The Expendables (2010)

Actie / Thriller
103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

JacoBaco schreef:

Ach ja, ik probeer mensen iets bij te brengen. De (meeste) films die startkabels opnoemt vallen totaal niet te vergelijken met The Expendables. Als jou dat niets interesseert, dan interesseert mij dat niets.

Ik noemde die niet op om met deze film te vergelijken, maar omdat Thorak me vroeg om voorbeelden van aktiefilms met een beter verhaal.

Waarom kunnen jullie niet gewoon zeggen dat het verhaal dikke crap is en het acteerwerk buiten de actiescenes niet serieus genomen kan worden?

Dit is de eerste ker dat ik hier wat opzet , maar ik vind dat er voor meer dan 99% alleen alles word afgezeikt
Kijk de film of kijk m niet

avatar van JacoBaco
startkabels schreef:
En wat je opgaf dat klopt dus niet echt.

startkabels schreef:

Haha Jij haalt het niveau van dat rijtje gewoon niet denk ik.

Van die vreselijke middle of the road zooi? Thunk again.

startkabels
Stallone geeft hier al aan hoeveel sterren z'n film verdient.

avatar van TragieStar.*
Pff, nu gaat het totaal nergens meer over

avatar van Poppe
Ik weet misschien ook hoe Stallone aan de titel kwam, quote uit First Blood 2 op de piratenboot!

Rambo - "To survive a war, you have to become war"

Co Bao - "Is that why they have picked you?, because you like to fight?"

Rambo - "I am.... expendable"

startkabels schreef:

Dat wil ik gerust toegeven, het kan mij gewoon niks schelen.

Waarschijnlijk had je de film beter gevonden met hier en daar een extra plotwending en acteurs zonder een greintje zelfspot die zichzelf als god's gift to cinema beschouwen. Dat leid ik althans van je lijstje met 'betere' films af.

yeyo schreef:

Ben benieuwd welke acteurs je daarmee bedoeld?

avatar van yeyo
Tom Hanks, Gerard Butler en Russel Crowe. Ligt natuurlijk niet enkel aan de acteurs, maar ook aan het type film. Jij schijnt namelijk films die zichzelf volledig au sérieux nemen, ongeacht de inhoud, te verkiezen.

avatar van Wannes84
Die cast... Hoeveel testosteron krijg je in een film zeg?

avatar van Rosicky
Ik ben gematigd optimistisch. Halverwege zakt het tempo toch een beetje weg uit the Expendables en bij vlagen vond ik de actie te onoverzichtelijk. Verder zit het met de actie wel goed, dat mag je ook wel aannemen met het resem actiehelden waarmee the Expandables aankomt. Jammer dat de rollen van Rourke en Willis zo klein zijn. Statham is veruit de coolste motherfucker op het scherm.

yeyo schreef:

Neehoor bv. Pulp Fiction, The Big Lebowski.

Het ging over films met een beter verhaal heh?

Ik vind van die acteurs alleen Russel Crowe erg goed.

Het kan zou zijn dat The Expendables zichzelf niet serieus neemt, er zitten wel serieuze scenes/dialogen in die ook niet serieus te nemen zijn door slecht acteerwerk.

avatar van Ajax&Litmanen1
startkabels schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Het meerendeel van de cast kan niet best acteren en het verhaal is inderdaad op een bierviltje uitgewerkt.

But we don't care! Snap dat nu eens.

Een vloedgolf van dikke actie en gave oneliners van toffe actiehelden maakt van deze film 1 van de leukste actiefilms ooit gemaakt. Lekker boeiend dat ze dan niet overtuigend in drama scenes zijn. Als ze maar lekker schieten, slaan en stoer doen.

avatar van Ajax&Litmanen1
PS: Waar blijven de recensies? Ik vind dit topic nu wel wat saai worden. Sommige users zijn echt veel te overheersend met posten. Ik zie nu ook alleen maar telkens dezelfde dingen gepost worden om elkaar te overtuigen

startkabels schreef:

Dat zouden we wel kunnen, ware het niet dat het juist de bedoeling is en het daarom juist weer perfect past. dus toch goed genoeg is voor een 5*

avatar van Insignificance

Zou iemand mij een PM willen sturen wanneer jullie eruit zijn? Dan kan ik deze t.z.t. weer aan m'n updates toevoegen. Alvast bedankt.

startkabels schreef:

Zelfs de 'serieuze' momenten zijn met een zekere tongue-in-cheek aanpak gebracht, die je blijkbaar volledig ontgaan is.

yeyo schreef:

Door die aanpak vind ik het juist zo'n gemiste kans, is me niet ontgaan.

avatar van JacoBaco
Ik ben er klaar mee! Het is water naar zee dragen op deze manier. Dweilen met de kraan open.

