Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993)

Verenigde Staten / Hongkong
Actie / Familie

geregisseerd door Stuart Gillard
met Elias Koteas, Paige Turco en Stuart Wilson

April wil van haar vakantie genieten maar gaat eerst nog even met cadeaus langs bij Splinter, de rat, en de vier schildpadden. Tussen haar cadeaus zit ook een scepter met een eigenaardige inscriptie. Als ze deze voorleest verdwijnt ze naar het Japan anno 1303 en verschijnt er een prins uit die tijd in haar plaats bij de Turtles. Aan de Teenage Mutant Ninja Turtles de taak om April terug te halen en tegelijkertijd de prins naar zijn eigen tijd te sturen.

avatar van Joeri_000
jeugdsentiment maar toch aardige missers met de vorige delen wat het absoluut niet aantrekkelijker maakt:
- splinter ziet er anders uit, de turtles hebben opeens stippen en de stemmen van Ralph en donotello zijn anders! erg jammer

avatar van film88888
De minste van alle 3.

De turtles waren ook anders(vlekken o.a. op hun hoofd) Ook andere stemmen precies(toch bij raphael)

Kan eigenlijk niet veel zeggen hier over, ok hier, en daar best leuk, maar echt geweldig zou ik het niet noemen.

avatar van Legan
Stukken minder dan de vorige 2 delen. Te commercieel in mijn opinie. Het acteren is minder, de verhaallijn nog minder en hetzelfde geldt voor zaken als bijvoorbeeld de decors, de sfeer, de actiescènes etc… En hoewel ik niet heb zitten lachen, gieren en brullen, heb ik mij ook niet geïrriteerd aan deze prent. Dus zodoende deze score.
film88888 schreef:
Dit zal wel één van de duurste animatie films zijn die er zijn gemaakt volgens mij hoor.
Valt wel mee hoor. Iets meer dan $30.000.000, terwijl Ratatouille (ook uit 2007) zo'n $150.000.000 kostte.

kevinvd
dit MAG echt niet in de flop 100 staan ? jezus ! Film kapot gekeken vroeger, allre turlesfilms trouwens, Nostalgie !

avatar van jumpstylemovie
kevinvd schreef:

Kom op man. Kijk die verschrikkelijke kostuums eens. Niet serieus te nemen, xD.

avatar van Ralf81
kevinvd schreef:

Voila, hij is er al weer uit. Dit is inderdaad verreweg de minste van de drie (voor zover ik me dit nog kan herinneren), maar een flopnotering verdient ie nu ook weer niet!

avatar van roherium
2.5* voor het jeugd sentiment
maar ver uit de slechtst film van de 3 maar hij blijft wel okej

avatar van Sarasani
Zware tegenvaller in vergelijking met de eerste 2 delen.

1* voor het jeugdsentiment
1* voor de film zelf

avatar van Metalfist
Ancient Japan, 1393. Without a map. Without a clue. Without a pizza

Ik was vroeger echt verzot op de Turtles en heb dan ook de films een aantal keer gezien maar volgens mij was dit toch altijd mijn favoriet. Gisteren dan toch nog eens opgezet en me toch weer goed geamuseerd.

Het valt ten eerste al op hoeveel filmverwijzingen dit derde deel bevat. James Dean, Raphael die even Terminator nadoet, een korte verwijzing naar de westerns van Clint Eastwood, ... Had het niet verwacht om dit in een Turtles film terug te vinden. Het verhaal zelf over het tijdreizen is ook leuk, al zitten er wel een aantal onlogische zaken in maar ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht.

Met personages is het ook wel dik in orde (de terugkeer van Casey!) maar ook de Turtles zelf en Splinter zien er goed uit. Verder wordt het feodale Japan ook nog mooi weergegeven en zijn de gevechten ook nog leuk om te zien. Met de humor zit het in dit derde ook wel goed, vooral weer door de leuke filmverwijzingen (It's Star Trek Time!)

De Turtles is pure nostalgie maar zelfs zonder dit kun je hier best nog goed van genieten. Het is dan ook onterecht dat de film hier zo'n lage score krijgt toebedeeld. Binnenkort toch nog eens achter de twee eerdere delen gaan.

