Genre: Drama / Sport
Speelduur: 109 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Frankrijk
Geregisseerd door: Darren Aronofsky
Met onder meer: Mickey Rourke, Marisa Tomei en Evan Rachel Wood
IMDb beoordeling:
7,9 (329.957)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 februari 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via Film1
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Wrestler
"Love. Pain. Glory."
In de jaren 80 was Randy "The Ram" Robinson een beroemd professioneel worstelaar. Nu, twintig jaar later, moet hij het doen met een handjevol liefhebbers bij shows in gymzalen en buurthuizen. Hij geeft zich echter nog altijd voor de volle 100%, maar dat komt hem duur te staan; hij zal zijn leven ingrijpend moeten gaan veranderen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 329957)
- Trailer (YouTube)
- Kijk op Film1
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
Social Media
Acteurs en actrices
Randy 'The Ram' Robinson
Stephanie
Cassidy
Lenny
Wayne
Nick Volpe
Scott Brumberg
Adam
The Ayatollah
Necro Butcher
Reviews & comments
flipflop
-
- 215 berichten
- 284 stemmen
Ik keek net de laatste tien minuten van de film, omdat ik daar een tijd terug toen ik de film met vrienden keek niet aan toe kwam, en ik moet zeggen dat het een van de beste eindes was die ik ooit heb gezien.
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1567 stemmen
Ik begin deze film te kijken met best wel hoge verwachtingen vanwege de score hier op MM en de lovende recensie's...
En wat blijkt? De film is gewoon nog beter dan ik had durven dromen. Eindelijk weer eens een film zonder al teveel Hollywoodspektakel.. Althans , zo voelde ik het aan. De sfeer was tot in de puntjes uitgewerkt. Nergens was de film saai, ook al ligt het tempo niet erg hoog. En tenslotte het acteerwerk... zéér goed gewoon. Vooral Mickey Rourke vond ik geweldig.
Jep, ik heb genoten.Wat mij betreft is dit is zeker weten materiaal voor de top250!
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
I wat gruwelijk zeg !
tevens erger ik em aan de verbouwde kop van Rourke, hij had beter in een pokerfilm kunnen gaan spelen
Ik wil die kop van jou wel eens zien als je 60 ben.!!!!
Die man is al op leeftijd ja, wat verwacht je dan brad schit.... bla. bla. bla.
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
ook is er serieus geprraat over of hij een oscar zou winnen,
dus of dit een low budget film is weet ik niet.
Maar ik mag mijn mening geven toch, wel leuk om te zien dat ik zoveel reacties krijg op mijn mening !
High/ low budget heeft daar niks mee te maken,
een oscar nominatie gaan naar verschillende Categorieën,
zoals beste acteur, film, geluid, regisseur, enz..
Rourke is genomineerd voor beste acteur hij heeft deze personage gewoon goed neergezet.
Alleen is de film niet voor mij neergelegd, ik spreek even namens andere.
En je mag je mening zeker geven, altijd welkom.
Murphyus
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
Over die verbouwde kop, ik vind dat juist heel erg realistisch. Hij zit toch in het worstelcircuit? Geen wonder dat hij hem verbouwd heeft.
Murphyus
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
Heb hem vandaag weer even gezien voor alle details. Prachtige film. Daarbij is het ook heel goed dat ROH en CZW erin voorkomen. Die promoties bestaan in het echt ook.
En ja, ik zag eerder dat iemand schreef dat hij niet geloofde dat dit echt bestond. Als je CZW intikt bij google krijg je genoeg resultaten. Zo ook bij YouTube. Het realisme is zo goed verwerkt. Het einde is fantastisch. De film heeft me vanaf begin tot einde geboeid. Nergens aan gestoord. Alles goed is dus een dikke 5* en een plaatsje in mijn top 10.
pooper
-
- 296 berichten
- 411 stemmen
