• 11.464 nieuwsartikelen

Met onder meer: John Travolta, Hugh Jackman en Halle Berry

Gesproken taal: Duits en Engels

Releasedatum: 13 september 2001

Plot Swordfish

"Log On. Hack In. Go Anywhere. Get Everything."

Toen de Drugs Enforcement Agency in 1986 de operatie "Swordfish" opdoekte, had de operatie 400 miljoen dollar opgeleverd. Dit bedrag, waar nog steeds niets mee gedaan is, is inmiddels opgelopen tot 9.5 miljard. Een anti-terroristen eenheid genaamd Black Cell wil het geld gebruiken in zijn strijd tegen internationaal terrorisme, maar het geld zit goed opgeborgen. De veroordeelde hacker Stanley Jobson wordt er bij gehaald om het geld te pakken te krijgen.

Gabriel Shear

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Zinema schreef:

Dit actiewerk uit de koker van Sena is er eentje om het verstand bij op nul te zetten. Flitsend gefilmd, voorzien van een vermakelijke cast en een hoop explosies. Lekker weghappend dankzij een hoog tempo, een dosis spanning en goed in beeld gebrachte actiescènes..

Mee eens. een actie knaller van niveau uit de popcorn koker. Ik heb Swordfish maar eens uit de collectie gehaald en zojuist tijdens het avondeten na zo'n 15 jaar met heel veel plezier herzien. Een 3.0+

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Swordfish vaker gezien maar ik snap niks van dat hacken, plaats een hydra, doe een worm dat of dit.

Ja een redelijke film was dit.

Wel al zo oud deze film meer dan 20 jaar oud.

Het is wel een geweldige cast.

John Travolta alweer als bad guy na Broken arrow, (1996) en later The punisher, (2004).

Hugh Jackman zet een goede hacker neer.

Halle Berry voor Die another day dus.

En bekend televisie acteur Rudolf Martin speelt een klein rolletje in deze film als Axl Torvalds.

avatar van Brabants

Brabants

• 2039 stemmen

Swordfish is een heerlijke thriller met mooie scenes die elkaar op een rap tempo opvolgen. De cast doet het geweldig en de sfeer zit er goed in. Dit voel je, dit zie je. Heerlijke film.

avatar van frans123

frans123

Sergio Leone schreef:
Leeg.

Ondanks een veelbelovende openingsscène blijkt Swordfish niet meer dan een doorsnee actiefilmpje vol explosies en zonder ziel.
Op de eerste vijf minuten na zit er geen gedenkwaardige scène in en is alles een maat voor niets. De enkele subplotjes hebben geen enkel nut.
Ook het twistje op het einde zie je mijlenver aankomen.

Het acteerwerk is vrij belabberd. Hugh Jackman is totaal miscast als hacker, John Travolta met zijn lelijke kop en vreselijke manier van praten is nog net te pruimen als foute en arrogante zak en Halle Berry is enkel gecast om wat tieten in beeld te brengen, maar daar geen klachten over.

Cinematografisch oogt Swordfish nog wel redelijk. De kleuren zijn best mooi en ondanks het hippe gedoe had het nog erger kunnen zijn. De explosies zelf zijn aardig in beeld gebracht.
Muzikaal heeft het me wel nooit kunnen bekoren.

Hahah herkenbaar . De eerste vijf minuten dacht ik ook ; ""Zoooo even recht op gaan zitten - daar komt wat aan " Niet dus . Een onzinverhaal, heel veel explosies , helicopters, bazooka's, tieten...