Don't Knock Twice (2016)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Caradog W. James
met Katee Sackhoff, Lucy Boynton en Nick Moran

Een moeder voelt zich schuldig, omdat ze haar dochtertje uit huis heeft laten plaatsen. Ze wil niets liever dan weer een band met haar opbouwen. Terwijl de moeder hiermee bezig is, wordt zij geconfronteerd met een kwaadaardige heks. Om haar dochtertje te redden zal ze de heks moeten verslaan.

26 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van tattoobob
geplaatst: 22 november 2016, 22:55 uur [permalink]
Laat maar komen die handel.....toffe poster 😈

geplaatst: 26 november 2016, 12:45 uur [permalink]
Ben benieuwd naar dit werkje en inderdaad een vette poster 🙂

avatar van only1ELEANOR

geplaatst: 28 november 2016, 15:14 uur [permalink]
tattoobob en Daan258 ik sluit me ook ff aan in de rij 👍

geplaatst: 5 februari, 11:17 uur [permalink]
Aardige film.

De film begon erg spannend en had daarom erge hoge verwachtingen. Vond het geluid ook goed gedaan dat maakte het nog net ff wat enger. Op een gegeven moment vond ik het iet wat saai worden nog steeds zaten er erg spannende stukken in hoor! en het einde was ook wel goed. Alleen was het voor mij nog niet eng genoeg en door de saaie gedeeltes boeide het me niet genoeg. Ben benieuwd of jullie dit ook herkennen.

avatar van Gi-Force
geplaatst: 8 februari, 22:43 uur [permalink]
Een lekkere film als tussendoor. Acteurs zijn geloofwaardig. Script is goed net als het geluid. Verrassend einde.

geplaatst: 11 februari, 22:58 uur [permalink]
Niet slecht.

Fijn horrortje waar weinig op aan te merken valt, behalve dan dat er misschien iets teveel spanning mist, daar waar de film toch duidelijk z'n best doet om het spannend te maken. Het zorgt dat ik soms net iets té gelaten naar deze film zat te kijken.

Aan het acteerwerk heeft het niet gelegen, dat was meer dan behoorlijk voor een horror film. Met de geluidsband was ook niet mis, lekker gebrom en gerommel. En ondanks dat dat tegenwoordig redelijk standaard is geworden, is de muziek hier toch nét iets strakker. Visueel ook niks te klagen, effecten zijn goed, locaties sfeervol en het is fijn geschoten.

Het zit eerder in het tempo vermoed ik. De spannende scenes komen soms wat te gehaast over, waardoor de spanning nooit goed opgebouwd kan worden en de film dus nooit echt z'n spanningsclimaxen bereikt. Nu vind ik dat zelf geen vereiste voor een goeie horror, maar je ziet dat de film wel echt probeert, waardoor het soms wat flauw wordt.

Maar genoeg te zien voor de liefhebber van horror, de film is goed in elkaar gezet en aan sfeer is er zeker geen gebrek. Benieuwd of James het nog wat kan polijsten, dan zit er zeker een hoge score in.

geplaatst: 15 februari, 08:17 uur [permalink]
Ik sluit mij aan bij het commentaar van doom4.....zo heb ik deze film ook beleefd,net geen voldoende al was het zeker geen slechte film.2.5star.

avatar van n00r

geplaatst: 17 februari, 18:03 uur [permalink]
Moest qua poster denken aan deze: House (1986)

geplaatst: 25 februari, 16:16 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze Horror film is natuurlijk niet bepaald origineel (ik vond het veel weghebben van een combinatie tussen "The Ring (2002)" en "Candyman (1992)"), maar toch was deze film wel vermakelijk om naar te kijken en de film bevat zeker ook een aantal spannende creepy scenes.

In dit verhaal draait het hem moeder Jess (gespeeld door Katee Sackhoff), die de voogdijschap over haar vervreemde dochter Chloe (gespeeld door Lucy Boynton) probeert te bemachtigen, nadat ze haar negen jaar geleden door omstandigheden moest afstaan aan een opvangtehuis. Chloe verzet zich door samen met een vriend een griezelig oud huis te bezoeken waar een vermeende kindermoordenares woonde, te weten Mary Aminov (gespeeld door Ania Marson), die kinderen voerde aan een demon. Er wordt over dat huis gezegd dat als je één keer klopt op de deur dat dan de geest van de demon ontwaakt en bij twee keer kloppen herrijst de demom en klopt ze op een gegeven moment bij jou aan. Vanaf dat punt wordt Chloe achtervolgd door de geest van een demonische heks en zoekt ze bescherming bij haar moeder Jess, die haar dochter probeert te redden.

