Resident Evil: Vendetta (2017)

Alternatieve titel: Biohazard: Vendetta

2,72

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Takanori Tsujimoto
met de stemmen van Matthew Mercer, Cristina Valenzuela en Arif S. Kinchen

Chris Redfield staat aan het hoofd van de "BSAA", een speciale eenheid. Samen met zijn team begeeft hij zich naar een landhuis, waar het krioelt van de zombies. De zombies zijn geïnfecteerd met een nieuw type zombievirus. Hij loopt er Glenn Arias tegen het lijf, een criminele handelaar. Glenn wordt gezocht door Interpol. Wanneer er in het landhuis plotsklaps een explosie plaatsvindt, weet Glenn te ontsnappen. Dr. Rebecca Chambers, die als adviseur voor de "BSAA" werkt, schiet Redfield ten hulp. Zij begint het met ontwikkelen van een medicijn tegen het virus. Ondertussen gaat Redfield samen met agent Leon S. Kennedy op zoek naar Arias.

6 BERICHTEN 2 MENINGEN

HALVE TAMME.
Nice!

avatar van Donkerwoud

Na zes Amerikaanse delen 'het echte verhaal'?

Gerlof1378
Best een goeie (animatie) film, het verhaal was goed gedaan er zat flink wat actie in. En deze film vind ik samen met de andere 2 animatiefilms beter dan de echte films maar das mijn mening. Als je een leuke actievolle film wil zien kijk dan deze met veel plezier.

avatar van FlorisV
Flutverhaaltje, saaie dialogen en vlakke personages. Weinig pretentie daarover natuurlijk maar de actie zou dan meer goed moeten maken dan het doet. Die is niet bijzonder creatief, maar wel over de top met als dieptepunt een vrij lachwekkend duel waarbij beide pistoolschutters een meter van elkaar vandaan staan en maar blijven missen. Je leert ook niets over de achtergrond van de 2 handlangers van de schurk: de blondine en die enorme bruut. En amper meer over de protagonisten. Toch 2 sterren voor de prachtige animatie.

Hoewel het alweer 16 jaar is na Final Fantasy en het maar ietsje mooier er uit ziet, de computer animatie is veelbelovend voor de toekomst. Vrij normaal dat de weg eerst geplaveid wordt door films die niet perse heel goed zijn. Er zal een tijd komen waarin dit soort animatiefilms meer gemeengoed worden en dan is de sky de limit voor echt goede scenaristen en regisseurs...er zal werkelijk geen enkele beperking meer zijn. Hopelijk blijven dit soort producties dus komen.

Kan er niet aan wennen nou is animatie toch al niet mijn ding maar dit lijkt weer meer een pc game, nee ik vind het maar niks.

avatar van Metalfist
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Resident Evil takes New York

Het verbaasde me dat de Resident Evil reeks ondertussen zo ver is gevorderd. Ik heb indertijd de Mila Jovovich reeks wel wat gevolgd, al sta ik daar ondertussen blijkbaar ook al wel wat delen achter aangezien ik niet verder dan deel 3 ben geraakt, maar het was me ontgaan dat er nog een animated universe bestond. Deze Vendetta completeert dan ook de trilogie die van start ging in 2008 met Degeneration en in 2012 een sequel kreeg met Damnation.

Bovendien zijn die animatiefilms ook nog eens gelinkt aan de games en het is de bedoeling dat deze film zich afspeelt tussen de gebeurtenissen uit Resident Evil 6 en Resident Evil 7. In dat opzicht krijg je dan ook het gevoel dat je wat in het verhaal wordt gegooid, maar iedereen die iet of wat bekend is met het universum zal wel de nodige herkenpunten vinden. Of het nu de aanwezigheid van Leon Kennedy is, het terloops vermelden van Raccoon City (de film speelt zich bijna volledig af in New York) of gewoon heel die typische Resident Evil sfeer. Blijft toch knap hoe ze dat na al die jaren in zoveel verschillende media weten te behouden. Op narratief vlak is dit echter wel een film die de vertrouwde paden bewandelt. Vendetta zal dan ook niet de geschiedenisboeken ingaan als film die het zombiegenre op zijn kop zet of überhaupt iets vernieuwend brengt, maar het blijft wel vermakelijke nonsens. Alleen een beetje jammer dat de film uiteindelijk wat zijn pedalen verliest naar het einde toe. Heel dat gevecht met de uit de kluiten gewassen handlanger van Arias.. Het duurt toch wat te lang allemaal.

Vendetta speelt zich dus qua verhaal af tussen de verschillende games en dat voel je ook aan de animatie. Deze stijl lijkt goed op weg te zijn om de toekomst van animatiefilms te worden en toegegeven, het ziet er toch wel erg goed uit. Probleem alleen is dat dit meer aanvoelt als een verzameling aan cut scenes uit een videogame en hoewel er dus kwaliteit in schuilt, vind ik het niet helemaal werken als volwaardige animatiefilm. Zeker ook omdat het niveau niet altijd even goed is. Zo ziet Redfield er bij vlagen erg onafgewerkt en robuust uit terwijl het lijkt alsof er aan Rebecca veel meer tijd is besteed. Qua voice-cast trouwens ook wel verzorgd. Beetje onduidelijk wel of dit nu een Japanse productie is met een Engelse voice-cast of dat ik met een gedubte versie te maken heb gehad. Uiteindelijk voor de Engelse audio gekozen omdat ik de namen sowieso het beste in het Engels ken.

Tof! Moedigt toch wel aan om het universum eens terug op te pikken, al gaan de recentste games sowieso opzij blijven liggen wegens toch geen console om ze op te spelen. Ben wel benieuwd geworden naar de voorgaande delen in de trilogie, al belooft de gemiddelde score niet veel goeds. Langs de andere kant zit Vendetta ook ver onder mijn gemiddelde. Kan dus nog leuk worden