The Crazies (2010)

Horror / Drama

geregisseerd door Breck Eisner
met Timothy Olyphant, Joe Anderson en Radha Mitchell

De bewoners van een klein plaatsje in Kansas krijgen te maken met een vervuiling van hun watervoorziening. Het water blijkt te zijn besmet door een mysterieus gif, dat is vrijgekomen na een vliegtuigcrash vlakbij het plaatsje. Langzaamaan beginnen de inwoners gestoord te worden...

avatar van eddyeddy
Een aaneenschakeling van gebeurtenissen die zonder diepgang en inhoud zijn uitgewerkt.

avatar van 606
Eens wat anders dan een zombie film.
Dit zijn soort zombie's alleen verlangen ze niet naar vlees maar naar agressie.
Leuk geheel en acteren was ook aardig.

3,5 ster.

avatar van voskat
Amusant, vrij standaard zombiefilmpje met één geniaal messteek-moment en een alleraardigste kernexplosie.
Weinig op aan te merken, maar ook niet verheffend.

2,5 *

avatar van Prudh
Ik ken helaas het origineel nog niet, maar zonder dat vergelijkingsmateriaal vond ik dit in ieder geval wel een geslaagd horrorprentje. Deze remake drijft niet op het meest originele schrijfwerk, maar erg hinderlijk is het niet. Domme personages maken horror doorgaans toch wat spannender. En ook al zitten er wat voorspelbare schrikmomenten in (begeleid door voorspelbare schrikgeluiden), spannend is The Crazies wel. Verder zijn de decors bij tijd en wijlen indrukwekkend, vooral als die gepaard gaan met toaalshots. Dan is de destructie die ontstaat na de virale uitbraak het best in beeld. Bloed is ten slotte ook niet van de lucht. Het einde is helaas wel erg slecht uitgedacht (die kernbom is wel heel braafjes... er wordt blijkbaar niet gedacht aan radiation poisoning en de EMP die bij zo'n explosie horen).

avatar van RooieBloemkool
The Crazies

Leuke film met wat voorspelbare momentjes. Het verhaal is spannend, en als je van tevoren het plot niet op MovieMeter hebt gelezen, zit je de eerste helft van de film vol met vragen over hoe en waarom iedereen in het dorpje veranderd in een zombie. Een leuke film die een keer wat anders is als het standaard zombie verhaal.

Een minpuntje is dat de film voorspelbare stukjes kent. Tot twee maal toe redt Russel, het hulpje van de sheriff, op het aller aller laatste moment sheriff Dutton van de dood. Precies op het moment dat een over de grond rollende slijptol met een bloedgang bijna de private delen van de sheriff in rolt, trekt Russel de stekker eruit. Het had geen seconde langer moeten duren. Daarna op het moment dat de sheriff wederom bijna vermoord wordt (door de vrouw van de man die hij tijdens de honkbalwedstrijd heeft neergeschoten), schiet Russel vanuit buiten met een geweer op bijna ongeloofwaardige wijze de vrouw met een cleanshot in de rug. Het had wederom geen seconde langer moeten duren. En dan natuurlijk nog het moment dat een aantal mensen, waaronder de vrouw van de sheriff, vastgebonden op enkele bedden liggen in een verlaten kamer. Nadat een 'crazy' inwoner van het dorp 3 mensen heeft vermoord en op het punt staat de vrouw van de sheriff met een drietand te doorboorden, schiet de sheriff hem van achteren neer. En wederom, je raad het al, het had geen seconde langer moeten duren. Beetje jammer, want je voelt van verre aankomen wat er gaat gebeuren.

Gelukkig kent de film veel spanning, schrik momenten en een heerlijk tempo waardoor de film erg aangenaam is om naar te kijken. Op de eindscène na ziet de film er visueel ook erg aangenaam uit.

