Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (378.635)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
dilic
-
- 33 berichten
- 19 stemmen
dit was dus je originele post:
De scene in de kerk vond ik een van de ergste; Stallone en Lundgren in een dialoog en dan komt Schwarzenegger ook nog even mee brallen. Willis bewijst in die scene dat hij de betere acteur is.
Rourke en Willis hadden in deze film een veel grotere rol moeten krijgen, hen vond ik samen met Roberts (de bad guy in pak) de beste acteurs.
Li kan beter gewoon in kung fu films gaan spelen, want hij komt ook totaal niet uit de verf.
Uit het verhaal had veel meer gehaald kunnen worden als het wat geloofwaardiger in elkaar zat. Dat stoere gedoe en opschepperij had weggelaten mogen worden. Ik bedoel kom op een groepje zo stoer mogelijke bikers die even de held uit gaan hangen. Alles wordt uit de kast gehaald om te laten zien hoe cool en goed ze wel niet zijn.
De grapjes in de film waren ronduit flauw, het enige dat grappig was waren de slechte dialogen en de clichés.
Wat moest de verf op de gezichten van de soldaten betekenen op het eind van de film?
Wel super veel strak gefilmde actie, vooral de scenes met Statham vond ik erg vet. Soms vloog het geheel een beetje uit de bocht door te snel knipwerk, waardoor het onduidelijk werd.
3 sterren
Nou, hier ben ik dus ook niet echt kapot van. Je somt allerlei redenen op om een film ronduit VERSCHRIKKELIJK te vinden, en toch geef je de film 3 sterren. Das niet echt consequent.
Als ik het hoofdpersonage van een film niet goed vindt acteren, als ik de leukste scene van de film niet zou begrijpen, en als ik de dialogen en grappen super slap zou vinden, dan zou die film NOOIT van zn leven 3 sterren krijgen. Maar dat even terzijde.
Je vindt mijn verklaring niet genoeg bewijs? Hahaha. Zoals Reinbo al zei, als jij niet snapt dat Rambo vs Terminator gewn super cool is, ben je gewn dom. Kan er echt niet meer van maken.
Verder zijn je meningen heel erg subjectief. Ik kan er niks aan doen dat je stalone niet kan verstaan hoewel er gewoon ondertiteling is. Ook vindt je dat het uitsloverij veel minder kon. Tjaa, ieder zn mening toch. Maar je kan ook moeilijk verwachten dat ze in een fiat punto aan komen rijden.... In dat geval zie ik liever gepimpte choppers!!
Maar verder zijn er nog wel een paar dingen waar ik het wel mee eens ben. Jet li komt idd niet heel goed uit de verf, maar dat ligt een beetje aan de rol die hij heeft gekregen. Dat is ook de reden waarom Rourke of Willis die niet heeft gekregen. Daar zijn zij te grote acteurs voor.
Tot slot blijf ik mij mijn mening dat ik zeker ben dat jij heel anders over deze film zou denken als je hem gewn in de bioscoop had gezien zoals iedereen hier. Want de camversie, en soms zelfs de retailversies in het algemeen laten je sommige films heel anders beleven.
thunderball
-
- 5886 berichten
- 1414 stemmen
Vanmiddag in Antwerpen gaan zien.
Naar deze keek ik al sinds anderhalf jaar geleden uit.
Ik was vrij nerveus toen ik de bioscoop in ging (iets wat ik anders alleen als fan bij James Bondfilms heb).
Als ie nu maar niet tegenvalt, ging er de hele tijd door mijn hoofd.
Gelukkig was dat niet het geval!
Eindelijk een film die zijn verwachtingen (voor het grootste gedeelte) waar maakt.
Flink veel actie, een aantal actiescene's die ik nog nooit eerder had gezien en vooral ook veel lol om acteurs die zelfs de makkelijkste one-liner nog nauwelijks goed uit hun strot konden krijgen.
Lundgren is echt The Man.
Wat acteert hij slecht, maar wat ziet hij er ontzagwekkend uit. Wat een beer!
Stallone zelf was -zoals we van hem gewend zijn- goed opdreef en wist behalve als regisseur- ook als leider van het team alles in goede banen te leiden.
