Baiohazâdo: Dijenerêshon (2008)

Japan
Animatie / Horror

geregisseerd door Makoto Kamiya
met de stemmen van Paul Mercier, Alyson Court en Christy Hall

Het 'Umbrella-incident', dat plaatsvond in Raccoon City, werd door de overheid beëindigd met een krachtige raketaanval met de intentie het zombie-virus volledig uit te roeien. Nu, zeven jaar later, wordt er op een vliegveld ergens in de Verenigde Staten echter opnieuw een zombie uitgezet. Het vliegveld begint zich langzaam maar zeker te vullen met de ondoden, en het macabere incident van zeven jaar eerder lijkt zichzelf te herhalen. Claire Redfield is toevallig aanwezig op dit vliegveld. Ook Leon S. Kennedy wordt opgeroepen om wat te doen aan deze situatie.

juhnzun
Tjah niet al te best zag niet echt een conectie met de vorige delen
in het verhaal volgens zag ik de namen Leon Claire en Curtis ook niet voorbij komen in de vorige delen
ook het begin is raar hoe komt der opeens zo'n ding op het vliegveld
en waarom storte dat vliegtuig neer zat der ook zo'n ding in
dat curtis gedrocht was ook apart het wordt aan fladeren geschoten het wordt geplet het wordt weg geblazen maar loopt gewoon doodleuk verder enkel om met een simpele kogelshot door zijn kop uitgeschakeldt teworden

avatar van Glacius
Leon en Claire zijn vaste personages in de games.
De andere films hebben niks te maken met deze film.

juhnzun
Aha vandaar dat ik er niks van snapte ken die games niet

avatar van Glacius
Als je de games niet kent, ken je Resident Evil niet
De "normale" films zijn grote bagger in vergelijking met de games.

Nah hou niet van games
en de Resident Evil films vond ik okee thans 1 en 2 derde deel viel tegen

avatar van Ninto
Resident Evil films zijn inderdaad vermakelijk, maar de games zijn zo enorm goed. Het verhaal van de games, het échte verhaal dus, zit perfect in elkaar en is een waar meesterwerk! Dat kun je van de films niet echt zeggen... die zijn puur gemaakt voor actie.

avatar van Lenzo
Als er meer bloed in had gezeten vond ik het beter . Nu is het maar een 12+ film en dat is jammer voor een zombiefilm.

avatar van mnrk
Deze animatie uit de RE reeks is van een prima niveau.

Het verhaal is prima en de vertrouwde namen uit de game's komen ook weer voor.

Ook is de animatie van prima kwaliteit en zijn sommige scene's erg sterk.

Nu er een nieuwe RE film aankomt zal er misschien ook weer eens een nieuwe RE animatie film

avatar van jpbosch
Fan van de games, maar dit kon mij niet echt boeien. Wel een prima verhaal, maar ik dwaalde af en toe toch af..naar de game

avatar van Grendel
Erg mooi gemaakt, maar voor echte emoties zijn voorlopig nog echte acteurs nodig. Qua verhaal beter dan R.E. 3, maar ik mis Alice

avatar van megaman
Hoewel ik de game-personages en het bijhorende verhaal (dus niet die Alice shit) stukken beter vind dan wat we in de films zagen weet Degeneration me voor geen stuiver te boeien. De animatie is beneden pijl vergeleken met de eerder verschenen Final Fantasy films. Vooral de gezichts animaties en de manier hoe ze reageren. Stem verlaagd naar een 3.

avatar van killer13
ik ben een grote film van de resident evil films en games. maar dit kon me niet echt boeien. animatie vind ik nu eenmaal niet zo dreigend en spannend. ook een minpunt : er is veel te weinig bloed want het is tenslotte toch een zombiefilm! toch geef ik deze een 3 omdat ie terug gaat naar de roots van de game (claire en leon). leuk voor een keertje te zien, maar ik denk niet dat ik dat binnekort nog eens zal doen!!

avatar van xeegen
Teleurstellende film. De film begint goed met de vliegveld scene´s. Chaos, zombie´s en een vliegtuig dat crashed, heerlijk begin. Dan komt Leon in beeld en word de film helemaal gruwelijk. Nog meer zombies, nog meer kogels en een slow-mo combo van Claire, allemaal goed. Maar zodra ze uit het vliegveld zijn en het verhaal in beeld komt verloor ik de aandacht een beetje. Ik vond het verhaal namelijk niet bijzonder sterk.

