• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.137 gebruikers
  • 9.379.484 stemmen
Avatar
 
banner banner

Watchmen (2009)

Fantasy / Thriller | 162 minuten / 186 minuten (director's cut) / 215 minuten (ultimate cut)
3,39 2.961 stemmen

Genre: Fantasy / Thriller

Speelduur: 162 minuten / 186 minuten (director's cut) / 215 minuten (ultimate cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Billy Crudup, Jackie Earle Haley en Patrick Wilson

IMDb beoordeling: 7,6 (608.000)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 5 maart 2009

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Watchmen

"Justice is coming to all of us. No matter what we do."

In een alternatief 1985 zijn superhelden in de ban gedaan door de Amerikaanse federale overheid. Waar voorheen superhelden tot het algemene Amerikaanse straatbeeld behoorden, heeft de overheid het superheldenbestaan illegaal verklaard. Wanneer één van zijn oud- collega's in deze onrustige dagen van de Koude Oorlog wordt vermoord, start de gemaskerde burgerwacht Rorschach een onderzoek. Langzaam maar zeker brengt dit een duister complot aan het licht.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Laurie Jupiter / Silk Spectre II

Dan Dreiberg / Nite Owl II

Jon Osterman / Dr. Manhattan

Adrian Veidt / Ozymandias

Walter Kovacs / Rorschach

Edward Blake / The Comedian

Sally Jupiter / Silk Spectre

Janey Slater

Edgar Jacobi / Moloch the Mystic

Hollis Mason / Nite Owl

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Linn

Linn

  • 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Ja..dit was weer eens te verwachten

Ik vond de special effects niet mooi. Ik vond de personages niet interessant en ze zagen er nogal belachelijk uit (1 was zelfs een slap batmanaftreksel) Kneuzige pakjes en maskers, daardoor vroeg ik me af of het serieus of humor was. Slechte dialogen die voor mij echt nergens op sloegen. De muziek paste er naar mijn gevoel niet bij, had wat hipper gemogen. En ik heb me niet vermaakt vandaar vervelend!

Maarja smaken verschillen nu eenmaal, ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik 1* geef?


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Linn schreef:

Ja..dit was weer eens te verwachten

Had je beter meteen een wat completere reactie kunnen plaatsen

Begrijp me niet verkeerd, bij het uitdelen van 1 ster ben je wat mij betreft niet opeens verplicht om dat tot in details toe te lichten, maar ik stoor me er wel aan wanneer er een hele zooi krachttermen worden gebruikt (ook wanneer dat positief is) zonder wat meer uitleg over het hoe en waarom. Maar bedankt voor je toelichting


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Ik kende niet veel van deze film, noch van het universum waarin het zich afspeelt. Op basis van een eerste trailer moest ik denken aan Schumacher's Batman. Gekostumeerde superhelden fun.

Dat was het dus duidelijk niet. Blijkbaar, alle compleet belachelijke mannetjes ten spijt, was dit een serieuze film. Met serieuze themas als oorlog, duistere steegjes in verrotte steden en wereldvrede. En of oliepijpen het landschap van Mars zouden verbeteren. Oh ja wat is de mens toch verrot groot blauw CGi ding dat spreekt in raadsels en zich voorbeweegt op een lelijk CGi glazen dinges.

Film die uitermate geschikt is voor een trailer die de sfeer van de film compleet herinterpreteert. Je hoeft er niet eens veel moeite voor te doen want zonder alle zogenaamd diepzinnige bullshit is dit geweldig domme en belachelijke B-pulp. Die scene in Vietnam had zou uit Tropic Thunder kunnen komen.

Rorschach is irritant als vertelstel en doet teveel denken aan het onelinerige rokerige niet-zo-stoere Sin City, de rest van de cast ziet er uit als gedesigned door 12-jarigen, met als hoogtepunt de nerdige nero-look-a-like die de slimste mens van de wereld speelt. Haha.

Amper uit te zitten deze film, de actie is een stuk minder dan 300, vooral qua timing en editing komt er niks zinnigs uit. Designs van alles en iedereen is kinderlijk slecht, het verhaal neemt zich bloedserieus terwijl de hele film één grote grap is en verder is het gewoon lelijk, lelijk, lelijk. En dan zwijg ik nog maar over de muziekkeuze.

Af en toe een aantal mooie shots, als Snyder het aandurft zijn editor even de mond te snoeren, de score zelf was soms ook nog aardig, zolang er niet een of ander poppulpdeuntje overheen gesmeten werd.

Verder is dit afschuwelijke onzin. Alle luchtige momenten ten spijt neemt deze film zich serieus, want met zo'n idiote setting niet meer of minder dan de finale nekslag betekent.

1*


avatar van andrehoek

andrehoek

  • 218 berichten
  • 224 stemmen

Viel dat even tegen....

