Don't Knock Twice (2016)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Caradog W. James
met Katee Sackhoff, Lucy Boynton en Nick Moran

Een moeder voelt zich schuldig, omdat ze haar dochtertje uit huis heeft laten plaatsen. Ze wil niets liever dan weer een band met haar opbouwen. Terwijl de moeder hiermee bezig is, wordt zij geconfronteerd met een kwaadaardige heks. Om haar dochtertje te redden zal ze de heks moeten verslaan.

• vanaf 30 maart te huur
  • vanaf 30 maart te koop op dvd

11 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van tattoobob

geplaatst: 22 november 2016, 22:55 uur [permalink]
Laat maar komen die handel.....toffe poster 😈

avatar van Daan258

geplaatst: 26 november 2016, 12:45 uur [permalink]
Ben benieuwd naar dit werkje en inderdaad een vette poster 🙂

avatar van only1ELEANOR

geplaatst: 28 november 2016, 15:14 uur [permalink]
tattoobob en Daan258 ik sluit me ook ff aan in de rij 👍

geplaatst: 5 februari, 11:17 uur [permalink]
Aardige film.

De film begon erg spannend en had daarom erge hoge verwachtingen. Vond het geluid ook goed gedaan dat maakte het nog net ff wat enger. Op een gegeven moment vond ik het iet wat saai worden nog steeds zaten er erg spannende stukken in hoor! en het einde was ook wel goed. Alleen was het voor mij nog niet eng genoeg en door de saaie gedeeltes boeide het me niet genoeg. Ben benieuwd of jullie dit ook herkennen.

avatar van Gi-Force
geplaatst: 8 februari, 22:43 uur [permalink]
Een lekkere film als tussendoor. Acteurs zijn geloofwaardig. Script is goed net als het geluid. Verrassend einde.

geplaatst: 11 februari, 22:58 uur [permalink]
Niet slecht.

Fijn horrortje waar weinig op aan te merken valt, behalve dan dat er misschien iets teveel spanning mist, daar waar de film toch duidelijk z'n best doet om het spannend te maken. Het zorgt dat ik soms net iets té gelaten naar deze film zat te kijken.

Aan het acteerwerk heeft het niet gelegen, dat was meer dan behoorlijk voor een horror film. Met de geluidsband was ook niet mis, lekker gebrom en gerommel. En ondanks dat dat tegenwoordig redelijk standaard is geworden, is de muziek hier toch nét iets strakker. Visueel ook niks te klagen, effecten zijn goed, locaties sfeervol en het is fijn geschoten.

Het zit eerder in het tempo vermoed ik. De spannende scenes komen soms wat te gehaast over, waardoor de spanning nooit goed opgebouwd kan worden en de film dus nooit echt z'n spanningsclimaxen bereikt. Nu vind ik dat zelf geen vereiste voor een goeie horror, maar je ziet dat de film wel echt probeert, waardoor het soms wat flauw wordt.

Maar genoeg te zien voor de liefhebber van horror, de film is goed in elkaar gezet en aan sfeer is er zeker geen gebrek. Benieuwd of James het nog wat kan polijsten, dan zit er zeker een hoge score in.

geplaatst: 15 februari, 08:17 uur [permalink]
Ik sluit mij aan bij het commentaar van doom4.....zo heb ik deze film ook beleefd,net geen voldoende al was het zeker geen slechte film.2.5star.

avatar van n00r

geplaatst: 17 februari, 18:03 uur [permalink]
Moest qua poster denken aan deze: House (1986)

geplaatst: gisteren om 16:16 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze Horror film is natuurlijk niet bepaald origineel (ik vond het veel weghebben van een combinatie tussen "The Ring (2002)" en "Candyman (1992)"), maar toch was deze film wel vermakelijk om naar te kijken en de film bevat zeker ook een aantal spannende creepy scenes.

In dit verhaal draait het hem moeder Jess (gespeeld door Katee Sackhoff), die de voogdijschap over haar vervreemde dochter Chloe (gespeeld door Lucy Boynton) probeert te bemachtigen, nadat ze haar negen jaar geleden door omstandigheden moest afstaan aan een opvangtehuis. Chloe verzet zich door samen met een vriend een griezelig oud huis te bezoeken waar een vermeende kindermoordenares woonde, te weten Mary Aminov (gespeeld door Ania Marson), die kinderen voerde aan een demon. Er wordt over dat huis gezegd dat als je één keer klopt op de deur dat dan de geest van de demon ontwaakt en bij twee keer kloppen herrijst de demom en klopt ze op een gegeven moment bij jou aan. Vanaf dat punt wordt Chloe achtervolgd door de geest van een demonische heks en zoekt ze bescherming bij haar moeder Jess, die haar dochter probeert te redden.

Het eenvoudige verhaal zit opzicht best goed in elkaar en weet zowel te boeien als te vermaken en het verhaal is op bepaalde momenten (zoals de opening) ook lekker spannend (met ook een paar goede schrikmomenten) creepy en sfeervol (in combinatie met duisternis en muziek). Visueel zag het er overigens ook allemaal niet onaardig uit en de special effecten m.b.t. de creepy demon, waren gewoon zelfs goed. Het verhaal heeft wel een redelijk voorspelbaar verloop, maar het einde vond ik in ieder geval nog best verrassend en zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen, terwijl er tijdens het verhaal wel meer dan genoeg signalen inzitten m.b.t. dat einde. Het gedoe tussen dochter Chloe en moeder Jess , die toenadering tot elkaar zoeken, kon me eerlijk gezegd niet echt boeien en ervaarde ik vooral als saai (vooral het gedeelte vanaf circa de 20e minuut t/m de 50e minuut).

De cast in deze film is beperkt en het draait in dit verhaal vooral om een 5-tal personen, te weten moeder, dochter, vriendin, detective en demon. Van deze personen deden vooral beide hoofdrolspelers Katee Sackhoff (in de rol van moeder en kleikunstenaar Jess, die vroeger drugs gebruikte en daarom haar dochter Chloe afstond aan een opvangtehuis, omdat dat in haar ogen beter voor haar dochter was) en Lucy Boynton (in de rol van dochter Chloe). Pooneh Hajimohammadi (in de rol van Tira, die een baby heeft en die een vriendin is van Jess en die tevens voor haar met haar baby als klei model poseert) vond ik overigens een mooie verschijning en ze heeft ondanks haar kleine rol in het verhaal wel een belangrijke rol en zeker tijdens het verrassende einde (laatste 4 minuten), waar alles echt op zijn plaats valt.

Al met al best een aardige en vermakelijke Horror film (moet hebben van de spanning, sfeer en het einde) om eens gezien te hebben en met circa 90 minuten, kijkt hij ook wel lekker weg.

geplaatst: gisteren om 18:08 uur [permalink]
Straks eens een kans geven,kan wel wat worden

geplaatst: gisteren om 23:50 uur [permalink]
Niks voor mij.
Ik heb het meer voor saw en hostel, braindead, evil dead 1 en 3.