Statham had feitelijk naast Stallone de andere hoofdrol en deed eigenlijk wat ie altijd doet, maar het messenwerpen was een uitstekende gimmick, die er aan toe was gevoegd.
Jet Li viel een beetje tegen. Kwam toch een beetje als een doetje over tussen al het testosterongeweld. Terwijl hij natuurlijk in het echte leven de gehele cast in een seconden of tien weg zou kunnen vagen.
Eric Roberts was heerlijk stereotype gecast als de schurk en kreeg hierbij perfect support van Steve Austin, die werkelijk als een killingmachine te keer ging.
Een aantal sleutelscene's die deze film boven de gemiddelde actieprent uit doen schieten waren:
de scene met het vliegtuig, waarbij Statham voorin de neus aan het schieten was, SUPER!
de scene in de onderaardse gang waar iedereen met een tegenstander aan het meppen was
en als klap op de vuurpijl het waanzinnige geweer (bijna een kanon) waarmee alles en iedereen weggevaagd werd.
De van te voren hier en daar aangekondigde te snelle montage bij de actiescene's viel me 100 % mee. Ik had er niet veel last van, bij bv Quantum of Solace was het veel irritanter en nauwelijks te volgen.
Zijn er dan helemaal geen minpunten?
Een beetje....
Na het sprankelende begin valt de film wat stil en is er nauwelijks nog actie. Pas wanneer Stallone en Statham poolshoogte gaan nemen op het eiland begint de actie weer (maar die is vanaf dan wel fantastisch!).
Lundgren had ik liever meer actie zien leveren en gewoon bij het team van Stallone.
Het titanen gevecht tussen Lundgren en Li was niet al te best in beeld gebracht en deed de vechtkunsten van Li niet tot zijn recht komen.
De scene met de cameo's van Willis en Schwarzenegger was geinig, maar maakte op mij niet zoveel indruk als dat ik van te voren had gehoopt. Het leek allemaal wat haastig en te veel geimproviseerd te zijn.
In plaats van een aantal worstelaars had ik liever nog meer jaren '80 iconen in de film in actie gezien. Feitelijk -behalve Stallone en Lundgren- is de rest allemaal van een jongere generatie. Ook Rourke had ik graag bij de actie mee zien doen.
...maar wat zeur ik?!
Ik heb genoten en me erg vermaakt en dat is toch ook het enige doel van een film als deze?
Een vervolg? Laat maar komen!
Voor nu een acht, ofwel vier sterren (met een optie na een volgende kijkbeurt te verhogen).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind jij Alien vs Predator ook goed?
Goede vraag. Nee.
Maar ik snap wel dat het een cool concept is. Jammer alleen dat het in handen van een slechte schrijver en een slechte regisseur is beland. Bovendien ontbrak bij die film iets heel belangrijkst: authenticiteit. Dat zit hier wel goed. Vandaar het verschil.
Alien vs Predator met Arnold in de hoofdrol en McTiernan of Scott aan het roer en ik wordt enthousiast.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jet Li viel een beetje tegen. Kwam toch een beetje als een doetje over tussen al het testosterongeweld. Terwijl hij natuurlijk in het echte leven de gehele cast in een seconden of tien weg zou kunnen vagen.
Denk toch dat Lundgren, Couture en Austin niet al te veel problemen met hem zouden hebben....
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
dit was dus je originele post:
-knip-
Nou, hier ben ik dus ook niet echt kapot van. Je somt allerlei redenen op om een film ronduit VERSCHRIKKELIJK te vinden, en toch geef je de film 3 sterren. Das niet echt consequent.
Als ik het hoofdpersonage van een film niet goed vindt acteren, als ik de leukste scene van de film niet zou begrijpen, en als ik de dialogen en grappen super slap zou vinden, dan zou die film NOOIT van zn leven 3 sterren krijgen. Maar dat even terzijde.
Je vindt mijn verklaring niet genoeg bewijs? Hahaha. Zoals Reinbo al zei, als jij niet snapt dat Rambo vs Terminator gewn super cool is, ben je gewn dom. Kan er echt niet meer van maken.
