Truands (2007)

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Frédéric Schoendoerffer
met Benoît Magimel, Béatrice Dalle en Olivier Marchal

Claude Corti is één van de meest invloedrijke criminelen van Parijs. Door zijn contacten met criminelen over de hele wereld weet hij aan alles te komen. Maar Claude heeft een zwakke plek, hij is doodsbang om die positie te verliezen. Hij doet er dan ook alles aan om concurrentie en eventuele vijanden uit de buurt te houden. Hij verzamelt een hele groep mensen om zich heen, die hij daarvoor nodig heeft, maar al die mensen hebben hem op hun beurt weer voor iets anders nodig, al is Claude zich daar nog niet van bewust.

avatar van Chuck Taylor
Wil deze film graag zien, las net ook dat Olivier Barthelemy van het Kourtrajme collectief erin speelt. Leuk!

Raffael77
Wat een brute film. Het is niet hoogstaand maar wel met bruut geweld. Vooral.........boor. De film verloopt iets anders dan hier beschreven wordt maar wel leuk. Acteer werk is goed en een eind die je totaal niet verwacht.

in het begin is deze film wat moeilijk te volgen maar later in de film begint alles wat duidelijker te worden
het camera werk zou beter kunnen er word te veel close up gefilmd waardoor je bij actie scene's veel mist
hoewel je in nederlandse films steeds minder bloot ziet lijkt het wel of je in franse films steeds meer bloot ziet en dat is in deze film veel aanwezig
zowel de film als het acteer werk is niet bijzonder maar goed genoeg voor een zondag middag

De scene met de boormachine is werkelijk geniaal.

avatar van deperry
Als je van dit genre houd is het een kei van een film.
Ik ben alleen niet weg van de franse taal, maar als je eenmaal in de film zit hoor je dat niet meer.

Aanrader

avatar van blitze810
Ik heb deze film een 3,5 gegeven omdat ik hem niet slecht vindt gedraaid, en de acteurs vindt ik zeker net zo goed.Moest even erin komen omdat het frans gesproken is en met subs aan mis je wel eens wat van de film maar het wordt goed gemaakt door de harde actie's die in deze film voorkomt want daar heb je geen subs voor nodig .Maar overal mijn eerste frans gesproken film viel niet tegen ik vind hem de moeite waard.

rtt
Redelijk goede film. Het begin is inderdaad wat rommelig en je hebt even de tijd nodig om te begrijpen waar het over gaat.
Zo is er een scene op de parkeerplaats bij de supermarkt. Er wordt ineens geschoten en is het bijna niet meer duidelijk wie tegen wie is. Het slot is ook maar matig en had een beter lot verdiend. Al met al zeker geen slechte film en dus kom ik op een 3.5

avatar van Brianna
blitze810 schreef:

Over het algemeen zijn Franse films heerlijke films om naar te kijken. Ik heb nog wel een paar aanraders voor je:
Irreverseble
a le 'Interieur ( Inside)
Ils
Haute Tension
Wasabi
Doberman
Leon ( Engels gesproken)
Taxi

avatar van helleke
Geen slechte film maar meer valt er dan ook niet over te zeggen.
De acteerprestaties waren iets te gemaakt en sommige scenes waren er dan ook serieus over qua geloofwaardigheid.
Wel een harde actiefilm.
3 sterren

avatar van Toontje35
Vond het bij elkaar (zeker het eerste uur van de film) een onsamenhangend geheel). Hou wel van complexe films. Maar hier was het constant van huuuhh ??

Geen aanrader

avatar van Jan met de pet
Keiharde film, acteer werk is goed en als je van dit soort films houd.....zeker kijken........4.0

avatar van Icer
Franse misdaad met de grote M.

Door al de Simon's, Pierre's en Claude's was de film door mij nogal moeilijk te volgen.

Vrouwen hebben geen waarde in deze film, dat is duidelijk...

Om de een of andere reden pakte de film mij niet echt, terwijl ik toch weinig redenen van kritiek kan bedenken.

Ruim voldoende zou ik zeggen.

avatar van thuisteler
als misdaad film zeker een aanrader...

orbit
Heftige misdaad die veel amerikaanse tegenhangers tot kleine kinderfilmpjes degradeert.. verder prima vermakelijk, maar ook niks nieuws onder de zon.

avatar van yeyo
Ik ben een liefhebber van misdaadfilms, maar Truands viel me lelijk tegen. Wat een misselijkmakend gedrocht.

De geweldscènes zijn zodanig buiten proportie(scène met de baseball bat, scène met de boor) dat ze hun geloofwaardigheid totaal verliezen.

Het geheel vond ik onsamenhangend en het personage Claude Corti is oninteressant en eendimensionaal. Waar veel gelijkaardige films meedogenloze figuren een menselijk kantje proberen mee te geven, wordt Corti in Truands voorgesteld als een onmenselijk monster.

avatar van 606
Alweer een sterke franse misdaad film.
En ook goed geacteerd en mooi verhaal.

