The Happening (2008)

Verenigde Staten / India / Frankrijk
Drama / Mystery

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Mark Wahlberg, Zooey Deschanel en John Leguizamo

Het getrouwde stel Elliot (Mark Wahlberg) en Alma (Zooey Deschanel) moet samen met een groep vreemden vluchten voor een apocalyptische crisis die de wereld dreigt op te slokken. Deze vreselijke gebeurtenis zorgt ervoor dat mensen helemaal doordraaien en zichzelf doden. Veel mensen denken dat het een virus, of zelfs een terroristische aanslag is, maar niemand kan het met zekerheid zeggen. Tot een ietwat excentrieke bioloog met een mogelijke uitleg komt.

Nieuwe Shyamalan, ben benieuwd...Toch altijd cinematisch geweldig goed.
Ben ook benieuwd of er een bekende Shyamalan-twist wordt aangegeven op het einde.

avatar van HarmJanStegenga
Ben ook erg benieuwd naar deze nieuwe film van Shyamalan! Hopelijk beter dan de twee voorgaande producties van hem wat ik wel verwacht!

avatar van Phoenix
Ook Shyamalan valt ten prooi aaan de heersende trend van milieubewustzijn in Hollywood wanneer blijkt dat de hoofdpersonen zelf de apocalyptische dreiging zijn en het de aarde is die helemaal gek wordt!

avatar van Nicolage Rico
Ik vond "Lady in the Water" erg tegenvallen, maar vanwege zijn eerdere werk ben ik wel zeer benieuwd naar deze film. Ik houd wel van de opbouw die Shyamalan gebruikt.

avatar van movieking
Altijd wel een beetje afwachten met Shyamalan. De mens kan raar uit de hoek komen soms. Kan goed worden. De cast is in iedergeval al oké.

Kaffeefiltjer
Mark Wahlberg is wel oké.
Alleen vraag ik me af of Shyamalan bij de grote massa nog krediet krijgt. Mij stelde hij alvast niet teleur met The Village (Lady in the Water kan ik niet beoordelen wegens niet gezien)

Lijkt me na het lezen van het script wel beter dan Lady In The Water

roelv schreef:
Lijkt me na het lezen van het script wel beter dan Lady In The Water

Heb je het script gelezen? ...

avatar van roelv
Staat op mijn pc, kan altijd nog aangepast zijn/worden tijdens het filmen.. Iemand op IMDB had het en stuurde het op naar mij

avatar van tyleet11
Wow, wat is de nickname van diegene op IMDB? Of is het mogelijk om het scipt via jou te lezen?

avatar van roelv
Stuur je mailadres maar naar mijn moviemeter mail dan zie ik wel wat ik kan doen

Zooey. .

avatar van psycholamp
Lijkt me wederom erg cool!

The Last
Lijkt me wel wat.. Hopelijk weer een goed script na de Sixth Sense en Unbreakable.

avatar van Rocco1984
Tot nu toe vond ik alle films van deze regisseur top. Ik verwacht ook dat deze film weer mooi wordt. Ik snap best dat mensen Lady in the water en the village niet goed vonden. Maar ik ben van mening dat veel mensen die films niet begrepen hebben. Je moet ze gewoon zien als een modern sprookje.

avatar van psycholamp
Ik denk eerlijk gezegd dat de meesten nog niet toe zijn aan Shyamallan. Van Gogh werd ook uitgelachen en uitgekost. Maar ik vind de films van Shyamallan pure kunst. Maken waar je achter staat, kan ik alleen maar waarderen.
Ik denk dat sommigen deze films over zo'n 20 jaar nog maar eens moeten kijken....

psycholamp schreef:

Ik zet het in m'n agenda

The Last
Plot klinkt ong. het zelfde als dat van Cloverfield. (?)

avatar van arne66
Sow... Alweer een virus films ?
Die zijn ´´in´´ tegenwoordig volgens mij :S

avatar van Esteban
TEASER : http://www.mnightfans.com/

Dit is wel héél wat anders dan andere end-of-the-world of infected-films!

avatar van tyleet11
The Last schreef:
Plot klinkt ong. het zelfde als dat van Cloverfield. (?)

Er is bijna geen connectie tussen beide films, behalve dat de mensheid bedreigt wordt. In The Happening op een grotere schaal dan in Cloverfield en op een totaal andere manier. De teaser belooft in ieder geval vele intense shots. Lees in ieder geval niet het script als je niet gespoilerd wil worden. Aan de teaser te zien houdt Shyamalan zich strikt aan het script wat Roelv me toezond. Dat maakt mij verheugd, want het script was heerlijk om te lezen. Kan niet wachten tot ik het in de bioscoop kan aanschouwen.

avatar van Goodfella

Kan heel aardig worden. Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan Shyamalans vorige.

Shyamalans vorige oogde anders mooier dan ooit

Maar is best een indrukwekkende trailer ja. Al haakt het misschien iets teveel in op de minizombierevival.

avatar van Goodfella
True. Was ook wel teleurgesteld dat Doyle hier ontbreekt, maar gezien de film die hun vorige samenwerking opleverde is dat - vanuit Doyle - goed te begrijpen.

avatar van The One Ring
Onderhond schreef:

Dit gaat toch niet over zombies neem ik aan. Ik kan uit de trailer niet opmaken dat de doden ook weer terugkeren tot leven in ieder geval.

Trailer ziet er wel interessant uit, maar Syamalan moet zijn eerste goede film nog maken. Heb er dan ook niet al te veel vertrouwen in.

Njah, of het technisch wel of niet zombies zijn maakt mij niet zoveel uit. Film vertoont wel een zeer gelijkaardige uitstraling.

avatar van Phoenix
Meh normale mensen die door een dreiging (please, geen virus!) spontaan zelfmoord plegen is toch wel een aardig nieuw zijstraatje.

Best een griezelig gegeven. Kan leuk worden.

The One Ring schreef:
maar Syamalan moet zijn eerste goede film nog maken.

Hij heeft nog geen slechte films gemaakt, dat je het niks vindt, is weer wat anders. Kijk ze over 20 jaar nog maar eens terug. Ik denk dat die films wel overeind blijven staan, tussen alle bagger, die nu hoge stemmen haalt.

The One Ring schreef:

maar Syamalan moet zijn eerste goede film nog maken.

Hij heeft er in elk geval al 3; The Sixth Sense (4,5*), Unbreakable (3,5*), en Signs (3,5*).

avatar van chiel
Onderhond schreef:
Film vertoont wel een zeer gelijkaardige uitstraling.

Bedoel je hiermee nou sympathiek of consistent?