Ik zou er geen bioscoopbezoek voor over hebben, maar het is desalniettemin een erg leuke film.

avatar van james_cameron
Prima remake, heel wat beter dan het origineel, niet één van de betere films van regisseur George A. Romero. Goed gemaakt, met een sympathieke cast, vlot verteld en met genoeg spanning en aktie om de hele speelduur te blijven boeien, Natuurlijk is de film hier en daar voorspelbaar en onlogisch, maar dat is enigzins inherent aan het genre. Ik vind de film in ieder geval flink uitsteken boven het maaiveld.

Beetje saai.

Sowieso niet enorm fan van die epidemic horror films. Zeker niet als er een streek legerdwang doorgegooid wordt.

Film begint visueel wel aardig, maar weet het niet de gehele speelduur lang vol te houden. Het verhaaltje is écht te uitgekauwd om 90 minuten te boeien en het "het zijn geen zombies, echt niet!" concept werkt ook niet helemaal.

Schrikmomenten té getelefoneerd en de gore eerder bedroevend. Toch is het sfeertje redelijk, mede dankzij een best aardige soundtrack en wat visueel stijlvollere momenten.

Gaatjesvulcinema. Leuk voor een keertje, maar verder helemaal niet verheffend. Vraag me ook af wie dit soort dingen nog wenst te maken. Zoveelste herhaling van zetten.

avatar van SylvaDucis
Honderd in één dozijn horror die uitpuilt van de clichés en ongeloofwaardige 'just in time to the rescue' momenten, alsmede belabberde plotwendingen en ongeloofwaardig acteerwerk.

Haalt het in geen eeuwen bij 28 Days/ Weeks Later.

Hooguit een vage komma in Het Grote Boek Der Horror Films

2,5 ster

avatar van Near_Dark
Gemaakt door dezelfde regisseur als de avonturenfilm 'Sahara (2005)'.

Deze heb ik gezien op het BIFFF-Filmfestival. ( http://www.bifff.org )

'The Crazies' is een remake van de gelijknamige film uit 1973 van cult-regisseur George A. Romero, beter bekend om zijn vele Zombiefilms.

Ik vond dit een aangenaam wegkijkende Actiefilm die spijtig genoeg niet over de hele lijn wist te boeien, maar ook nergens verveelde. Als er geen 'crazy's' worden neergeschoten of op een andere wreedaardige wijze worden omgelegd, zijn er nog altijd de mooie beelden om je aan te vergapen met een bijbehorende sfeervolle soundtrack.

Je kan hem nog het best vergelijken met een Zombiefilm waarin de zombies werden vervang door gek geworden mensen die aan het moorden slaan. Zelfde principe, andere uitwerking, niets mis mee toch...?

Ik vond het spijtig dat er niet méér actiescènes in voorkwamen, want wat je daarin te zien krijgt is dik in orde. Ik wou meer van dat !!

Nog niet zo lang geleden heb ik een Z-Film gezien die ongeveer hetzelfde thema behandelde nl. 'Pandemic (2009)'. Op enkele details na (geen actie en geen gekken) gelijkaardig, alleen is deze 'The Crazies' honderd maal beter uitgewerkt dat het misbaksel dat 'Pandemic' was.

6,5/10.
Een vermakelijke mix van heftige actiescènes en sfeervolle beelden die aangenaam wegkijkt. Geen hoogvlieger maar degelijk gemaakt entertainment ! Die wil ik zeker herbekijken.

Filmsite: http://www.thecrazies-movie...

avatar van dutchtuga
Beter dan het origineel. En dat komt vooral omdat deze versie bewust elke vorm van serieux vermijdt. Waar Romero's origineel gewoon saai is, worden we hier getrakteerd op een verre van geweldig, maar bijzonder vermakelijke film. Het sfeertje en de setting zijn ideaal, beetje Stephen King sfeertje, en bepaalde gore-scènes mochten er best wezen. Vlotte film, die voor de horrorliefhebber gewoon genoeg fun te bieden heeft.

avatar van $pecial
Tegenvaller

Ook jammer dat die trailers eigenlijk de helft van de film al goed verraden qua schrik scenes en je kon er zelfs het einde ervan afleiden. Je kan beter gewoon je ogen sluiten bij de meeste trailers als je die voor de film te zien krijgt.

