Sorority Row (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Stewart Hendler
met Briana Evigan, Leah Pipes en Rumer Willis

Wanneer vijf meisjes van een studentenvereniging de moord van één van hun zusters veroorzaken door een uit de hand gelopen grap, spreken ze af, om de zaak niet naar buiten te brengen, zodat ze verder kunnen met hun leven. Dit lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, wanneer na het afstuderen een mysterieuze moordenaar achter de vijf en iedereen die hun geheim kent, aangaat...

avatar van umbra
Best nog leuke film, à la I Know What You Did Last Summer, zelfs iets beter, voor de rest niets speciaal, kijkt wel lekker weg

wel een mooie film wal wat apart ma de hoe een grap in begin mis kan gaan is iets wat altijd kan gebeuren maar hoe daarna is wel apart en ook bepaalde moorden waren zo mooi gedaan. Wie het was was te hele tijd op dwaalspoor gezet ...

Clapboy
Veel spanning en erg sfeervol gedaan. Deze film is een slasher zoals I know what you did last summer en House on sorority row.
De film had sfeer en een paar erg spannende scenes. De kills vielen in deze film vielen ook op en waren mooi gemaakt en origineel. Stijlvolle slasher.

dit vind ik toch een geslaagde goeie film.hij was ook best spannend.en een goed orgineel verhaal.ja leuke film.

avatar van N. S.
Een en al vermaak, verder niks nieuws. Origineel is deze film al helemaal niet natuurlijk, denk aan IKWYDLS en Scream. Leuke, irritante personages. Jammer dat het meisje op het laatst toch nog Ellie, de meest irritante, ging redden. Nog minder was dat de leukste als eerst dood ging, maar goed. De spanning kwam pas in de laatste 15 minuten. De kills waren te simpel, maar niet slecht. Het einde is weer zo als anders, een laatste shot van de killer.

Maar toch is het best een vermakelijk filmpje, zonder hoogstaand acteerwerk en dialogen, daar moet je ook niet teveel over na denken.

avatar van EW101
Aardige slasher.
Het verhaal en de setting zijn bekend. De personages, hoe naar of irritant ze ook zijn , zijn wel leuk en passen in de film (het zijn immers studentenballen, dus..)
De film kent ook leuke moorden die goed in beeld waren gebracht en nog enige gore kennen.
Kortom een vermakelijke film in het slasher-genre.

Ook een leuke aanleiding tot de moord op het begin.

avatar van HollandGermany
Leuke typische slasher. Had gehoopt dat die blonde bitch de moordenaar was, dat is zo'n beetje de laatste wie ik zou verdenken.

avatar van Duke Nukem
Ik dacht nog, de Koreaanse schoonheid Jamie Chung (Eden 2012) zal deze film wel het kijken waard maken maar nee hoor, dit is een zwakke en langdradige film met erg slechte actrices en veel horrorclichés die we al zo vaak gezien hebben! En het camerawerk maakt mij zeeziek.