- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Swordfish (2001)
Swordfish (2001)
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Op het einde wordt dus de helicopter neergeschoten, wat ik niet begrijp is wie er nu juist in de helicopter zat. Je zag Gabriel toch duidelijk instappen en effe momenten later zie je hem terug?
Uitleg?
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Ik had ze blijkbaar niet de trap naar beneden zien nemen, dat verklaart natuurlijk veel. De verwijzingen naar Houdini had ik ook al wel gemerkt.
Toch even bedankt om het uit te leggen:)
tom
-
- 308 berichten
- 1036 stemmen
Dat van die trap die hij neemt op het dak klopt.
Het lijk leek mij of nep of een look-alike te zijn, watn eerder in de film denkt hij dat hij Travolto dood ziet liggen, later loopt travolta bij hem de kamer weer binnen.
Op het eind van de film herinnerd hij zich dat voorval.
Wat ik wel vreemd vind is de allerlaatste scene: een stem vertelt dat iemand overleden is....
Wie wordt daar dan mee bedoeld?
Is dat Travolta?
Keyser Soze
-
- 23 berichten
- 21 stemmen
Ja. Travolta's Arabische alter ego dan.
De boot aan de cote d'Azur ontploft toch?
Daar zit Travolta alias Ben abdul-chazar of wat dan ook dan zogenaamd in.
tom
-
- 308 berichten
- 1036 stemmen
maar dan begrijp ik niet egt wat ze daar nu mee willen dan
NERD
-
- 1688 berichten
- 1344 stemmen
Uhm, voor zever ik me nog kan herinneren, denkt "de wereld" dat er maar 1 travolta is (dus niet ook nog een andere). Als ze in dat nieuwsbericht vertellen dat ie overleden is zal dus iedereen denken dat hij niet meer bestaat (dood is dus). Terwijl hij dus rustig verder kan gaan met zijn acties.....
Dit is wat ik nog weet van de film, zal hem binnenkort wel weer eens huren, want is toch wel een klein beetje een favoriete film van me.
tom
-
- 308 berichten
- 1036 stemmen
men dacht toch al dat travolta dood was, hij ging op het dak toch al dood?
NERD
-
- 1688 berichten
- 1344 stemmen
ging dat stukje tekst niet over dat ie dood was gegaan in die helicopter???
(zoals ik al zei: ik weet hiet niet precies meer....)
tom
-
- 308 berichten
- 1036 stemmen
voor mij ook al weer een poos geleden, maar ik dacht dat het bericht over op een schip ging
NERD
-
- 1688 berichten
- 1344 stemmen
Wat ik wel vreemd vind is de allerlaatste scene: een stem vertelt dat iemand overleden is....
Wie wordt daar dan mee bedoeld?
Is dat Travolta?
Ok, ik heb hem gisteren nog eens gezien en dit is hoe het zit. Het is niet eens zo ongewikkeld
In de helicopter zit dus die kopie van hemzelf die je al eerder in de wijnkelder zag liggen. Die hebben ze dus ook bij de lijkschouwer liggen, waardoor ze denken dat hij dood is. Stan gaat vrijuit omdat hij op het laatst (nadat Shear zijn dochter ontvoert) heeft besloten om de FBI te helpen.
De echte (nog steeds in leven zijnde) Gabriel Shear loopt van de trap af en maakt zich uit de voeten. Het volgende shot zie je Hale Berry het totale bedrag van de bank in Monaco over verschillende banken versprijden (om opsporing te voorkomen).
het volgende dat je zie is dat Gabriel en Hale wegvaren op zijn boot en een shot daarna zie je een boot ontploffen. Dit is niet de boot waar Gabriel op zit, maar een boot waar een terrorist (Ben abdul-chazar) op zit die verantwoordelijk is voor een aantal aanslagen op Amerikaanse doelen.
Wat dit dus laat zien is dat Stan en Gabriel er allebij mee weg zijn gekomen en dat Gabriel gewoon verder kan gaan (en ook gaat dus) met zijn acties tegen het terrorisme.
Duidelijk nu??
You_bastard
-
- 552 berichten
- 2201 stemmen
[quote]
Sterker nog het is geen kopie die in de helicopter zit, de man die in de kelder lag was de echte Gabriel Shear. John Travolta heeft gewoon geen identiteit hij vermoord mensen gewoon en neemt hun identiteit over door middel van plastisch chirurgie.
NERD
-
- 1688 berichten
- 1344 stemmen
hmmm, ik vond die man op die boot toch dezelfde als Gabriel Shear..alleen geknipt/gekleurd haar en gekleurde lenzen.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Het is een Hollywood film, dus niet te ver doordenken, hebben de schrijvers en regiseur tenslotte ook niet gedaan.