Nu even naar The Crazies, ik keek er erg naar uit, maar achteraf worden deze verwachtingen niet waargemaakt.

Er wordt weinig nieuws gedaan, het is voorspelbaar, niet eng of heel erg spannend. Tevens is er weinig gore te vinden voor de echte liefhebbers, dus die komen hier ook amper aan hun trekken.

Wel was ik te spreken over het spel van Timothy Olyphant, die deed het erg goed als Sherrif. Verder was het acteerwerk wel oke, maar lange bij na niet het niveau van Olyphant.

Een aardige film, maar niet iets wat ik snel weer wil herzien.

2.5 *

avatar van rep_robert
Na een aantal positieve verhalen te hebben gehoord verheugde ik me heel erg op the Crazies. Helaas maakt de film het maar gedeeltelijk waar.

Laat ik beginnen met de sfeerschepping in de film, die is vooral in het begin heerlijk. Weirde acties van mensen in de film maken het echt een vreemd genot om naar te kijken. Vooral dat gedoe met die vrouw op dat fietsje was heerlijk. Ook de cast krijgt een eervolle vermelding, waar ik me vaak stoor aan slecht acteerwerk in horror flicks was dit hier niet zo, op wat ongeloofwaardige acties(kom ik zo op terug) na kon ik ze niet op slecht acteerwerk betrappen.

Ook het horrorelement is vooral in het begin van de film goed, het is lekker donker en er zitten een paar zenuwslopende momentjes in en een paar goede schrikmomenten.

Helaas verandert de film op een gegeven moment meer in een simplistisch actiefilmpje, de spanning verdwijnt, het verhaal wordt te duidelijk uitgelegd(ik zou het liever mysterieus houden, laat de verbeelding z'n werk doen zou ik zeggen) en er gebeurt niet zoveel noemenswaardigs. Helaas gaan de personages wat mij betreft ook onlogische dingen doen. Zoals het lopen en rijden midden op de weg, lekker onopvallend Of aan het einde als de 2 hoofdrolspelers midden in het restaurant voor grote ramen gaan zitten en de sherriff(Timothy Olyphant) 2x zijn vrouw(Radha Mitchell) alleen laat. Dit is wat mij betreft gewoon vragen om problemen, die er logischerwijs ook komen.

Verder een paar standaardmomentjes die je veel in horrorfilms vindt,(hoofdrolspelers die constant precies op het nippertje gered worden, je kan precies zien aankomen waar en wanneer).

Helaas is het verhaal ook niet heel sterk uitgewerkt, toch raar dat de media zo'n gigantische ramp toch kan verdoezelen met een "chemische fabriek die ontploft is". Normaal gesproken komt de media overal achter, maar hier kan een hele legermacht naar een dorpje paraderen zonder dat ook maar 1 iemand het doorheeft. Laat ze eerst maar is bewijzen dat er een chemische fabriek stond of zo. Ach het lijkt misschien een groot kritiekpunt, het was echter een klein minpuntje.

Helaas niet zo'n goede film als dat ik had gehoopt, daarvoor was het hier en daar toch net even te standaard. Maar dankzij het sterke eerste deel van de film en de leuke sfeer,mooie plattelands dorpje setting, geinige soundtrack en een paar leuke schrikeffecten heb ik me toch nog wel aardig kunnen vermaken.

Twijfel tussen een 2,5 en een 3... kom hier later nog op terug.

edit: 2,5*

Het origineel heb ik volgens mij nog niet gezien maar deze remake was best te pruimen. In het begin dacht ik effen te maken hebben met een 13 in een dozijn film maar gelukkig bleek dit niet het geval. De film was niet eng maar ik vond hem wel boeiend en ook wel spannend. Gewoon een leuk tussendoortje om eens te zien.

avatar van El ralpho
Sjoerdow schreef:
Ik vind dat mensen hun lage waardering wat beter moeten onderbouwen op deze pagina.

