Tropic Thunder (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Actie
107 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Ben Stiller
met Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey Jr.

Door een serie van uitzonderlijke voorvallen wordt een groep acteurs die een oorlogsfilm aan het opnemen zijn, gedwongen om hun rollen in het echte leven over te nemen. Dit, omdat ze in contact komen met een plaatselijke drugsbende op de locatie waar de film wordt opgenomen.

De eerste trailer met Ben Stiller

avatar van Idol
Wat een bar slechte film!

Ongelooflijk domme humor vind ik dit... en de acteurs kwamen eerder irritant dan grappig over!

Echt je ziet dat deze acteurs het fantastisch vonden om deze film te maken en voelen zich erg grappig met deze onzin film.

Bij mij staat deze film zeker in de top 5 slechste films ooit gezien!

avatar van Cinemaatje
Ik had de reacties niet gelezen voordat ik de film zag.

Boeiend hoe extreem de scores zijn.

Het lezen van de berichten was een stuk leuker dan het kijken naar deze film.

avatar van Djarune
slaat nergens op dat het een slechte film is. Het is een typische fratpack movie. Je moet deze humor nou eenmaal leuk vinden anders moet je er uberhaupt niet heen gaan.

beste fratpack films op dit moment zijn:

* The 40 Year-Old Virgin
* Starsky & Hutch
* Tropic Thunder
* Wedding Crashers
* Zoolander

deze film gaat dus nergens over ,en slaat ook nergens op en de humor is ver te zoeken, gewoon een zeer slechte film een echte afrader.

Lad
De halfjes vallen precies weer eens overdreven.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Tegenvallende komedie met sterrencast. De beste humor wordt gebracht door Cruise. Downey Jr. is soms grappig maar meer dan vier keer lachen om deze film is veel. Tergend zijn de zogenaamde filmgrapjes en verwijzingen. E.e.a. is wel onderhoudend.

de zoveelste comedy die tegenvalt...ben echt van mening dat ze daar in hollywood gewoon een totaal andere humor hebben dan ik...

Ongelooflijk altijd dat ondanks de ratelband van grappen en grollen, ik met dit soort films hooguit 1 of 2 glimlachen op mijn gezicht getoverd kan krijgen...

Dat het flauwe grappen zijn maakt me niet uit, maar zorg dan in ieder geval dat de grappen goed zijn....wat een drama hier weer zeg !!

Ben Stiller vindt ik sowieso een matige comedy acteur die mij maar zelden kan laten lachen. Eigenlijk in al zijn films liggen de grappen zo voor de hand en zijn ze zo simpel dat ze gewoonweg niet leuk zijn...

drama drama drama dus weer...2 sterren

avatar van M.Goodkat
Amaai, ook wel gelukkige mensen hier, echt de film zitten afzeiken tot en met...
En dan allesbehalve stoer, ge mocht wel best u mening vertellen ( ander is het belachelijk), maar hou het een beetje volwassen, ik wil ook die gaan zien en wil al geen klote commentaar horen omdat het u humor niet is,voor mij zijn ben stiller en Downey jr 2 topacteurs tot en met dus... en die 0,5 zijn wel overdreven hé voor de sterrencast hoor je minstens een 1,0 geven, tenzij de film zo slecht is dat je gewoonweg geen moeite hebt gedaan om de film uit te kijken

avatar van Sasja
ik vond zelf de film superslecht maar ik had nog iemand mee die dacht misschien komt het leuke nog wel. dus ik heb wel die hele film afgekeken

avatar van M.Goodkat
Sasja schreef:

Ahok, je hebt de film zelf helemaal uitgekeken om toch dat het beter werd, dan respecteer ik dat.
En waarom was het slecht? niet u humor ofzo? miscasting?? Want ik ga zelf de film zien maar heb een totaal ander humor ( The 40 year old virgin heb ik mij doodgelachen,dus die humor)

Absoluut niet mijn humor en persoonlijk vind ik deze film de flop van het jaar.

Dio
Wat een goede film. Lang niet zo gelachen om Tom Cruise. Downey Jr is echt een geweldige acteur, vond hem al erg goed in Iron Man en nu speelt hij weer een geweldige rol.

Toch jammer dat veel mensen de humor niet begrijpen. Ze maken Hollywood belachelijk en doen dat heel erg goed. Apocalypse Now, Russel Crowe en Robin Williams moeten het ontgelden, maar ook het feit dat elke rapper tegenwoordig zomaar in een film speelt. Hilarisch.

