ad

Komedie / Misdaad | 96 minuten

Genre: Komedie / Misdaad

Oorsprong: Verenigde Staten / Australië

Geregisseerd door: Harold Ramis

Met onder meer: Robert De Niro, Billy Crystal en Lisa Kudrow

Releasedatum: 6 december 2002

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Analyze That

"Back in therapy"

Maffiabaas Paul Vitti zit in de gevangenis en heeft serieuze bijstand nodig als hij er weer uit komt. Vanzelfsprekend keert hij weer terug bij zijn psychiater Dr. Ben Sobel voor hulp, en komt erachter dat Sobel zelf wel wat hulp kan gebruiken. Sobel heeft namelijk de praktijk van de familie geërfd, met als bijkomend effect een hoop stress.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van hans vd togt

hans vd togt

roda schreef:

ik vond hem ontzettend tegenvallen, weinig gelachen met deze film, zonde van de acteurs die het wel proberen.

Analyze This vond ik fantastisch en heb ik 5* gegeven, maar bij deze film kom ik niet hoger dan 2.5*

100% mee eens, viel me zwaar tegen

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Ik ging hem kijken met wat recensies in mijn achterhoofd dat hij minder goed zou zijn, maar dat viel wat mij betreft reuze mee.

Mensen hebben dat vooroordeel altijd bij sequels volgens mij.

Deel 1 kreeg van mij 4 sterren, en deze ook. Hoppekee.

avatar van xangadix

xangadix

Van mij mag Bobby zich weer eens op een echt goede film gaan toeleggen, want de laatste jaren wordt zijn talent niet bepaald uitgebuit.

avatar van V

V

Ik hoop dat hij daar met The Bridge of San Luis Rey (2004) in slaagt. Ik heb goede hoop...

damon

Minder dan deel 1, maar met zo'n cast blijft het genieten

avatar van morpheus

morpheus

Schaamteloos voortborduursel op het 1e deel. Gelukkig was Analyze This niet onaardig dus deze 2e film kan nog net door de beugel zonder vervelend te worden.

**1/2

steven36

Overbodig doublé, zonde van je tijd, zeker wanneer je de film "analyze this" hebt gezien. ANALYZE STOP.

avatar van snoezelke

snoezelke

overbodige sequel op een film die ik al niet zo bijzonder vond in the first place.

de film heeft best zijn grappige one liners maar ook een volstrekst oninterresant verhaal dat te traag vooruit slentert.geen misbaksel maar ook niet speciaals,ondank enkele leuke scenes nog mossel nog vis ,plus een irritante lisa kudrow resulteert in 1.5 ster.De niro die west side story zingt kan daar niet bijster veel aan verhelpen.

avatar van hansbreda

hansbreda

Helaas een slap aftreksel van "This". 2.5* is eigenlijk al te veel!

"Come on Bobby!" Dat kan veel beter!!!!!

avatar van Phil Leotardo

Phil Leotardo

Gisteren beide films gehaald op DVD. Was een 2-in-1 DVD pakket. Was iets van 13.99 euro bij de Mediamarkt. De eerste film had ik al een paar keer gezien op tv, Analyze That nog niet. Door de negatieve verhalen die ik gelezen/gehoord had was ik benieuwd of het echt zoveel slechter was. Achteraf vind ik dit deel veel leuker dan het eerste deel. De scene in de gevangenis als Dr. Ben Sobel bij Paul Vitti kijkt of hij echt gestoord is of gestoord speelt om vrijgelaten te laten worden is hilarisch. Vooral als hij een naald in de been steekt van Vitti. "I know it when your faking" fluisterd Ben Sobel daarvoor nog hehe. Of als Paul Vitti met zijn badjas open de keuken inloopt met de familie van Ben Sobel erin. Ook erg leuk vond ik dat die acteur uit Little Ceasar advies ging vragen aan Paul Vitti over zijn karakter (deed me erg aan The Sopranos denken die TV-serie) en dat die acteur Paul Vitti ging napraten en deze heb dan uit de trailer slaat

Enige irritante van de film net als in Analyze This vond ik Lisa Kudrow, wat een talentloze actrice. Joe Viterelli die Jelly speelt is op 28 januari 2004 overleden las ik. Voor de rest zijn er veel bijrolletje voor The Sopranos acteurs. Ik geef de film 4 sterren. Geweldig een Robert De Niro die West Side Story liedjes zingt op de tafels in de gevangenis

avatar van soom

soom

we keken deze op een zondagmiddag. Was echt lache. een vriendin van me moest echt keihard lachen om het ene stukje waarin Robert de Niro westside story liedjes zingt.

verder staat het me niet echt meer bij, wat er gebeurde in deze film(...) dat zegt denk ik wel genoeg ghehehe.

avatar van otherfool

otherfool

Deel 1 heb ik nog niet gezien, maar Analyze That nodigt daar ook niet echt toe uit. Veel mensen kunnen misschien lachen om De Niro's rol vol zelfspot, ik zat me alleen maar af te vragen wanneer er nu eens leuke grappen zouden komen. Met zo'n geweldige cast moet toch meer te maken zijn?