Verder zijn je meningen heel erg subjectief. Ik kan er niks aan doen dat je stalone niet kan verstaan hoewel er gewoon ondertiteling is. Ook vindt je dat het uitsloverij veel minder kon. Tjaa, ieder zn mening toch. Maar je kan ook moeilijk verwachten dat ze in een fiat punto aan komen rijden.... In dat geval zie ik liever gepimpte choppers!!
Maar verder zijn er nog wel een paar dingen waar ik het wel mee eens ben. Jet li komt idd niet heel goed uit de verf, maar dat ligt een beetje aan de rol die hij heeft gekregen. Dat is ook de reden waarom Rourke of Willis die niet heeft gekregen. Daar zijn zij te grote acteurs voor.
Tot slot blijf ik mij mijn mening dat ik zeker ben dat jij heel anders over deze film zou denken als je hem gewn in de bioscoop had gezien zoals iedereen hier. Want de camversie, en soms zelfs de retailversies in het algemeen laten je sommige films heel anders beleven.
Die 3 sterren haalt hij door erg veel vette actiescènes, genoeg ervan om wat tegenwicht te geven aan mijn kritiekpunten.
De kwaliteit van een CAM versie is minder, maar dat wil niet zeggen dat ik de film niet kan beleven. Bij een CAM van Inception ook geen problemen mee gehad.
Ik ga alleen naar de bios als ik weet dat de film heel goed is.
Killer-Instinct
-
- 227 berichten
- 0 stemmen
Denk toch dat Lundgren, Couture en Austin niet al te veel problemen met hem zouden hebben....
Statham en Stallone ook niet hoor haha.
Denk dat Thunderball het karakter in Lethal Weapon 4 voor zich ziet en niet de acteur.
Hij zal vast een robbertje kenne vechten maar mensen die 3 koppen groter zijn en waarvan de armen 3x zo breed zijn maakt die toch echt weinig kans tegen haha.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Denk toch dat Lundgren, Couture en Austin niet al te veel problemen met hem zouden hebben....
In het echte leven? Echt niet hoor. Jet Li is een beest. Couture weet natuurlijk wel hoe die in het echt moet vechten, maar Lundgren? En Austin is toch alleen maar show.
Statham en Stallone ook niet hoor haha.
Denk dat Thunderball het karakter in Lethal Weapon 4 voor zich ziet en niet de acteur.
Hij zal vast een robbertje kenne vechten maar mensen die 3 koppen groter zijn en waarvan de armen 3x zo breed zijn maakt die toch echt weinig kans tegen haha.
Je weet niet waar je over praat man. Er zijn weinig of geen acteurs die zo getraind en bedreven zijn in martial arts als Jet Li.
thunderball
-
- 5886 berichten
- 1414 stemmen
Geinig maar in Lethal Weapon moesten we geloven dat Mel Gibson hem aan kan. Echt nooit niet.
Li is in werkelijkheid niet te volgen zo snel.
Hij beheerst een aantal martial arts technieken, waar al deze krachtpatser geen kaas van hebben gegeten.
Echt tien seconden en ze liggen allemaal plat.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heeft Li eigenlijk een leuk aandeel in Expendables? Want ik hoop op heel wat moois van hem
.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Geinig maar in Lethal Weapon moesten we geloven dat Mel Gibson hem aan kan. Echt nooit niet.
Li is in werkelijkheid niet te volgen zo snel.
Hij beheerst een aantal martial arts technieken, waar al deze krachtpatser geen kaas van hebben gegeten.
Echt tien seconden en ze liggen allemaal plat.
Allemaal plat ja? Randy Couture ook?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Couture is de enige die een kans heeft. Al is Jet Li veel en veel sneller. Denk eens na, Li kent technieken om dat soort kerels met blote handen te doden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nou nee, verwacht daar maar niet teveel van.
