S. Darko (2009)

Alternatieve titel: S. Darko: A Donnie Darko Tale

Sciencefiction / Drama

geregisseerd door Chris Fisher
met Daveigh Chase, Briana Evigan en Ed Westwick

Zeven jaar na de gebeurtenissen uit Donnie Darko vertrekt de inmiddels 18-jarige Samantha Darko (Daveigh Chase) samen met haar beste vriendin Corey naar Hollywood in de hoop het daar te gaan maken. De reis wordt al snel afgebroken als de twee autopech krijgen midden in een dorpje in een woestijn. Als vlakbij een meteoriet inslaat begint Samantha last te krijgen van bizarre visioenen.

magereheinus schreef:
Wel tof. Deel 1 is een van de vetste films ooit gemaakt. Heel de sfeer die Donnie Darko uitademt is geweldig.
Zelfs zonder dat sci-fi verhaal zou het een geweldige film zijn. Ik weet niet of ik deel 2 wel wil zien, want ik kan nu al raden dat het een kutfilm is.
Aan de andere kant ben ik stiekem wel benieuwd...

Ik kan het niet beter verwoorden...

avatar van Banjo
ik durf m ook niet te zien!.
En als ik de score's hier bekijk en daar van uit ga..
Dan denk ik van,hoe kan je een film mijlpaal zo de grond in boren.
Want zo veel kan deel 1 niet gekost hebben.. dan licht het aan de onkunde van Chris fisher...

avatar van sinterklaas
Ik heb hem nog niet gezien maar ik weet wel al hoe die eindigt...

Die meteoriet viel op Samantha Darko.

avatar van benq
HarmJanStegenga schreef:
. Donnie Darko is een érg originele, bizarre, hilarische, ontroerende en meeslepende film, vol met verschillende theorieën, symboliek, betekenissen en is echt een film om over na te praten. Dit voelt echt aan als één grote leegte.

Door al deze elementen is Donnie Darko een meesterwerkje en beter nog, die film heeft een hart. En dat heeft deze film niet. En erger nog, het is een herhaling van zetten. En hier moeten we het doen met Daveigh Chase, een leuk snoetje maar ze speelt verschrikkelijk.
Pluspunten waren de score en sommige beelden waren erg mooi maar verder is er niets wat bijblijft met deze film.
Maar gelukkig, ondanks deze film, blijft Donnie Darko een favoriet van mij dus niets verpest.

*1/2.

flauwe en saaie film

Hij valt niet te vergelijken met deel , maar vond hem evengoed wel te kijken. 3 * toch wel..

avatar van vanzelfsprekend
Eén ster voor de muziek

avatar van fappie
Ik zag dit laatst in een blad staan. Het kon natuurlijk nooit goed gaan.

avatar van feanaro surion
Het bewijs dat als je alle "coole" aspecten van een film letterlijk kopieert en over een verder redelijk standaard plot uitsmeert je geen centimeter opschiet...

avatar van roelv
Onnodig vervolg, dat onnodig veel uit het origineel kopieert. Wat de significantie van het konijnenmasker was bijvoorbeeld, is helemaal aan mij voorbij gegaan. Gewoon een gefaalde poging om het herkenbaar te houden. Darko? Was da nie met dat konijn erin? Juist ja. Daar ging het om. Verder niet veel soeps.

avatar van flipflop
Ik heb Donnie Darko nog niet gezien, maar deze film viel me alles mee. Overtuigende karakters en goede muziek. Jammer dat de special effects belabberd waren (met name het brandende huis) en er wat overbodige scenes in de film zaten. Maar snel Donnie Darko kijken, zeker als deze film hier al zo'n laag gemiddelde krijgt in verhouding met Donnie Darko. Ik lees hier veel over herhaling dus misschien vind ik de film zo slecht nog niet omdat ik de sterke aspecten nog nooit gezien had.

avatar van Gambit2009
heb Donnie Darko niet gezien...deze film kun je zien buitenom Donnie Darko. Vond het een vage film...eind blijft ook erg onduidelijk waar het om draait.

Snel een keer Donnie Darko bekijken, denk dat die beter is dan deze versie...

avatar van flipflop
Na Donnie Darko te hebben gezien heb ik ondervonden dat dit een slap aftreksel is van DD. Werkelijk ALLES, elk element is gestolen uit die film alleen dat matiger uitgevoerd en met een onbegrijpelijk vaag plotje er door heen geweven. Wel grappig om Samantha in Donnie Darko als 10 jarig meisje te zien, om haar 10 jaar in S. Darko als beeldschone 20-er te zien acteren. Leuk dat het daadwerkelijk dezelfde actrice is maar heel goed acteren kan ze vooralsnogtoe niet.
1 punt eraf.

avatar van tal1b
Gambit2009 schreef:

Snel een keer Donnie Darko bekijken, denk dat die beter is dan deze versie...

zou donnie darko snel kijken ja, goeie film!

flrn
durf deze niet eens te kijken...

