als ik met dat kaartje nou de acteurs/regisseurs etc steunde ja. Maar niet die stinkerds van de filmmaatschappijen, en al helemaal niet die vent van de videoland. En al HELEMAAL niet aan de free record shop.
ik vind de prijzen te belachelijk voor woorden. minority report kost 44,95! dat is 99 gulden! dat is toch compleet van de gekke. schofterige geld uit de zak klopperij noem ik dat.
jij vind 't geen probleem om 't te betalen: heb je makkelijk praten. voor mij is 't al een veel groter probleem. En er zijn zat mensen voor wie het een nog groter probleem is. Moeten die mensen maar de dikke vinger krijgen omdat ze 't niet kunnen betalen? lekker sociaal.
en kom alsjeblieft niet aan met het feit: de DVD's zijn zo duur omdat ze gekopieerd worden. pure crap. Als mensen niet zouden kunnen downloaden zouden ze absoluut niet alles kopen wat ze eigenlijk zouden downloaden.
volgende punt: ik woon in Almelo. kom es langs en huur jij bowling for columbine maar voor me, of koop um, of vind um in een bios hier. Lukt niet. Moet ik dan maar verstoken blijven van deze film? moet ik ik weet niet wat voorn pleuris eind naar Amsterdam rijden omdat ie dáár draait?
verder over beschikbaarheid: American History X. moet ik die op nederlandse DVD kopen met schijtkwaliteit? (je weet waarschijnlijk zelf wel dat de meeste nederlandse (oudere) dvd's van beroerde kwaliteit zijn). moet ik expres een regiovrije DVD speler kopen en um uit Amerika importeren? 't moet wel leuk blijven.
en over 't feit dat er veel wordt gedownload: mensen hebben nu de mogelijkheid om films te zien die ze anders absoluut nooit hadden gezien. onbekend maakt onbemind. Ik zie nu ook films uit spanje, frankrijk en verder. Niet alleen maar hap-slik hollywood spul. Ik zou het als filmmaker belangrijker vinden dat zoveel mogelijk mensen mijn film zouden zien dan dat ik er ik schatrijk aan zou worden.
Daarom vind ik de uitspraken van Clooney van laatst ook zo schitterend: geen grote films meer maar kleinere films maken en gewoon gokken. Film hoort iets te zijn wat mensen vermaakt, uitdaagt, ontroert. net als muziek, en sport. maar bij alle drie heeft de massa industrie het kapot gemaakt. alles draait om de poen. Mensen die met hun hele hart en ziel eraan werken komen niet in beeld omdat ze een eigen mening/ideeen hebben. Dit heb ik ook al in een andere topic van mij naar voren willen brengen: Volle maan draaide hier in 142 zalen. One Hour Photo in 6.
film maken hoort een hobby te zijn waar je je geld mee zou kunnen/moeten verdienen. Niet iets waar je schathemeltje rijk mee kan worden. maar dat is mijn standpunt.
feit is wel dat het downloaden van films slechts een verschijnsel is wat gecreeerd is door de uitbuiterij van de maatschappijen en niet andersom. CD's waren al duur vóór de branders populair werden en de lege cd's goedkoop. overigens is hier wel een uitspraak van de Fun Lovin' Criminals van toepassing: 'Society prepares the crime, the criminal commits it'
het grote gros van de mensen trapt in de valkuilen van de bedrijven. vrijwillig. in feite zijn zo net zo schuldig.
dit stukje is trouwens niet naar iemand persoonlijk gericht maar simpelweg mijn mening in het algemeen. hopen dat 't een beetje duidelijk is