NERD
-
- 1688 berichten
- 1344 stemmen
ik heb absoluut niks tegen hollywoodfilms (ben waarschijnlijk de enige). Volgens mij is het een beetje een trend geworden om tegen hollywood films te zijn. En dat is bullshit. Zonder hollywood films waren er ook geen indiefilms.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Ik ben ook niet tegen Hollywoodfilms, komen hele goede films vandaan. Alleen sommige films worden alleen gemaakt voor het geld aan de hand van recept: bloot + actie + bekende hoofdrolspeler = geld in het laatje.
Het script is het minst belangrijkste. Vooral films die onverwacht een succes zijn krijgen een vervolg dat hieraan lijdt.
kevin_vs
-
- 104 berichten
- 10 stemmen
deze film kwam gisteravond (zondag 15 mei), en ik vond het een zeer goede film, maar ik snapte er soms even niks van...
ergens in het midden vind hugh jackman het lijk van jonn travolta (ben ff vergeten hoe ze in de film heten...) en daarna leeft hij nog...
op het einde word halle berry doodgeschoten, en daarna leeft ze weer.... (dat kan ik nog wel een beetje verklaren, ze was niet echt doodgeschoten) en daarna ontploft de heli waar jonn travolta in zit, ze vinden zijn lijk, en daarna leeft hij weer.....
wie kan mij dit uitleggen
moviefreak#1
-
- 14297 berichten
- 21961 stemmen
Het personage van Travolta heeft zijn eigen dood in scène gezet om de politie op het verkeerde spoor te zetten. Je zag volgens mij zelfs nog dat hij via een andere uitgang verdween aan het einde.
knowledge
-
- 178 berichten
- 0 stemmen
deze film kwam gisteravond (zondag 15 mei), en ik vond het een zeer goede film, maar ik snapte er soms even niks van...
ergens in het midden vind hugh jackman het lijk van jonn travolta (ben ff vergeten hoe ze in de film heten...) en daarna leeft hij nog...
op het einde word halle berry doodgeschoten, en daarna leeft ze weer.... (dat kan ik nog wel een beetje verklaren, ze was niet echt doodgeschoten) en daarna ontploft de heli waar jonn travolta in zit, ze vinden zijn lijk, en daarna leeft hij weer.....
wie kan mij dit uitleggen
travolta vermoord constant een persoon waar hij oftewel op lijkt oftewel zich laat opereren om erop te lijken ... zo wist hij z'n sporen altijd uit en weet niemand ooit hoe hij er echt uitziet ... hij is immers een super undercover figuur in die film
Halle Berry's dood is ook in scene gezet omdat ze samenwerken
het lijk dat je in die wijnkelder ziet wordt volgens mij in de helikopter gezet bij de ontploffing , zodat ze denken hem te hebben ...
Het is even geleden dat ik hem nog heb bekeken maar zoiets was het volgens mij ...
kevin_vs
-
- 104 berichten
- 10 stemmen
super bedankt:D:D:D, hoe wist jonn T dat de heli zou ontploffen
ThaNick
-
- 138 berichten
- 0 stemmen
Yup, klopt
@ Kevin_vs, omdat hij wist dat ze hem zouden willen stoppen, en daardoor op de heli zouden schieten.
Hij liet ook zo'n kern-?? achter..
MarkFish
-
- 1043 berichten
- 1332 stemmen
Don't believe what you see. Distraction...
deshi
-
- 13 berichten
- 0 stemmen
Maaar hadden jullie neit een beetje een deja vu geevoel toen jullie die film aan het kijken waren?
mister blonde
-
- 12506 berichten
- 5512 stemmen
dat komt omdat het eind van de film naar voren is getrokken (om vervolgens weer terug in het verleden te gaan).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Inderdaad, prachtig en overweldigend .
Zat meteen lekker in de film
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De scene met halle berry is zeer goed als ze topless dat boek leest
Xseed
-
- 2 berichten
- 11 stemmen
Was het niet; "What the eyes see, the ears hear, the mind believes." ?
MarkFish
-
- 1043 berichten
- 1332 stemmen
Was het niet; "What the eyes see, the ears hear, the mind believes." ?
Kan best. Het was ook geen quote, maar een toepasselijke uitspraak.
606
-
- 23805 berichten
- 11909 stemmen
en ik dacht dat hij het had over misdirection en dat zal dan betekenen misleiding ofzo iets
en dan de quote van Was het niet; "What the eyes see, the ears hear, the mind believes." ?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Sterker nog het is geen kopie die in de helicopter zit, de man die in de kelder lag was de echte Gabriel Shear. John Travolta heeft gewoon geen identiteit hij vermoord mensen gewoon en neemt hun identiteit over door middel van plastisch chirurgie.
Matige film verder.