Genre: Drama / Mystery
Speelduur: 91 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / India / Frankrijk
Geregisseerd door: M. Night Shyamalan
Met onder meer: Mark Wahlberg, Zooey Deschanel en John Leguizamo
IMDb beoordeling:
5,0 (225.936)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 12 juni 2008
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Happening
"We've sensed it. We've seen the signs. Now...it's happening."
Het getrouwde stel Elliot (Mark Wahlberg) en Alma (Zooey Deschanel) moet samen met een groep vreemden vluchten voor een apocalyptische crisis die de wereld dreigt op te slokken. Deze vreselijke gebeurtenis zorgt ervoor dat mensen helemaal doordraaien en zichzelf doden. Veel mensen denken dat het een virus, of zelfs een terroristische aanslag is, maar niemand kan het met zekerheid zeggen. Tot een ietwat excentrieke bioloog met een mogelijke uitleg komt.
Externe links
Acteurs en actrices
Elliot Moore
Alma Moore
Julian
Jess
Mrs. Jones
Josh
Jared
Nursery Owner
Private Auster
Principal
Video's en trailers
Reviews & comments
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat laatste kans?
Ik vind hem een goede regisseur!
Ik vind het ook een geweldige regisseur, maar Hollywood denkt niet altijd zo als ons. Na de Sixth Sense, werd hij al meteen gezien als een soort nieuwe Spielberg. Met Unbreakable ging het ook nog vrij goed. Maar sinds The Village + Lady in the Water gaat het een beetje bergafwaarts met de beste man. Althans dat vind ik ook, want dit stukje tekst wat ik net typte zal sommige misschien bekend voorkomen, maar ik ben het er mee eens 
Zelf wil ik er nog wel wat aan toevoegen. Paul Verhoeven heeft ook grote hits gehad met Robocop, Basic Instinct en Total Recall. Maar ja, na tegenvallende resultaten (Showgirls) val je in een gat en daar kom je heel moeilijk uit in Hollywood.
Nasir
-
- 218 berichten
- 105 stemmen
Wordt wat onthaald als 'erop of eronder' of 'laatste kans' voor Shyamalan
pj wolfs
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
dit is echt de slechtste film die ik dit jaar gezien heb.
ok sommige scenes zijn wel sjiek maar het verhaal op zich is maar loom
van mij krijgt deze film echt niet meer als 1.5
gotti
-
- 14075 berichten
- 5889 stemmen
Tja. Gelukkig wel wát beter dan Shyamalan's laatste ramp The Village (Lady zag ik nog niet), maar opnieuw stelt ie teleur. Thematisch gezien best interessant, alleen is het dan jammer dat het verder eigenlijk over alles behalve dat gaat. Bijna twee uur lang relatie geneuzel, ontzettend slecht acteerwerk en ontzettend suf gesneden.
Jammer, maar helaas...
2*
Kaffeefiltjer
-
- 543 berichten
- 0 stemmen

