Piglet's Big Movie (2003)

Alternatieve titel: Knorretje's Grote Film

Animatie / Familie

geregisseerd door Francis Glebas
met de stemmen van John Fielder, Jim Cummings en Ken Sansom

Piglet voelt zich achtergesteld wanneer zijn vriendjes op 'honingjacht' gaan en hem wordt verteld dat hij te klein is om te helpen. Wanneer hij verdwijnt komen zijn vriendjes Eeyore, Rabbit, Tigger, Kanga en Winnie the Pooh erachter dat Piglet eigenlijk op zijn eigen manier altijd een held is geweest en ze gaan naar hem op zoek.

Vanaf 26 juni in de bioscoop. Ook als 'Knorretjes Grote Film'

aangezien ik fan ben van biggen lijkt me dit de film van het jaar

haha.

Wuti schreef:

aangezien ik fan ben van biggen
Pervert!

hehe, ik ga er maar snel naar toe.

knorretje is toch wel één van de uber biggen (vooral zoals hij getekend is in zijn 'eerste versie')

Wuti schreef:

knorretje is toch wel één van de uber biggen

wie zijn de anderen dan? Porky Pig?

Miss Piggy natuurlijk

En de film BIG en de film Babe gaan over een biggetje

Wuti woont denk ik op een boerderij

Ikkeuh
niet uitgekeken
saaaaaaaaaaaai

Heb de aftiteling gezien toen ik een keer wat vroeg in de bios was voor Terminator 3. Of ik ooit de rest zie? Ik betwijfel het.

Is deze nu wel of niet een Walt Disney Classic?

Angrod_Pallanén schreef:
Is deze nu wel of niet een Walt Disney Classic?
Nope,hij hoort zelfs niet bij de vervolgfilms.

Gewoon,net zoals Teigetjes Film,één van de overige lange tekenfilms.

Ik betwijfel zelfs of ik deze als Disney-fan wil zien,Pooh vind ik persoonlijk erg saai.

Ik ook, maar goed Teigetjes Film vond ik wel erg leuk, maar Knorretjes film? We hebben ook nog de variant met Roe.

Knorretje niet meer welkom

BRUSSEL - Werknemers op het gemeentehuis van West Midlands moeten alle afbeeldingen verwijderen van Winnie de Poehs vriendje Knorretje. Ook alle andere afbeeldingen van varkens moeten weg, weet de Britse krant The Sun.

Afbeeldingen van varkens, zelfs stripfiguren, zouden islamitische medewerkers kunnen beledigen. In de islam worden varkens als onrein beschouwd.

De beslissing werd genomen na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.

bron@Het Nieuwsblad

----------------------
Ocharme Knorretje

avatar van Illuvatar
Angrod_Pallanén schreef:

Zoals de disney studios de laatste jaren bezig zijn mogen wel ons wel verwachten aan nog wat Pooh films.
Misschien een over Konijn of Iejoor

Illuvatar schreef:

Misschien een over Konijn of Iejoor
Poooh ligt nog altijd goed in de markt.

Hoeveel Pooh films hebben we nu al?

Ik denk 7?of ben ik fout?

avatar van MrEd
Verbaasd me dat de waardering van deze film zo laag is. Vind het een heerlijke familie film en met name de muziek van Carly Simon is lekker om naar te luisteren. Ik heb hem samen met de kinderen 10 tallen keren gezien en blijft gewoon leuk om naar te kijken.

Grr, wil de film al een tijdje zien en zag vanmorgen dat er bij BBC Piglet's Big Movie stond, maar omdat er geen filmtekentje van de tv-gids voorstond dacht ik dat het verdeelt was in een aantal afleveringen (wist niet hoelang de film duurde). Zonde dat ik hem gemist heb. Knorretje is toch de leukste van de Poeh's.

*Chrissie*
Echt een hele lieve film, zoals we gewend zijn van Winnie The Pooh.

Het verhaal gaat zoals gewoonlijk over lief zijn voor elkaar en vriendjes zijn, is gewoon een hele zoete film.