mickey rourke speelt echt vaag maar in deze film speelde die opzich wel goed, vond het super realistisch en had er minder van verwacht, ikzelf hou veel van amerikaans worstelen en dankzij deze film kijk ik heel anders tegen worstelen op
twijfel 3/ 3,5
tog maar 3,5*
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Eerste goede film van Darren Aronofsky. Eindelijk geen overdrukke montage en geen belachelijk pretentieus geneuzel over hoe erg het leven wel niet is. In The Wrestler was alles netjes in balans met enkele filmische hoogtepunten zoals Rourke's eerste werkdag en het eindshot. Wat gezegt wordt over Mickey Rourke is waar; hij is geboren voor deze rol.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
en geen belachelijk pretentieus geneuzel over hoe erg het leven wel niet is.
Grappige is dat dit gegeven juist wel heel erg in deze film naar voren komt en niet in Pi, Requiem en The Fountain. Dus... care to explain?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Requiem for a Dream is al vanaf scène 1 geneuzel over hoe naar het leven is. Alleen al als je kijkt naar de cinematografie en de verhaallijnen die niets anders dan verval en opgeklopte nare situaties laten zien. Zo ook Pi, begint met eenzaamheid en laat dat op alle mogelijke manieren zien, vooral vaak clichématig en nogal voor de hand liggend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Eenzaamheid lijkt me toch niet de centrale thematiek van Pi, dat geldt juist eerder voor The Wrestler met de nodige clichés...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Requiem for a Dream is al vanaf scène 1 geneuzel over hoe naar het leven is. Alleen al als je kijkt naar de cinematografie en de verhaallijnen die niets anders dan verval en opgeklopte nare situaties laten zien. Zo ook Pi, begint met eenzaamheid en laat dat op alle mogelijke manieren zien, vooral vaak clichématig en nogal voor de hand liggend.
Nou nee, Pi gaat over iemand met een ongewilde gave, Requiem over verslaving en drugsgebruik en The Fountain over het verlies van een geliefde en acceptatie van de dood. Heeft niks te maken met hoe erg het leven wel niet is, ook al bestaan die films voor een groot deel uit nare situaties. The Wrestler daarentegen gaat wel degelijk over eenzaamheid en de hardheid van het leven, aangezien The Ram zonder zijn worstelvriendjes een anonieme nobody is die verder niks heeft klaargespeeld.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Requiem gaat nog eerder over 'verslaving' in het algemeen dan over drugsgebruik, maar voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Requiem gaat nog eerder over 'verslaving' in het algemeen dan over drugsgebruik, maar voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Eens, aangepast. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ja en zelfs met worstelvriendjes is hij eenzaam omdat dat oppervlakkige 'vriendschappen' zijn n.a.v. vroegere successen, voor de rest heeft hij niks of niemand waardoor hij maar één optie ziet, en dat is weer worstelen.
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Een mooie ingetogen film. Acteerprestaties waren zeer goed en overtuigend.
Wat ik wel een beetje jammer vindt is hoe alles aan elkaar is gemonteerd. Het kwam een beetje over als allemaal losse stukjes aan elkaar waren geplakt.
Het laat goed zien hoe eenzaam die man is ondanks zijn succes als worstelaar.
Het einde moest ik wel een beetje aan wennen maar wel goed dat je zelf kunt invullen hoe het afloopt...althans zo heb ik het ingevuld..ik dacht persoonlijk dat dit zijn laatste match was
Van mij krijgt deze film een 3.5*
Lovely Boy
-
- 128 berichten
- 103 stemmen
So! Wat een film! Had hoge verwachting en de film loste die zeker in.
