Pandorum (2009)

Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Christian Alvart
met Dennis Quaid, Ben Foster en Cam Gigandet

Payton (Dennis Quaid) en Bower (Ben Foster) zijn twee ruimtereizigers die wakker worden op hun schip zonder dat ze nog weten wat hun missie was. Als ze met behulp van wat wazige herinneringen proberen uit te vinden wat hun doel was op deze missie, komen ze erachter dat ze niet alleen zijn, maar dat ''iets'' het op hen heeft gemunt...

Flutfilm. Je hebt een goed gegeven, een prachtig ruimteschip, mooie visualisaties en wat doe je ermee??/ Zombie-achtige figuren achter de hoofdpersonen laten hollen..Thats all...Awghhhhhhhhhhhhh...... na een tijdje had ik dat wel gezien..Mensen die hier gooien met 4 sterren hebben nog nooit een goede film gezien!!

avatar van keimpeS
frans123 schreef:

Dus o.a. ik heb nog nooit een goede film gezien, dat is erg kortzichtig van jou. (Heb jij dan weleens een goede film gezien?)

avatar van horizons
Zo'n typisch genre filmpje. Kan me eigenlijk altijd wel bevallen.

Het acteren is meestal hetgeen dat achterblijft en nu ook weer maar het tempo, setting en actie compenseren dat voldoende.

avatar van baspls
Pandorum is een Duitse Sciencefiction-film die dezelfde claustrofobische sfeer wil uitstralen als Alien. Twee mannen worden wakker in een ruimteschip zonder zich iets te herinneren over wat hun missie is. Er is echter iets mis met de reactor en ze kunnen geen contact krijgen met de anderen. Wat zit er toch op het schip?

Hoewel veel dialogen een beetje geforceerd waren, was het acteerwerk wel aardig. Het verhaal vond ik zeker niet onaardig en het concept sprak me zeker aan.

Het set-design was wisselend. Veel mooie sets en dan weer opnames in een verlaten industriegebouw in Berlijn. De CGI was wat minder en deed een beetje denken aan een latere Star Trek-serie of iets van The Syfy Channel. De aliens op het schip leken heel erg op de orcs uit Lord of the Rings.

Vermakelijk stukje kosmische Horror, maar nergens echt hoogstaand.

avatar van Grindhouse62
Heb mij prima met deze film vermaakt. Het was geen hoogvlieger.