Dat als deze faalt, ie het respect bij het publiek zeker kan vergeten
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Zo, dit prul hebben we ook weer gehad. De film begint nog wel spannend, met al die zelfmoorden en totale paniek, maar al snel verzandt de film in een soort van c-horror met daarbij een totaal oninteressante relatiecrisis. Waar hebben we dat eerder gezien? Oh wacht... The Sixth Sense en Unbreakable wellicht? Het viel me ook op dat redelijk goede acteurs zoals Mark Wahlberg en Zooey Deschanel erg houterig acteerden. Heel erg onovertuigend. Maar volgens mij kunnen ze gewoon niets met al die debiele teksten die ze moeten uitkramen van Shyamalan. Goed, ik wist al wat het plot was omdat ik het niet kon laten om het niet te lezen, maar in werkelijkheid is het nog veel erger. Shyamalan wil dat we op het puntje van onze stoel zitten, en dit lukt hem ook wel het eerste kwartier, maar de zogenaamde openbaring is gewoon te hilarisch voor woorden. Ik moest al besmuikt lachen toen ik het in een early review las, maar zoals het wordt gepresenteerd is echt heel erg fout. Daarnaast had ik telkens het gevoel alsof ik naar een alternatieve versie van Spielberg's War of the Worlds zat te kijken. Conclusie is dus ook dat Shyamalan eens te meer bewijst een 'Two Hit Wonder' te zijn en het verbaast me dan ook zeer dat er toch nog studio's zijn die geld in zijn projecten blijven pompen. Ik hoop niet dat er mensen zijn die deze film in de bios gaan bekijken, want na afloop zul je je 9 euro gegarandeerd terugeisen bij de kassa. Ik kijk in ieder geval al uit naar de Rotten Tomatoes score. 1*
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Bij mij niet hoor !
T.Bos
-
- 246 berichten
- 324 stemmen
Begon veelbelovend, en is best creepy. Originele rampenfilm. Hoop afschuwelijke schrikmomenten. De angst kruipt je onder de huid. Dit zou best kunnen gebeuren een keer, niet als een intelligente en bewust beraamde terroristische wraakactie, maar gewoon zoals het in de film wordt uitgelegd. Alleen het eind is zwak. Shyamalan heeft er geen goed einde aan weten te breien. Als ik de wind door de struiken zie strelen, gaat er toch onbewust een huivering door me heen. Ik vind dat de film hier ten onrechte wordt afgemaakt. Als je alleen maar perfecte films wil zien van 5*, dan zou ik er niet naar toe gaan.
T.Bos
-
- 246 berichten
- 324 stemmen
Kijken recensenten dan nooit naar een film voordat ze wat opschrijven. Wat hierboven beschreven staat, klopt helemaal niet. Elliot en Alma zijn juist helemaal niet gelukkig getrouwd, hun relatie staat op knappen. En ze wonen in de stad Philadelphia als ze aan het begin van de film met een broer van Elliot en zijn dochter naar het huis van de moeder van Elliot proberen te reizen. Onderweg als alles uit de hand loopt, komen ze terecht in een groep vluchtende mensen. Het doordraaien van de mensen en de massale zelfmoorden heeft juist niks te maken met een apocalyptische dreiging. Niemand weet wat er gaande is en niemand weet of het echt voorbij is.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5889 stemmen
Het is overigens wel een apocalyptische dreiging uiteindelijk. Alleen treft ie Markie-Mark en consorten niet. Nog niet iig.
v1ce
-
- 122 berichten
- 78 stemmen
Lachwekkende scenes! (Als Mark Wahlberg bang kijkt of huilt)
Een hoop irritatie momenten. (Vrouw van Mark waarvan ik de naam niet weet en ook absoluut niet hoef te weten.)
Kortom een ware kansmaker voor "The Golden Razzie" award!
Je heb al genoeg gezien als je de trailer heb gezien.
v1ce
-
- 122 berichten
- 78 stemmen
Wahlberg krijgt het druk, ook al in de Max Payne verfilming meedoen...
God... das gewoon een shame!
Ipv dat ze Kevin Bacon of Michael Madsen gebruiken...
valerio2003
-
- 575 berichten
- 3900 stemmen
een hele spannende film na( the village) heeft ie me weer weten te verassen die M.Night Shyamalan.
Ik vond (Lady in the water) niet goed maar deze film maakt het weer helemaal goed.
tyleet11
-
- 212 berichten
- 461 stemmen
Mmm, ik ga dit weekend naar Metropolis in Antwerpen om The Happening eindelijk te bekijken. Ik zie tot en met nu zeer uiteenlopende reacties. Ik word nu alleen maar nog nieuwsgieriger naar het eindresultaat.
tevash
-
- 1 berichten
- 39 stemmen
Gisteren The Happening gezien.
De film start veelbelovend. Echter, de clue wordt al heel snel duidelijk en het acteerwerk is echt heel triest. De dialogen zijn zo absurd dat ze onbedoeld grapppig zijn en sommige "special effects" lijken zo uit een hele slechte B-film te komen.
