• 10.953 nieuwsartikelen
  • 8.999.453 stemmen

L'Économie du Couple (2016)

Drama | 100 minuten

Met onder meer: Bérénice Bejo, Cédric Kahn en Marthe Keller

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 27 oktober 2016

Plot L'Économie du Couple

Marie en Boris willen na 15 jaar samen scheiden. Het huis waarin ze wonen met hun dochters is door Marie gekocht maar Boris heeft de hele woning gerenoveerd. Boris kan het zich financieel niet veroorloven om ergens anders te wonen. Er is geen andere keuze dan blijven samenwonen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Robi

Robi

Een scheidingsdrama. En het kwam erg realistisch over. Ik kan me helaas voorstellen dat het er bij vele gezinnen zo aan toe gaat als hier in de film. En is het dat dan ook inderdaad allemaal waard om zo met elkaar om te gaan? Compliment aan alle acteurs voor het naturelle spel. Overigens speelde bijna de hele film zich af in één ruimte als ware het een toneelstuk. Pas tegen het einde verplaatste de setting zich af en toe. Maar storend is het in ieder geval niet. Terwijl ik daar meestal juist wel een hekel aan heb als een film zich in één ruimte afspeelt.

scorsese

Goeie film over een koppel met twee kleine kinderen die in een scheiding liggen. Omdat je beide hoofdpersonages van hun slechtste kant ziet, is het moeilijk enige sympathie voor ze op te brengen. Ook is de film een tikkeltje eentonig (mede omdat het zich nagenoeg geheel in het huis afspeelt). Desalniettemin meer dan genoeg goeie scenes (alle momenten met de twee dochtertjes en ook het ongemakkelijke feestje met vrienden). Een nipte 3.5 sterren.

avatar van mrklm

mrklm

Het huwelijk van Marie [Bérénice Bejo] en Boris [Cédric Kahn] is na 15 jaar stuk gelopen. Zolang Boris geen eigen woning heeft blijft hij bij Marie en tweelingdochters Jade [Jade Soentjens] en Margeaux [Margeaux Soentjes] wonen. Marie wil haar huis eigenlijk verkopen maar Boris gaat niet akkoord met haar schikkingsvoorstel en weigert te vertrekken als hij zijn zin niet krijgt. Realistisch en prima geacteerd echtscheidingsdrama, maar het slordige camerawerk doet veel afbreuk aan het goede werk van Bejo en Kahn.

avatar van vinejo

vinejo

Graag bekeken, deze film. Mét mijn vrouw. Enkele herkenbare situaties na 30 jaar huwelijk.

Nadien kreeg ik een knuffel.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Een supermooie film, heb er echt van genoten.

Tijdens de film dacht ik van: "ik kan niet zien wie er jade, of margaeux is," maar op het einde hoorde ik dat ze een tweeling waren.

Heel leuk gespeeld van iedereen, alleen die scéne van de vader met margaeux in bed, als ze achteraf haar mama belde, vond ik toch wat minder.