Sinds wanneer struikelt iedereen over dingen die in alle andere horrorflicks ook gebeuren?

Ben ik volledig met je eens sjoerd. @rep_robert het kan nog veel erger kijk maar eens naar the final..zowiezo een draak van een film maar hoeveel ongeloofwaardigheden daar inzitten daar stoort het pas er zijn weinig horrorfilms die geen last hebben van ongeloofwaardigheden, en waarbij men zich weleens vaker achter het hoofd krabt; zijn die mensen echt zo dom? echter bij deze film is dat tot een minimum beperkt gebleven, en moet je ook opletten willen ze opvallen..tuurlijk hadden ze sommige dingen anders kunnen doen, maar dat is altijd en als je zo gaat kijken blijven er weinig van dit soort films over die geloofwaardig zijn. dit is gewoon een leuke popcornfilm voor op een zondagavondje..topvermaak van de bovenste plank. Geen ingenieus verhaal, niet altijd even logisch. maar dat hoeft ook niet.Typisch; de mensen gaan klagen dat er genoeg aan de verbeelding nagelaten moet worden wat betreft de oorzaak, en als dit gedaan wordt gaat daar weer over gezeken worden! (Lees de beoordelingen bij The children maar eens) de media had er gemakkelijke achter kunnen komen inderdaad. Maar dat is echt muggenziften. zo'n klein detail maakt de film er toch niet meteen slechter op? Als je door die kleine ongeloofwaardigheden heenkijkt houd je echt een film over die zorgt voor een avond topentertainment gewoon niet te veel nadenken, achterover leunen en genieten, anders is bijna geen een film meer leuk

avatar van Jessen0wnt
Soms heb je van die films, die werkelijk nergens op slaan, waarvan het script voorspelbaar is en het verhaal onrealistisch, waarvan de special-effects nergens echt tot zijn recht komen, waarvan de cast het allemaal net niet is en waarvan je gewoon WEET dat het een mix is van allerlei andere films met 0,0 originaliteit en dan heb je toch met een goed gevoel gekeken.

The crazies is daar een van.

Leuk voor een keer, maar nee deze film is geen topper. Veel ste hoge rating, 2 sterren siert deze film en laat zien wat het is. Geen hele slechte film, maar wel onder het gemiddelde.

avatar van Naomi Watts
Flinke tegenvaller.

Die epidemic horror flicks kan ik op zich best waarderen maar de fout die veel van dit soort films maken is om met die onzinnige U.S. Army intervention te komen. dat killt dit soort films altijd. Film begon visueel best aardig maar naarmate de film vordert wordt het steeds slechter. Verhaaltje is best aardig maar Eisner weet dit gewoon niet lang boeiend te houden. Na een slordige drie kwartier had ik het wel gezien. En dan die cast, die was natuurlijk ook erg dramatisch. Schrikeffecten zijn er niet (al waren er wel pogingen toe) en het gore gehalte was werkelijk bedroevend. Sfeer is er ook amper te vinden. Wat hou je dan over? Vrij weinig. Nee, vervelende horrorfilm, en er zijn vele betere counterparts.

avatar van Spetie
Misschien geen originele horrorfilm, maar wel eentje die mij anderhalf uur wist te vermaken. Het verloop van de film is vrij voorspelbaar en het acteerwerk is soms ook best matig, maar daarnaast bevat de film eeen aardige sfeer en wat goede schrikmomenten. Het verhaal blijft af en toe lekker vaag en gelukkig wordt er ook geen opheldering over alles gegeven, want dat soort overbodige informatie is iets wat een film als deze alleen maar zou verpesten. Er had misschien wat meer gore in gemogen, maar verder is het ook door de aardige vaart die de film heeft, wel een vermakelijk tussendoortje.

avatar van Revolt
Vanavond gekeken, omdat er geen goede plaatsen meer waren voor Green Zone. Ik was hem zoiezo van plan te gaan kijken, zo dus vervroegd

Naar wat ik had verwacht is deze film me heel goed bevallen. Het verhaal is mager, de cast is niet groots (Hoewel ik ze prima vond spelen), maar dat was van tevoren al bekend en dan is het gewoon kijken geblazen.