Nomak
Na jaren heb ik de film vandaag nog eens gekeken. Eigenlijk gewoon omdat er samurai uit het oude Japan in de film zitten. Maar eerlijk is eerlijk, dit is toch gewoon erg slecht gemaakt. Misschien is het nog leuk voor de allerkleinsten, maar als je éénmaal wat ouder bent ga je toch op dingen letten die de film dan verpesten. Zoveel westerlingen in Japan en iedereen praat er Engels. Tja, ik weet hier mag ik me bij deze film eigenlijk niet aan storen. Maar dan nog is het niet veel waard. Ook de actiescenes lijken nergens op, dat kan veel beter gemaakt worden. Dat dit een film voor de jongere kijker is mag daar geen excuus voor zijn.

avatar van rep_robert
Na deel 1 en 2 wachtte alleen deel 3 nog!!
De film is kwalitatief minder dan de 1e twee, al kon ik er nog wel redelijk naar kijken.
Het idee voor het plot is leuk en veelbelovend. Al is het wat mij betreft wat minder uitgewerkt. Totaal ongeloofwaardig dat al die Japanners perfect Engels kunnen. Volgens mij praten ze beter Engels dan de gemiddelde Japanner tegenwoordig haha.
Ze hadden er naar mijn mening meer grappen uit kunnen halen als ze gewoon Japans praatten.

De Turtles zelf kwamen ook iets minder over bij mij. Heel veel licht, waardoor ze wat nepper overkwamen. Die sproeten of wat het ook was zag er ook minder uit.

Wel zit er iets meer humor in dit deel. Soms slaat het dood, soms is het gewoon leuk en zelfs hilarisch. " Look, It's Don King" whaha.

Dit is duidelijk het minste deel van de originele triologie. Al kon ik er vanwege jeugdsentiment nog wel redelijk naar kijken.

Rufio
film88888 schreef:
De minste van alle 3.

Vind ik ook. Maar toch blijft deze veel beter dan de 3d film van een tijdje geleden...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beter dan z'n voorganger. Voor velen een slechte versie wat ik wel kan begrijpen. Dit staat volgens mij het verste van het originele verhaal. Maar het avontuur naar Japan is tenminste origineel. Ok, de film is evengoed niet sterk uitgewerkt en een topper zal het nooit worden. Maar ik heb er nog wel van genoten en als tiener/familiefilm is dit nog best wel goed.

avatar van Wolfenstein
Niet al te sterk, maar een flop100-notering is ook weer niet nodig.

avatar van JustMike
4 letters: f-l-o-p

avatar van Lennert
Lang niet zo rampzalig als ik had verwacht. Het grootste probleem zit hem in het feit dat de kostuums van de Turtles en Splinter een stuk minder mooi en gedetailleerd waren omdat Jim Henson's Workshop er hier niets mee te maken had. Maakt dat de film echt veel erger? Niet veel.

Persoonlijk ben ik meer een fan van de groene helden in de grote stad, maar de situaties in een feodaal Japan werkten veel beter dan ik had verwacht. Wederom de typische Turtles humor met verwijzingen naar pop-culture (Clint Eastwood, Kurt Russel etc.), een paar gevechten (iets minder gechoreografeerd dan de voorgaande delen) en voornamelijk een hoop lichte lol. En ja, voor mij werkt het.

Toegegeven, Casey Jones had een ondankbare rol en het script was heel slecht, maar al met al heb ik me erg goed vermaakt.

avatar van DragQueen
Joeri_000 schreef:

Hier ben ik het mee eens. Dit is niet bevorderlijk voor de film. Toch blijft er wat jeugdsentiment meespelen. Waardoor de film toch nog wel een beetje te genieten valt. 2 Sterren.

avatar van Gang_Star
Het minste van de drie. Zoals aangegeven door meerdere gebruikers dacht ik ook al aan het begin van de film dat er andere stemmen te horen zijn bij de turtles. Dat is echt een minpunt. Kon maar niet aan die rare stemmen wennen. De humor vond ik daardoor toch wat anders, waarschijnlijk doordat het gewoon anders klonk. Ik kreeg het idee dat er minder enthousiasme aanwezig was.

avatar van coendpl
Ook weer een film, die eigenlijk heel slecht is maar omdat ik hem vroeger zo vaak heb gezien gewoon heerlijk is om terug te kijken! ik geef gewoon 3*

PriestMaiden
Een film die in de tijd toen ik nog een klein jongetje was veel herinneringen achterliet. Hij is minder dan de eerste twee films maar er zitten toch genoeg leuke scènes in.

avatar van Jaii Jordan
Weet er iemand waar ik de serie van 2003-2010 kan vinden van de Teenage Mutant Ninja Turtles ? Vind hem nergens

avatar van tommykonijn
Jaii Jordan schreef:

Vrijwel alle afleveringen staan in het Engels op Youtube. Volgens mij zijn ze niet in Nederland allemaal op DVD uitgebracht, iets wat ik best jammer vind. Is altijd mijn favoriete versie van de Turtles geweest.