Moet er deze woensdag of donderdag toch wel heen kunnen, eindelijk
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
OVER-THE-TOP-ACTIE
zoals het hoort te zijn.de film wordt natuurlijk vooral gedragen door de enorme cast en de keiharde actie.
wat het verhaal betreft moet je nie kijken want dat is niet beter dan een b-film uit de jaren 80-90 maar f*ck zeg wat heb ik er van genoten.zo'n film heeft ook nie echt geen verhaal nodig.de acteerprestaties waren ook niet slecht buiten mss arnold maar dat is natuurlijk nooit z'n sterkste punt geweest.ik vond vooral mickey rourke en eric roberts hun roll goed spelen en voor het eerst heb ik me ook niet geirriteerd aan dolf lundgren.
eigelijk kun je niet veel verkeerd zeggen over deze film wat eigelijk is dit voor veel mensen een natte droom zo'n cast.
als er dan 1 echt minpuntje was is het de cgi die er niet altijd even goed uitkomt.
op naar expendables 2 zou ik zeggen en dat gebeurd niet veel.
een dik verdiende 4*
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Couture is de enige die een kans heeft. Al is Jet Li veel en veel sneller. Denk eens na, Li kent technieken om dat soort kerels met blote handen te doden.
Ligt er denk ik ook wel aan. Als ze gaan worstelen zijn de anderen toch wel in het voordeel. Niet dat je uit het niets op straat gaat worstelen, maar toch
.
Seagal en Van Damme kunnen ook behoorlijk goed vechten toch? Die zijn toch ook behoorlijk getraind in vechtsporten?
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Ligt er denk ik ook wel aan. Als ze gaan worstelen zijn de anderen toch wel in het voordeel. Niet dat je uit het niets op straat gaat worstelen, maar toch
.
Seagal en Van Damme kunnen ook behoorlijk goed vechten toch? Die zijn toch ook behoorlijk getraind in vechtsporten?
Randy Couture verslaat ze alledrie, alleen Li kan gevaarlijk zijn 
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3474 stemmen
B) Als je niet begrijpt dat Rambo vs Terminator in een scene cool is ben je inderdaad dom, het ontbreekt je dan aan historisch film besef.. Dat lijkt me immers logisch. Ik wil daarmee niet zeggen dat ook hij het cool moet vinden....
Nee, hij hoeft het niet cool te vinden, maar dan is hij wel dom... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In het echte leven? Echt niet hoor. Jet Li is een beest. Couture weet natuurlijk wel hoe die in het echt moet vechten, maar Lundgren? En Austin is toch alleen maar show.
Lundgren is (was) ook een beest (paar keer Europees Kampioen Karate geweest). Li wordt ook alweer een dagje ouder. Vrees toch dat Austin zo z'n nek breekt als hij 'm te pakker krijgt. Vergeet ook niet dat Li een vlieg gewicht is, die gewichtsklassen zijn er niet voor niets.
Verder is dit natuurlijk hoop speculatie
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
a) Ik heb het niet enkel over downloaden. Startkabel kijkt de film ook niet in de bios en vind dat een film op Cam versie net zo goed zou moeten zijn als in de bios. En wil ze ook niet kopen als hij ze wel goed vind.
Dan ben je in mijn optiek geen filmliefhebber. Je hebt er op z'n minst weinig van begrepen.
B) Als je niet begrijpt dat Rambo vs Terminator in een scene cool is ben je inderdaad dom, het ontbreekt je dan aan historisch film besef.. Dat lijkt me immers logisch. Ik wil daarmee niet zeggen dat ook hij het cool moet vinden....
Dus je bent dom als je niet begrijpt wat jij cool acht te vinden?
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
Seagal en Van Damme kunnen ook behoorlijk goed vechten toch? Die zijn toch ook behoorlijk getraind in vechtsporten?
Jazeker 
neo
-
- 15436 berichten
- 10045 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Centraal download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Jazeker
Moet je hier maar eens kijken:
JUST!
-
- 7 berichten
- 664 stemmen
Een flinke tegenvaller deze film. Het verhaal was flinterdun - nou hoeft dat op zich niet uit te maken, als de rest maar goed is - maar ik kon mij totaal niet inleven. Daardoor vond ik het een vrij saaie film. De vele actie/vecht scènes waren wel best oke, en hier en daar een geslaagde grap. Daardoor toch 2,5 sterren.
morgan_freeman
-
- 69 berichten
- 0 stemmen
Afgelopen zaterdag in de bios gezien, het geweld en de actie spatte van het doek! Leuke dialogen, goed tot hoogstaand acteerwerk maar zoals verwacht een slap verhaaltje over goed en slecht. Dat was gelukkig niet zo heel erg storend maar wel jammer.