De eenzaamheid, het gevecht en dan niet zo zeer in de ring maar ook buiten de ring. Diep triest wat er van die man geworden is en dan toch nog de kracht te hebben door te gaan. Wat heeft hij anders ook? Heel treffend neergezet door Rourke, had echt een oscar verdient en het einde, hoewel vaag, is best wel passend. {Enige kritiekpunten wat mij betreft is dat het te snel weer goed gaat tussne hem en zijn dochter en dan ook weer heel snel stuk loopt. Begrijpelijk maar het ga in 2 scenes van 'I hate you' naar 'thank you dady' en even snel weer 'I never want to see you again'. }
Knap rol ook van Marisa tomei die er voor een 45er knap behoorlijk strak bij loopt en knap uitziet!!!
Voor de mensen die van een beetje Drama al a Raging bull houden een zekere aanrader.
Lovely Boy
-
- 128 berichten
- 103 stemmen
Wat ik wel een beetje jammer vindt is hoe alles aan elkaar is gemonteerd. Het kwam een beetje over als allemaal losse stukjes aan elkaar waren geplakt.
Het laat goed zien hoe eenzaam die man is ondanks zijn succes als worstelaar.
Misschien dat het juist ook de bedoeling is want het geeft een goede beeld van zijn chaotische leven. Een leven van rokende puinhopen. Leven bij de dag om het zo maar te zeggen want vooruitzicht heeft hij niet....
En succes als worstelaar? Weet niet of je de film dan wel goed gezien hebt wat ik zie nergens succes. Hij heeft geen cent te makken en puntje bij paaltje kan hij niets anders en is hij veroordeelt om zijn leven te slijten in de ring ook al sleurt hem dat nog diepere op de maatschappelijke ladder naar beneden. Het is een puinhoop war hij gewoon mee verder moet gaan. Van succes dus niet echt sprake if you know what I mean.
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Volgens mij had hij juist wel succes, ik bedoel een videogame met hem er in, als hij op het podium kwam scandeerde iedereen RAM RAM RAM!! de toespraak die hij als laats houd tegen zijn fans!!! wilt toch wel zeggen dat hij erg geliefd was in die wereld
Aan de andere kant heeft hij de bloei van zijn leven wel inderdaad gehad, dat was erg goed te merken toen hij die signeersesie had gehouden waar bijna niemand op af is gekomen.
In de prive-sfeer heeft hij inderdaad niet veel voor handen. na zijn hart-aanval probeert hij eventjes wat anders, maar merkt dat dit niks voor hem is, omdat hij het worstelen juist zo leuk vindten uiteindelijk gaat hij hier van weer in door omdat hij ook niet echt de moeite heeft gedaan (in mijn ogen) om terug te keren in de maatschappij.dit is heel erg duidelijk te merken als hij weer de afspraak met zijn dochter verwaarloost en ook op het laatste dat hij alleen aan zichzelf denkt als (ik ben haar naam kwijt stripster)hem de wacht roept.... van, ga niet worstelen het is niet goed voor je hart.. en ik "hou van je" bedoelt te zeggen gaat meneer gewoon door...dus persoonlijk denk ik dan ook dat het geheel zijn eigen schuld is........if you know what i mean hahahahaha
dinal12000
-
- 163 berichten
- 208 stemmen
Mooi 'klein' gehouden deze film. Voor elke scene wordt de tijd genomen. Uitstekende acteerprestaties van Rourke en Tomei. Rourke op vleesafdeling van de supermarkt vond ik een hoogtepunt.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
De film verdwijnt langzaam uit mijn geheugen. Dat is geen goed teken.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Is er iets mis met mijn geheugen? Nee, Mickey Rourke is buitengewoon indrukwekkend maar de film zelf laat geen diepe indruk na. Het is eigenlijk niet meer dan een geslaagde registratie van de acteerprestatie van Rourke. Goed acteren vindt je echter ook aan in andere kunstvormen zoals toneel. Daar heb je film niet echt voor nodig.
Lovely Boy
-
- 128 berichten
- 103 stemmen