Ik had wat meer spannende scènes verwacht, en als je de trailer al een keer hebt gezien is de spanning die erin zit bijna helemaal wel bekend. Toch bleef de sfeer goed in de film zitten.

Een dikke voldoende, voor een prima film.
6,9/10

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Erg aardige remake, ook beter dan het wat knullige origineel van Romero. Bijzonder is The Crazies in ieder geval niet te noemen, de film volgt gewoon het standaard stramien van de (hedendaagse) horrorfilm. Klein, bijna idyllisch stadje op het platteland, waar vervolgens langzaam maar zeker de hel losbreekt. En alle nodige taferelen passeren de revue; van de heldhaftige sheriff en zijn zwangere vrouw tot de burgemeester die niets wil geloven en verscheidene 'domme handelingen' van bepaalde karakters. Nee, voor vernieuwende of baanbrekende horror moet je dus absoluut niet bij The Crazies zijn. Voor vermaak kun je echter prima bij deze remake van Breck Eisner terecht.

Want wie door de clichés heen kan prikken, krijgt een best stijlvolle film. De film ziet er visueel prima verzorgd uit en de personages zoeken voor de verandering eens niet de irritatiegrens op. Sowieso blijft Timothy Olyphant ook een erg sympathiek acteur, zat al te wachten op een goede hoofdrol van 'm. Verder weet Eisner de spanning prima op te bouwen. Het was echter jammer dat de film vooral rust op de standaard 'boem, er staat iemand achter de deur' schrikmomenten. Slechts een paar keer stapte de film hier van af en die werkten mijn inziens ook het beste. Gezien de geluiden die werden gemaakt in de bioscoopstoel naast me werkten de schrikmomenten stuk voor stuk prima, maar het had wat mij betreft allemaal iets vindingrijker gemogen.

3 sterren.

avatar van Halcyon
Tamme remake die niets brengt wat we nog niet gezien hebben. Een gemiste kans met andere woorden, want Romero's The Crazies uit '73 was anders wel remake-rijp. De zaken die verbeterd konden worden (plot en grafische horror) werden hier nauwelijks bijgeplamuurd. Op de scène met de cirkelzaag na dan, want die was geweldig in beeld gebracht. Voor het overige vermaakt de film net genoeg, maar de zwakke vertolkingen, de irritante achtergrondruis, het gebrek aan spanning en smeerlapperij en de onafgewerkte plot wegen zwaar op het eindresultaat. Kortom, overbodig in al zijn vormen.

ook vond ik dat sommige elementen geintroduceerd werden met kwaliteit om dan toch niet gebruikt te worden, bvb die ploeg, daar hadden ze gewoonweg iets mee moeten doen, het leek zo aanlokkelijk om dat wijf daarin te laten draaien

avatar van JacoBaco
De moeite waard. De film blinkt nergens in uit. Al zal de film eerder in iets wat slecht is uitblinken, dan in iets goeds.

Ok, The Crazies. Zoals je in de plotomschrijving kunt lezen, wordt het grootste gedeelte van de inwoners in het stadje Kansas knettergek. Wanneer dit gebeurd, komen we erachter dat het leger er weer eens iets mee te maken heeft. Het stadje gaat in quarantine en een handjevol bewoners proberen te overleven. Nu zitten er naar mijn idee net iets teveel scenes in waarbij het nog maar net goed gaat. Zal even wat voorbeelden geven. 1. Het cirkelzaag moment. 2. Net op het moment wanneer zo'n gekkie de chick van Timothy Olyphant wil doorboren met een riek, schiet hij hem nog net op tijd dood. Met dat soort momenten zit de film vol. Dat hoort er ook een beetje bij toch? Ja en nee. Het gebeurde mij net 1 a 2x teveel.

