The Champ (1979)

geregisseerd door Franco Zeffirelli
met Jon Voight, Faye Dunaway en Rick Schroder

Billy Flyn, een voormalig bokskampioen, is nu een paardentrainer. Hij verdient net genoeg geld om zijn zoontje TJ, waar hij de voogdij over kreeg na de scheiding met z'n vrouw Annie, te onderhouden. Om TJ een beter te leven te kunnen geven probeert Billy een comeback te maken. Dan duikt Annie plots weer op.

avatar van Fran
Volgens mij krijgt zelfs de meest stoere vent hier wel een brok van in zijn keel. Ik vond het een hele mooie film. Heeft me geen minuut verveeld.

Mooi drama met prima rollen van Jon Voight en de zeer jonge Rick Schroder. Het einde van de film is best emotioneel. Film is overigens nog regelmatig te bekijken op TCM.

Redelijke tranentrekker (alhoewel ik zelf zeker geen traantje heb gelaten) die lekker wegkijkt waarbij vooral het einde over-sentimenteel is. Ook de lange boksscene voelt wat geforceerd. De jonge Ricky Schoeder jankt wat af in deze film, maar doet het nog het beste van de hele cast. Jon Voight en Faye Dunaway zijn twee uitsekende acteurs, maar zijn hier niet op hun plaats en overtuigen dus ook niet.