Dit was geen probleem geweest als ik van de actie kon genieten maar de laatste 40 minuten vond ik veel minder dan het begin. Dit kwam denk ik vooral door de setting die erg saai was. Het leuke aan animatie films vind ik altijd de prachtige fantasie volle omgevingen maar de prachtige inner garden word al meteen opgeblazen.

De animatie vond ik ook zeker in het begin tergend slecht. Vergeleken met bv. The Spirit Within waren de gezichtsuitdrukkingen en de lipsync veel slechter wat toch storend is. Maar de film had zeker zijn momenten en toch leuk om te kijken als je van de RES serie houdt ^^

puckb96
Proberen de spl**t*ogen ff een Resident Eviltje te maken? Mislukt. Domme film, moeten jullie nie meer doen.

puckb96
Oke dat gaat iets te ver. Sorry

Ben je toevalig een 14 jarige kaaskop

avatar van JacoBaco
Volgens mij heeft Capcom er gewoon aan meegewerkt hoor of ze hebben hem zelfs grotendeels gemaakt.

avatar van xeegen
Wat een niveau weer

Zeer vermakelijke animatie.

puckb96 schreef:

Japanners bedoel je? Je bedoelt degene die de Resident Evil serie & concept bedacht en ontwikkelt hebben? Onwetende.

avatar van jeroentjuhhhhh
Die amerikaanse producten hersenspoelen de kijkers..

avatar van JacoBaco
Lekker suf ja. Resident Evil begon in 1996 op de Playstation en werd ontwikkeld door Capcom en Capcom is een Japans bedrijf. De enige verwarring die er eventueel kan ontstaan is dat in Japan deze spellenreeks Biohazard wordt genoemd.

puckb96
Maar waarom proberen ze in godsnaam een Japanse animatie film van Resident Evil te maken? Ik bedoel het vierde deel is nu in de bioscoop. Kan Japan het daar niet mee doen?

avatar van Imperial Figure
puckb96 schreef:

Nee daar kunnen ze het niet mee doen, Amerika heeft het niet waar kunnen maken.
Ik vind dan ook dat hollywood het een beetje heeft verpest voor de japanners, geen horror sfeer zoals de games en geen originele cast die in de RE games voorkomen.
Maar Capcom verknalt het tegenwoordig zelf ook, meer actie en minder horror, dat is erg jammer.

Nomak
puckb96 schreef:
Kan Japan het daar niet mee doen?
Er zijn veel Japanse horrors die een inferieure Amerikaanse remake krijgen. Waarom? Kan Amerika het niet met die Japanse films doen?

puckb96
Het 'actie' gehalte vind ik dus geweldig. Maar het animatie vind ik zoo pruts.

best wel een aardige resident evil animatie deed me echt aan de game denken als ik hem zag,alleen maar raar hoe die zombie oppeens in dat vliegveld kwam en ook in het begin zijn er heel veel zombies in het 2de deel bijna niks alleen dat monster van het G Virus en deze film zie ik eigenlijk als een vervolg op het spel Resident Evil 2 omdat Leon en Claire er in voorkomen en van in het begin dat Raccoon City is verwoest
deze een 3*

avatar van dutchtuga
Is de enige game-verfilming die het spel eer aan doet op het gebied van sfeer.

avatar van Naomi Watts
Bij een animatie ook wel makkelijker te realiseren dan bij live action.

avatar van dutchtuga
Uiteraard, maar in de films wordt er ook wel érg weinig moeite in gestopt om de sfeer enigszins over te brengen. Beetje de naam onwaardig.