Paul Blart: Mall Cop (2009)

Komedie / Actie

geregisseerd door Steve Carr
met Kevin James, Keir O'Donnell en Jayma Mays

Paul Blart (Kevin James) is een bewaker in een overdekt winkelcentrum. Als een georganiseerde bende plannen heeft om dit winkelcentrum te overvallen moet hij in actie komen en alles doen om ze te stoppen.

avatar van tommycool
geen geweldige film, maar wel best grappig

avatar van Gang_Star
Kevin James zet een aardige rol neer als Mall Cop. De film kijkt eenvoudig weg maar de humor is helaas regelmatig net iets te flauw. Ondanks dat is de film redelijk maar geen herziening waard.

Redelijke film over een beveiligingsmedewerker in een groot overdekt winkelcentrum die zijn baan iets te serieus neemt. De humor van het eerste gedeelte is van een nogal gemakkelijk niveau. Als eenmaal het gijzelingsplot wordt geïntroduceerd, wordt de film wat vermakelijker. Niet vervelend, maar wel wat te braaf. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Hedgehog84
Zelfs voor een slappe komedie op de zondagmiddag steekt dit echt te slecht in elkaar. Te weinig humor of lachwekkende momenten om de tijd door te komen.

avatar van Chelsea94
niet bijzonder maar wel een leuke film. Fijn tussendoortje.

avatar van tattoobob
Leuk filmpje dit....ik heb me hier prima mee vermaakt!!!!

avatar van SuperDutchman
Ondanks dat de film niet altijd even goed is, heb ik me prima vermaakt met deze film.

Ik hou wel van deze humor en zeker van films met Kevin James.

Omdat de film je kan vermakeb, naar niet altijd even goed is, 3*

avatar van Sarasani
Grappig tussendoortje.

Meneer Bungel
Kevin James zag ik nog een tijdje in King of Queens, een vermakelijke sitcom voor met een bord eten op schoot, enorm geholpen door sidekick Jerry 'You wanna a piece of me?!' Stiller.

Deze film leunt voor een komedie wel erg zwaar op het dramatisch aspect van overgewicht, de daarbij 'behorende' moeizame zoektocht naar true love (al is er vrijwel meteen een gewillige, slanke! en sympathieke dame in de picture!) én een overload aan actie / slapstick die bij een op het eerste oog intelligent gepland en uitgevoerde heist hoort. Maar voor een Amerikaanse film die dollars moet oogsten, is het allemaal geen uitzondering.

James is hier echter nauwelijks grappig, en de rest van de cast evenmin. Het dochtertje is nog wel een sympathiek personage, en de Segway is van zichzelf al een grappig vehikel, plus je kan er ook nog wat grappen op mee laten liften. Ook de genoemde actie is wel vermakelijk, er lijken zelfs echte skate- dan wel parkour-pro's voor ingezet te zijn. Met een goed verhaal of dito film heeft het verder niets van doen, maar het zorgt er tenminste voor dat ik niet de minimale score hoef uit te delen

1,5*.

avatar van ILDIB
Bjzonder matig. Ongeloofwaardig en Paar leuke grappen thats it.

avatar van Sid-the-gekste
Vond het wel een grappige film om een keer te zien..
3.0 waard

avatar van edwinoudenes
Kevin James is humor! Altijd lachen met hem..
Leuke film die zo'n 24 uur blijft hangen. Daarna heb je geen idee meer wat er allemaal precies gebeurde en weer 24 uur later ben je de hele film vergeten.

avatar van tattoobob
Ik vind dit toch de leukste film met Kevin James....ik heb vernomen dat deel twee volgend jaar in de bios verschijnt.....ik kan niet wachten.

avatar van Kondoro0614
Paul Blart: Mall Cop

Paul Blart: Mall Cop is 1 van de beste films van Kevin James. Als eerste film die ik op Netflix Nederland heb gezien vond ik de film geslaagd. Helaas na een twee keer kijken begon hij wat minder te worden. De grappen waren voor de meerderheid ook daadwerkelijk grappig. En ik heb me zo af en toe suf gelachen om die kluns van een James. Het verhaal was leuk verzonnen , het zelfde als het concept van de film. Helaas is alles niet heel goed uitgepakt dan ze hadden gehoopt, en je kan je af en toe wel vervelen door de film. Zeer leuke familie film. En ik heb uiteraard zin in deeltje 2!

avatar van mrwhite
tattoobob schreef:

Ik vind Here Comes the Boom (2012) Kevin James zijn beste film deze viel me een beetje tegen!!

avatar van schumacher
Vermakelijke film haha. Mag er zeker zijn.

avatar van missl
Ik vind Kevin James meestal wel grappig maar in deze film is hij irritant.

avatar van Angelo2
Beste leuke comedy waarvan vooral de eerste helft het leukst is. Als de gijzelaars op skateborden in beeld komen wordt het wel erg kinderachtig allemaal. Kevin James zijn gelaatsuitdrukkingen en zijn lompe gedrag blijven wel leuk om te zien. Leuk tussendoortje, een 6,5

avatar van JoeCabot
Minder slecht dan dat de trailer doet vermoeden.

Sure, je moet wel even een oogje dichtknijpen voor de fat jokes, slapstick en lompe gimmicks (haha, kijk die dikkerd eens gaan op zijn segway met zwaailicht ). Maar los van die kinderachtige bullshit houdt de film zich dus verrassend goed staande. Een voltreffer is het natuurlijk niet, wel een onderhoudende no-brainer met hier en daar een geslaagde grap.

De film neemt een ietwat valse start. Eventjes leek het erop dat dit de zoveelste flauwe romcom ging worden. Lekker makkelijk scoren met een reeks gênante situaties. Dat verhaallijntje kreeg gelukkig een abrupt einde ergens halverwege. Dan vervelt de film in een soort potsierlijke Die Hard. Kevin James brengt het er aardig vanaf als pantoffelheld. De boeven vond ik dan weer wat bleekjes, zeker niet van het kaliber Die Hard.

3*. Eigenlijk is dat veel te gul, maar heb me prima vermaakt.

De film is zo flauw dat hij er leuk van wordt. Een lekker tussendoortje die makkelijk weg kijkt.

avatar van Daan258
Nog is een keer herzien na jaren en toch ietsjes minder grappig dan ik me herinnerde.
Slecht vond ik hem ook niet want gelukkig weet Kevin James wel een aardige rol neer te zetten waardoor de film nog enigszins best vermakelijk is.
Heb de film eigenlijk alleen opnieuw bekeken omdat ik binnenkort ondanks de vele negatieve berichten toch deeltje 2 wil is gaan opzetten.

Het is dat me stem al staat op 3,0* dus daarom laat ik hem wel gewoon staan maar eigenlijk zou ik er nu op dit moment een 2,5* voor geven.

Al met al gewoon leuk voor een avondje simpel vermaak.

avatar van Chelsea94
Niet heel leuk, ook niet slecht. Een deel 2 had neit echt gehoeven, maar ik ga deze toch eens bekijken.

avatar van soom
Er is iets aan Jayma. Ze is gewoon zo schattig aandoenlijk. Emma Pillsbury, smurfig met smurfen. Ik geloofde haar wel, ja. Kevin is wel leuk. Het is niet altijd even geloofwaardig, maar dat dondert natuurlijk niet echt. Ook niet altijd even grappig, maar het heeft z'n momenten.

avatar van Elchapo
Echt grappig??? Nee,wel aandoenlijk......3.5 stars.

Vermakelijk.

Minder grappig dat ik had verwacht, maar toch nog genietbaar. Het is vooral minder leuk dan verwacht doordat de grappen te makkelijk zijn. Ook het diabetesgrapje was na de tweede keer al niet meer zo leuk. Ondanks dat de grappen niet van bijster hoog niveau zijn, is de grapdichtheid wél erg hoog. Dat zorgt er voor dat het een prima wegkijkertje is. Fijne soundtrack ook.

James doet het prima als stuntelige bewaker en Mays is ontzettend charmant. O'Donnell vond ik daarentegen wat minder presteren.

Krappe 3*