Het eenvoudige verhaal zit opzicht best goed in elkaar en weet zowel te boeien als te vermaken en het verhaal is op bepaalde momenten (zoals de opening) ook lekker spannend (met ook een paar goede schrikmomenten) creepy en sfeervol (in combinatie met duisternis en muziek). Visueel zag het er overigens ook allemaal niet onaardig uit en de special effecten m.b.t. de creepy demon, waren gewoon zelfs goed. Het verhaal heeft wel een redelijk voorspelbaar verloop, maar het einde vond ik in ieder geval nog best verrassend en zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen, terwijl er tijdens het verhaal wel meer dan genoeg signalen inzitten m.b.t. dat einde. Het gedoe tussen dochter Chloe en moeder Jess , die toenadering tot elkaar zoeken, kon me eerlijk gezegd niet echt boeien en ervaarde ik vooral als saai (vooral het gedeelte vanaf circa de 20e minuut t/m de 50e minuut).

De cast in deze film is beperkt en het draait in dit verhaal vooral om een 5-tal personen, te weten moeder, dochter, vriendin, detective en demon. Van deze personen deden vooral beide hoofdrolspelers Katee Sackhoff (in de rol van moeder en kleikunstenaar Jess, die vroeger drugs gebruikte en daarom haar dochter Chloe afstond aan een opvangtehuis, omdat dat in haar ogen beter voor haar dochter was) en Lucy Boynton (in de rol van dochter Chloe). Pooneh Hajimohammadi (in de rol van Tira, die een baby heeft en die een vriendin is van Jess en die tevens voor haar met haar baby als klei model poseert) vond ik overigens een mooie verschijning en ze heeft ondanks haar kleine rol in het verhaal wel een belangrijke rol en zeker tijdens het verrassende einde (laatste 4 minuten), waar alles echt op zijn plaats valt.

Al met al best een aardige en vermakelijke Horror film (moet hebben van de spanning, sfeer en het einde) om eens gezien te hebben en met circa 90 minuten, kijkt hij ook wel lekker weg.

geplaatst: 25 februari, 18:08 uur [permalink]
Straks eens een kans geven,kan wel wat worden

geplaatst: 25 februari, 23:50 uur [permalink]
Niks voor mij.
Ik heb het meer voor saw en hostel, braindead, evil dead 1 en 3.

avatar van tattoobob
geplaatst: 4 maart, 11:05 uur [permalink]
Opzich zit er in deze film nog best een spannend sfeertje maar de rest is zwaar onder de maat.
Acteerwerk vind ik ook niet top en het verhaal is leentje buur.

avatar van Rickyman
geplaatst: 4 maart, 14:18 uur [permalink]
Visueel ziet het er wel aardig uit.
Helaas is het trage voorspelbare verhaaltje, net als die acteurs erg matig en inspiratieloos.

avatar van Actarus
geplaatst: 5 maart, 01:06 uur [permalink]
Eigenlijk 'net niet' om het een bovengemiddelde topper the noemen...de sfeer is echt lekker, met een heerlijke scene in de gevangeniscel. Uiteindelijk ook een verrassende wending, maar al bij al is het script wat rommelig te noemen. Goed voor een avondje griezel, maar morgen zijn we hem vergeten...

avatar van 606
geplaatst: 5 maart, 17:17 uur [permalink]
Laat deel 2 maar komen 👍

avatar van filmkul
geplaatst: 7 maart, 22:11 uur [permalink]
Zwakke horrorfilm. Het verhaal is erg matig en barst van toevalligheden. Het lijkt er op dat men een aantal scenes voor ogen had en daaromheen een verhaal bedacht heeft. De opbouw is redelijk en de sfeer is verder best aardig, alleen jammer dat veel scenes gejat zijn uit andere horror werken. Het acteerwerk is van laag niveau. 1.5

geplaatst: 8 maart, 10:39 uur [permalink]
Er zat wel één goed schrikmoment in, maar op het laatst sloeg het helemaal nergens meer op.

avatar van Barry83
geplaatst: 10 maart, 00:16 uur [permalink]
Waardeloze film, warrig verhaal en film komt nooit goed op gang. Dus laat deel 2 maar heel snel zitten.

geplaatst: 11 maart, 21:48 uur [permalink]
Ga hem vanavond zien, hoop dat de film mij toch wel weet te boeien ondanks een aantal negatieve berichten.

