The Scorpion King: The Lost Throne (2015)

Alternatieve titel: The Scorpion King 4: Quest for Power

Actie / Avontuur

geregisseerd door Mike Elliott
met Victor Webster, Will Kemp en Esmé Bianco

Nadat de koning van Norvania wordt vermoord, wordt de legendarische Scorpion King Mathayus ten onrechte verdacht van de misdaad en moet hij daardoor de soldaten van het koninkrijk bestrijden. Mathayus heeft maar twee overgebleven bondgenoten, een mysterieuze vrouw en haar onconventionele vader. Samen moeten ze een boosaardige erfgenaam van de troon stoppen.

Te erg voor woorden dit dat onze Rutger Hauer hier aan mee doet , zullen wel knaken zijn. Verder ook nog met Barry Bostwick .

avatar van tattoobob
Roy"big country"nelson..... ....goede UFC vechter maar ik denk dat zijn acteerkunsten te wensen overlaat.
Royce Gracie tegenwoordig denkt iedere mma en ex mma vechter te kunnen acteren

avatar van schumacher
Ik heb nog een 2 gegeven omdat er wel constant wat gebeurde maar voor de rest, tja....
Hoef ik zeker en vast geen 2de keer te zien.

avatar van Richard_Voorhees
Volgens mij heb ik enkel ooit een stukje van deel 1 gezien, maar dat ze hiervan inmiddels al een vierde(!) deel hebben gemaakt vind ik een prestatie. Ik moet eerlijk zeggen dat de casting keuze wel lekker fout is met de legendarische MMA vechter Royce Gracie, Roy Nelson en onze Rutger Hauer.

stinissen schreef:
laatste tijd speelt Rutger Hauer in zulke belabberde films dat je gewoon niet meer geïnteresseerd bent in hem.
En ja, het zijn de knaken en re-entree zijn.

Justice4All schreef:
En ja, het zijn de knaken en re-entree zijn.

Precies

avatar van Glennekeeeee
eerlijk is eerlijk: Ik heb alle Scorpion-films gezien, dat was dan ook de enige reden dat ik deze ook heb gezien want hoewel de vorige beter was dan de sequel/prequel had ik na het zien van de trailer niet echt veel hoop en die is dan ook uitgekomen. al het originele aan the scorpion king is voorgoed verleden tijd in deze film en we krijgen eigenlijk een soort indiana jones film maar dan op het niveau van the librarians. op zich vind ik webster geen slechte opvolger van the rock, al heeft de man niet echt talent, hij heeft wel genoeg uitstraling om the scorpion king te zijn. michael biehn is qua naam een leuke toevoeging maar doet hier amper in mee, dat rutger hauer op de cover staat snap ik niet goed, die man is hooguit 40s te zien in de hele film. op zich is het allemaal nog wel te doen hoor, de film heeft ook best wat actie, al is die vaak lachwekkend en amateuristisch gedaan.
Wat mij betreft mag het nu echt wel gaan stoppen met deze serie. waar de originele nog een leuke zijsprong in de mummywereld was is alles wat daarna kwam van zeer bedenkelijke kwaliteit.

avatar van Phantasm
Heb me hier prima mee vermaakt.

De vierde film uit de reeks, die me wel iets beter is bevallen dan de derde film.
Maar veel stelt het allemaal niet voor.
Zwak scenario, evenwel af en toe leuk.
De acteerprestaties zijn ook maar zus en zo...
Eigenlijk een film die je als tussendoortje eens kan bekijken, maar verwacht er niet teveel van !!!

Man man wat was dit slecht. Zwakste film van de cyclus.

avatar van BlueJudaskiss
Scorpion King gaat richting de kant op van kinderfilm en dat beviel me eigenlijk wel. Stripverhaal-actie op mooie frisse locaties in Roemenië - de donkere scènes zijn soms helaas wat beroerd verlicht, maar het is geinig.

avatar van rcuppen79
Vierde deel uit de Scorpion King-reeks, wat weer een spin-off was van The Mummy-reeks.

De eerste film uit 2002, met destijds voormalig showworstelaar Dwayne ‘The Rock’ Johnson, blonk al niet uit in kwaliteit, maar helaas was het met de vervolgen nog erger gesteld. Deze vierde film doet vaak pijn aan de ogen. In niets heeft Scorpion King 4 nog iets te maken met het oude Egypte. Het acteerwerk is vaak ronduit belabberd en bekende namen als Rutger Hauer, Michael Biehn en Lou Ferrigno lopen er maar verloren bij. Hoofdrolspeler Webster is één van de weinige die nog iets van zijn rol weet te maken, maar hij mist de humor en charme van een Dwayne Johnson om de film boven het gemiddelde uit te tillen. Actrice Ellen Hollman is duidelijk meer voor haar looks gecast, maar zij is dan ook wel plezierig om naar te kijken. De rest van de acteurs geven vaak een sterk staaltje over-acting weer en laten zien hoe het vooral niet moet. Ook het verhaal springt van de hak op de tak met als dieptepunt het einde, waarin iedereen opeens in vriendschap samenkomt, terwijl ze elkaar gedurende de film nog een kopje kleiner wilden maken.

De film werd op locatie geschoten in Roemenië. In opzet heeft ze veel weg van de oude Hercules-serie uit de jaren ’90, maar ze mist de creativiteit en vooral humor van die reeks. Dit soort films zijn duidelijk gemaakt voor de videomarkt (een markt die eigenlijk al lang en breed dood was in 2015). In 2018 verscheen het 5e en voorlopig laatste deel genaamd: The Scorpion King: Book Of Souls.