Onderhond schreef:
Uiteindelijk kwaliteit en interesse in welke films te kijken zijn twee verschillende zaken. Ik kan een lager gewaardeerde film boeiender gevonden hebben. Ik kijk liever een film van een regisseur die ik waardeer, maar die al meer dan 10 jaar onvindbaar blijkt, dan één of ander middle-of-the-road filmpje dat ik morgen weer vergeten ben. Zelfs al blijkt de score van de eerste film uiteindelijk lager uit te vallen.
Dit zal allemaal wel. Maar jouw laatste 10 stemmen zijn voor films die allemaal op 1 na van langer geleden zijn, tot 1951 toe. De helft krijgt een dikke onvoldoende, de rest een (zeer) ruime voldoende. Ik blijf dus bij mijn oorspronkelijke stelling : nog zat te doen dus.
Dat doe je wel. De beleving van m'n hobby, niet de beleving van de films die ik kijk. Bij alles wat ik als belangrijk aanhaal bij het uithoefenen van m'n hobby kom jij met "zwak argument" aandraven.
Kom, kom, niet gaan overdrijven. Ik heb twee dingen een zwak argument genoemd, namelijk het niet kunnen wachten en het dus niet mee kunnen discussieren. Om wat voor aandeel gaat het nou helemaal bij het uitoefenen van je hobby ? Je hoeft toch niet te wachten op elke film ? En zijn er inmiddels niet een heleboel films die je nog wil kijken en waarmee je die wachttijd kunt opvullen ?
Daar verschillen we dan van mening. Indien het ingaat tegen de wensen van de consument (in z'n algemeenheid) maken ze misbruik van hun monopolie. Bekijk het als dealers en druggies. Ze doen er alles aan om je afhankelijk te maken, om daarna eigenlijk niet meer naar je om te kijken en je leeg te plukken.
Ik wil je niet beledigen, maar als individueel consument tel je natuurlijk niet. Blijkbaar voldoen ze ook nog aan de wensen van een heleboel andere consumenten. Er gaan immers nog steeds erg veel mensen naar de bioscoop en er worden nog veel dragers verkocht. Zolang ze naar hun zin voldoende geld verdienen is deze manier van werken hun goed recht. En welk monopolie ? Er zijn toch verschillende bioscoopketens, verschillende distributeurs en verschillende filmproducenten. Je zou één van die groepen hooguit kunnen beschuldigen van prijsafspraken.
Die vergelijking met drugs gaat natuurlijk aan alle kanten mis. Film is geen verslavend product.
Je doet altijd alsof ik een uitzondering ben, maar ik ben niet echt de enige die een probleem heeft met wachten ...
Iedereen heeft een probleem met wachten. Veel mensen kunnen echter het geduld opbrengen om te wachten, of vullen die wachttijd met iets anders.
Daar hebben ze inderdaad zelf een zéér groot aandeel in.
Ja hoor. Sorry agent voor door het rood rijden. Maar het is de schuld van de gemeente, dan hadden ze die weg daar niet al klaar moeten leggen.