Twijfel tussen 4 ne 3,5, toch maar 3,5 vanwege het slappe verhaaltje wat te voorspelbaar was.
Fonk
-
- 135 berichten
- 172 stemmen
Erg naar uitgekeken en zaterdagavond was het dan eindelijk zover; The Expendables! Eindelijk een echte testosteronfilm als vanouds.
De beginscene begon lekker commando-achtig en bovendien erg aktueel met al die Somalische kapers tegenwoordig.
Geweldig om ze allemaal weer eens voorbij te zien komen; Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis & Stallone in één film, weliswaar kort maar toch mooi.
Jason Statham was een van de beste acteurs in deze film en past geweldig bij het team, ook Terry Crews blijf ik altijd prachtig vinden en was goed gecast met zijn spierballen-lijf. Mickey Rourke deed het uiteraard ook goed als tattooshopper.
De dialogen waren een beetje tenenkrommend en soms vroeg ik me echt af of er uberhaupt wel inhoud inzat of dat ze gewoon maar wat lulde om het op te vullen.
Dolph Lundgren vond ik daarentegen wat minder, misschien lag het ook aan zijn idiote rol. Hij kwam wat ongeloofwaardig en geforceerd over als het teamlid dat bleef tegenwerken. En op het einde was hij er doodleuk bij? Wazig was dat.
Ook Eric Roberts zijn rol had beter gekunt. Dan pas komt ook duidelijk naar voren dat Stallone zijn stempel op deze film iets teveel heeft gedrukt. Ondanks de prachtige actiescenes en het macho-sfeertje met hun clubhuis had de verhaallijn wat beter gemogen.
Daarom een 3,5 voor deze film. Hopelijk komt er een beter vervolg. Maar ik zou ze zeker nog allemaal terug willen zien op het witte doek.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, je bent dom als je niet snapt dat de massa actieliefhebbers dit cool vindt. En ook als je dat niet begrijpt. 
johanvankessel
-
- 36 berichten
- 67 stemmen
Leuk om de oude film helden in 1 film te zien spelen.
En Silvester mag er nog steeds zijn ondanks dat hij boven de 60 jaar is.
Min puntje vond ik de korte speelduur van Arnold Schwarzenegger.
Zeker de moeite om deze film te bekijken.
Van m ij 4 sterren.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
goed tot hoogstaand acteerwerk maar zoals verwacht een slap verhaaltje over goed en slecht. Dat was gelukkig niet zo heel erg storend maar wel jammer.
Twijfel tussen 4 ne 3,5, toch maar 3,5 vanwege het slappe verhaaltje wat te voorspelbaar was.
Vond je alle acteurs goed tot hoogstaand? Ik vond Stallone en Li nou niet bepaald goed.
Stallone moet lekker gaan regisseren, die is te oud en te versleten om te acteren Hij kan geen zin fatsoenlijk uitspreken.
Li had helemaal niet bij het team moeten horen, die kon niet laten zien waar hij goed in is.
Willis en Statham hadden de hoofdrollen moeten hebben.
Verder vond ik Lundgren, maar een rare snuiter als personage neerzetten.
gandalf4
-
- 62 berichten
- 1163 stemmen
Ja best een leuke actie film maar, een erg slap verhaal en een voorspelbaar einde. Deze film verdient daarom eigenlijk maar 3 sterretjes maar door het waarschuwingsschot krijgt deze film een halve ster er bij dus een krappe 3,5
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Nee, je bent dom als je niet snapt dat de massa actieliefhebbers dit cool vindt. En ook als je dat niet begrijpt.
Of je bent juist superieur als je het tegendeel vind
.
Oke, snap wel wat je bedoeld en kan er wel inkomen.
Maar toch lijkt het me een beetje vreemd om het hier over intelligentie te hebben.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Actie / Thriller, 2008
1.746 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