Uiteindelijk heb ik nog best kunnen genieten van deze film. Het hoogtepunt van de film was de explosie op het einde. Dat zag er erg gaaf uit. Verder was het allemaal niet zo meeslepend en spannend. Deze film kan je gerust kijken met verstand op 85.

avatar van Ajax&Litmanen1
Je hebt wel eens van die films die best voorspelbaar zijn. Maar je hebt ook film waarbij je elke scene vooraf kan voorspellen en waar je na 10 minuten al kan vertellen hoe de film zal verlopen, inclusief het einde. The Crazies is precies zon film.

Echt waar, alles wat je verwacht gebeurd ook in de film. Mensen die precies op de allerlaatste seconden na worden gered van de dood of ''spannende'' scenes waarbij je exact weet dat er toch net iets anders gebeurd als wat de film je wil laten geloven. Alles kwam uit wat ik al dacht.

Maar het lijkt nu net of ik de film heel slecht vind en dat is nou weer niet zo. Integendeel. Dit is best een lekker actie-horrorfilmpje die prima wegkijkt. Het hele virusverhaal toont exact de zaken die al de soortgelijke films ook toonden (inbreng van het leger en uiteraard een einde met een nuke. Die zag ik allang aankomen). Maar de film bezit wel een lekker sfeertje en heeft een stel leuke momenten De opening met het huis wat met vrouw en kind in de fik gaat en de scene met de hooivork bij de vastgebonden vrouwen om eens wat te noemen...
Wel erg jammer dat er niks gedaan werd met de ploegmachine, dat leek me wel tof...

Het 1e uur beviel me best goed maar helaas was het restant een stuk minder omdat ik nauwelijks nog mutanten zag. Gelukkig werd het nooit erg slecht. Dit is ook wel te danken aan het redelijke acteerwerk. Er zijn geen uitblinkers, iedereen deed zijn ding.

avatar van boozebelly
Jammer, hier had ik best wel iets leuks van verwacht. Achteraf bleek het een broodmager en karig filmpje dat nergens bovenuit stijgt, maar eerder onder het gemiddelde duikt, mede door alle voorgekauwde clichés die je te zien krijgt. Nu kent haast iedere film wel wat clichés, maar bij deze was het echt niet normaal meer. Je weet in bepaalde scenes gewoon exact dat het goed af gaat lopen met het koppeltje. Zo'n sfeer hangt er gewoon over de film en hierdoor vervalt alle spanning op die momenten, terwijl "spanning" toch juist het doel is van een horror. Hij staat trouwens ook aangegeven als "drama", maar dat is meer drama omdat het soms bijna dramatisch slecht is. Het is zeker geen drama omdat je ergens een band op gaat bouwen met de cast, die gaan je eerder irriteren
Ook had ik afgaande op de trailer wat meer gore verwacht, maar ook dat vond ik allemaal best wel braafjes. Totaal niet shockerend in ieder geval.

Dus samengevat...een horrorfilmpje zonder enige echte spanning, zonder scenes die je gezicht enigzins doen vertrekken, met een paar flauwe grappen erin en met een nietszeggende, doodsaaie cast.
Een film die je snel zult vergeten en ik zie het nut van deze remake totaal niet.
Wel moet ik zeggen dat ik grotere troep heb gezien en dat de film bij vlagen nog enigzins redelijk te doen is. Maar naar het einde toe zakte mij de moed echt in de schoenen

Onvoldoende, 2,0*

avatar van Insignificance
Origineel niet gezien, deze remake nodigt niet bepaald uit om dat alsnog te gaan doen. Zo'n titel belooft heel wat, maar de inhoud is zowat exact het tegenovergestelde. Bedroevend om te zien hoe weinig inventiviteit aan de dag wordt gelegd. Alsof de makers iets hadden van laten we maar normaal doen, dan doen we al gek genoeg. Dat risicoloze maakt het helaas wel tot een ontzettend uitgekauwde, erg voorspelbare en ronduit saaie horror.

