Winnie the Pooh: A Very Merry Pooh Year (2002)

Alternatieve titel: Winnie de Poeh – Een Gelukkig Poeh-jaar

Animatie / Familie

geregisseerd door Gary Katona en Ed Wexler
met de stemmen van Jim Cummings, Thomas Delauney en Bob Joles

Rabbit organiseert een feest, maar als Pooh en zijn vriendjes Rabbit plagen, gaat hij zitten mokken. Hij roept te gaan verhuizen uit het Honderd Bunderbos. Om weer vriendjes te worden, maakt iedereen voor het nieuwe jaar goede voornemens. Maar zie wat voor gekke dingen er gebeuren als Roo, Pooh en Tigger zich aan deze voornemens willen houden.

Deze Winnie The Pooh film bestaat uit een nieuw verhaal met daarin het oude klassiek verhaal van Winnie de Poeh viert kerstfeest die ooit ook op VHS is verschenen, vond ik vroeger best wel goed, wel leuk om terug te zien na al die jaren. Met het nieuwe verhaal er aan gekoppeld valt deze best nog altijd goed mee 3*

avatar van Jorick
Niet erg bijzonder, maar wel erg liefdevol. 2.5*

Een zeer gezellige film voor de tijd rond kerstmis en nieuwjaar, maar het is niet echt een film die je zal kijken op een hete zomerdag

avatar van tommykonijn
Dit moet je met de kleintjes kijken als het Kerstmis is want ik denk wel dat zij het een geweldige Film zullen vinden, Ik vond dat echter niet maar ik vond hem wel best Vermakelijk nog eens om te zien.

***

avatar van Keane1983
Een lieve, leuke, aandoenelijke kerstfilm voor de kleinste onder ons (hoewel ik er ook veel plezier aan heb beleefd).
Het is fijn te zien hoe disney nog gewoon zonder computer dingen neer zet
By the way...good guy....op een zomerse dag kan de film misschien wel heel veel verkoeling brengen hahaha
3.0

Minste tot nu toe.

Lijkt wel alsof deze film dichter aansluit bij de TV-serie. Twee "nieuwe" personages tov de andere films die weinig tot niks toevoegen. De groene beestjes zijn onleuk, ook het molletje is geen leuke aanvulling.

Sowieso zijn vijf personages al meer dan genoeg voor een dik uurtje film, wat hier opvalt is dat iedereen hier echt z'n beurtrol heeft. Daardoor worden de maniertjes van de personages wat vervelend, al helemaal als er in het tweede deel nog extra de nadruk op wordt gelegd.

Zelfs de voice acting vond ik hier iets minder leuk en het verhaaltje in verhaaltje doet sterk vermoeden dat er vooral financiële redenen achter de schepping van dit filmpje schuilen. Ook visueel iets minder trouwens.

Mnee, geen idee wat er juist mis is gegaan, maar deze film is op alle vlakken de mindere van de andere Pooh films.

avatar van mjk87
Een mindere Pooh. Echt de vinger erop leggen kan ik niet waarom dat zo is. Want de tekenstijl bevalt me (al is die weleens beter en origineler geweest bij een film met Pooh) en de verhaaltjes zijn best heel aardig, net als het stemmenwerk. Maar wellicht is dat het wel, het is allemaal net te veel 'het gaat wel' waardoor het al snel saai aanvoelt. Natuurlijk, het is best een liefdevol filmpje, maar gewoonweg niet van een heel hoog niveau. 2,5*.