Dit kan ik echt geen 2 keer kijken en dan heb ik 'm ook nog gezien in de IMAX. Alleen Rorschach is cool en soms grappig. Baal eigenlijk best wel dat ik het niks vind. Dawn of the Dead en 300 vond ik allebei top. Dacht echt dat Zack met Watchmen hier nog wel overheen ging rossen. Maar als superhelden hetzelfde neuken als ons, gaat het toch een beetje mis. Dan maar hopen op Guardians of Ga'Hoole en Sucker Punch.


avatar van the spies

the spies

  • 132 berichten
  • 67 stemmen

andrehoek schreef:

Viel dat even tegen....

Dit kan ik echt geen 2 keer kijken en dan heb ik 'm ook nog gezien in de IMAX. Alleen Rorschach is cool en soms grappig. Baal eigenlijk best wel dat ik het niks vind. Dawn of the Dead en 300 vond ik allebei top. Dacht echt dat Zack met Watchmen hier nog wel overheen ging rossen. Maar als superhelden hetzelfde neuken als ons, gaat het toch een beetje mis. Dan maar hopen op Guardians of Ga'Hoole en Sucker Punch.

Hoe dacht jij dan dat superhelden zouden neuken? Met een cape om hun pik en een masker op?

Geniale film! Knap gedaan aangezien de tekenaar van de comic al een moeilijke klus had om het verhaal te tekenen.

Verwacht inderdaad geen doorsnee superhelden/actiefilm. Zo is de comic ook nooit bedoeld (en het is uiteindelijk een stripverfilming). Goede sfeer. Lekker film noir-achtig. Deed me zo af en toe ook denken aan Blade Runner. Het eind vond ik ook beter als de comic. Hoera voor Zack Snyder!


avatar van eduwatje

eduwatje

  • 40 berichten
  • 30 stemmen

bij sommige films heb ik zoiets van, die moet ik in de bioscoop zien, en niet op dvd.

ik kom net van de bioscoop af en kan het niet laten om de mensen te waarschuwen om beslist niet naar deze film te gaan.

voor de pauze hadden we al zoiets van 'nee, he', maar mischien dat de beloofde actie dan toch nog na de pauze komt.

nou dat beetje wat er nog kwam, was echt niet boeiend genoeg.

dit soort films nodigen mij uit om maar gewoon te downloaden, als het dan zo tegenvalt is het niet zo erg.


avatar van Hayabusa

Hayabusa

  • 453 berichten
  • 115 stemmen

Onderhond schreef:

Verder is dit afschuwelijke onzin. Alle luchtige momenten ten spijt neemt deze film zich serieus, want met zo'n idiote setting niet meer of minder dan de finale nekslag betekent.

1*

Kijk dan geen superhelden films meer, zo simpel is het toch? Elke superheldenfilm krijgt een waardeloos cijfer van je, je zou bijna denken dat je die films express gaat bekijken om een slecht cijfer uit te delen op MM.

Keep it with asian movies, if those are the ones you like.

Ik hou van elk film, als het verhaal maar goed is, het hoeft dus niet realistisch te zijn.

Moet wel toegeven dat de huidige cijfer wel behoorlijk vies tegenvalt, meestal hebben goede films een nog hogere gemiddelde en gaan langzamerhand dalen. Maar goed, heb de Graphic Novel niet gelezen, maar ben wel fan van films met een serieuze ondertoon en een verhaal, want superheldenfilms met een goede plot, daar zijn er weinig van.


avatar van the spies

the spies

  • 132 berichten
  • 67 stemmen

eduwatje schreef:

voor de pauze hadden we al zoiets van 'nee, he', maar mischien dat de beloofde actie dan toch nog na de pauze komt.

Wie heeft je dat beloofd dan?


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Zie dat de bizarre negatieve opmerkingen alweer binnen stromen. Zal Onderhond's commentaar maar met rust laten, die leeft immers in een andere wereld.

Linn spreekt over onbekwame acteurs (op Malin Akerman na kan ik er onder de hoofdpersonen geen ontdekken) en als je de karakters nu belachelijk vond, snap je het niet, want dat is namelijk het idee. Figuren in de echte wereld die zich verkleden om misdaad te bevechten zien er namelijk niet stoer uit, wat een Spider-Man of Batman je ook doet geloven. Sowieso zijn alle personages in Watchmen gebaseerd op bestaande superhelden, waarbij Nite Owl (die slappe Batman-aftreksel waar je over spreekt) daadwerkelijk gebaseerd is op The Blue Beetle (maar wel met enkele Batman-trekjes).

andrehoek merkt op dat het mis gaat als superhelden hetzelfde neuken als ons, en zoals the spies zegt, hoe verwacht je dan dat ze het doen? Vliegend? Ondersteboven hangend van een gebouw? Het hele punt is dat dit doodgewone mensen zijn, behalve dat ze gek genoeg zijn om zich te verkleden en misdaad te gaan bestrijden.


avatar van the spies

the spies

  • 132 berichten
  • 67 stemmen

Dank je Mr_White! Denk je dat Superman hem uberhaubt omhoog kan krijgen als er Kryptonite in de buurt is?


