Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (378.554)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, of Fedor. Maar in Hollywood zelf zijn er toch ook al een aantal. Ik denk aan Michael Jai White, Wesley Snipes, Scott Adkins en natuurlijk Jet Li. En ik zal er natuurlijk nog wat vergeten zijn.
Lyoto Machida, die af en toe een film maakt zal ik ook wel zien zitten. Maar ik ben dan ook een fan. Fedor, Adkins, Jet Li, ook namen waar nog genoeg jaren plezier in zit.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Stallone heeft heel weinig acteertalent. Die kan een rol als in Gran Torino absoluut niet spelen zonder zich belachelijk te maken.
Hier ben ik het echt TOTAAL niet mee eens. Die rol in GT stelt ten eerste niet zoveel voor en ten tweede heeft Stallone zich allang bewezen als zeer degelijk acteur, getuige Copland en Rocky. Ook in FIST en Paradise Alley speelt hij behoorlijk.
Als Stallone zijn rollen aanpast aan zijn leeftijd zie ik 'm echt nog wel een jaartje of 10 meegaan.
cm_punk
-
- 369 berichten
- 1009 stemmen
van Damme mag eigenlijk niet in een zin met Stallone en Schwarzenegger genoemd worden, speelt twee divisies lager. Chuck en Motherfuckin Charlie Bronson staan hoger op de ladder. Dan komen van Damme en Seagal
Bullshit
Van Damme >> Stallone, Norris
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Lyoto Machida
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nooit over na gedacht maar dat is inderdaad wel de ideale Ryu.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hier ben ik het echt TOTAAL niet mee eens. Die rol in GT stelt ten eerste niet zoveel voor en ten tweede heeft Stallone zich allang bewezen als zeer degelijk acteur, getuige Copland en Rocky. Ook in FIST en Paradise Alley speelt hij behoorlijk.
Als Stallone zijn rollen aanpast aan zijn leeftijd zie ik 'm echt nog wel een jaartje of 10 meegaan.
Haha Rocky. Dat waren ook gewoon beperkte rollen waar zijn gebrabbel niet zo opviel omdat hij vooral aan het trainen of aan het boksen was. Sly is voor bepaalde actiefilms een prima gast maar als acteur is hij heel beperkt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat is een beetje kortaf. De scène in Rocky waar hij voor de spiegel staat en een foto van zichzelf als kind ziet is behoorlijk overtuigend geacteerd. Prachtig mooie scène. Zulke diepgaande expressie heb ik Clint nog niet zien verrichten.
Stallone's probleem is dat zijn acteertalent wordt overschaduwd door een hoop simpele rollen die hem een stempel hebben gegeven. Ik ben ervan overtuigd dat hij wel degelijk kan acteren, misschien nog wel beter dan Clint.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vond de emotioneel geladen scenes in de tweede first blood dan ook van een enorm hoog niveau. Ik vind sowieso wel dat ie op dat gebied erg sterk is. Ik heb Cop Land nog niet eens gezien, en daar schijnt ie echt geniaal bezig te zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Clint speelt hele andere rollen. Stallone is meer van het fysieke vechten en lomp knallen. Dat kan je over een paar jaar niet meer doen. Eastwood is andere rollen gaan spelen. Stallone heeft heel weinig acteertalent. Die kan een rol als in Gran Torino absoluut niet spelen zonder zich belachelijk te maken.
Wat een onzin weer. Stallone kan absoluut goed acteren, kijk maar eens naar Copland en de eerste Rocky. Bovendien speelt hij ook Rambo perfect.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is gewoon passen bij je rol (Rocky, Rambo), maar heeft nauwelijks wat met goed acteren te maken. Rambo is niks meer dan alleen fors schieten en vechten. Zeker in Rambo 4 was het begin met zijn ''emotionele'' dialogen echt lachwekkend. Verder was het wel een leuke film 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Dat is ook zo, Stallone is gewoon goed voor de harde actie. Kijk naar Mel Gibson bijvoorbeeld, die zet zijn (verschillende) emoties veel overtuigender neer.
Veel actiehelden vertonen dat gebrek trouwens: V. Damme, Seagal, Norris, Schwarznegger... komen soms nogal saai over.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat is gewoon passen bij je rol (Rocky, Rambo), maar heeft nauwelijks wat met goed acteren te maken. Rambo is niks meer dan alleen fors schieten en vechten. Zeker in Rambo 4 was het begin met zijn ''emotionele'' dialogen echt lachwekkend. Verder was het wel een leuke film
De Rocky van deel 3 en 4, ja, en de Rambo van deel 2, 3 en 4, maar hoe zit het dan met dat voorbeeld van mij net? Dat zijn momenten van rollen die net even buiten dat standaardbeeld van Stallone vallen. Of negeer je die?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is gewoon passen bij je rol (Rocky, Rambo), maar heeft nauwelijks wat met goed acteren te maken. Rambo is niks meer dan alleen fors schieten en vechten. Zeker in Rambo 4 was het begin met zijn ''emotionele'' dialogen echt lachwekkend. Verder was het wel een leuke film
Heb jij Rocky 1 wel gezien? Dat is toch een en al karakterrol. Kreeg hij notabene een Oscarnominatie voor. En in Rambo (Kijk First Blood maar eens) weet hij gewoon een mooi en zeer geloofwaardig personage neer te zetten. En wat dacht je van F.I.S.T.