avatar van tommykonijn
Vandaag nog eens herbekeken, puur wegens jeugdsentiment. De Turtles zijn echt mijn vroegere helden. Compleet gefascineerd door geweest (vooral door de 2003 serie). Later ook (gedeeltelijk) de oudere serie en de films gekeken. Ook dit deel heb ik ontzettend vaak gekeken, wegens de actiescenes. Ik meende me te herinneren dat hier de meeste actie in zat. En volgens mij klopt dat ook wel. De kostuums zijn wel stukken minder als de voorgangers, maar het stoorde me ook niet echt (waarschijnlijk omdat ik het vroeger ook zo gewend was). Ik geef toe, de film is eigenlijk best slecht. Dat komt gewoon doordat het geheel een beetje stroef uitziet en enkele dingen een beetje vreemd zijn. De grappen zijn kinderachtig, maar er zit ook vaker een knipoog naar het grote publiek:

Metalfist schreef:

Gewoon doordat ik deze film zó vaak vroeger met ontzettend veel plezier heb gekeken verhoog ik hem naar 3 sterren, en eigenlijk vind ik het vreemd dat ik hem daar niet al op heb staan. Het is absoluut geen hoogvlieger, en het ziet er nogal amateuristisch uit. Maar desondanks blijft dit, net als de andere films voor mij toch altijd iets speciaals.

avatar van Decec
Een matige Actie/Avontuurfilm...
Grappig verhaal...
Grappig acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geschikt voor de jeugdfilm...

in de gids staat niet of die op tv komt ?

avatar van 606
Peterjan schreef:
in de gids staat niet of die op tv komt ?
Gelukkig kwam die wel, heb deze vaak gemist toen die heel vroeg kwam in de ochtend op rtl4. Eindelijk deze geinige TMNT film kunnen zien.

3 sterren

avatar van TheLionKingFan
Geen slechte film, heb hem eergisteren op RTL7 gezien. Hij is erg leuk maar je moet hem niet vergelijken met deel 1 (Ik heb deel 2 nog niet gezien). 3,2* voor deze grappige film.

avatar van RuudC
Had erger verwacht. Ik vind vooral Shredder een gemis. De Turtles kunnen moeilijk zonder hun aartsvijand, want in een zeventiende eeuws Japan komen de groene helden weinig tot hun recht. Ondanks hun inwisselbaarheid, is de film redelijk. Het is alsof je helden in de verkeerde film rondlopen. De humor is duidelijk achteruit gegaan, terwijl de actie heel behoorlijk is. Dit derde deel voelt teveel aan als een losse, wat zinloze aflevering. Gewoon even een los uitstapje. Er zitten wel weer een aantal leuke momenten in, evenals een zooi irritante, kinderlijke figuren. Natuurlijk is het een kinderfilm en je kroost zal er absoluut van genieten. Toen ik acht jaar was, vond ik dit soort dingen automatisch briljant. Het is nu nog maar weinig memorabel, maar niet zo erg als het gemiddelde doet vermoeden.

ipman-99
"This is absolutely the worst rescue I have ever had!" ... " !!!

Fantastisch 3-de deel (Heropfrissing) !!! Heerlijk 3-de deel met onze vrienden de turtles van dienst. De knipoog naar de westerns met Clint Eastwood was een opmerkelijke passage.
De terugkeer van Casey was een geweldige zet, net zoals de vele filmverwijzingen en humor.
De locaties werden heerlijk weergegeven.
De actie en gevechten blijven geweldig om naar te kijken.
Nostalgie ten top ..., van figuren die ik vroeger verzamelden als kind en die nog steeds opgesteld staan tussen mijn film 'beeldjes' !

avatar van TheLionKingFan
''It's not just a job, it's an adventure.''

We waren misschien iets te verwend na de eerste twee fanatische delen. Helaas is dit deel een stuk minder.

Het verhaal is wel oké; April wordt naar oud Japan geflitst en vervangen door een Japanse prins, en de Turtles gaan naar Japan om haar te redden. Ondertussen moeten Splinter en Casey Jones voor de prins en de 4 krijgers in het huis van de Turtles zorgen.

De pakken en animatronics zijn gewoonweg lelijk; de Turtles lijken op kikkers en Splinter op een doodgereden hond. Dit is erg jammer, vooral omdat dit deel zelfs een grote budget had dan deel 1.

Ook spelen alle bekende vijanden uit de serie niet meer mee. Niet eens Shredder! Ook heeft het verhaal geen aansluiting op de eerste delen, en ook dit is een gemiste kans.

De stemmen zijn erg goed, behalve die van Splinter. Klinkt nergens naar, helaas. Wat ik wel leuk vind is dat Michelangelo hier een wat grotere rol krijgt.

Overal een redelijke film; maar jammer dat de leuke reeks zo'n einde moest krijgen. Ze hadden er heel wat meer van kunnen maken. 3*