Volgens mij had hij juist wel succes, ik bedoel een videogame met hem er in, als hij op het podium kwam scandeerde iedereen RAM RAM RAM!! de toespraak die hij als laats houd tegen zijn fans!!! wilt toch wel zeggen dat hij erg geliefd was in die wereld
Aan de andere kant heeft hij de bloei van zijn leven wel inderdaad gehad, dat was erg goed te merken toen hij die signeersesie had gehouden waar bijna niemand op af is gekomen.
In de prive-sfeer heeft hij inderdaad niet veel voor handen. na zijn hart-aanval probeert hij eventjes wat anders, maar merkt dat dit niks voor hem is, omdat hij het worstelen juist zo leuk vindten uiteindelijk gaat hij hier van weer in door omdat hij ook niet echt de moeite heeft gedaan (in mijn ogen) om terug te keren in de maatschappij.dit is heel erg duidelijk te merken als hij weer de afspraak met zijn dochter verwaarloost en ook op het laatste dat hij alleen aan zichzelf denkt als (ik ben haar naam kwijt stripster)hem de wacht roept.... van, ga niet worstelen het is niet goed voor je hart.. en ik "hou van je" bedoelt te zeggen gaat meneer gewoon door...dus persoonlijk denk ik dan ook dat het geheel zijn eigen schuld is........if you know what i mean hahahahaha
Helemaal mee ONEENS! Wat je zegt over zijn succes is waar maar wat ik bedoel is dat het hem verder weinig gebracht heeft. Geen geld, geen huis, geen leven waar hij op terug kan vallen. Helemaal niets, geliefd(in de rind dan tenminste) maar berooid.
Wat je vervolgens zegt over dat hij zijn dochter weer verwaarloosd, weer gaat worstelen omdat hij het zo leuk vind en dat hij zelfs de stripper afwijst en alles aan hem zelf te danken heeft ben ik niet mee eens. Zoals hij zelf al zegt 'I only get hurt out here' wijsend op de maatschappij. Hij heeft niets, en alleen in het worstelen voelt hij zich nog wel gewaardeerd enzovoort. Wat dat betreft is het geen keuze, hij kan niet anders. Bovendien liet Pam, cassidy, hem even hard vallen toen hij zijn verdere interesse liet blijken in de stripclub en nu hij zijn keuze, gedwongen keuze, maakt en zij met hangende pootjes komt aansnellen is het zijn schuld? De mens maakt zich zelf niet, de mens wordt gecreeerd door zijn omgeving.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Volgens mij had hij juist wel succes, ik bedoel een videogame met hem er in
Heb je die videogame wel goed bekeken? Het was een stokoud Nintendo 64 spel. Hij had absoluut geen succes meer.
Rebel80
-
- 294 berichten
- 186 stemmen
waarom Rourke geen oscar heeft gewonnen...onvoorstelbaar
inderdaad
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Heb je die videogame wel goed bekeken? Het was een stokoud Nintendo 64 spel. Hij had absoluut geen succes meer.
Volgens mij staat er in mijn tekst ook had!! Ik heb niks over de tijd waaruit het spel komt.
@ Lovelyboy:
Het klopt wat je zegt dat zijnj succes in de worstelwerel hem inderdaad geen geld enzo hebben opgeleverd.
Ik ben gedeeltelijk met je argumenten eens, maar ook een deel niet.
Toen hij op de vleesafdeling werkte deed hij dat wel degelijk met tegenzin maar omdat hij niet kon worstelen heeft hij hier toch wat van gemaakt. Nadat hij pas herkent wordt door iemand "slaat hij door" en gaat voor gevaar voor eigen leven toch weer worstelen.....dit is een keuze die hij bewust maakt. Hij kan ook iets anders doen met zijn leven, maar hij zet zich min of meer in een slachtoffer rol.
In mijn ogen heeft de stripster heb niet laten vallen maar zat met haar principes. Zij mocht van zichzelf geen nauwe band hebben met klanten (ik denk om zulke situaties als deze te voorkomen).
Je ziet wel degelijk dat zij intressen in hem heeft en om hem geeft zie de reactie als zij hoort dat hij een hartaanval heeft gehad en de scenes als ze samen aan het shoppen zijn.