De plotselinge wendingen zijn ook totaal onbegrijpelijk; dan heb ik het over de karaktereigenschappen. Het is de slechtste film die ik sinds tijden heb gezien.
Ik vond eigenlijk The Village en Lady in the Water ook al wat minder, maar deze waren nog kijkbaar. Bij The Happening was het gewoon een ergerende en frustrende voorstelling. Ik raad hem aan iedereen af; huur hem desnoods als je fan bent van de regiseur.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Waardeloze site. Vooral die zogenaamde ''topcritici'' komen meestal met de meest belachelijke argumenten aanzitten.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Inderdaad. Valt me trouwens wel op dat jij je best doet om deze film goed het graf in te boren Pastichio
Je hoopte vanaf het begin op een flop zeker?
AGoos
-
- 259 berichten
- 9093 stemmen
*muzieknoot* "Hoor de wind waait door de bomen, hier in huis waait zelfs de wind. Zou de goede verklaring nog komen, voor dit enorm belachelijke plot, voor dit enorm belachelijk plot.?" *muzieknoot* zomaar een willekeurig liedje wat bij me opkwam bij het bekijken van deze film..;) waar vele mij al voor zijn gegaan, wil ik nu dan toch echt wel toegeven (ik ben stug,,,want ik vond 'dame in het water' en 'het dorp' erg leuk) dat shyamalan zijn beste films al gemaakt heeft...erg jammer...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Valt me trouwens wel op dat jij je best doet om deze film goed het graf in te boren Pastichio
Je hoopte vanaf het begin op een flop zeker?
Jazeker, want die Shyamalan is natuurlijk ook gewoon een pretentieuze flutregisseur die weer eens ontmaskerd wordt door de gevestigde elite. En je kunt moeilijk zeggen dat al die critics er naast zitten.
De reviews hier zijn trouwens ook niet mals, besef je je dat wel? Zijn dat ook allemaal Shyamalan-haters?
Deze flutfilm verdient het om goed afgebrand te worden. Maar ja, als je 'm nog niet hebt gezien kun je moeilijk meelullen he? De film bewijst eens te meer dat Shyamalan een eendagsvlieg is die maar 1 trucje kan en zonder dat ene trucje keihard door de mand valt.
Hier een review die perfect uitlegt wat er precies mis is met deze film:
http://www.efilmcritic.com/review.php?movie=17246&reviewer=389
En hier nog een van iemand die beweert een fan te zijn van Shyamalan:
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
De reviews hier zijn trouwens ook niet mals, besef je je dat wel? Zijn dat ook allemaal Shyamalan-haters?
De recensies zijn inderdaad niet al te positief, maar dat kan me niks schelen. Ik bepaal wel voor mezelf wat ik van een film vind in plaats van alle negatieve recensies proberen op te snorren. Zelfde verhaal bij Southland Tales. Erg negatief iedereen, maar ik vond het een geweldige film.
Maar ja, als je 'm nog niet hebt gezien kun je moeilijk meelullen he?
Klopt, doe ik ook niet. 
djanick
-
- 9 berichten
- 35 stemmen
heb de film gister in de bios gezien, vond hem niet echt om van te zeggen dat ik die nog een keer wil zien.
eerste stuk van de film was wel spannend maar daarna nam het ook dramatisch snel af.. misschien omdat ik zelf vind dat dit neit echt een rol was voor Mark Wahlberg?
maargoed,, positieve van de film is dat er nog geen enkele film is *die ik heb gezien* die over dit gaat.
2/5
tyleet11
-
- 212 berichten
- 461 stemmen
@ Pastichio Rocker
Oei, ik dacht dat dit een site was om je filmliefde te uitten voor films. Maar dit lijkt meer op filmhaat dan je mening geven over een film. Ik snap dat je The Happening niet de film is die gedraaid moet worden op je sterfdag, maar dit is wel heel overdreven. Ik heb een suggestie voor je. Schrijf er een boek over: "One-Day-Fly-Shyamalan", "Ten Thousand Reasons Why I Hate Syamalans Movies", "How Watching M. Nights Movies Made My Life Miserable".
Misschien heb je wel gelijk en is Shyamalan de nieuwe Uwe Boll. Maar ik wil eerst zelf zien wat jou zo ontzettend overstuur heeft gemaakt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat deze film zo slecht is. Ik heb al heel wat baggerfilms gezien en het lijkt me wel heel vreemd dat dit zo'n slechte productie is geworden dat ie valt in het rijtje: Spiceworld, Glitter oftewel de flop 100.
