Rat Race (2001)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jerry Zucker
met Rowan Atkinson, John Cleese en Seth Green

Las Vegas: verschillende mensen, die elkaar niet kennen, winnen bij de gokautomaten in een casino een speciale munt. Met deze munt moeten ze naar een speciale ruimte waar ze Donald Sinclair, de eigenaar van het casino, ontmoeten. Hij vertelt dat er voor degene die het eerst in Silver City, New Mexico weet te komen 2 miljoen dollar klaar ligt. De race kan beginnen...

avatar van Humortje!
ENRICO POLLINI: Am I too late ? Look I won a coin, a gold coin! Oh, isn't this wonderful? Look at this room, what a beautiful room, have you seen this room?
RANDY PEAR: Yes! We're in it!
Heerlijk droog!

avatar van Filmkriebel
Amper komisch met alle wil van de wereld. Gelukkig zat Atkinson er nog in anders was het helemaal niks geweest. En dan Cuba Gooding, die weer eens demonstreert wat voor slecht acteur hij is... echt zielig om zoveel moeite te doen en dan nog niet slagen om te doen lachen. Het is niet zozeer het gebrek aan talent die de film de doodsteek geeft dan wel de enorm flauw uitgedokterde grappen. Maar ik zou niet aan 2* raken zonder de enkele geslaagde grappen rond die eekhoornverkoopster en het Barbie museum voor neo-nazi's. . Dat ongelooflijk hypocriete einde ( geld is niet belangrijk, schenk het liever weg aan het goede doel ) paste hier ook niet echt. 2*

avatar van JaguarsSoul
Urch, mensen zijn zo droog he >_> De mensen die commentaar geven op deze film als een stelletje afgetrokken jury's, die het op elke minpunt gemunt hebben. Die bedoel ik.

Het was een leuke film. Grappig, ook x) En ik geef het een 5. Because I can.

Geweldige film!

avatar van Spetie
Erg leuke komedie met veel vaart, leuke gekke personages en geslaagde humor.

De leukste karakters waren voor mij John Cleese, Jon Lovitz en Seth Green en zijn broer. Atkinson en Goldberg zijn daarentegen juist een stuk minder geslaagd. Het verloop van de race is uiterst vermakelijk en Hitler grap vanLovitz is echt onvergetelijk. Ook de maffe weddenschappen van Cleese zijn leuk bedacht.

Niet alles is even goed, maar ik heb het grootste gedeelte van de film in ieder geval met een glimlach zitten kijken. Het is en blijft leuk deze humor.

avatar van rep_robert
Filmkriebel schreef:

Atkinson vond ik juist een dieptepunt. Amper grappige stukjes gehad in de film.

avatar van Filmkriebel
Het voordeel van komedies is dat er altijd wel iemand zal zijn die het grappig vindt, hoe flauw het voor een ander ook mag zijn.

avatar van rep_robert
Klopt. Maar die hele sequentie met het harttransport is alles behalve geinig helaas.

avatar van martijn011
Ontzettend vermakelijke onzin. Het ene personage is nog vreemder dan het andere. Meestal werkt het meer ergernis op dan dat het komisch is, maar in deze Rat Race is het voornamelijk erg vermakelijk!
Zo waren de personages van Atkinson, de twee vrienden en de man met het gezin erg grappig. Heb het meest van hen genoten. Vooral Atkinson is erg op dreef, moest even wennen aan z'n rare accent maar heb daarna bijna elke scene met hem gelachen.

Ook sommige scenes zijn onvergetelijk. Denk aan dat Barbie-museum, met de auto van Hitler een veteranen-herdenking binnen komen rijden en de eekhoorn-scene.. Helaas is het soms erg flauw, maar zoals al gezegd, is het meerendeel prima te verteren en is dit eindelijk een 'flauwe' film die na herziening erg goed bevalt!

avatar van tommycool
blijft leuk hoe vaak je hem ook ziet

avatar van zgfproduction
droge film, waarin heel veel gebeurd. niet altijd even grappig, maar je moet hem sowieso een keer gezien hebben.

Als verwacht; één grote janboel aan onnozelheid: 1,00.

avatar van lucdecoster
Weertenaar schreef:
Als verwacht; één grote janboel aan onnozelheid: 1,00.

Dat is nu juist de bedoeling van deze film met als toppunt Mister Bean.

Ik vond deze film erg leuk, vooral door de vele verschillende karakters erin. De aanpak is natuurlijk simpel, een aantal verhaaltjes vertellen die aan het begin en aan het eind aan elkaar zitten. Maar erg vermakelijk hier en daar. Vooral die bus vol met Lucy Ball-kopieën vond ik briljant. Whoopi Goldberg deed het nogal op haar slofjes allemaal.

avatar van RuudC
Geinig hoor. Een film die duidelijk met veel plezier gemaakt is, maar waar de grappen een heel wisselvallige uitwerking hebben. Het belangrijkste is dat Rat Race een erg leuk concept heeft. De beste momenten waren dan ook eigenlijk de vreemde situaties waarvan later bleek dat ze deel uitmaakten van een gokspel. Prachtige rol dan ook van John Cleese. De rest van de cast is wisselend, maar dat heeft dan ook voornamelijk te maken met de typetjes die ze speelden. Sommigen zijn leuk, anderen volstrekt niet. Zo geldt dat ook voor de humor. Ik vind het altijd pijnlijk om te zien dat iemand per ongeluk een zwart veegje onder zijn neus en spontaan een spraakgebrek krijgt voor een WOII veteranenconferentie. Nee, dan komt iemand als Rowan Atkinson heel wat beter uit de verf. Leuk mengelmoesje van avonturen wat prima samenkomt.