Nee, je moet Stallone als serieus acteur niet beoordelen op basis van Judge Dredd, Rocky 4 en Rambo 3, maar er zijn zat films waarin hij heeft laten zien dat ook te kunnen. Als je dat ontkent ben je niet goed op de hoogte of heb je gewoon een bord voor je kop.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mee eens, zo denk ik ook over Schwarzenegger.
Schwarzenegger heeft nooit een serieuze rol gespeeld.....
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, dat betekent dat ik er gewoon een andere visie over heb.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Is hetzelfde als De Niro van de laatste jaren bezig zien en concluderen dat het een matige acteur is. Om tot zulke conclusies te komen moet je wel een reëel beeld hebben van iemands CV. Die heb jij niet helemaal van Stallone, geloof ik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, dat betekent dat ik er gewoon een andere visie over heb.
Bord voor je kop dus. 
En aan je stemmen te zien heb je Copland, F.I.S.T. & Rocky 1 niet eens gezien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Schwarzenegger heeft nooit een serieuze rol gespeeld.....
Stay Hungry. En niet eens zo slecht
Edit: Zelfs een Golden Globe voor gewonnen, lees ik net.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar dat is dan een bijrol. Zie 't hem niet een hele film doen, zoals Stallone dat wel kan.
TrickySmalls
-
- 607 berichten
- 782 stemmen
In Cliffhanger speelt hij nog niet eens zo'n slechte rol. 
Eén van zijn betere films.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bord voor je kop dus. 
En aan je stemmen te zien heb je Copland, F.I.S.T. & Rocky 1 niet eens gezien.
Rocky wel, maar ken hem niet goed genoeg nog voor een cijfer. De andere 2 inderdaad niet geloof ik. Maar ik heb wel genoeg Stallone gezien in mijn leven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar dat is dan een bijrol. Zie 't hem niet een hele film doen, zoals Stallone dat wel kan.
Ach, ik zie het hem zelfs nog wel doen, als het een beetje in zijn straatje ligt maar het zal niet handig zijn voor zijn carierre. A&J heeft gewoon niet door hoe zo iets werkt in Hollywood. Als je eenmaal bankable bent binnen een bepaald genre krijg je gewoon geen andere rollen aangeboden. Daarom heeft Stallone vooral veel actiehelden op zijn CV, aar dat wil niet zeggen dat hij niet anders kan. Het bewijs ligt er notabene. In Copland speelde hij De Niro en Keitel naar huis....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Rocky wel, maar ken hem niet goed genoeg nog voor een cijfer. De andere 2 inderdaad niet geloof ik. Maar ik heb wel genoeg Stallone gezien in mijn leven.
Je kent dus slechts een kant van zijn oeuvre en bent dus niet in staat een goed oordeel te vellen, want wat je nu beweerd is gewoon onwaar.
Ga maar gauw Rocky nog maar eens kijken...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar ik heb wel genoeg Stallone gezien in mijn leven.
Niet de juiste, blijkbaar, om tot zulke harde conclusies te komen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Niet de juiste, blijkbaar, om tot zulke harde conclusies te komen.
Onzin. Stallone's werk is 90% hetzelfde met actie en schieten. Dat ie misschien in een enkele film wat anders doet maakt hem niet plots een andere acteur.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ben zeer benieuwd nu ik alle goede reacties heb gelezen!
Verwacht er niet te veel van, ik garandeer je dat hij tegenvalt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onzin. Stallone's werk is 90% hetzelfde met actie en schieten. Dat ie misschien in een enkele film wat anders doet maakt hem niet plots een andere acteur.
Ik zeg ook niet dat het een ander acteur is, enkel dat hij ook rollen zonder veel fysiek gewed aan kan.
Hier begon de discussie mee.
Clint speelt hele andere rollen. Stallone is meer van het fysieke vechten en lomp knallen. Dat kan je over een paar jaar niet meer doen. Eastwood is andere rollen gaan spelen. Stallone heeft heel weinig acteertalent. Die kan een rol als in Gran Torino absoluut niet spelen zonder zich belachelijk te maken.
Wat een onzin weer. Stallone kan absoluut goed acteren, kijk maar eens naar Copland en de eerste Rocky. Bovendien speelt hij ook Rambo perfect.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Actie / Thriller, 2008
1.746 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








