The Scorpion King: Rise of a Warrior (2008)

Alternatieve titel: Scorpion King 2

Verenigde Staten / Zuid-Afrika / Duitsland
Actie / Avontuur

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Michael Copon, Randy Couture en Karen Shenaz David

De jonge Mathayus is getuige hoe koning Sargon zijn vader doodt. Hij besluit om wraak te nemen, maar daarvoor moet hij zich eerst transformeren tot een gevreesde vechter.

avatar van 7jaap71
jammer deel 1 ging nog wel en was best door te komen maar ik haakte af op te weinig goed zwaardgevechten en het stuk met de schorpioen op het eind dat was het slechtste stukje special effect dat ik gezien heb.

avatar van Rebel80
de set, omgeving en de outfits waren degelijk de rest is natuurlijk ruk kijk er toevallig naar op tv nu omdat ik me verveel >

Kneiter slechte film. Met special effects uit het jaar nul.
Het begin van de film vond ik nog wel redelijk, maar vanaf het stuk met de minotaur ging het bergafwaarts. Om maar te zwijgen over de onderwereld.

Behoorlijk slecht: acteurs niet bijzonder (wel leuk om een UFC-fighter te zien), special effects soms echt rampzalig (aan het einde was het geld zeker op?). Langdradige stukken met een irritante 'godin', een samenraapsel van toevalligheden en mythologieën. Desondanks toch nog redelijk onderhoudend en niet heel vervelend om naar te kijken.

ooit s na half uur weer afgezet
sloeg helemaal nergens op dit

Wat een verschrikkelijk slechte film. Ik heb hem bij de Minotaurus uitgezet, omdat die er ook slecht uitzag.

avatar van MovieHolic
Wat een verschrikkelijk irritante b-film was dit zeg!
En typisch RTL7 dat ze die onzin dan ook nog eens uitzenden
Verdoe hier je tijd maar niet aan

avatar van Semsoethot
Een ster voor Karen David, één ster voor Nathalie Becker (allebei erg mooi) en een halfje voor de Griekse leugenaar en Fong samen. Voor de rest tamelijk matig acteergedoe en beroerde special effects die geen extra puntje waard zijn.

"Dan het verhaal. Ik begrijp niet dat je in een verhaal dat speelt ten tijde van koning Hammoerabi, komt aanzetten met een zoektocht naar een relikwie ten tijde van de Grieken. Er zit 'maar' zo'n 1000 jaar geschiedenis tussen." zegt Scheurleer heel terecht. En zo barst deze film van de onzinnige tijdsprongen. Herodotus wordt aangehaald, ook zo'n Griek van rond 450 BC. En dan de mythe van de Minotaurus, speelt rond 1500 BC. Zoiets kan een goede scenarist vermijden.

verhaal matig specials ruk
decor ging wel niks over
tis dat Michael Copon en Karen Shenaz er in speelden
ze zijn gewoon heerlijk om naar te kijken
2 sterren

avatar van Girolamo91
de hele tijd die slomotions ''gaap''

avatar van Frenetic
Het begin was inderdaad redelijk, maar daarna werd deze film steeds gekker en gekker , de slowmotions tijdens de gevechtscénes werden een beetje eentonig, slecht acteerwerk, de special effects waren al helemaal slecht. die minotaurus was net zo slecht als die van de Minotaur . En hoe ze in de onderwereld kwamen met dat stuk rots sloeg ook nergens op.
Het stukje met die godin was irritant en het slot was al helemaal slecht, die schorpioen leek nergens op

avatar van _Moonwalker
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met beschrijven hoe slecht deze film was. Ze hadden beter een ander titel kunnen gebruiken, want dit had helemaal niets te maken met de eerste film.

Begin was inderdaad het leukste gedeelte, daarna ging het snel berg afwaarts met de film. Acteren was om te huilen, special effects al helemaal...kon een tweejarig geestelijk gehandicapte nog betere in elkaar knutselen, verhaal was te slecht, dialogen ook. WTF? Seriously, zulke films dienen niet eens een budget te krijgen om gemaakt te worden.

Kijken als je echt geen leven hebt en niets te doen hebt.

1.0 voor de mooie dame en de gekke griek.

avatar van Child in time
Ik moet toegeven, ik heb hem niet volledig uitgekeken..
Wat een slechte film, veel meer woorden vallen daar niet aan vuil te maken..
Van de 1e Mummy film tot dit vehikel, wat een contrast!
Verspil er je tijd niet aan er zijn zoveel betere films te bekijken!

avatar van RuudC
Ik snap de kritieken niet. De film heb ik probleemloos uitgekeken en ik heb me er zowaar nog goed mee vermaakt ook. Op twee vlakken ben ik het eens en dat is dat deze film minder goed is dan de eerste en dat ook ik liever Dwayne Johnson op het scherm zie. Andere kritieken, zeker die met betrekking op de special effects vind ik klinkkare onzin. Haters moeten blijkbaar echt wat te zeuren hebben. Sommige effecten komen duidelijk uit een computer, maar voor een film uit 2008 met een klein budget ziet het er heel behoorlijk uit. Zeker de bostransformatiescene ziet er zelfs heel netjes uit.