Een komedie met een simpel verhaal - maar die erg leuk in elkaar zit en waar ook allemaal leuke personages in voorkomen die allemaal wat geks hebben.
De film begint vlot en houd er de hele film de vaart lekker in, en meerdere grappen volgen elkaar.
Dit is echt een film die je eigenlijk met 0 verstand moet kijken en gewoon genieten en lachen..

Erg leuke film om een keer op een avondje te zien. Humor is niet extreem grappig, maar plezierig om naar te kijken.

avatar van MizKriz
Te grappig voor woorden.
Erg grappige scenes, eigenlijk heel de film is grappig, behalve het einde..
De Hitler scene vond ik gewoon platgaan. Het Hart transport..
Die een grote weddenschap rond dat geld waar al die mensen om rent.
Hilarisch!
Alleen het einde, waar ze alles delen voor Feet The World?! Waarom? het was zo veel grappiger geweest moest er nog een goed geplaatste grap van John Cleese gedaan worden.

Briljante film! Een hilarische opzet die super wordt uitgevoerd door alle deelnemers. Atkinson is sowieso hilarisch, maar ook de andere hebben genoeg leuke momenten. Natuurlijk het 'Barbie-museum' waarna de familie in de wagen van Hitler wegrijdt maar ook de broers die achter de sleutelmaker in de luchtballon aangaan en het eekhoornvrouwtje. Cleese is perfect als het grote brein achter de race. De rijkaards die over alles en nog wat een weddenschap aangaan vond ik ook erg leuk. Als ik dan toch een negatief puntje over de acteurs moet noemen dan is het Whoopi Goldberg.

Het einde had van mij ook niet op deze manier gehoeven. De plotwisseling op het station is nog wel leuk bedacht, maar het absolute einde heeft niets met de film te maken. Het idee ervan is mooi ('vrede op aarde etc.), maar past er eigenlijk totaal niet bij.

Als ik de laatste 5 minuten even weg laat dan heb ik me echt prima vermaakt. Gewoon een uitstekende, humoristische film die volgens mij ook gewoon leuk blijft. 4.5*

avatar van olbo
Dit blijft een geweldige film. Elke minuut gebeurd er wel wat en ik mag de humor wel (gelukkig geen poep en plas humor; nou ja, op ėėn na dan)

avatar van mikey
Valt me op dat in nl een aantal reclamespotjes te zien waren geinspireerd door deze film: die vinger uit Bolletje en de geparkeetde auto bij monster trucks extravaganza. Weet niet meer welk spotje dat was.

avatar van VforVictor
Leuke film, alleen sommige acteurs waren lichtelijk irritant, die mongool en cuba gooding jr. maaar dat mocht de pret niet drukken.

avatar van mikey
MizKriz schreef:
Feet The World?! Waarom?.
nou happy toch?

avatar van Phantasm
Prima komedie die lekker wegkijkt.

Een slap aftreksel van It's a mad mad world uit 1963. Ik kan helaas hier geen punten voor geven.

lekkere wegkijk komedie.

avatar van Karim de Palma
Dolle komedische roadmovie over een zootje ongeregeld die een weddingschap aangaan onder leiding van een knotsgekke hoteluitbater gespeeld door de fantastische John Cleese.

Geeft toe ,niet alle grappen zijn even geslaagd,maar al bij al blijft het een zeer vermakelijke feel-goodmovie om naar te kijken !

John Lovitz en John Cleese deden me het meest lachen! Cuba Gooding Jr bij momenten wel wat irritant vond ik

avatar van PSV.
Na 15 min afgezet.
Waardeloze en irritante personages, vooral die gozer met ze piercing .

avatar van love_xxx
John Cleese en Rowan Atkinson zijn geniale acteurs, helaas zijn ze met hun tweeën niet sterk genoeg om deze film overeind te houden, erg spijtig.

2,5*=5/10

HALVE TAMME.
Erg vermakelijke film, leuk acteerwerk en een grappig
verhaal gekoppeld aan hilarische scenes.

Ik ben tevreden, meer dan.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Rat Race (2001).

Goede komedie, niet over de ganse lijn grappig, maar er zitten wel zeer geslaagde scènes in.
Vooral de Hitler sketch en Rowan Atkinson met de baby vond ik bijzonder geslaagd.
Heb me ermee kunnen vermaken.

avatar van clubsport
Jammer dat atkinson zijn mr bean typetje zo overdreven moest naspelen in deze toch over het algemeen redelijk flauwe komedie met wel wat grappige momenten maat toch ook net wat teveel
mislukte grappen .
Het eind vond ik trouwens niet echt bij de film passen .

Hele vermakelijke en grappige film!