[Rec]² (2009)

Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Jaume Balagueró en Paco Plaza
met Jonathan Mellor, Alejandro Casaseca en Óscar Zafra

Direct na het einde van [Rec], wordt het verhaal weer opgepakt. Een dokter en een SWAT-team worden naar het afgesloten gebouw gestuurd en proberen de situatie onder controle te krijgen. Door middel van een camera weten ze alle gebeurtenissen vast te leggen. Er is wederom geen weg naar buiten en een duistere, mysterieuze nachtmerrie is aanstaande, want ze zijn niet alleen...

avatar van Ayaka
gister gezien in shinjuku milano (tokyo)
onwijs creapy shots, film bleef zo in mijn hoofd zitten dat ik me rotschrok toen ik na de film naar huis liep snachts op straat een hond op 2 poten tegen een muur toonbank springen... dacht ff dat het een klein kind was xD

Tjurk

avatar van Revolt
Tjurk schreef:
rec = bagger.

Dat is jou mening, maar heel veel anderen, waaronder ik, denken daar toch echt anders over.

Ik ben zeer benieuwd of deze het niveau van het vorige deel kan halen, of zelfs kan overtreffen!

avatar van 606
Tjurk schreef:
rec = bagger.

Dat zegt iemand die Amusement (2009) een 5 geeft ??

Zeer benieuwd
Bij ons komt hij al deze maand uit

Recensie: Rec 2 - cinenews.be
foto spoilers !

avatar van Karl van H.
Erg mooie posters kan ik het toch niet noemen... De eerste, tevens de eenvoudigste, is wat mij betreft toch zonder meer de mooiste (tjonge, wat veel overtreffende trappen in één zin).

Ik ga voor de 2de poster , erg mooi.

In het Italiaans dan nog

avatar van Seamus
Ter verduidelijking, bovenstaande commentaar was op de posterfoto's
Voor dat er een wijsneus gaat zeggen dat de film in het Spaans is.

De film zelf dan:
Wel, ik had het een pak beter verwacht dan dit.
De invalshoek is goed als vervolgfilm maar de aanpak laat toch wel te wensen over. Het mist echt de sfeer van de eerste film.

Het Resident Evil gehalte hebben ze bewust omhoog getrokken maar de spanning was er zeker niet.
Ook veel van de acteurs waren ondermaats en het hele gegeven van bezetenheid dat door bloed wordt doorgegeven is vrij absurd. Laat staan dat je met nightvision andere dingen kan zien die je anders niet ziet.

avatar van Siorgi
Schitterend vervolg op [rec]. Van de eerste tot de laatste seconde zit je in je stoel vastgeklemd met hartslag 180.
Sommige wendingen doen de wenkbrauwen wel eens fronsen maar dat moet je er gewoon bijnemen. Ook het einde is onvoorspelbaar en maakt [rec2] tot een must see voor de fans van dit genre. 4*

avatar van M.Goodkat
Zeer goeie film, veel beter dan de eerste deel en meer creepy op momenten.
Alhoewel de eerste meer intrige en spanning had (je wist niet wat er gebeurde) was met deze wel het geval. Einde weliswaar minder...
al het gedoe met die demonische shit mochten ze achterwege laten en gewoon een simpele 'infectie die uit de hand liep' doen. stoorde mij weliswaar niet maar voor degenen die deze film willen zien,kijk eerst deel 1.
Een ding snapte ik niet zo erg wat is er gebeurd met die 2 andere tieners?? Ik nam aan dat ze niet infected waren,op basis van die ene, en alleen kon uitmaken dat ze hun ergens hadden opgesloten Alhoewel, zeker komt er een vervolg en de makers hebben de intentie om dit als een trilogie te maken,moeten ze niet specifiek.

4/5

avatar van FunkyMonk
Waardige opvolger!
Ben hem vandaag gaan zien, omdat ze hier inde UGC in Antwerpen geen 3D-brilletjes uitdeelden bij Avatar (schandalig)...ik was nog enigszins blij dat Rec tussen de alternatieven stond, want ik vond het eerste deel ook dik de moeite.