avatar van joolstein
geplaatst: 12 maart, 12:36 uur [permalink]
Leuke combinatie van Urban legend en het eeuwenoude verhaal van de Baba Jaga. Niet bijster origineel maar regisseur Caradog W. James weet er wel iets leuks van te maken. Moeder Jess (Katee Sackhoff) heeft door een verleden van drugs en feestjes haar dochter Chloe (Lucy Boynton) af moeten staan. Hierdoor is de relatie tussen moeder en dochter lange tijd ontwricht. Aan het begin van de film wil zij dat natuurlijk weer recht zetten, maar heeft dochterlief iets heel doms gedaan. En wat is er beter om dichterbij elkaar te komen dan een goed en oud horrorverhaal? Deze film is dan ook de laatste in een lange lijn van dramatische enge films, en overtuigt vooral door een paar aardige verrassingen. Actrice Katee Sackhoff is een prettige verschijning en weet wat acteren is. Als wapenfeiten heeft zij rollen in Battlestar Galactica en Horrorfilms zoals Oculus en The Haunting in Connecticut 2 op haar naam heeft staan. En ook Lucy Boynton is bezig met een goede reputatie op te bouwen met rollen in Sing Street en horrorwerkjes als February en I Am the Pretty Thing That Lives in the House. Het acteerwerk is dus bovengemiddeld goed. De regisseur weet daarnaast ook prima om visueel zijn verhaal te vertellen. Waarbij de verrassende plottwisten natuurlijk ook bijdrage leveren. Al is de film misschien niet de meest originele familie-georiënteerde horrorfilm ooit gemaakt, het is wel nog steeds een charmante en goed gemaakte thriller.

avatar van Daan258
geplaatst: 13 maart, 21:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet goed, niet slecht.

De cover vind nog steeds erg gaaf en denk wel het leukste van de film, haha. Nee dat is ook weer een beetje overdreven.
Maar goed. Het was gewoon een vermakelijk filmpje die zeker van begin tot eind wist te boeien. Daarnaast verder niet echt iets vernieuwends. Het eerste half uur van de film vond ik nog wel het sterkst. Vooral dan is de spanning behoorlijk goed aanwezig met en hier en daar een schrimomentje. Hellaas valt het dan qua spanning en schrikmomenten een beetje naar beneden maar wist het verhaal en mysterieuze sfeer toch wel redelijk te boeien tot het eind en had ook zeker wel zo zo'n leuke momenten.
Ondanks dat ik wel vond dat er een paar gaten in het verhaal zaten was het al met al toch best vermakelijk en een inimini kleine twist op het eind.
Toch denk ik dat ze juist met het verhaal wat meer hadden kunnen doen.

Het acteerwerk was ook prima en kon er zeker mee door. Katee Sackhoff acteerde prima en vond ik het wel toevallig dat ik haar in de film zag aangezien ik vorige week Oculus had gezien waar zij ook een rol in had. 😛 (wist dit namelijk niet voor het aanzetten van de film) Ook wist Lucy Boynton het best aardig te doen in de film. En ben ik trouwens de enige die haar behoorlijk qua uiterlijk weg vond hebben van Emma Roberts??? 😛

Gewoon vermakelijk voor een avondje en zeker niet zo slecht als vele berichten hier zeggen.
Wat ik ook een beetje raar vind aan de reactie's dat vele zeggen dat de film heel veel weg heeft van andere films, zelf vond ik dit absoluut niet. De enige film waar hij me dan wel best aan deed denken was: Mama. Maar dat is ook de enige film.

Maar als ik heel kritisch moet zijn toch net geen voldoende.
Daarom dus een wel een dikke 2,5*

Mocht deel 2 komen zal ik hem zeker ook een kans geven.:)

avatar van knusse stoel
geplaatst: 19 maart, 15:14 uur [permalink]
Misschien, misschien een iets te hoge waardering erop los gelaten maar de film was redelijk in zijn soort.
Het gaat ons niet zo zeer dat een film vernieuwend moet zijn (dan kan je driekwart van de films aan jou voorbij laten gaan), maar dat een film weet te boeien. En dat deed deze met ons, het was een leuke film met goed geacteerde rollen. Ook vonden wij de achtergrond behoorlijk griezelig en dat is waarom het gaat. Horror!

avatar van Pazmaster
geplaatst: 27 maart, 02:10 uur [permalink]
Zoals 9 van 10 horrorfilms (zo niet, meer) heeft ook deze film een mager verhaal en is het behoorlijk clichématig. De cast doet het nog niet eens zo slecht en er zitten ook wat creepy momentjes in, maar het is gewoon niet spannend en niet sterk genoeg om het niveau van een B film te ontstijgen. De goedkoop klinkende muziek helpt daar trouwens ook niet echt bij. Het einde stelt ook nog eens teleur.

avatar van mixmaster
geplaatst: 3 april, 17:25 uur [permalink]
Mwah, toch best een aardige horror.
Had er niet zoveel van verwacht en is me daarom toch meegevallen.
Er zaten leuke schrikeffecten in en het acteerwerk was ook niet slecht.
De heks scenes deden me denken aan de film ''The Grudge''

geplaatst: 14 april, 10:59 uur [permalink]
Dit wordt een horror genoemd, dat zie ik er niet aan, film met een mager verhaal, het viel me gewoon tegen.

avatar van keimpeS
geplaatst: 20 april, 16:20 uur [permalink]
Redelijke horrorfilm met z'n momenten maar echt spannend vond ik het niet. Ik vond het verhaallijn wat rommelig en wat van de hak in de tak.