezicht wel.


avatar van plankieplank

plankieplank

  • 63 berichten
  • 151 stemmen

Na een leuk begin vervalt de film al snel in een standaard aktie filmpje. Dat het dan allemaal bekende aktie "grootheden" zijn, maakt voor mij de film nog enigzins verteerbaar, maar daar hadden ze toch wel wat meer uit kunnen halen. Meer one-liners, knipogen naar andere films van de acteurs/het echte leven van de acteurs. Tweede deel van de film nemen ze zichzelf allemaal te serieus en wordt de aktie echt weer over de top. Voor het merendeel zal dit een leuke film zijn (dat was wel te merken in de bioscoop aan het gegil en gejuich. pfff...), aan mij niet besteed. Twee sterren voor zo'n soort film, is voor mijn doen nog netjes


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Zulk goedkoop vermaak voor zoveel geld


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

startkabels schreef:

Zulk goedkoop vermaak voor zoveel geld

Zo ken ik er nog een hoop anderen: 2012, The last airbender, Final destination (de laatste uiteraard).


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

3raser schreef:
Er zit totaal geen lijn in de film. De grappen zijn slecht en komen niet over. Het acteerwerk is over het algemeen vreselijk. Alleen de echte actie kan mij nog een beetje bekoren. Met als hoogtepunt de snelvurende shotgun natuurlijk. Wat een geweldig geluid.

De bijrollen van Swarchenegger en Bruce Willis zijn totaal overbodig. Die 2 minuten dat ze in beeld zijn moet de film wat grappiger maken maar ook dat mislukt jammerlijk. Daarbij komt Bruce als gemene opdrachtgever ook totaal niet uit de verf. Alsof hij Stallone kan bedreigen.


Dat vind ik nu echt niet.
Voor mijn part kan hier echt Actie/komedie staan. Vond het in dat opzicht zeer geslaagd.

Dat is dan wellcht het verschil in mijn en jouw score.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

startkabels schreef:

Zulk goedkoop vermaak voor zoveel geld

Veel geld? Kostte nog geen kwart van Inception. Koopje.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Gisteren zag ik Missing in Action met Chuck Norris. Viel me op dat de ontploffingen daar eigenlijk beter uitzien dan in The Expendables.

Ik heb het dan over het einde van The Expendables, waar je duidelijk de CGI ziet. Die CGI vond ik echt wel een minpunt, dat had men echt anders kunnen oplossen.


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Nomak schreef:
Gisteren zag ik Missing in Action met Chuck Norris. Viel me op dat de ontploffingen daar eigenlijk beter uitzien dan in The Expendables.
Ik heb het dan over het einde van The Expendables, waar je duidelijk de CGI ziet. Die CGI vond ik echt wel een minpunt, dat had men echt anders kunnen oplossen.


dat is jammer genoeg wel zo het was heel zwak.en van sly had ik het eigelijk niet verwacht dat hij dat ging gebruikenzeker bij simpele scene's als een mes in een keel duwen bvb deed hij dat al. echt jammer.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

3raser schreef:
De bijrollen van Swarchenegger en Bruce Willis zijn totaal overbodig. Die 2 minuten dat ze in beeld zijn moet de film wat grappiger maken maar ook dat mislukt jammerlijk. Daarbij komt Bruce als gemene opdrachtgever ook totaal niet uit de verf. Alsof hij Stallone kan bedreigen.
Nee die 2 minuten zijn iet bedoelt om de film grappiger te maken, die hele conversatie zijn allemaal verwijzingen. Dat ze door jou niet begrepen zijn maakt ze zeker niet overbodig!

3raser schreef:
De generaal en zijn dochter spelen ook al geen geweldige rol. Zoek verdorie iemand met een echt accent in plaats van dit vreselijk geacteerde gedoe.
Zayas is een Latijns Amerikaan met een origineel accent, zoals jij het zou willen hebben zijn blijkbaar júíst die overdreven geacteerde accenten...

3raser schreef:
Het beschieten van de haven met het vliegtuig is gaaf, maar waar zijn de vijandelijke hoofdrolspelers in eens gebleven? Ze stonden daar eerst nog te schieten maar als de boel de lucht in gaat zijn zij de enige die het overleven?
Die zie je duidelijk weg rennen en in het water springen zodra de benzine word gelost.

3raser schreef:
En wat kan die Rourke geweldig snel tatoeages zetten. Eerst de grap maken dat Stallone er een eeuwigheid over doet om die paar letters af te laten maken. En vervolgens is het met 3 seconden gebeurt!
Die grap heb je dus niet begrepen. Hij doet er een eeuwigheid over omdat hij steeds maar 1 letter laat zetten. Als je beter had opgelet had je gezien dat zijn tattoo nog steeds niet af was, dat lieten ze bijna scherm breed zien.

3raser schreef:
Allemaal pijnlijke puntjes die de film in zijn geheel afbreken.
Je hebt zeker samen met startkabels de CAM versie zitten kijken? Zo goed als al jouw punten kloppen niet en zijn overduidelijk geweest.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:
Die zie je duidelijk weg rennen en in het water springen zodra de benzine word gelost.

Eigenlijk niet, kijk nog maar eens opnieuw. Als die benzine wordt gelost roepen ze nog "What are they doing?" Als dan de hele boel ontploft zie je ze pas lopen en springen.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Ja klopt, heb je gelijk in inderdaad. Maar je ziet ze in ieder geval wel wegrennen, wanneer dat precies is was niet helemaal het punt

En ik ga de film zeer zeker nog eens kijken ja! Waarschijnlijk nog wel meer dan eens ook


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

volgens mij zie je ze zelfs niet lopen maar enkel springen. en dat is enkel eric roberts en steve austin. hoe Gary Daniels het overleefde is een raadsel.


avatar van cm_punk

cm_punk

  • 369 berichten
  • 1009 stemmen

Thorak schreef:

(quote)
Nee die 2 minuten zijn iet bedoelt om de film grappiger te maken, die hele conversatie zijn allemaal verwijzingen. Dat ze door jou niet begrepen zijn maakt ze zeker niet overbodig!