avatar van Sincity
Het is wel de moeite waard..je moet de diep liggende gedachte van de film begrijpen, verder is de uitwerking gewoon slecht, bij lange na deel 1 niet..maar de diepliggende gedachte is wel goed uitgewerkt..acteer talent voldoet niet aan het 1e deel en zal donnie darko nooit voorbij streven..

avatar van tal1b
draak van 'n film, matig tot slecht geacteerd, en goedkope effecten.
zonde... had geen vervolge moeten komen...

avatar van Masterchief
Tsjah... wat kan je ervan zeggen? Deel 1 kan je niet evenaren, maar dat wist ik al voordat ik met deze film begon. al is het al vanwege het feit dat er in dit deel teveel overeenkomsten komen met Donnie Darko terwijl ze dit juist NIET hadden moeten doen... maar verschrikkelijk slecht is deze film niet eens.

Toegegeven, een deel van deze film slaat nergens op of is overdreven, de meteorietenregen vind ik erg jammer, en de reden waarom frank's masker terug kwam (frank zelf toch niet? of heb ik een stuk film gemist??) is me ook niet duidelijk... het is leuk, maar verder niet echt essentieel van belang.

Ik heb nog geen verklaringen over deze film opgezocht (deze film geeft je na afloop ook niet de 'zin' om het helemaal uit te pluizen, donnie darko wel) maar als iemand mijn visie zou vragen:

In dit deel is Samantha de manipulated dead, in plaats van the living receiver die donnie was in donnie darko, de film volgt dus dit keer een manupilated dead (dat wordt je als je enkel sterft in het tangent universe, en dat doet Samantha bij het auto ongeluk). Die zwerver (Jack dacht ik?) is dan de living receiver, net zoals donnie was in DD. Dat verklaart ook waarom jack aan het eind dood 'gaat/moet' om het primary universe terug te krijgen.

Geen geweldige film, maar als ik gelijk heb en de film volgt een manupilated dead, vind ik het toch een interessante film, die helaas verre van goed is.

Als je het niet eens bent met me, dan hoor ik dat graag

avatar van Dee Al
Ik vind het altijd zielig van regisseurs dat als ze zelf blijkbaar niks zinnigs kunnen maken, ze dan maar een vervolg gaan maken op een briljante film als Donnie Darko. Hoeveel briljante films daar al niet mee geschaad zijn. Verzin zelf iets.

avatar van fappie
Mwoah.. in een vervolg zit denk ik ook wel een grote uitdaging. Creativiteit is bij een vervolg denk ik nog belangrijker.. mja.. dit is inderdaad geen film om een sequel van te maken Vrij onlogische keuze..

avatar van bananainconcert
denk niet dat ik deze ga kijken... vond donnie darko wel een super goeie film maar durf s. darko niet te kijken.

avatar van weaselweasel
Naar aanleiding van de trailer toch maar besloten om deze niet te gaan kijken.
Denk niet dat ik iets mis
Zeker omdat het origineel zo sterk is, dit soort sequels doen vaak enkel afbreuk.

avatar van Yasmin0
Een belediging dat deze film gemaakt is. Toch viel er nog wel doorheen te komen. Al laten de makers zien dat ze niet snapten waar Donnie Darko nou over ging. Ze nemen een paar trucjes over uit Donnie Darko en dat is het. Rare film.
1,5 *

avatar van nclo
Toen ik zag dat Kelly hier niet betrokken bij was, weigerde ik sws deze film een blik toe te werpen. Er zijn maar weinig mensen die die kwaliteiten hebben om zo'n sterke film te maken en daar is hij één van. Ik heb voor de gein dan wel weer de trailer bekeken maar volgens mij mis ik weinig als ik deze oversla. Bovendien blijft Chase voor mij het meisje van ''The Ring''.

avatar van mjk87
Vooropgesteld vind ik de film niet direct een belediging. Met redelijk wat eerbied voor Donnie Darko, zowel in kleurgebruik, camerawerk (dat draaiende op de kop-staande shot), thema's, bepaalde personen die wel iets weg hebben van personen uit de oorspronkelijke film, verwijzingen naar films middels een bioscoopbord et cetera kan je wel spreken van eerbied. Jammer alleen dat de cast en crew beduidend minder talent hadden.

Chase -ook Samantha in DD zelf- is schattig en speelt redelijk al moet je geen enkele diepgang verwachten. De rest van de cast lepelt verder de teksten netjes op maar niemand is echt memorabel. Het verhaal is niet veel slechter dan dat van DD, alleen zijn de personage's minder sterk, heb je geen leuke gesprekken over Smurfen of diezelfde ongedwongen sfeer die DD wel had. Wel is de muziek sterk en past prima bij de film, maar dat is eigenlijk ook het enige echt goede aan de film.

Verder redelijk vermaakt, al duurde het allemaal soms wat te lang en begonnen scènes echt te slepen. Ook het einde is wel een erge tegenvaller. 1,5*.