The Expendables is pretentieloos in de zin van, de film wil zich niet beter voordoen dan dat hij is. Het enige wat de film wil zijn is een actiefilm zoals ze vroeger in de jaren 80 waren. Met vooral geen poespas en is dat is uitstekend uit de verf gekomen. Ik heb geen problemen met een actie / thriller of een actie / SF, maar ga niet het verhaal vergelijken met een film als Saving Private Ryan of The Terminator. Dat is echt kolder!

JacoBaco schreef:

Kijk, dat is best treffend! Alleen jammer van die 5 sterren

avatar van Elineloves
Ajax&Litmanen1 schreef:

Precies de reden waarom ik, en anderen met mij denk ik, al een paar dagen geleden gestopt zijn met meelezen.

Reinbo
Stop hier ook mee. Ben blij dat Sly niet de film gemaakt heeft die startkabel graag gezien had.

88Fabian
Reinbo schreef:
Stop hier ook mee. Ben blij dat Sly niet de film gemaakt hheft die startkabel graag gezien had.

Dit is juist de soort film die startkabel ziet:makkelijk verhaal,harde actie,slechte acteerprestaties.

Pure brave cinema,een beetje Middle of the Road.

avatar van $pecial
Maandagavond thuis gekomen van een week lekker vakantie in Griekenland en gisterenavond meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt om naar The Expandables te gaan, want wat zat ik me erop te verheugen !

' Vette film ' , dat was het eerste wat in me op kwam nadat ik de aftiteling voorbij zag vliegen. Vette en lekker harde aktie, stoere cast en weer een hoop cliché one liners, maar dit pas perfect in een film als dit. Natuurlijk is het allemaal voorspelbaar en is het verhaal niet veel soeps. Het hele aspect om die vrouw te redden mocht van mij wel terzijde worden gelaten. Het monoloog van Rourke vond ik ook niet passend.

Om nog even door te zeuren, van mij mocht de aktie nog wel een tikkeltje meer over de top. Nadat ik de scene zag dat Stallone en Statham nog een keer met de vliegtuig over de kade vlogen en alles kapot knalden en explodeerde, dacht ik van, ga zo door ga zo door! Had wel meer van deze dingen willen zien!

Concluderend is het gewoon een heerlijk oldschool aktie filmpje geworden, maar dan anno 2010 en dat kan ik zeker waarderen, vooral met zo'n cast als dit.
Lundgren, waarvan ik alvorens weinig films van heb gezien en ook altijd voor me zag als een grote B-acteur, verraste me en vond ik ook een erg gaaf personage.

Kom maar op met een deeltje 2

avatar van rokkenjager
Reinbo schreef:
Wat mij betreft zijn jullie dan ook expendable in deze topic, want jullie hebben er gewoon niets van begrepen.

Als je mijn recensie eens goed door had genomen zie je dat mijn kritiekpunten wel degelijk op hun plaats zijn, aangezien ik me beperk tot de kritiek die wel in de context van de film past. Maar blijkbaar ben jij niet snugger genoeg omdat te snappen, en kom je vervolgens met zo'n kul argument als 'je snapt het niet' Dat jij op je 40ste nog helemaal opgewonden raakt van dit soort pief-paf-poef crap, prima, maar ga mij geen verkeerde dingen in de mond leggen.

En de schitterende Toy Story die in alle aspecten uitblinkt tegenover deze film erbij trekken om een argument (mocht dat er ooit zijn geweest) of iets dergelijks kracht bij te zetten is sowieso irrelevant en behoorlijk lachwekkend.

$pecial schreef:

Kom maar op met een deeltje 2

Respect

avatar van wimnoot
Expandable

Betekent zoiets als uitrekbare.

Niet te geloven hoeveel mensen dat fout schrijven.

88Fabian
Dus de nederlandse remake versie zou 'De Uitrekbaren' heten hahaha (FLAUW)

rokkenjager schreef:

Was ook geestig bedoeld.