Resident Evil: Vendetta (2017)

Alternatieve titel: Biohazard: Vendetta

2,47

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Takanori Tsujimoto
met de stemmen van Matthew Mercer, Cristina Valenzuela en Arif S. Kinchen

Chris Redfield staat aan het hoofd van de "BSAA", een speciale eenheid. Samen met zijn team begeeft hij zich naar een landhuis, waar het krioelt van de zombies. De zombies zijn geïnfecteerd met een nieuw type zombievirus. Hij loopt er Glenn Arias tegen het lijf, een criminele handelaar. Glenn wordt gezocht door Interpol. Wanneer er in het landhuis plotsklaps een explosie plaatsvindt, weet Glenn te ontsnappen. Dr. Rebecca Chambers, die als adviseur voor de "BSAA" werkt, schiet Redfield ten hulp. Zij begint het met ontwikkelen van een medicijn tegen het virus. Ondertussen gaat Redfield samen met agent Leon S. Kennedy op zoek naar Arias.

• vanaf woensdag 16 augustus te huur
  • vanaf woensdag 16 augustus te koop op dvd

4 BERICHTEN 1 MENING
avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 17 februari, 19:20 uur [permalink]
Nice!

avatar van Donkerwoud

geplaatst: 17 februari, 19:21 uur [permalink]
Na zes Amerikaanse delen 'het echte verhaal'?

Gerlof1378
geplaatst: 24 juni, 16:41 uur [permalink]
Best een goeie (animatie) film, het verhaal was goed gedaan er zat flink wat actie in. En deze film vind ik samen met de andere 2 animatiefilms beter dan de echte films maar das mijn mening. Als je een leuke actievolle film wil zien kijk dan deze met veel plezier.

avatar van FlorisV
geplaatst: 12 juli, 21:01 uur [permalink]
Flutverhaaltje, saaie dialogen en vlakke personages. Weinig pretentie daarover natuurlijk maar de actie zou dan meer goed moeten maken dan het doet. Die is niet bijzonder creatief, maar wel over de top met als dieptepunt een vrij lachwekkend duel waarbij beide pistoolschutters een meter van elkaar vandaan staan en maar blijven missen. Je leert ook niets over de achtergrond van de 2 handlangers van de schurk: de blondine en die enorme bruut. En amper meer over de protagonisten. Toch 2 sterren voor de prachtige animatie.

Hoewel het alweer 16 jaar is na Final Fantasy en het maar ietsje mooier er uit ziet, de computer animatie is veelbelovend voor de toekomst. Vrij normaal dat de weg eerst geplaveid wordt door films die niet perse heel goed zijn. Er zal een tijd komen waarin dit soort animatiefilms meer gemeengoed worden en dan is de sky de limit voor echt goede scenaristen en regisseurs...er zal werkelijk geen enkele beperking meer zijn. Hopelijk blijven dit soort producties dus komen.