Als er al iets is om knettergek van te worden, is het waarschijnlijk de irritant aanwezige score die maar door en door blijft jengelen. Ook als David en Judy nog maar eens tegen elkaar zeggen dat alles goed komt. Je kan de cast eigenlijk weinig kwalijk nemen. Met dit soort dialogen en acties is simpelweg niks te beginnen. Het sfeertje wordt dan ook steeds knulliger.

Er zijn nog wel een paar scènes die iets leuks hebben, maar wat blijft hangen is Judy die in alle chaos de was van de lijn haalt. Niet best. Het heeft nog het meest weg van het herkijken van een recente voetbalwedstrijd. En dat was geen leuk potje. Deze film ook niet.

avatar van TinkerTex
Het bekende concept waarin een dorpje geconfronteerd wordt met een gruwelijk virus en het leger orde op zaken moet stellen, passeert in deze remake van de gelijknamige cultfilm van George A. Romero uit 1973 de revue.
De trailer schiep hoge verwachtingen die grotendeels worden waargemaakt. We hebben het allemaal al een keer gezien, maar desondanks is de film erg vermakelijk en bij vlagen erg spannend te noemen. De vijandelijke driehoeksverhouding van overlevenden, geïnfecteerden en het leger werkt erg goed. Het acteerwerk van met name Timothy Olyphant is prima. De film slaat bekende wegen in, maar werkt verder erg goed. Met het gegeven concept hadden ze hem niet beter kunnen maken. Kortom, een uitstekende remake!

avatar van ThaMovieVoter
Het is opvallend dat deze film hier zo laag is beoordeeld. Op andere grote film sites staat ie er stukken beter voor. Ik vind het zelf een vrije goede film, met zo nu en dan wat voor de hand liggende clichés die de film echter niet onderuithalen. Het acteerwerk is ruim in orde en het concept spreekt mij erg aan. De film is niet indrukwekkend, maar weet weet ook geen moment te vervelen. Omdat het merendeel van de horrorfilms meestal slecht zijn, is een film zoals deze een welkome toevoeging aan het genre.

avatar van schram101
Wat ontzettend positieve verassing deze film. De trailer deed mij dit al vermoeden maar de score hier maakte me nog wat terughoudend.

Timothy Olyphant bewijst hier voor mij uitstekend te kunnen acteren na dat in oa Hitman en A Perfect Getaway ook al gedaan te hebben. Op de één of andere manier kon ik Radha Mitchell nooit uitstaan, maar ook zij was erg goed.
De film is vrijwel de gehele speelduur erg spannend met soms geniale scenes (zoals de babykamer, de wasstraat en het bezinestation ). Ook allemaal redelijk origineel (voor mij).

TinkerTex schreef:

Hier heb je helemaal gelijk in. Dit kon ik erg waarderen!

4* en wat mij betreft een dikke aanrader!

avatar van Le Edzel
Vond het ook wel een vermakelijke film, aantal leuke scenes (quarantine kamer, baby kamer). Olyphant was ook redelijk goed, verhaal niet erg orgineel maar was best te pruimen.
Twijfel tussen een 3 en 3,5.. voorlopig nog even 3*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Rukkende remake.

Niet dat Romero's eerste versie heupwiegde tot de vonken er vanaf sprongen, maar dit is een standaard rukkertje. Zoiets als bij gebrek aan beter. Onderhoudend, doch niet het echte werk.

Een beetje gore, weinig spanning en een clichématige uitvoering van het bekende plot. Destijds werkte de invalshoek vanuit 'de vijandige staat' best aardig. Iets waar hier vrijwel geen gebruik van wordt gemaakt.

Het resultaat is een 13-in-1-dozijn-horror die we van begin tot eind kunnen voorspellen. Zelfs zonder het origineel gezien te hebben. De film kent verder geen enkele opmerkelijke scène.

Gewoon het origineel kijken, al is ook dat geen hoogvlieger.

Doorsnee.