The Champ (1979)

geregisseerd door Franco Zeffirelli
met Jon Voight, Faye Dunaway en Rick Schroder

Billy Flyn, een voormalig bokskampioen, is nu een paardentrainer. Hij verdient net genoeg geld om zijn zoontje TJ, waar hij de voogdij over kreeg na de scheiding met z'n vrouw Annie, te onderhouden. Om TJ een beter te leven te kunnen geven probeert Billy een comeback te maken. Dan duikt Annie plots weer op.

avatar van jay73
Dat jochie! Wat is er uiteindelijk van hem geworden?
Uit nostalgische overwegingen 3,5*.

avatar van petey
Acteert nog steeds, heeft een tijd in NYPD blue gespeeld.

martinbroertjes
Ja, hij is inmiddels 32 jaar oud en heeft toch in veel films gespeeld.
Hier zijn filmografie:

avatar van Zavo
De scene met de huilende Ricky Schroder is klassiek, daar kan zelfs Haley Joel Osment nog wat van leren. Verder niet veel bijzonders.

wie kan aan deze film komen?
of op dvd?

FisherKing
Amazon US heeft hem.

avatar van speedy23
Wordt nog regelmatig gedraaid op TCM...

Hallo Allemaal wie dit leest.wie kan mij aan de dvd helpen van THE CHAMP MET JOHN VOIGHT EN RICKY SCHRODER UIT 1979.en de dvd THE LITTLE LORD FAUNTEROY UIT 1980 OOK MET RICKY SCHRODER.mag englisch gesproken zijn zonder nederlands ondertiteling,wel liefst met ondertiteling.en liefst geen kopie maar orgineele dvd,alvast bedankt.

avatar van Grsbk
Een echte tranentrekker...
Ricky Schroder acteer verrassend goed in een aantal emotionele scenes.
Niet echt een bijzondere film, maar ook zeker niet slecht

Onvervalst melodrama. Ik herinner me van mijn jeugd (toen deze film volgens mij dagelijks werd uitgezonden) dat het jongetje moest huilen. Maar dat hij gewoon de ganse film tranen in zijn ogen had, dat kon ik me niet herinneren.
Overigens errug goed gedaan. Er wordt zeer overtuigend melodramatisch gedaan en Voight en Dunaway zijn allebei heel mooie acteurs.
Zeffirelli ken ik alleen van operafilms en van Romeo and Juliet. De volstrekte overtrokkenheid - ja, daar past deze film wel bij in het rijtje.
Kleuren, kostuums, tranen... het is echt een plaatje. Maar ja, ik moest aan het einde vooral lachen. Terwijl dat toch heel tragisch bedoeld was.

Lachen....

Ja. Op gegeven moment had ik het wel gehad met het Grote Drama. Toen geloofde ik het niet. Maar dat is niet erg hoor.

Sjonge jonge, wat een langdradige film. Okay, toegegeven: ik heb wel zitten janken. Maar dat doet iedereen spontaan als ze dat jochie zien, volgens mij. Ik heb 'm ook in de film The Earthling gezien, ook al zo'n tranentrekker. Maar goed, The Champ was voor mij niets meer dan zo'n RTL4 dramafilm. Twee sterren.

wie kan mij helpen aan de film the champ
het liefst op dvd maar mag ook op vhs moet wel nederlands ondertiteld zijn en het hoeft niet voor niks.
alvast bedankt

avatar van MaryCorleone
renske schreef:

Bij beelden van een jongentje die naar zijn net overleden vader roept "wake up daddy!!!" kun je toch niet lachen?
vreemd hoor...

De enige film waar ik ooit een brok van in mijn keel heb gekregen. Wat speelt die Rick Schroder zijn rol fantastisch.
Met recht een echte tranentrekker......

avatar van mikey
Zavo schreef:

welke scene met jankende ricky?

avatar van mikey
MaryCorleone schreef:

vreemd hoor...

tuurlijk wel, deze scene is puur geschoten om je aan het janken te krijgen. Daar sta ik lekker boven.

avatar van Uma Oldman
mikey schreef:

Stoer!

al jaren ben ik op zoek naar viseo of dvd van deze film wie kan mij vertellen hoe ik daar aan kan komen

avatar van xangadix
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar de dvd is in Amerika gewoon te bestellen (Amazon o.i.d.).

Lis
Ik heb eindelijk de dvd ondertiteld en wel in mijn bezit en ben hem gister gaan kijken.
Hoezo tranentrekker,ik heb eigelijk de hele film door zitten janken!Ik kon hem natuurlijk al,maar dat jochie is wel zo vreselijk zielig en ik vind het zo hartverwarmend geacteerd!Komt misschien ook omdat ik zelf kids heb,maar het feit blijft,als je zin hebt om lekker tranen met tuiten te huilen,moet je deze film gaan kijken:-)
Aleen de dikke ogen als je de volgende ochtend wakker wordt is wat minder

Nomak
Heel goede film, ik heb hem nu al een tijdje niet meer gezien. Deze krijgt toch zeker 4,5 sterren van me.

Dit is een zeer goede film echt janken

ik ben niet zo huilerig en al helemaal niet bij films maar dit is er wel een die erop gemaakt is

best leuke film

weet soms iemand wanneer de dvd in nederland of belgie verkrijgbaar is............wij lopen toch altijd achter, in Amerika lopen die allemaal de winkel uitl, lol

5 moest zo hard huilen aan het eind echt vreslijk mooie film echt fantastish

hinie
Lang geleden dat ik hem gezien heb, maar weet nog dat ik hem heel zielig vond.

Steeds als ik deze film kijk blijft het me ontroeren.

avatar van Fran
Volgens mij krijgt zelfs de meest stoere vent hier wel een brok van in zijn keel. Ik vond het een hele mooie film. Heeft me geen minuut verveeld.