Ook zij worstelt met het idee dat ze ouder wordt en steeds minder waard wordt binnen de stipwereld. in mijn ogen weegt ze op het laatste van de film af wat haar meer waart is...steeds afgewezen worden door je klanten zoals in begin van de film is voorgevallen maar ook goed te zien is op het einde als ze bij de bar staat.....of....bij iemand zijn waar ze veel van houd en waarbij de liefde wederzijds is en haar waardeerd voor wie en wat ze is!!!!Voor hem echter is het dan telaat en gaat dan het worstelen voor het meisje.
Wat betreft zijn dochter......ik blijf erbij dat hij , haar heeft laten vallen...in het begin neemt hij weer contact op met zijn dochter...naar lang praten en dingen goed praten maken ze een afspraak voor het weekend. Uiteindelijk gaat meneer aan de zuip en vergeet vervolgens de afspraak van het weekend met zijn dochter wiens vertrouwen wederom beschaamd is...met als gevolg dat zij hem niet meer hoeft tezien.
De mens kan zichtzelf maken zoals hij is..ongeacht wat je omgeving is...waar een wil is, is een weg....
Btw: deze discussie is goedaardig...ik kan jou manier van de film berideneren ook goed waarderen en zolang je iets kunt onderbouwen als alles goed (alleen de visie is anders hahaha)
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Volgens mij staat er in mijn tekst ook had!! Ik heb niks over de tijd waaruit het spel komt.
Sja, "had" kan je in deze context natuurlijk op twee manieren interpreteren.
Ik denk toch dat ik een iets andere opvatting over de film heb, maar he verschillen moeten er zijn toch
Toch ook maar in een bepaalde graad. Je kan een film minder graag zien dan een ander, maar over sommige feiten (zoals dat Rourke een has been speelt in deze film) valt er niet te discussiëren.
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Hahaha ik ga er voor de laatste keer op in.
Rourke heeft inderdaad zijn glans in de worstelwereld wel een beetje gehad (dat was duidelijk temerken in de signeer scene) maar volgens mij heb ik over dit punt ook geen discussie gevoerd!!!toch?? Hij is WEL nog steeds een graag geziene gast (zie laatste scene was iedereen zijn naam scandeerd). Dit heb ik in een van de vorige stukjes ook verteld
Overigens heb ikde film graag gezien, zie mijn score!! Het is echter dat ik dingen anders heb geinterpreteerd of anders bij mij zijn over gekomen....feiten zijn zoals ze zijn maar kunnen door ieder anders worden ingevuld.
Lovely Boy
-
- 128 berichten
- 103 stemmen
@ Keane.
Laten we het er maar ophouden en zeggen dat iedereen zijn eigen kijk op de dingen heeft. Ik wil nog wel even zeggen dat je niet moet onderschatten hoe het is om in een situatie vastgeroest te zitten. Dan kan je het in je hoofd wel anders willen, maar het moet nog wel gebeuren. Hij zit duidelijk in een visuele cirkel vast. Daar denk je toch echt te gemakkelijk over vriend, vooral dat gedeelte dat de mens zichzelf maakt ondanks zijn omgeving. Als je daar zo licht over denkt is de discussie sowieso nodeloos.
Het laatste nieuws

Geprezen biografische sportfilm 'Moneyball' met Brad Pitt verdwijnt binnenkort van Netflix

Oekraïense postapocalyptische oorlogsfilm 'Atlantis' is een kijktip op NPO Start Plus

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'

Dit is alles wat je moet weten over de komende Netflix-film 'War Machine' van Patrick Hughes
Bekijk ook

The Pianist
Oorlog / Drama, 2002
1.424 reacties

Cidade de Deus
Drama / Misdaad, 2002
1.084 reacties

Into the Wild
Biografie / Drama, 2007
2.368 reacties

Jagten
Drama, 2012
714 reacties

Snatch
Misdaad / Komedie, 2000
1.380 reacties

Requiem for a Dream
Drama, 2000
3.074 reacties
Gerelateerde tags
new jerseysupermarketheart attackambitiondochterworstelensportstrippersteroids famebarbed wireworstelaarverlossingprofessioneel worstelensuper 16mm16mmpro wrestlerspro wrestling movie
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