En Knorretje is ook gewoon het leukst.

deze film is de lievelingsfilm van mijn dochtertje, ze kijkt er dagelijks naar.
als een film een kind zo kan boeien moet hij wel goed zijn , voor de kindjes welteverstaan, dus geef ik hem 5 sterren.
Dat je hem als volwassene niet goed vindt kan ik begrijpen, het is dan ook een kinderfilm dus geschikt voor kinderen

avatar van pink_roosje
Heerlijk een film alleen voor knorretje, de held van het honderdbunderbos. (al is Ijoor mijn favo) 3*

avatar van tommykonijn
Zoals ik al zei bij Teigetjes Film dit zijn gewoon kleuterfilms maar ik vind het toch nog altijd leuk om terug te kijken waar ik vroeger zo graag naar keek (heb ik ook met foto's !) Ik vind deze trouwens eigenlijk wel leuker als Teigetjes Film !!!!!

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:

Akkoord het blijft nog altijd leuker dan Teigetjes Film vind ik maar de Tweede keer dat ik hem keek was hij absoluut minder.

avatar van -Roald-
Pieter Montana:

Knorretje niet meer welkom

bron@Het Nieuwsblad

----------------------
Ocharme Knorretje

ja daaag, dit slaat echt nergens op:?
die moslims moeten zich niet zo aanstellen

aardige film maar zijn voorganger tijgertjes film is leuker

Vroeger al eens gezien en toen vond ik deze toch beter. Nu vind ik ze allemaal wat minder de Winnie the Pooh films. Voor kinderen zal dit zeker een leuke film zijn.

avatar van TheLionKingFan
Teigetjes film is idd beter
Eerst vond ik deze leuker maar nu niet meer

Aardige tekenfilm waarin Winnie de Pooh en zijn vrienden op zoek gaan naar Knorretje, als ze die zijn kwijtgeraakt. En onderweg halen ze allerlei herrinneringen op over Knorretje. Duidelijk gericht op de allerjongsten, en wellicht ook leuker om in het bijzijn van een kind te kijken. Uiteraard erg vrolijk van toon en de liedjes zijn ook mooi.

Matig.

Ook deze film is weer wat te simpel. De basischarme van Pooh zit er wel weer in, maar verder was er eigenlijk te weinig materiaal voor een nieuwe film, waardoor er maar mat flashbackverhaaltjes verteld worden.

Piglet is ook niet meteen het interessantste figuurtje, wel een nadeel van al die Pooh spin-offs. Verder blijft het een redelijk leuk stijltje, maar ook hier wordt er weinig extras mee gedaan. Een korte wasco-scene, maar die was nu niet bepaald mooi.

Aftiteling was trouwens echt vreselijk, wat een wereld van verschil de meest recente Pooh film. Verder blijft de voice acting wél erg sterk. Blijkbaar is dit niet de oriignele stem van Pooh, dus vrees een beetje voor het origineel. Denk niet dat Jim Cummings te toppen valt.

avatar van soom
Ja, de Heffalump, zoals ik gister al riep, blijft het mooist.

Niet dat deze film slecht was, helemaal niet. Dit was weer erg lief, mooi gedaan weer. Ik houd van Winnie de Poeh: Elke film die ik tot nu toe zag, bevestigt dit alleen maar meer. Mooie sfeer.
Ik zei bij de Heffalump film al, dat ik meer Winnie films wilde zien. Bij deze is dat wat ik daar schreef, grotendeels ingelost. Ik heb er nu al 3 meer gezien dan toen, namelijk. Zeker geen straf. Het zijn wel duidelijke moraaltjes die er naar binnen gegooid worden, maar op eenvoudige wijze word dit gedaan. Je hebt er op die manier bijna geen erg in, wat je op je bord geschoven krijgt.

Solide 4*.

avatar van mjk87
Weer heel klein gehouden dit filmpje, maar te klein om langer dan 20 minuten te boeien. Het is een raamvertelling met een speurtocht en dan losse filmpjes als flashback tussendoor. Die filmpjes los zijn alle best aardig, mede door prima vormgeving en het altijd sterke stemmenwerk, maar meerdere filmpjes achter elkaar wordt behoorlijk saai. Daarvoor zijn die films van Pooh, vooral dan die uit de Toon Studio's, te veel gericht op de heel kleine kinderen en nogal duf. Leuk voor 15 minuten, maar niet meer dan een uur. 2,0*.