Role Models (2008)

Verenigde Staten / Duitsland
99 minuten / 101 minuten (unrated version)

geregisseerd door David Wain
met Seann William Scott, Paul Rudd en Christopher Mintz-Plasse

Twee vertegenwoordigers van een producent van energiedrankjes komen in de problemen, wanneer één van hen door liefdesverdriet grote schade aanricht. Ze worden door de rechter gedwongen om vrijwilligerswerk te doen, namelijk het Big Brother programma, waar ze allebei te maken krijgen met een probleemjongere die ze moeten begeleiden.

avatar van Marvinleeaday
Leuke film, zaten echt leuke grappen in, en uiteraard het happy end, gewoon lekker ontspannen kijken.

avatar van Richard_Voorhees
Leuke film die tegen het einde wel wat cliché word, maar dat mag de algehele pret niet drukken.
Gewoon een lekker luchtige komedie met best aardig acteerwerk en leuke grappen.
Erg tof om Ken Jeong (o.a. The Hangover films en de Community serie) hierin te zien. Scott is ook wel aardig, ook al is de rol een iets mindere herhaling van wat hij bij American Pie deed.
Christopher Mintz-Plasse heeft deze rol ook al vaker gespeeld, maar hij blijft het gewoon leuk doen. Ook blijft hij er overtuigend jong uitzien ondanks dat hij inmiddels 24 is.
Thompson weet de show te stelen als het grofgebekte jongetje met hier en daar best geniale grappen en opmerkingen.
Geen hoogvlieger in het genre, maar gewoon een leuke en vermakelijke film om eens te kijken op een luie avond.

avatar van tattoobob
Prima wegkijkert!!!

avatar van soom
I had a massive drug addiction.

Nee, bitterder dan deze quote krijg je ze niet, dat is waarschijnlijk een garantie. Vond Jane Lynch verder wel grappig, een beetje Sue Sylvester, maar dan net iets grover. Paul Rudd en Seann William zijn wel mooi op elkaar ingespeeld, en de 2 probleemjongeren leken me wel een beetje braafjes, om echt onder de noemer probleemjongere te vallen, maar ach, wat dondert het? Role Models is een lekker wegkijkfilmpje wat niet serieus is, en waar je lekker wat kunt weglachen. Niets mis mee. Leuk genoeg.

Erg goede lachfilm met goed personages. Heb genoten.

avatar van Riddierid
erg leuke film. ik kreeg gewoon zelf zin om mee te doen aan zo'n vecht toernooi.
Goed geacteerd en er zaten wel grappige stukjes in.

Prima, vermakelijk. Maar niet meer dan dat

avatar van Glennekeeeee
Role Models is een leuke, amusante komedie maar ondanks enkele hoogtepunten kan de film niet altijd de vaart erin houden met geslaagde moppen. De interactie tussen Scott en Rudd was wel geslaagd en ook het kind dat met Scott mee mocht was een leuke vondst. De film gaat soms wel erg uit de bocht maar weet er toch vaak mee weg te komen. Ook een leuke bijrol van de altijd lekker uitziende Elisabeth Banks. Het verhaal volgt wel nogal saai de stappen van elke doorsnee komedie en dat is jammer. Want met deze cast, de interactie tussen hen en een op zich niet onaardig idee had hier een topfilm uitgehaald kunnen worden maar dat is het niet geworden.

Een leuke komedie die vooral overeind blijft door de chemie tussen de cast die er toch wel was. Ondanks een hoop geslaagde moppen is de film niet altijd van een hoog niveau. Geen topper, wel vermakelijk.

Niet echt geslaagd voor mij deze film.
Het verhaal kon me niet bekoren, mocht er niet zoveel schunnig taalgebruik in voorkomen, dan zou ik dit eerder als een jeugdfilm beschouwen.
En de grappen vond ik eerder flauw... neen, de zoveelste komedie die niet mijn ding is...

avatar van Pazmaster
Best een leuke cast, er wordt dan ook redelijk gespeeld, helaas is het verhaal clichématig en het einde zeer voorspelbaar. Ook de humor vond ik maar flauwtjes, ik heb niet één hoeven lachen. En het hele Laire gebeuren had ik eigenlijk al snel gezien. Al met al een matige komedie.

avatar van Antonev
Vermakelijke komedie. Nergens echt origineel, maar desalniettemin geestig en goed weg te kijken.

Na het zien van deze film kwam ik alleen maar tot het besluit dat het heel moeilijk moet zijn om een goede komedie te maken, want hier liep toch wel één en ander mis : geforceerde humor (?), karikaturaal en eigenlijk flauw...
Sommigen noemen dit een soort satire op dergelijke films maar zo heb ik het helaas niet aangevoeld en waren de genietbare momenten maar al te zeer langs de lage kant.

avatar van Atheistus
Te flauw voor woorden.

avatar van IH88
“Lets get ready to dance... with swords!”

Redelijke film met een aantal sterke momenten. Rudd en Mintz-Plasse kunnen best leuk zijn, maar hier zijn ze als duo ongelooflijk suf. Scott en de jonge Thompson zijn een stuk leuker en ik had wat meer scènes over hun avonturen willen zien. Dat saaie ridderspel wordt pas op het eind leuk. Banks heeft een kleine en wat ondankbare rol. Role Models heeft zeker zijn leuke momenten, maar legt de focus op de verkeerde karakters.

Wel grappig.

Had er met Scott en Rudd niet zo heel veel van verwacht, maar dat draaide gelukkig toch iets anders uit. Erg veel bekende gezichten in deze film, de meeste nog wel erg jong. Zelfs kleine rolletjes voor Jorma Taccone en Louis CK.

Wonder boven wonder vullen Scott en Rudd elkaar goed aan. Rudd ook in een iets scherpere rol dan ik gewend ben van hem. Zo zie ik hem toch iets liever, zonder dat scherpe randje vind ik hem doorgaans wat vervelend. Ook hun gekoppelde kindjes zijn beiden leuk.

Zoals bij de meeste Amerikaanse comedies is het laatste half uur iets meliger en moet je tijdens het einde even hard op je lip bijten, want dat staat in schril contrast met het begin van de film. Het LAIRE gebeuren zorgt voor een iets vlottere transitie, maar kan niet verhinderen dat iedereen z'n goed momentje in de schoot geworpen krijgt.

Maar al bij al een leuk filmpje. Regelmatig grappig, acteurs die er zin in hebben en een goedsgemust humeurtje.

Ik heb anders toch wel genoten van deze film

avatar van Mark de Jong
Standaard feelgood verhaal. Eerst gekkigheid. Dan, met moeite, lijkt het nu goed te gaan..Vervolgens gaat alles fout, maar aan het einde.......komt alles toch nog goed. Als je het zo bekijkt lijkt het een vervelende standaard film. Maar dat valt reuze mee. Scherpe humor en leuke personages maken deze film prima te pruimen.

Vermakelijk filmpje.

Prima vermaakt met dit filmpje, zonder al te veel diepgang. Op het gebied van komedie scoort deze film enorm goed. Ik heb enorm in een scheur gelegen om de whispering eye scène van Mintz-Plasse, geweldig. Ook Rudd en Scott zijn onderhoudend grappig en zijn fijn op elkaar ingespeeld. Thompson vond ik vaak een beetje irritant.

Al met al geen hoogvlieger. Het verhaal is zeker niet spectaculair, alhoewel ik het LARPen wel leuk vond om te zien. Voornamelijk de prettige chemie en het goede acteren, maken een fijn filmpje.