En voor een mogelijke deel 2. Sly vs Schwarznegger, ze lieten elkaar wel merken dat ze elkaar nog niet mochten (personages). Dus daar ben ik ook niet mee eens dat deze scene overbodig was.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

De scene is gewoon flauw en Willis is de enige die er nog wat van maakt.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Ik heb zojuist een de CAM versie gedownload, was toch benieuwd naar hoe een aantal mensen heir de film beleefd hebben.

Het is gewoon nog erger dan ik verwacht had! Je ziet totaal niets van wat er nou daadwerkelijk gebeurt en het geluid is niet om aan te horen. Overigens in de scène met Willis, Stallone en Schwarzenneger is juist Schwarzenegger de enige die enigsinds verstaanbaar is. Het schorre gemompel van Willis maak je totaal niets van. De actie is niet meer dan wat vage blur. Dus de film hierop beoordelen is echt totaal irrelevant!!!

Dat er mensen zijn die op deze manier een film willen 'zien'....

Dit is pure verkrachting!


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4898 stemmen

De scene is gewoon flauw en Willis is de enige die er nog wat van maakt.
Bruce Willis is in die scéne duidelijk de beste acteur, ja. Toch geweldig om alledrie ''grootheden'' bij elkaar te zien. Heerlijke scéne. Voor de rest maar met een halfje verlaagd deze film, 3,5* is (voor nu) toch wat te hoog. Misschien komt het halfje er in de toekomst wel weer bij, als ik de film thuis zie; daar komt het beeld en geluid veel beter tot hun recht.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Bruce Willis is inderdaad wel de betere acteur van de 3. Dat wil alleen nog niet zeggen dat hij in die scène de show steelt Dat doet voor mij toch echt Arnold! Willis kijkt alleen maar een beetje emotieloos voor zich uit, Arnold's mimiek bij zijn cynische opmerkingen is geweldig!


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

Bruce Willis is inderdaad wel de betere acteur van de 3. Dat wil alleen nog niet zeggen dat hij in die scène de show steelt Dat doet voor mij toch echt Arnold! Willis kijkt alleen maar een beetje emotieloos voor zich uit, Arnold's mimiek bij zijn cynische opmerkingen is geweldig!

Willis is de enige die emotie en mimiek laat zien hoor, Arnold en Stallone die zitten gewoon een beetje te bakkeleien als zichzelf.

Willis kan zo de show niet stelen natuurlijk


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

startkabels schreef:

(quote)

Willis is de enige die emotie en mimiek laat zien hoor, Arnold en Stallone die zitten gewoon een beetje te bakkeleien als zichzelf.

Willis kan zo de show niet stelen natuurlijk

Lekker tegenstrijdige redenatie, maar dat zijn we natuurlijk imiddels ook wel van je gewend

Heb je überhaupt wel een idee wat mimiek is?

Als jij de dvd gaat kijken zodra die uitkomt ben je al zo bevooroordeeld dat je score hoog uit omlaag gaat.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

Als jij de dvd gaat kijken zodra die uitkomt ben je al zo bevooroordeeld dat je score hoog uit omlaag gaat.

Als ie uitkomt?

Maar waarschijnlijk blijft score gewoon hetzelfde.


avatar van misterwhite

misterwhite

  • 4726 berichten
  • 656 stemmen

Hell Yeaah!

Gisteren met Niethie & Remi deze gaan kijken. Wat een stoere film seg. Lekker veel aktie, goede humor, beesten van acteurs & nice chicks (jammer genoeg kwamen ze niet genoeg in beeld).

Stallone heeft het inderdaad nog niet verleerd, hij is nog steeds een goede regisseur en ook best wel een aardige acteur. Ik was ook verrast door Jet-Li die erg droog was. Die scéne met Willis en Arnie GE-WEL-DIG!!!

Het gebruik van CGI is wel leuk toegepast in de brute geweldadige scénes. Mooie explosies waren er ook zeker aanwezig. Zo hoort het ook in een aktiefilm.

De minpunten: er is nauwelijks verhaal in & niet zo heel veel vernieuwing voor het genre.

Ach verhaal maakt niet zoveel uit maar ik ga het laten met een 3.5*.

Zeer vermakelijk!


avatar van dilic

dilic

  • 33 berichten
  • 19 stemmen

misterwhite schreef:
Hell Yeaah!

Gisteren met Niethie & Remi deze gaan kijken. Wat een stoere film seg. Lekker veel aktie, goede humor, beesten van acteurs & nice chicks (jammer genoeg kwamen ze niet genoeg in beeld).
Stallone heeft het inderdaad nog niet verleerd, hij is nog steeds een goede regisseur en ook best wel een aardige acteur. Ik was ook verrast door Jet-Li die erg droog was. Die scéne met Willis en Arnie GE-WEL-DIG!!!

Het gebruik van CGI is wel leuk toegepast in de brute geweldadige scénes. Mooie explosies waren er ook zeker aanwezig. Zo hoort het ook in een aktiefilm.

De minpunten: er is nauwelijks verhaal in & niet zo heel veel vernieuwing voor het genre.

Ach verhaal maakt niet zoveel uit maar ik ga het laten met een 3.5*.
Zeer vermakelijk!


Wat vond je van de "gun-scene"?


avatar van misterwhite

misterwhite

  • 4726 berichten
  • 656 stemmen

Awesome!


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Vooral de headshot van de shotgun was lekker.