Ik heb vorige week een stukje The Excorcist III gezien en dat vond ik nou ook niet een film om voor thuis te blijven. Nu zie ik dat je deze 0,5 ster hoger hebt staan dan The Happening. Okay, dus wat ik morgen in de bioscoop zal zien, zal waarschijnlijk bevatten: afschuwelijk langdradige scenes, slechte belichting, slechte camerastandpunten, idioterie van dialogen, vervelende personages, nutteloze sequenties zonder enige houvast in het verhaal, geen spanningsboog en een aantal overbodige zijverhalen. Dan wordt het dus 2 uur lang een masterclass van hoe je niet een film maakt. Maar toch betwijfel ik dat dat het geval zal zijn. Ik zie Shyamalan niet als een eendagsvlieg. Hij is al jarenlang bezig met films maken en is niet de zoveelste die dankzij contacten een flutfilm in de bioscoop krijgt. Zijn stijl van filmmaken kan jou dan niet bekoren, maar ga niet je tijd besteden aan het afkraken van een film en er hier twintigtal posts over maken. Als ik dat zou doen bij alle films die mij mij lager dan een 2 kregen, ben ik eeuwig bezig. Het lijkt wel alsof de films van Shyamalan jou persoonlijk aanvallen en dat je daarom zo'n hetze creëert.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ondanks het feit dat ik The Happening graag wil zien, weet ik bijna zeker dat ie gaat floppen. Kijk eens aan welke andere film in het zelfde weekend in de US opent: The Incredible Hulk. Inderdaad, daar maakt het niet veel kans tegen, en met andere kaskrakers als Sex and the City, Kung Fu Panda, Zohan, Indy 4 e.a. wordt het daarna alleen maar moeilijker om meer geld op te brengen. Domme keuze!
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
het floppen van een film heeft weinig te maken met het feit of de film goed is of niet
dus absoluut niet belangrijk
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Gisteren The Happening gezien.
De film start veelbelovend. Echter, de clue wordt al heel snel duidelijk en het acteerwerk is echt heel triest. De dialogen zijn zo absurd dat ze onbedoeld grapppig zijn en sommige "special effects" lijken zo uit een hele slechte B-film te komen.
De plotselinge wendingen zijn ook totaal onbegrijpelijk; dan heb ik het over de karaktereigenschappen. Het is de slechtste film die ik sinds tijden heb gezien.
Ik vond eigenlijk The Village en Lady in the Water ook al wat minder, maar deze waren nog kijkbaar. Bij The Happening was het gewoon een ergerende en frustrende voorstelling. Ik raad hem aan iedereen af; huur hem desnoods als je fan bent van de regiseur.
0.5 geven en toch startte de film veelbelovend...
Klinkt mij overdreven eigenlijk...Zoals ik dat zo vaak vind in beoordelingen hier.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Jazeker, want die Shyamalan is natuurlijk ook gewoon een pretentieuze flutregisseur die weer eens ontmaskerd wordt door de gevestigde elite. En je kunt moeilijk zeggen dat al die critics er naast zitten.
De reviews hier zijn trouwens ook niet mals, besef je je dat wel? Zijn dat ook allemaal Shyamalan-haters?
Deze flutfilm verdient het om goed afgebrand te worden. Maar ja, als je 'm nog niet hebt gezien kun je moeilijk meelullen he? De film bewijst eens te meer dat Shyamalan een eendagsvlieg is die maar 1 trucje kan en zonder dat ene trucje keihard door de mand valt.
Hier een review die perfect uitlegt wat er precies mis is met deze film:
http://www.efilmcritic.com/review.php?movie=17246&reviewer=389
En hier nog een van iemand die beweert een fan te zijn van Shyamalan:
Kijk zijn palmares toch eens, ik ben een fan van zijn films! En er zijn er veel meer!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
@ Pastichio Rocker
heel verhaal dat nergens over gaat
Nee, op deze site mag je je mening verkondigen over allerlei films, goed of slecht. Het zou me toch wat zijn als ik me alleen maar positief mocht uitlaten over films, terwijl het in mijn ogen ontzettend ruk is...
Bovendien zou je de film eerst maar eens moeten gaan zien voordat je je grote scheur opentrekt.
En hetzelfde geldt ook voor Lad. Eerst kijken, dan zeiken.
Het laatste nieuws

Het aankomende derde seizoen van 'Knokke Off' krijgt een eerste teaser

A24 onthult nieuwe trailer van 'The Drama' met Zendaya en Robert Pattinson

De meeslepende misdaadthriller 'JFK' met Kevin Costner is gratis te zien op RakutenTV

Horrorfilm 'Together' met Alison Brie en Dave Franco is vanaf nu te zien op Prime Video
Bekijk ook

Threads
Drama, 1984
58 reacties

East of Eden
Drama, 1955
69 reacties

Klass
Drama, 2007
291 reacties

Rendition
Thriller, 2007
311 reacties

Tian Xia Di Yi Quan
Actie / Drama, 1972
18 reacties

Flammen & Citronen
Thriller / Oorlog, 2008
45 reacties
Gerelateerde tags
zelfmoordman vrouw relatietreenatural disastercrisisparknatuurstrange behavior virusmysteriousunexplainedtoxin anxiousunprecedented
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