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Smaken verschillen, jongens. Niet iedereen heeft het op van die verkleedpartijtjes.

En we weten ondertussen ook dat Zack Snyder 'all style and no substance' is.


avatar van Djarune

Djarune

  • 296 berichten
  • 903 stemmen

kom net terug van deze film en het is mij echt ENORM tegen gevallen! Ik verwachte een film als Sin City die mij goed beviel. 300 heb ik ook gezien en die was echt heel slecht, maar wel cool qua actie. Na zowel de lengte van de film en de imdb rating te hebben gezien hoopte ik op anderhalf uur goed verhaal en een uurtje actie zoals The Dark Knight had en die vond ik geweldig.

Helaas ging dit alles tegen me verwachtingen in niet op. Dat blauwe nichterige geval is zielsirritant. Om maar te zwijgen van die Nero-ripoff zoals OH al aangaf. Toch was het verhaal nog slechter dan de personages. Er zaten dingen in zonder in details te treden die totaal niet boeiend zijn voor de kijker laat staan voor de wereldvrede zoals natuurlijk in deze film gehandhaaft moet worden. Het hoofdverhaal lijkt heel omvangrijk, maar in werkelijkheid past het in 2/3 zinnen op een bierviltje.

CGI en special effects waren HEEL erg vervelend. Van lelijke nietszeggende kunstwerken op Mars tot een slomo van een button die GEEN emoties opwekken of what so ever. Dit vond ik verrassend te noemen want in bijvoorbeeld 300 wat ook geen goede film is was de CGI geweldig te noemen.

Muziekkeuze was nog meer verrassend te noemen. Het paste totaal niet bij de film, maar aangezien ik me bijna in ieder moment van de film mij ergerde aan bepaalde personages deed de muziek mij iets meer goed. Helaas ging zelfs dit niet altijd op, want het requiem van Mozart gebruiken in zo'n film moet strafbaar worden gesteld!!!

Wat was dan wel goed aan de film?

Een paar grappen en een heel lekkere actrice die niet kan acteren maar tenminste wel uit de kleren gaat

Meer dan 1.5* kan ik er niet voor geven. Misschien verdiend hij wel nog minder, maar dan nemen sommige mensen mij niet serieus...


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Smaken verschillen, jongens. Niet iedereen heeft het op van die verkleedpartijtjes.

En we weten ondertussen ook dat Zack Snyder 'all style and no substance' is.

Wat een onzin. Niet alleen kun je die twee niet zomaar tegenover elkaar zetten, ook loopt Watchmen juist over van de substance. Daar valt men juist over, lijkt het. ("waar is alle actie!?", "ik verwachtte een superheldenfilm!")

Djarune schreef:

maar dan nemen sommige mensen mij niet serieus...

Dat verspeelde je met

en een heel lekkere actrice die niet kan acteren maar tenminste wel uit de kleren gaat
al hoor.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Phoenix schreef:

Wat een onzin. Watchmen loopt juist over van de substance. Daar valt men juist over, lijkt het.

Substance ? Dat proberen de makers de kijker inderdaad te doen geloven met nogal een hoop bombastische en filosofische onzin maar eigenljk is het gewoon een lege huls.


avatar van Prudh

Prudh

  • 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Interessant dat de lezers van de comic hier héél anders op reageren dan de niet-lezers.


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Quentin schreef:

(quote)

Substance ? Dat proberen de makers de kijker inderdaad te doen geloven met nogal een hoop bombastische en filosofische onzin maar eigenljk is het gewoon een lege huls.

Niks onzin, prima te volgen reflecties op het superheldengenre, popcultuur, mutually assured destruction, menselijk bestaan... Zal allemaal wel weer pretentieus zijn (inclusief alle negatieve connotaties die om de een of andere reden aan dat woord kleven), maar dat is ook substance, of je het er nu mee eens bent of niet.

Prudh schreef:

Interessant dat de lezers van de comic hier héél anders op reageren dan de niet-lezers.

Zit ik dan net tussenin, want toen ik de film zag had ik de comic niet gelezen. Nu wel, en het maakt de film er alleen maar beter op.

