Rat Race (2001)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jerry Zucker
met Rowan Atkinson, John Cleese en Seth Green

Las Vegas: verschillende mensen, die elkaar niet kennen, winnen bij de gokautomaten in een casino een speciale munt. Met deze munt moeten ze naar een speciale ruimte waar ze Donald Sinclair, de eigenaar van het casino, ontmoeten. Hij vertelt dat er voor degene die het eerst in Silver City, New Mexico weet te komen 2 miljoen dollar klaar ligt. De race kan beginnen...

Goede komedie, niet over de ganse lijn grappig, maar er zitten wel zeer geslaagde scènes in.
Vooral de Hitler sketch en Rowan Atkinson met de baby vond ik bijzonder geslaagd.
Heb me ermee kunnen vermaken.

avatar van clubsport
Jammer dat atkinson zijn mr bean typetje zo overdreven moest naspelen in deze toch over het algemeen redelijk flauwe komedie met wel wat grappige momenten maat toch ook net wat teveel
mislukte grappen .
Het eind vond ik trouwens niet echt bij de film passen .

Hele vermakelijke en grappige film!

avatar van Shadowed
Grappig concept.

Toch wel altijd een dingetje waar ik wel van hou, zo'n race tussen volwassenen. En met dat idee weet je eigenlijk ook precies wat je krijgt. Stop John Cleese erbij en dan heb je toch wel een vermakelijk filmpje gemaakt, dat nergens uitblinkt.

Wel een goede cast ook weer, met Atkinson, Green, Cleese en meer lui. Het concept pakt niet erg grappig uit maar weet meer dan gewoon te vermaken. De fratsen waar ze mee te maken krijgen levert bijzonder lollige scenes op en is het einde weer zo'n levenslesje.

Wel leuk om een keer gezien te hebben ja, niet meer.