• 8.489.145 stemmen

Observe and Report (2009)

Komedie | 86 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Jody Hill

Met onder meer: Seth Rogen, Ray Liotta en Michael Peña

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Observe and Report

"Right now, the world needs a hero."

Ronnie Barnhardt (Seth Rogen) doet altijd zijn best om het plaatselijke winkelcentrum veilig te houden. Als het winkelcentrum geteisterd wordt door een zogenaamde ''flasher'' komt hij in actie en ziet hij de kans om bij zowel het politiekorps als bij zijn droommeisje in een positief daglicht te komen.

imageimageimage

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Pelagatti schreef:

De filmposter is veelbelovend.

Dat vind ik niet.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Wat een slechte film, dacht het zal nog wel komen, maar er kwam lekker niets, nee WAARDELOOS:1,5

scorsese

Tegenvallende comedie over een beveiligingsbeambte in een overdekt winkelcentrum die zijn baan wel erg serieus neemt. Het zijn voornamelijk korte, grappig bedoelde scenes (en de geslaagde momenten zijn op één hand te tellen). Het komt dus niet goed uit de verf. Wellicht omdat alle personages, op één na, nogal onsympathiek zijn.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Niet heel sterk, maar dankzij het lompe einde toch een half puntje extra.

De gagreel is hilarisch. Leuker dan de film zelf, zoals wel vaker het geval is.

avatar van Shinobi

Shinobi

Gelukkig niet zoals Paul Blart Mall Cop, Rogen is veel grappiger als de onsympathieke Ronnie Barnhardt die een potloodventer moet oppakken. Samen met enkele geslaagde scènes en idem personages, alleen jammer dat dit er ook weer niet zulke geslaagde momenten inzitten.

Ik vond Rogen met name erg geslaagd hoe hij het in z'n eentje opnam tegen de drugsdealers, politieagenten, de skateboarders en om natuurlijk niet de potloodventer te vergeten die hij gewoon even neerschiet.

3,0 Sterren.

avatar van Noodless

Noodless

Zeer zwak op gebied van humor. Er zitten toch wel weinig geslaagde grappen in de film.

Het verhaal stelt niks voor : het zijn precies allemaal korte scènes die gewoon achter elkaar worden gezet. Zo kwam het toch over. Ook de personages en hun handelingen zijn saai en vooral onsympathiek uitgewerkt. Vaak over the top, op een manier dat het niet meer lachwekkend wordt.

Het taalgebruik van Seth Rogen was eerder flauw en fel overdreven zodat ook hier weinig te lachen valt. Neen, deze film snel vergeten. 3/10

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Komedie met een simpel verhaal. Seth Rogen speelt een personage waaraan ik me toch wel een beetje heb zitten ergeren. Gewoon een vervelend figuur om naar te kijken. Toch zitten er in de film genoeg grappige momenten waar ik smakelijk om heb gelachen. Lekker grof en niet van dat tuttige en zoetsappige gedoe. Ik hou daar wel van. 3 kleine sterren daarvoor.

avatar van Straatbord

Straatbord

Niet zo heel erg boeiend, maar wel aardig om een keertje te zien. Rogen zit vaak op de grens tussen grappig en irritant. De zoveelste film die agenten dom en stereotypisch neerzet, maar daar kan ik vaak wel om glimlachen.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Grote winkel centrums in Amerika vindt ik persoonlijk een hele leuke set voor een komedie/actie films.

In de film Observe and Report wordt er dan ook goed gebruik gemaakt van het winekel centrum concept.

Het verhaal stelt weinig voor, maar wordt gevuld met grappige situaties tot diverse verhaal lijnen van de andere personage's.

De hoofdpersonage wordt neergezet door Seth Rogen, die voor sommige storend tot zeer komische kunnen overkomen (wat misschien ook verschild per film waar hij in zit?)

Naar mijn idee heb ik meer kunnen lachen om de situaties rond om de acteur zelf, dus de situaties die voor komen in het verhaal en niet echt de word grappen of stunts van Rogen.

Toch heb ik me aardig vermaakt en vind ik het een redelijke twee sterren waard.

avatar van ILDIB

ILDIB

net iets te kinderachtig. maar er zitten leuke scènes in.

avatar van Kondoro

Kondoro

Observe and Report

Dit was toch wel één van de zwakzinnigste komedie films die ik heb gezien uit de kast van Rogen. Ik was, toen ik deze film destijds vond op zoek naar een film die echt donders veel leek op Paul Blart: Mall Cop (2009) die notabene alle twee uit het zelfde jaar zijn gekomen. Als ik dan toch moet kiezen deze twee vind ik Paul Blart: Mall Cop (2009) beter dan Observe and Report, dat is mijn mening dan wel.

Observe and Report heeft zeker wel zijn lollige momenten, niet echt alles was fout in de film. Het is wel lachen dat hij (Rogen) al die gasten neer knuppelt op straat, toen hij werd afgezet door Detective Harrison. Maar dat is vrijwel iets wat ik zo kan benoemen, aangezien de film verder gewoon te traag en slecht is om er ook maar iets leuk aan te vinden, ik vond het gewoon een kak film, als ik dan toch eerlijk moet zijn.

In deze film volgen we Rogen, leider van de beveiliging in een bepaald winkelcentrum. Op een dag komt er een potloodventer aangerend die het centrum tot schrikken doet over gaan. Rogen heeft beloofd deze man op te pakken maar gelijk over te gaan om zijn nieuwe liefde Brandi te versieren. Wanneer hij een date met haar heeft gehad, wat liefdes dingen heeft gedaan en denkt dat hun tweeën wat hebben gaat zijn leventje door. Hij besluit zich aan te melden voor de politie academie maar faalt hierin. Uiteindelijk is hij zijn werk kwijt maar, gaat nog steeds achter de venter aan. Op een dag rent de venter het centrum te binnen waar Rogen achteraan gaat, hij pakt de man en eind goed al goed, al is het niks geworden tussen Brandi. Mooi, wat een achterlijk wijf is dat, ook al is het haar rol, niks voor mij haha! Later lijkt het ook zo te zijn dat zijn mede beveiliger en rechterhand Dennis overvallen blijkt te plegen. Tijdens het kijken via de camera’s weet hij codes te ontdekken en zo is hij in de kluizen weten te komen, niet bepaald spannend!

Met dit korte verhaal kent de film ook nog eens te veel ‘slechte’ scenes. Zo deed het mij verschrikkelijk ergen toen Rogen zelf het centrum binnen ging en zo het gevecht aan ging met een aantal politie agenten, dit hele doel had niks te maken met de film en had er ook wel uit gemogen. Vond hier persoonlijk vrij weinig wat aan en het vulde deze, toch al verschrikkelijke film toch niet aan.

Nee, dit is totaal niet mijn film geweest en ik heb me mateloos zitten ergen aan de saaiheid van deze film, bah.