Je kon mij al oprapen bij de fake trailers. Fijn begin van een erg grappige film, waarin Hollywood leuk gepersifleerd wordt. De film moet het niet echt hebben van de grappige dialogen, dan kun je beter richting de Appatow reeks gaan. Toch deed deze milde variant van Hot Shots mij af en toe hardop lachen. Iets wat niet vaak gebeurd.

Het zijn verder vooral de personages met hun flauwe namen, woordgrappen en knipogen naar allerlei bekend- en minder bekendheden uit de filmindustrie die de rest van de film de moeite waard maken. Ik vond vooral Stiller en die bommenmaker met dat laffe matje in zijn nek erg grappig. Tom Cruise is leuk, maar een soortgelijke rol wordt bijvoorbeeld in Entourage door Jeremy Piven nog 20x beter gedaan.

Verder ziet het er allemaal wel mooi uit in die jungle, leuke explosies her en der, fijne muziek eronder. Heb me zeer goed vermaakt.

Hoogtepunt: Fake trailer van Stiller, echt geniaal. 4*

Ik sluit me helemaal aan mij stinissen. Echt een waardeloze film.

avatar van Sasja
M.Goodkat schreef:

oke die heb ik niet gezien, maar van deze film, ik kon er gewoon niet om lachen en om de dingen die in de film gebeurde heb ik me gewoon geirriteerd. maar ik vind ook je moet niet naar de meningen van anderen luisteren. als deze film je leuk vind ga je naar de bios, twijfel je dan wacht je even en dan huur je em bijvoorbeeld

deTuinman
Het leuke was om de vele spoofs te ontdekken. Vele grappen zijn zo verborgen, dat je alleen als filmkenner hem nog kunt achterhalen.

Als je onzeker bent over een film, moet je sowieso niet naar de bios gaan. Daar zit een publiek die je mening toch al verpest.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een teleurstelling zeg! Ik keek hier best naar uit. Een actie komedie met oa Ben Stiller als soldaat, dat leek me best grappig. Is weer eens wat anders dan Stiller in zijn gebruikelijke rol. De laatste jaren vond ik hem vaak maar matig met als dieptepunt in The Heartbreak Kid.

Maar goed, deze film stelde me dus teleur. De film had te weinig humor of scherpe grappen voor een komedie, te weinig actie voor een actiefilm en het was als oorlogsfilm te soft. Oftewel, van alles gewoonweg te weinig. Wel zaten er enkele leuke dialogen in en verwijzingen in naar oude films. Maar het was niet genoeg om deze film te redden. Pluspuntje was nog wel dat de special effects goed waren.

Toch, een onvoldoende.

avatar van The One Ring
Wat een verbazend negatieve reacties. Ik vond de film net iets leuker dan ik verwacht had eigenlijk. Niet alle grappen zijn raak, en soms is het inderdaad wat te flauw, maar de gehele speelduur wist ik op zijn minst een glimlach te behouden, met af en toe een harde lach. Met name toen Lazarus Alpa omhelsde en zei dat het woord 'nigger' hun al 600 jaar onderdrukte kwam ik niet meer bij.

Persoonlijk vind ik dit veel leuker dan rechttoe-rechtaan parodieën als The Naked Gun. De grapdichtheid is iets minder, maar de film loopt veel lekkerder en door iets scènes meer uit te werken komt het geheel veel absurdistischer uit dan een sketchmatigere aanpak. Maar wat deze film vooral boven veel komedies van de laatste tijd uittrekt is dat hij een ziel lijkt te hebben. Ja, het is lomp en bij vlagen stompzinnig (maar soms ook verassend scherp en intelligent), maar het is duidelijk dat de film met veel plezier gemaakt is. De acteurs hebben het ontzettend na hun zin lijkt het en de regie ligt ver boven het komediegemiddelde. Ook leuk dat de film er niet goedkoper uit ziet dan echte oorlogsfilms. Verder verrast dat er zo'n bloederige scène als de dood van Coogan in deze film zat. Ik had het braver ingeschat.

Qua acteerwerk zijn Downey Jr. en Cruise (wie had dat gedacht?) er echt uit. Maar Nick Nolte wordt in dit topic eigenlijk nooit genoemd, terwijl hij ook een zeer komische rol heeft. Stiller is zoals altijd wel leuk om naar te kijken, zonder ooit echt groots te worden. Alleen Black vind ik niet helemaal uit de verf komen, behalve als hij aan de boom vastgebonden zit.

Fijne komedie dus. Geen perfecte film, dat niet, maar de vaart en de betere grappen trekken dit met gemak boven de middelmaat uit.
Een kleine 4*.

avatar van tukkerstein
Pijnlijk onleuke neptrailers aan het begin, dat belooft al niet veel goeds. Het niveau van een aanzienlijk deel van de film is vergelijkbaar met die van overige Ben Stillerfilms, maar dit keer is de film een echte satire dus dan zien de recensenten het door de vingers. Dat de film een satire is is veel te duidelijk en daarom eigenlijk niet leuk meer, de makers proberen te leuk te zijn.