2*.

avatar van Waku

Waku

De opvolger van Analyze This is minder als de eerste editie maar De Niro en Christal hebben gemoeg

charisma om er een voldoende uit te breien.

Regelmatig zorgt deze sequel voor een brede glimlach

avatar van Materny

Materny

Teleurstelling.

Analyze this was scherper en grappig, meer kan ik er niet over kwijt.

De Niro blijft grappig, en houdt zich redelijk vast aan het niveau van ''Analyze this'' maar de rest van de acteurs kan niet mee op dat betreffende niveau.

avatar van De GeuS

De GeuS

Een iets mindere kopie van 'Analyse this' maar nog steeds vermakelijk; kleine 3*

avatar van Maikeru

Maikeru

• 1933 berichten

Saaie film, zonder goede humor. Niet gelachen. Slechte acteerprestaties. Crystal heb ik nooit echt uit kunnen staan, en al helemaal niet in deze film, maar ook De Niro was vervelend. Slechte film - en het eind maakt het ook geweldig af...

avatar van djelle

djelle

Inspiratieloze kopie van de eerste film. De formule werkt opnieuw, maar lijdt behoorlijk onder een overgewicht aan grappen die eerder aan de flauwe kant zijn. 2*

avatar van Leno

Leno

Het script is waardeloos en duidelijk snel in elkaar geflantst. Het grootste probleem is echter dat er niet één geslaagde grap in zit. Bovendien kunnen De Niro en Crystal ook helemaal niets met het slechte materiaal.

Waardeloos vervolg.

avatar van Doom

Doom

Waardeloos. Irritante personages, geen leuke grappen en zeker geen vermakelijke film om te bekijken.

avatar van metaledje

metaledje

waardeloos? wat is er mis met jullie,deze film is zeker niet waardeloos :-/ ik vond hem wel leuk...robert de niro is gewoon altijd goed

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

Analyze this vond ik veel beter, dit is gewoon erg voorspelbaar en niet grappig. Overdreven acteerwerk van Crystel, en iemand als de Niro kon de film helaas niet redden.

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Vond het wel wat wisselvallig allemaal. Hele slappe scenes worden afgewisseld met goede scenes. De film kijkt echter wel lekker weg en de wisselwerking De Niro-Crystal is grappig. Het verhaal stelt verder geen drol voor, maar in feite is dat in deze film niet van belang.

2,5* +0,5* voor De Niro =3*

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Een paar leuke grappen, maar de rest was slappe hap qua humor. De Niro is wel geinig, Crystal wat minder en Kudrow voegt niks toe. Alleen Joe Viterelli in de rol van Jelly is echt de moeite waard. > 2.5*

kArIzMa_TuRk

de grappen waren leuk, De Niro had een goeie rol

deze film verdient een 3***

avatar van Capinsky

Capinsky

Op zich een leuke film, alleen is het nieuwe er van af, waardoor de grappen iets minder goed aanslaan.

gn3x

Nogal een flauw vervolg van Analyze This... De Niro doet z'n best maar 1 acteur op zich kan de hele film niet op z'n schouders dragen... Billy Crystal schiet een beetje tekort...iets te gewoontjes miss...

avatar van wapper

wapper

Het begin valt nog mee, maar zoals in de meeste komedies verslapt de film dan compleet. Kudrow was weeral eens irritant zoals altijd.

avatar van nightbreed

nightbreed

Zeer slecht vervolg op het eerste deel.

Door het zeer slechte script is deze film een totale verspilling van je tijd.

Robert De Niro en Billy Crystal doen het wel redelijk maar het lijkt er op dat de 2 alles gewoon op de automatische piloot doen.

De grappen zijn niet leuk en het verhaaltje is te mager om te boeien.

Een vervolg dat niet gemaakt had moeten worden.

Cijfer: 1,5

Eazyfan

Redelijke film, de beginscene in de instelling is naar mijn mening hilarisch. 2,5*

avatar van Theatertje

Theatertje

Wat een belachelijke vervolgfilm! Deze hoop ik nooit meer weer te zien. 2 sterren.