Waar ik zelf eigenlijk moeite mee had was de connectie met de eerste film. Ik kwam er later pas achter dat het geen sequel, maar een prequel betreft. Ik kon geen verbanden leggen. Het leek me allemaal eerder een film in de lijn van Minotaurus (nog zo’n onderschat fantasyfilmpje). Dat vijf minuten later de minotaurus ook echt z’n intrede doet, vond ik wel komisch.

Wat rest is een heel vermakelijk fantasy avontuur met historische elementen. Wie een historisch correct verhaal verwacht, zit hier overduidelijk verkeerd. Van originaliteit is evenmin weinig sprake. Michael Copon zet op heel leuke wijze de nog jonge Mathayus neer. Randy Couture doet het wat minder als badguy. Net als in de vorige film voert het verhaal ons langs mythische locaties. Ditmaal geen Sodom en Gomorra, maar wel onder het doolhof van de Minotaurus op Kreta. Het verhaal is in zijn opzet best leuk. Hier en daar is er leuke actie te zien. Afwisseling is er meer dan voldoende. De confrontaties met gewone mensen en goden zijn helemaal niet onaardig en doen denken aan de klassieke fantasy en historische avonturenfilms. Het is geen topfilm, maar met een prima cast als deze best leuk om eens gezien te hebben.

avatar van aburex
RuudC schreef:

avatar van aburex
Volledig mee ens

avatar van VincentL
Het is een tijdje geleden dat ik een film van dit niveau heb gezien.

Opzich is de verhaallijn prima, maar wat er omheen gefabriceerd is vind ik onder gemiddeld. De Minotaurus, de onderwereld en de schorpion op het einde... ik vind het nogal getaped.
- De minotaurus: Film Minotaur
- De onderwereld: Film Clash of the Titans
- De schorpion: " "
vandaar.
Ook het gebruik van magie vind ik te veel gebruikt. Ik dacht af en toe even dat ik naar een sprookje zat te kijken.
Ik was wel blij dat er acteurs in de film zaten. Dan werd er tenminste niet alleen maar de pc gebruikt om deze film te maken....

al met al zie je mijn mening wel.

avatar van ExXxtreme
Lame.. lamer.. lamest..

avatar van ExXxtreme
ohja.. ik moest "The Scorpion King: Rise of a Warrior" er ook nog ergens tussen zetten zeker..

avatar van Lancher
mnrk schreef:

Half strafpunt voor het beroerde einde van deze film...

Als de gehele film redelijk is moet je niet zo'n einde maken !!

Idd, maar wel een dikke punt voor de griekse leugenaar overigens. Die rol vertolkte hij echt nog wel nice.
Verder vond ik de cast nog niet eens zo slecht, maar het script klopt gewoon niet/is niet fraai genoeg. Oftewel zo als al vaker gezegd, er had zoveel meer uitgehaald kunnen worden.

Waarom hebben ze dit niet overgelaten aan de regisseur van het 1e deel?

Overigens heb ik me wel met de film vermaakt hoor en heb ik wel een zwak voor dit soort films (Vind Xena & Hercules ook geweldig), dus daarom toch nog net 2,5*.

avatar van Lancher
Lancher schreef:

Waarom hebben ze dit niet overgelaten aan de regisseur van het 1e deel?

Herstel, het moet zijn: dus daarom toch nog 2*.

avatar van OliverDogg
deze film zit zo vol historische fouten dat ik er een boek over kan schrijven

insert facepalm

avatar van OliverDogg
Ja, het verhaal is dan wel fictie, maar ik bedoel dat de historische achtergrond weinig correct is.

avatar van moesty
Ik vind dat je films een kans moet geven. Je weet op voorhand dat eht een fantasiefilm is, dus moet je u geen al te hogen verwachtingen stellen. De film is wat het is, en als je naar wil kijken zet je verstand op nul en gewoon kijken.

avatar van RuudC
Waarom zou je bij fantasy geen hoge verwachtingen mogen hebben?

avatar van essmi
Kapot slecht

Omg... Ik ben halverwege gestopt met kijken!en dat terwijl ik best zin had in een avondje film kijken:( echt een teleurstellende film. De trailer ervan is spannender,daar had ik t bij moeten laten...helaas

ze zijn echt allemaal super goed. deze film heeft alles wat een film hoort te hebben.

avatar van Phantasm
Deze is ietsje minder dan zijn voorganger, maar de moeite van het kijken nog best waard.

avatar van Thorongil
Het begin viel nog mee, maar eens ze aan de queeste voor het zwaard van Damocles in de onderwereld is het echt slecht, qua special effects en acteren. Was echt vreselijk saai dat middenstuk.

Een prequel op een spin-off van een vervolg, daar situeert deze 'Ride of a Warrior' zich ongeveer. Geen Dwayne Johnson meer dit keer, en zijn vervanger was iets minder goed gecast. Ook de rest was iets minder dan 'The Scorpion King', wat op zich ook al geen fantastische film was. De beelden en setting waren nochtans mooi, het verhaal avontuurlijk en zelfs sommige special effects vielen op. Andere waren dan weer vreemd genoeg een stuk minder. Uiteindelijk duurde de film ook iets te lang, waardoor het gemis aan kwaliteit ook wat meer opviel.

Wat een gedrocht.
Zeggen dat ik dit ding volledig uitgekeken heb.
Shame on me !!