Tegen elke verwachting in wordt de film leuker en leuker met de tijd: Downey is bijzonder grappig -hij heeft een aantal messcherpe one-liners- en ook Cruise zet een geinige rol neer. Jack Black valt helaas wat tegen.

Intelligent? Nee, absoluut niet, al poogt de film dat wel te zijn. De verwijzingen naar Hollywood zijn veel te duidelijk en voordehandliggend om het intelligente satire te noemen (als groot voorbeeld de vijfdelige filmserie waarin het personage van Ben Stiller in speelde - uitmelkerij, te voordehandliggend). Vermakelijk en bij vlagen grappig? Zeker.

avatar van Skrean
Goede Film, Ben stiller bewijst wederom dat hij in staat is om hilarische films te maken. Heb meerdere malen in een deuk gelegen.
Ook heerlijk is de zelfspot die de acteurs met zichzelf hebben en over hollywood. Door de rol van Tom Cruise heb ik weer respect voor hem.
100% aanrader voor mensen die van de Ben stiller comedy houdt.

avatar van ken1976
Een komedie die ik na een half uur bijna heb afgezet!!!

Ik ben een enorme fan van Ben Stiller maar dit was toch wel een beetje TE allemaal! Te flauw, te weinig aktie, te , te ,te..... zelfs Jack Black en Stiller konden de film niet redden!!!

2 sterren, ondanks Robert Downey Jr. ( akteerde de sterren van de hemel in IRONMAN) een leuke rol had neergezet als neger!!!

Maar goed een wat mindere film in zijn collectie kan gebeuren.... op naar de volgende van Stiller!

avatar van Frikandel Ruiker
Satan's Alley hahaha.

Ik was werkelijk verbaasd van alle acteer prestaties. Tom cruise,Downey junior and jack black een hele goede rol neer gezet.
Ik heb continuu gelachen. Maar toch vind ik het niet echt waard om naar de bioscoop hiervoor te gaan

avatar van barcam
Vond vooral Tom Cruise en Downey Jr zeer grappig.
Nog nooit een blanke zo goed een chliché neger zien neerzetten.
Ook de taltijke one-liners waren super.
Kon ook lachen met "Simple Jack" en de uitleg erover.
Al met al onderhoudende film met nu en dan een leuk moment.

avatar van Jordaeh
You never go full retard!

Super grappige film!!! Het verhaal zelf is niet echt geweldig maar de humor is echt goed. Beste komedie in tijden. 4 sterren

avatar van AmazingPP
Slechte komedie met af en toe eens een leuke grap tussendoor. Dat is wat ik vind van deze film. Het is zeer zeker geen topper en de humor is overwegend erg flauw te noemen. Het kon me allemaal niet echt boeien, maar toch heb ik hem uitgekeken. Downey Jr. speelt zijn rol met verve, evenals Tom Cruise, maar de rest van de cast hadden ze van mij mogen laten. 2 *

avatar van jumpstylemovie
Vette film
Begin was het leuktst , werd wat minder naarmate de film op gang kwam .
4****

avatar van Zandkuiken
Tropic Thunder wordt over het algemeen vrij goed onthaald heb ik zo de indruk en dus waren m'n verwachtingen navenant. Jammer genoeg zijn die nu ook niet helemaal ingelost: zeker, er valt wat te lachen, maar te weinig zijn Stiller en z'n handlangers echt hilarisch naar mijn gevoel.

Robert Downey Jr., Tom Cruise (!) en Stiller zelf konden mij bij momenten bekoren, maar daar staan dan personages tegenover waar weinig of niets mee werd aangevangen. Jack Blacks geinigheid wordt zelden uitgespeeld en ik ging al op m'n horloge kijken toen Nick Nolte nog maar in beeld kwam.

Begrijp me niet verkeerd, als hapklare komedie is Tropic Thunder nog zo slecht niet, maar ik had gewoon dat ietsje meer verwacht van Ben Stiller, zo iemand die ik toch meer apprecieer als acteur dan als regisseur, blijkbaar. Zijn optreden in Extras van Ricky Gervais (alles bij mekaar is hij nog geen tien minuten in beeld) doet z'n komische talent veel meer eer aan dan de hyperkinetische nonsens waar hij nu zelf mee komt aandraven. Scherpe kritiek, maar waarschijnlijk verwachtte ik een beetje teveel van deze prent. Niettemin goed voor een aantal gniffels en een uitzonderlijke schater.