Wat de film betreft..blij vlagen echt spannend (vooral inde cinema ideaal om deze te bekijken). ik ben zelf geloof ik een stuk of 2 keer verschoten (en ik verschiet niet snel); jammer van enkele vervelende mensen die de hele cinema bij elkaar hebben getierd, waardoor ik niet steeds met de volle 100% ín de film zat.
De makers gaan goed om met trucjes om de spanning te verhogen. Bv dat stuk dat die ene indie kleine ruimte kruipt; de handicam zélf is uiteraard vanzelfsprekend; en zelfs dat stuk met de nightvision op het einde vind ik vanuit dat opzicht niet storend.
Ik raad ook aan om eerst deel 1 te checken; kwestie om het allemaal wat beter te kunnen plaatsen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Serieus, hoe hebben mensen deze al gezien? Ik dacht op de hoogte te zijn van ''het andere circuit'' om films te zien maar deze heb ik nog niet voorbij zien komen...
Zit er echt op te wachten!

avatar van FunkyMonk
Ik had ook totaal niet verwacht dat deze nu al te bekijken valt.

Zéér stevig filmpje, tot mijn verbazing kon hij de sfeer en claustrofobische spanning van deel 1 evenaren!

Ajax&Litmanen1 schreef:
Zit er echt op te wachten!

Lang leve België is hier sinds deze week in de bioscoop!

avatar van Ajax&Litmanen1
Mazzel! Lijkt me een lekker filmpje voor de bios. Deel 1 beviel ook goed.

avatar van M.Goodkat
Jah, de film was nogal onverwacht ineens in de bioscoop gekomen,
Had al wat posters gezien op straat maar niet verwacht dat die ineens kwam. Keek zo even op CineNews voor om een filmpje te pakken en zag daartussen [Rec]² dacht zo even van, "al uit?" Meteen de auto gepakt en gaan zien in UGC

Vind het raar dat deze niet te bekijken is in Nederland,althans nu... :s

avatar van Bottleneck
En hier in Nederland maar wachten tot 11 februari (volgens imdb)....

Ajax&Litmanen1 schreef:
Mazzel! Lijkt me een lekker filmpje voor de bios. Deel 1 beviel ook goed.

Wat er in een jaar al kan veranderen.

Jep
Maar goed, nu is het ook al lang geleden dat ik de eerste heb gezien he. Dan is een nieuwe ook best weer leuk.

Deze film met enigszins getemperd enthousiasme aangevangen.

De trailers zagen er iets te "Doom"-achtig uit. Erg veel geschiet en macho special ops gedoe. Gelukkig valt het allemaal erg goed mee en is het slecht een klein onderdeeltje van de film.

De regisseurs voegen wat nieuwe trucjes toe (die nagenoeg allemaal werken), hebben de stijl van de eerste geperfectioneerd en hoewel erg uitleggerig, weten ze de saga enkel intrigerender te maken.

Vooral die headcams zijn geniaal. Ook enkele scenes die tot het beste van het horrorgenre behoren (die vuurpijl in de mond en dat bezeten kereltje.

Redelijk perfecte sequel die net iets minder eng is omdat het idee bekend is, maar dat erg goed oplost door een aantal nieuwe en origineel elementen toe te voegen.

Dikke 4.0* en een uitgebreide review

Horrorfreak12
Echt een goede en spannende film

met vele nieuwe technieken en verrassende ontknopingen

spijtig wel van de soms misselijkmakende bewegende beelden en het toch vrij veel meer gebabbel xD

Er waren mensen uit de bioscoopzaal gevlucht xD

avatar van Minotaures
Horrorfreak12 schreef:

Er waren mensen uit de bioscoopzaal gevlucht xD

Die kunnen dan anders beter naar een Pokemon film gaan ofzo.

avatar van Endeavour
Gaat dit over zombie's of krankzinnige monsters ??

Waar gaat dit over, wil more info??

avatar van Minotaures
Endeavour schreef:
Gaat dit over zombie's of krankzinnige monsters ??

Waar gaat dit over, wil more info??

Kijk anders deel 1 maar eerst. En wil je het toch weten: het zijn geinfecteerde mensen, vergelijkbaar met een zombie. Een slachtoffer van een geinfecteerde wordt ook geinfecteerd en slaat ook door het dollen en moorden. Niets nieuws dus.

avatar van Sh0cK
Volgens mij klopt de release datum niet, 11 februari is het volgens mij.

De datum klopte inderdaad niet, maar de release is zelfs twee maanden later dan de datum die hier stond.
Cineart Nederland home - Cineart.nl - cineart.nl
(website distributeur)

Ik heb de datum inmiddels aangepast.

Zo! Da's pijnlijk. 5 maanden na de release in België ?
Ook erg vervelend trouwens, kunnen we weer zeker een jaar gaan wachten tot ze hier een DVD gaan uitbrengen.