4 sterren

avatar van Aapje81
Er zullen zat liefhebbers zijn die deze film de hemel in prijzen maar aan mij is die niet besteed. Het scenario is oninteressant, de personages oppervlakkig en de acteerprestaties vermoeiend. En ja dan heb je nog het geweld. Ok, dat is wat bruut. Maar ach als een film helemaal niets te bieden heeft dan maken ook die scénes geen indruk. Het enige pluspunt is Dalle, zij blijft in mijn ogen een prima actrice, alleen jammer dat ze aan deze rotzooi meedoet.

avatar van DiKKe_OsCaR
Erge tegenvaller deze film..

Oppervlakking, warrig, doelloos... Eigenlijk gebeurt er vanallerlei actie, maar ook gebeurt er eigenlijk niets. Een niet spannende blik op de zogenaamde Parijse onderwereld.

Nee, spijt dat ik hiermee mijn vrijdagavond heb gevuld.

avatar van Kruskovac
Ik vond dit zeker wel een goede film.

avatar van ASman
De film is blijkaar gebaseerd op het leven van Claude Genova. Een Italiaanse Tunesiër die gedurende lange tijd de grote baas van de Parijse onderwereld was. Om zijn macht te versterken ging hij uit de banlieues Manouches ( Franse zigeuners ), Maghrebijnen, Corsicanen, Franse Caraïbers en zwart Afrikanen rekruteren.
Dit werd geleidelijk zijn ondergang en die uit de banlieues namen zijn handeltje over

avatar van sinterklaas
Niet zo goed als dat de trailer deed vermoeden. Maar doch wel vermakelijk. Wat plot betreft is dit weer een gewone doorsnee misdaad/onderwereld film met een flink portie extreem geweld en executies die zo grof mogenlijk vertoond moesten worden. Verder ook een paar martelmomenten lees: boormachine/scalpel scene maar verder moet ik zeggen dat er vaak momenten in zitten waar de vaart erg langzaam gaat en alles gewoon, zoals gezegt veelste doorsnee is, zonder bv een beetje zwarte humor of een onderlaag wat bij vele maffiafilms wel het geval is. Het is meer een beetje het aaneenschakeling van: executeren, drugsdealen, verraden, en ga zo maar door.

Maar desalniettemin heb ik me nog wel vermaakt met deze film en haalt nog wel een 3,5* Alleen konden er nog wel een hoop gaten opgevuld worden.

avatar van voomzap
Over the top. Je moet er maar van houden. Ik vond dit vlees noch vis. Heb me mateloos geirriteerd aan dit ongeleide projectiel met louter oppervlakkig geweld. Er zijn heel veel betere misdaadfilms in Frankrijk gemaakt. Sommige films zijn als een zoutloze maaltijd, maar dit is te vergelijken met een kom zout zonder maaltijd.

avatar van badfans69
Mooie DVD cover Link

Trailer: Youtube

avatar van b00ts
Voor de liefhebber van het betere ruige knal- hak- snij- en boorwerk.

avatar van Movie-Addicted
Matig Frans misdaad filmpje. Mijn verwachtingen waren toch anders (gezien de Cast)

Jammur

*2.5

avatar van knusse stoel
Brianna schreef:

Irreverseble
a le 'Interieur ( Inside)
Ils
Haute Tension
Wasabi
Doberman
Leon ( Engels gesproken)
Taxi

Sommige films al gezien maar niet allen. Heel erg bedankt voor deze tip!

avatar van Brabants
Deze film kent een brute en bikkelharde verhaallijn, maar geeft hiermee een realistisch beeld weer van de Franse onderwereld. Goed acteerwerk ligt hieraan ten grondslag en een verhaal wat genoeg te bieden heeft. De diverse personages worden nadrukkelijk uitgebeeld en aan expliciet geweld daarbij geen gebrek. Kenmerken hierbij zijn macht, geld, verraad en o.a. vrouwenminachting.

avatar van Left4Dead
Ben gek op Franse misdaad en deze begint meteen weer keihard, iets wat ik graag zie! We maken kennis met de Parijse maffia en hun reilen en zeilen. Hard slaan ze om hen heen wanneer ze belazerd worden.

Het verhaal is simpel, maffiabaas Corti wil het heft sterker in handen nemen en heeft daar "soldaten" voor nodig. Hij zit in de drugs-en vrouwenhandel en daarnaast bezit hij clubs, hij is meedogenloos en kan niemand vertrouwen aangezien velen hem niet waardig genoeg zijn. Wegens omstandigheden verliest hij directe grip op zijn imperium -waardoor er anarchie ontstaat- en verliest hij zijn gradatie.

Eerlijk gezegd vind ik het zeker niet één van de beste Franse misdaadfilms. Nee hij is eigenlijk middelmatig in alles en trok lang zo sterk mijn aandacht niet zoals ik van dat gerne gewent ben. Begrijp me niet verkeer, slecht is het zeker niet maar miste gewoon dat ik het puntje van de stoel ging opzoeken.