King Arthur: Legend of the Sword (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Charlie Hunnam, Jude Law en Aidan Gillen

Arthur is een leider in de steegjes van Londonium, maar zich niet bewust van het leven waarvoor hij geboren is. Wanneer hij het zwaard Excalibur in handen krijgt en direct uitgedaagd wordt, moet Arthur keuzes maken. Met het verzet en een mysterieuze jonge vrouw, Guinevere genaamd, moet hij het zwaard leren gebruiken, zijn demonen confronteren en de mensen verenigen om de wrede tiran Vortigern te verslaan die zijn kroon gestolen heeft en zijn ouders vermoord.

avatar van Boneka
Zelden heb ik zo'n slechte film in mijn leven gezien. Ooit een keer in een buitenlandse bioskoop. Dat was zelfs geen B film. Op Moviemeter kwam ik ooit een keer uit op 1 schamel puntje omdat ik City of God helemaal niks vond en die wil ik best nog wel eens bekijken, ondanks mijn lage punt toentertijd. Maar deze King Arthur gaat werkelijk nergens over. Schande dat hij deze titel mag dragen. "Legend of Sord" from your pc. Het is iets van Legends and dragons of in pure letterlijke zin PULP FICTION. King Arthur uit 2004 gaf ik nog een dikke 5 punten. Maar dit is pure pulp fiction in overtreffende trap. Guy Richie wie? Heb zijn lijst bekeken en daar heb ik niets van gezien zelfs Sherlock Holmes heb ik van hem nooit gezien.

Afijn we rommelen het eerste kwartier binnen met vreemde draken flitsende beelden zoals je ze kent uit verre stripverhalen. Alles is monstergroot afgebeeld en je weet bij god niet waar het over gaat. Na een kwartiertje wordt er eentje wakker, dat moet dan de zgn nieuwe King Arthur voorstellen. In de film lijkt het alsof hij een soort apostel is. Bij dat wakker worden had ik nog zoiets van het is slechts een droom nu gaan we lekker beginnen met de film, maar nee ik moest mijn ogen nog 105 minuten openhouden voor deze ongelooflijke pulp fiction. Echt alles is slecht aan deze film. De acteurs, het beeld (zoveel CGI) de dialogen en het plot zover je daarvan kunt spreken. Het enige wat ik ervan begreep dat het magische zwaard je de macht gaf zover je het kon gebruiken om als koning door het leven te gaan. Eenmaal het zwaard in de hand zien we weer zoveel onwerkelijke flitsen dat je er pijn van krijgt in je ogen.

Deze film ga ik echt nooit meer bekijken. Zelfs de extra's kunnen mij een worst wezen. Van al mijn rankings hier de aller slechtste film ooit!! Ik vrees nu al het ergste voor de nieuwe Robin Hood film.

Film 0.5
Beeld 4.0 (4K) (transfer)
Geluid 4.0
Extra's niet gekeken!

avatar van Shinobi
Boneka schreef:

'Lock, Stock and Two Smoking Barrels' en 'Snatch' ken je ook niet? Dat zijn in ieder geval zijn beste films.

Shinobi schreef:

Snatch ken ik alleen van naam. De rest van de namen ken ik niet. Gezien zijn leeftijd heeft ie ook weinig gemaakt moet ik zeggen. Misschien maar beter ook.

Matige bedoening.

Geen idee waar dit soort filmpjes eigenlijk vandaan komen, een paar jaar geleden had je ook al Kiriya die de riddenverhalen wat mee schwung probeerde mee te geven. Nu is Ritchie aan de beurt, maar ook hij weet niet echt in z'n opdracht te slagen.

De film is een beetje een rommeltje. Bekend verhaal natuurlijk, maar de mythologie die erbij gesleurd wordt voelt een beetje random aan. Alsof er al een hele serie aan deze film vooraf is gegaan. Niet dat het echt lastig is om te volgen, daarvoor is het dan wel weer te bekend terrein (tovenaars enzo).

Maar daar wringt het schoentje uiteindelijk niet, wel bij Ritchie zelf, die de film probeert op te fleuren met enkele van z'n typsiche stijlkenmerken, maar daar jammer genoeg niet echt in lijkt te slagen. Editing en camerawerk zijn eerder teleurstellend dan stoer, de CG is ook maar wat bij elkaar gelapte beeldjes. Vraag me af of Ritchie het nog wel in zich heeft, al vrees ik dat een film als Aladdin daar sowieso geen uitsluitsel over gaat brengen.

Het is makkelijk verteerbare nonsens, dit. Maar ondanks dat de film best geinig is, had het fun-gehalte nog heel wat hoger moeten liggen om aan een echt goeie film te komen. Niet zo verwonderlijk dat deze uiteindelijk geflopt is, het is net wat beter dan de gemiddelde ridder onzin, maar meer ook niet.

avatar van centurion81
Starring Wout Weghorst!

avatar van jippie2010
Om inhoud nog niet eens zo gek, maar wat heb ik me kapot geërgerd aan de stijl! Zowel in muziek, camerawerk, aankleding, casting, etc etc. Doodzonde. *2,5

avatar van rondh

Lock, stock and two smoking barrels is 1 filmtitel

avatar van DoctorMovie
Boneka schreef:

Je verdiept je ook niet echt in films of regisseurs merk ik. Van een regisseur als Guy Ritchie moet je houden hij heeft zijn eigen stijl. Als je daar niet van houd dan houd het op.

DoctorMovie schreef:

Wel in films maar niet zo in regisseurs. Maar ik let er wel al meer op. Als de nieuwe Robin Hood gemaakt zou zijn door Ritchie sla ik hem dus nu sowieso al over

avatar van DoctorMovie
Boneka schreef:

Tja, zoals ik al schreef, dan houd het op.

avatar van Davido
Ik begrijp dat hij niet overal goed valt. Daar baal ik onwijs van. Als ik ergens op wacht is het wel een filmreeks van King Arthur. Denkend aan Camelot en de de ridders van de ronde tafel. Hoe gaaf om daar nieuw leven in te blazen. Ik hoop dan ook echt dat er een vervolg komt op dit eerste deel! Dat dit voor een breder publiek zal worden.