Rat Race (2001)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jerry Zucker
met Rowan Atkinson, John Cleese en Seth Green

Las Vegas: verschillende mensen, die elkaar niet kennen, winnen bij de gokautomaten in een casino een speciale munt. Met deze munt moeten ze naar een speciale ruimte waar ze Donald Sinclair, de eigenaar van het casino, ontmoeten. Hij vertelt dat er voor degene die het eerst in Silver City, New Mexico weet te komen 2 miljoen dollar klaar ligt. De race kan beginnen...

Goede komedie, niet over de ganse lijn grappig, maar er zitten wel zeer geslaagde scènes in.
Vooral de Hitler sketch en Rowan Atkinson met de baby vond ik bijzonder geslaagd.
Heb me ermee kunnen vermaken.

avatar van clubsport
Jammer dat atkinson zijn mr bean typetje zo overdreven moest naspelen in deze toch over het algemeen redelijk flauwe komedie met wel wat grappige momenten maat toch ook net wat teveel
mislukte grappen .
Het eind vond ik trouwens niet echt bij de film passen .

Hele vermakelijke en grappige film!

avatar van Shadowed
Grappig concept.

Toch wel altijd een dingetje waar ik wel van hou, zo'n race tussen volwassenen. En met dat idee weet je eigenlijk ook precies wat je krijgt. Stop John Cleese erbij en dan heb je toch wel een vermakelijk filmpje gemaakt, dat nergens uitblinkt.

Wel een goede cast ook weer, met Atkinson, Green, Cleese en meer lui. Het concept pakt niet erg grappig uit maar weet meer dan gewoon te vermaken. De fratsen waar ze mee te maken krijgen levert bijzonder lollige scenes op en is het einde weer zo'n levenslesje.

Wel leuk om een keer gezien te hebben ja, niet meer.

avatar van Bakema NL
Had ooit stukjes van de film gezien dacht ik....hoewel het einde me ook bekend voor kwam....toch eerder gezien denk. Voor 1 euro bij de kringloop meegenomen, prima voor dat geld ?.
Gewoon typische onzin film, verstand op 0 en toch wel lachen om de debiele stukjes die voorbij komen....ala Cannonball run, zo debiel flauw dat het toch wel leuk is.

Het zal zeker mer dan 10 jaar geleden zijn dat ik Rat Race voor het laatst heb gezien. Maar heel veel scenes kan ik nog (bijna) letterlijk terug halen. Ook omdat dit één van de weinige komedies is die ik nee de eerste kijkbeurt nog vaker heb bekeken.
Die eerste kijkbeurt was met een grote vriendengroep in de bioscoop. We waren niet zo slem geweest om van te voren te bepalen naar welke film we gingen, dus werd het een aardige opgave er een uit te kiezen waar iedereen zich in kon vinden. En bang dat Rat Race de zoveelste volledig onleuke komedie zou zijn, wilde ik daar écht niet naartoe. Maarja. Water bij de wijn enzo. Dus paste ik me maar aan. En gelukkig maar. Ik heb volgens mij nooit meer ze veel gelachen in de bios als toen.
Botte grappen, absurde grappen, onverwachte grappen, flauwe grappen, groffe grappen. Allerhande humor passeert de revue in een rap tempo. En het overgrote merendeel daarvan is ook gewoon echt heel grappig. Al blijft humor natuurlijk, misschien wel meer dan wat dan ook, altijd een kwestie van smaak. Maar de verschillende karakters die met hetzelfde doel allemaal andere bizarre avonturen beleven hebben mij stuk voor stuk flink aan het lachen gekregen. En dat lukt een komedie bij mij niet snel.
Misschien moet ik hem binnenkort weer eens een kijkbeurt gunnen. Met het risico dat hij nu minder leuk blijkt dan hoe ik hem herinner. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Vooralsnog één van de leukste komedies die ik ken.