Baiohazâdo: Dijenerêshon (2008)

Japan
Animatie / Horror

geregisseerd door Makoto Kamiya
met de stemmen van Paul Mercier, Alyson Court en Christy Hall

Het 'Umbrella-incident', dat plaatsvond in Raccoon City, werd door de overheid beëindigd met een krachtige raketaanval met de intentie het zombie-virus volledig uit te roeien. Nu, zeven jaar later, wordt er op een vliegveld ergens in de Verenigde Staten echter opnieuw een zombie uitgezet. Het vliegveld begint zich langzaam maar zeker te vullen met de ondoden, en het macabere incident van zeven jaar eerder lijkt zichzelf te herhalen. Claire Redfield is toevallig aanwezig op dit vliegveld. Ook Leon S. Kennedy wordt opgeroepen om wat te doen aan deze situatie.

avatar van JaguarsSoul
Weet je wat het probleem is met deze films? Bij de een is de verhaal slecht, maar komen de zombies wel regelmatig in voor. Bij deze is de verhaal goed, maar de zombies komen de eerste 15 minuten voor, en daarna saai gepraat. Resident Evil moet zich maar beperken tot het maken van spellen. Want die zijn gewoon badass 3

Wat ik kwijt wil is de karakteruiterlijk.
Ik herken Leon niet.
Te hell, hij was heel erg anders in Resident Evil 4. Daar had hij ook nog 's een andere karaktereigenschap. Daar liet hij nog emoties zien, maar hier? Kom op Capcom, vern''k je karakters niet D:

avatar van louisvf
puckb96 schreef:
Maar waarom proberen ze in godsnaam een Japanse animatie film van Resident Evil te maken? Ik bedoel het vierde deel is nu in de bioscoop. Kan Japan het daar niet mee doen?

Resident Evil = Japans... Logisch toch dat ze recht hebben tot het maken van een film (van hun eigen games?

avatar van brabusRUS
Ben ook maar eens begonnen aan deze Japanse animatie van RE reeks.

De Hollywood producties van de eerste vier RE films waren goed. Vooral de laatste twee, maar deze vond ik drie keer niks. Om te beginnen de voiceovers. Die vond ik nep en er niet bij passen. Vooral dat klein meisje. Ook de characters waren erg saai en niet boeiend. Die onervaren politie agente vond ik gruwelijk irritant in het begin. Maar je komt ook weinig over hun te weten en krijgt absoluut geen enkele band met hen.
De script is echt te simpel en zit geen diepgang in. De muziek vond ik erg jammer. Voegde niks toe aan de film. Maar het ergste vond ik de animatie. De animatie was echt lelijk. De mensen hebben geen enkele emotie. Ook ben ik van mening dat een animatie grappig hoort te zijn. Laat de actie en serieuzere dingen aan echte film over.

Glacius schreef:
Als je de games niet kent, ken je Resident Evil niet
De "normale" films zijn grote bagger in vergelijking met de games.

heus niet die films zijn zowat wel een van de beste zombie films die ik heb gezien

avatar van galaxydriver32
maar deze vond ik wat saai er waren te weinig bloederige scenes alles werd uit beeld gehouden en het was niet zo van dat je met een groepje mensen moet zien te overleven, vind dat toch wel jammer want de resident evil films zijn mijn favoriete zombie films
wel een groot +punt de animatie style is prachtig die japanners hebben altijd wel mooie animatie styles

brabusRUS schreef:
Ben ook maar eens begonnen aan deze Japanse animatie van RE reeks.

idd de muziek maakte niks spannender leuker of grappiger het is niet lelijke muziek maar past er niet bij
en de zombies zien er best wel saai met hun witte koppie en ze waren wel heel sloom in de echte resident evil waren ze tenminste vermakelijk

avatar van Dragonslayer
Ik vond dit eigenlijk behoorlijk saai. Vooral in het midden waarin er niks gebeurde. Het enige wat ik echt leuk vond was om die G-virus mutant weer terug te zien.

avatar van marvelfreak85
puckb96 schreef:

dit is echt zo een domme opmerking wat laat zien dat je geen verstand heb van Resident evil
ten eerste Resident evil is een game uitgekomen in 1998 gemaakt door Capcom een japans game productie bedrijf dus Resident evil of hoe het orgineel heet in japan Biohazard is japans en niet amerikaans .
Ten tweede en dit geldt voor veel mensen hier op moviemeter de games zijn het echte bronmateriaal en niet die zielige films die de titel Resident evil alleen maar beledigen en waar karakters rondlopen wat niet in de series bestaan zoals Alice ja precies iedere echte Resident evil fan zat bij deel 1 in de bioscoop van huh who the f**k is Alice?
De hele film serie heeft het verkeerd begrepen de kracht van de game was zowiezo dat het meer horror is dan actie het moet spannend gebracht worden dat gebeurd bij de films niet ze geven een chick superkrachten wat 100 zombie's kan verslaan of het niks is terwijl ik vind dat je het idee moet hebben dat ze het niet overleven zoals in de games rennen voor je leven .
Zo kan ik nog honderd dingen opnoemen wat beter in de game zijn dan in de films deze animatie film is misschien niet super maar ze houden het wel bij de echte verhaal van Resident evil met de echte karakters wat we willen zien.
Voor alle mensen wat alleen de films kennen jullie raad ik echt aan om de games te spelen want het verhaal is goed en steeds verrassend en spannend met veel schrikmomenten en veel actie zo nu ik dit kwijt ben ga ik nu lekker verder met Resident evil 6

avatar van indigoriico
de film is leuk om een keertje te kijken maar daar is alles ook mee gezegt

Niet best.

Al kan Kamiya er weinig aan doen heb ik de indruk. De regie is veruit het beste wat deze film te bieden heeft, jammer genoeg kan de rest absoluut niet volgen.

Visueel eigenlijk niet om aan te zien. Personages lijken van plastic, nul komma niks emoties, matig geanimeerd en veel te statisch. Groter probleem is dat de gore er ook écht niet uitziet. De combinatie van deze gebreken maakt het lastig om nog veel met de film aan te kunnen.

Voice acting is ook dramatisch. Begrijp niet hoe ze dit steeds zo hard kunnen verneuken in Amerika. Personages zijn duidelijk op de Amerikaanse cast afgesteld, weet zelfs niet of er wel een Japanse dub van bestaat, maar bij uitzondering zou ik die bijn aanraden aan mensen die de film nog niet gezien hebben.

Plotje is erg matig. Hoop clichés met uiteindelijk één of ander generiek gemuteerd supermonster blah blah blah. Gelukkig zitten er nog een paar redelijke actiescenes in en is de regie van Kamiya inspirerend genoeg. Redden kan het de film alleen niet.

avatar van mcdaktari
indigoriico schreef: