The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)

Alternatieve titel: Het Grote Verhaal van Winnie de Poeh

Animatie / Familie

geregisseerd door John Lounsbery en Wolfgang Reitherman
met de stemmen van Sterling Holloway, Paul Winchell en Sebastian Cabot

Pooh, de beer met het kleine brein beleeft allerlei avonturen in het Hundred Acre Wood (Honderd Bunder Bos), samen met zijn vriendjes Tigger (Teigetje), Piglet (Knorretje), Eeyore (Iejoor) en Christopher Robin (Janneman Robinson). Hij krijgt hierbij te maken met bijen, honing, huffels en woezels en de waaibomendag.

avatar van alexspyforever
Gang_Star schreef:
De kans dat ik dat ga doen is wel heel klein, dat snap je vast wel Vooralsnog ben ik wel van plan om ooit nog een andere Pooh dvd te kijken, aangezien ik ooit eens voor een prikkie (nieuw gekocht) de dvd Spookpret & Zeg nog eens boe! heb kunnen kopen. Wellicht is dat voor mij ook net een beter onderwerp.

Niet erg ik ben ook geen fan hoor Die aflevering was gewoon een vage herinnering van mij toen mijn nichtje en neefje nog klein waren en veel naar deze tekenfilms keken. Dat is ondertussen al een hele tijd geleden wat dat nichtje van mij wordt binnen een week 18!

avatar van missl
Omdat dit uit een boek voorgelezen wordt, springt het naar mijn idee van de ene situatie in de andere. Hierdoor zie je eigenlijk maar de helft, wat jammer is want Pooh Bear is lief.
Voor de kleintjes waarmee ik het keek maakte bovenstaande ook niet uit trouwens.

Minste Disneyfilm tot nu toe. Ik heb nooit wat met Winnie De Pooh gehad. Vond hem heel vriendelijk maar ook ontzettend dom en lui. Uiteraard zijn beer en rest van de personages enorm bekend , maar de meeste doen me niet zoveel, buiten Konijn en Ior. Daarbij is de film ook veel te vrolijk en hield ik niet van het narratief (meerdere verhaaltjes in 1). De verhalen op zich zijn ook niet spannend of baanbrekend maar redelijk standaard en saai.

Er zitten wel goede dingen in. De animatie is best goed en de vertelstem was heel aangenaam. Ook fijn hoe er werd gespeeld met zowel boek als film. Tevens klinken de liedjes uiterst aangenaam in het gehoor.

Al bij al voelt dit toch als een buitenbeentje aan. Het is niet zo mijn meug, geef mij maar een groot verhaal met wat spanning. 2,5*

TMP
Qua animatie is deze film niet onaardig en de personages zijn ook best sympathiek, hoewel ik er verder niet heel veel mee heb. De drie weinig interessante verhaaltjes zorgen er echter voor dat het een matige Disney film is en een best lange zit. De verbinding tussen het boek en de animatie is best aardig gedaan, maar wordt ook best veel herhaald.