Wat ik grappig vind is dat Watchmen eigenlijk laat zien wat er waarschijnlijk was gebeurd wanneer Southland Tales een grote release had gehad. Hordes mensen die geen idee hebben met wat voor film ze te maken hebben, zowel voor als nadat ze de bioscoop in/uit lopen.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Wat mensen sowieso missen is dat Watchmen voor een groot deel een character study is. Veel scènes gaan puur over waarom de personages doen wat ze doen (namelijk, waarom mensen zich in godsnaam zouden verkleden in kekke kostuums en een beetje boeven in elkaar gaan lopen meppen). Als je er op let (wat veel mensen dus waarschijnlijk niet doen omdat ze voor actie komen) is dat elk personage zijn eigen motief heeft om dit te doen, en dat dit alles juist beïnvloed wordt door de ontwikkelingen in het plot.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

the spies schreef:

(quote)

It's like jazz; If you have to ask, you'll never get it!

Nieuwe uitdrukking geleerd?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mr_White schreef:

Wat mensen sowieso missen is dat Watchmen voor een groot deel een character study is.

"Een character study"

...........................Van de makers van 300!

Nou, veel dieper kan mijn belangstelling niet dalen.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

ook loopt Watchmen juist over van de substance.

Wat ook waar is, het probleem is dan ook niet zozeer het ontbreken van substance maar de pure onzin die ervoor moet doorgaan. Ik hoef echt geen meimeringen over het menselijk bestaan van een uit de kluiten gewassen smurf, of theoriën over de uitroeiing van de mens door een carnavals-Nero.

(namelijk, waarom mensen zich in godsnaam zouden verkleden in kekke kostuums en een beetje boeven in elkaar gaan lopen meppen)

Kijk, dat die Nero dat nog wil doen volg ik nog wel, zijn persoontje is er ook wel wat naar. Dat zo'n personage als Rorschach er als een slecht opgemaakte Jason Voorhees wil gaan bijlopen gaat er bij mij jammer genoeg niet in, en al helemaal niet dat zo'n personen langer dan een maand vrij blijven rondlopen. Zo'n figuren belanden gewoon in het gesticht hoor.

Op alle vlakken is de film één groot falen, jammer genoeg ook op het stijlvlak, zo'n beetje de enige reden voor mij om deze film te gaan kijken.


avatar van ted_striker

ted_striker

  • 69 berichten
  • 34 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

"Een character study"

...........................Van de makers van 300!

Nou, veel dieper kan mijn belangstelling niet dalen.

? Het verhaal (excl einde) komt toch echt van Alan Moore af hoor. Daar had ons aller Zack helemaal noppes mee van doen.


avatar van ted_striker

ted_striker

  • 69 berichten
  • 34 stemmen

Gisteren de film voor de 2e maal gezien. Een herziening is mijns inziens erg handig om de intro op zijn plaats te laten vallen.

Ik kan me voorstellen dat mensen afhaken door de vele dialogen die het verhaal vormen. Maar volgens mij zijn dat dan ook vooral "Cape=actie!!"-kijkers. Als je weet waar je naar toe gaat is Watchmen een superfilm. Gave comicstijl en een goed verhaal.

Ook zit er behoorlijk wat gore en politieke incorrectheid in die je niet snel in een andere dure Hollywoodfilm zult zien.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Kijk, dat die Nero dat nog wil doen volg ik nog wel, zijn persoontje is er ook wel wat naar. Dat zo'n personage als Rorschach er als een slecht opgemaakte Jason Voorhees wil gaan bijlopen gaat er bij mij jammer genoeg niet in, en al helemaal niet dat zo'n personen langer dan een maand vrij blijven rondlopen. Zo'n figuren belanden gewoon in het gesticht hoor.

Daarom zien we in de opening credits één van de oude helden (Mothman) afgevoerd worden, want die was gewoon echt gek geworden. Nite Owl is gewoon een sukkeltje die zich alleen verkleed als held zichzelf man voelt. The Comedian deed het vooral vanwege de macht. Rorschach omdat hij één of ander misvormd beeld heeft van de samenleving waarin alleen maar zwart en wit bestaat (zoals zijn masker), etc. etc. Zoals ik al zei, elk personage heeft zijn eigen motief (alhoewel dit in de comics wel een veel meer is uitgewerkt).


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik Watchmen zou zien zonder de GN gelezen te hebben. Mis je heel wat moois eigenlijk.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Gister gezien in de bioscoop en ik ben er nog niet helemaal over uit wat voor een cijfer ik ga geven. Ik heb de Novel nooit gelezen, dus ik ging zitten en ik dacht nou, we zien het wel.

Ik had mezelf van te voren al wel ingesteld op een film waarbij de nadruk niet op de actie ligt, maar meer op de persoonlijke belevenissen van de Watchmen. Want ik las hier op moviemeter al berichten van gefrustreerde gebruikers die er constant op hameren dat dit geen actiefilm is en dat mensen dat dus ook niet moeten verwachten.

Het verhaal is niet boven gemiddeld, dus ook niet slecht. De actie die erin zit, komt ruw en hard over. En Zack Snyder deed het allemaal weer in de stijl van 300. Het totaalplaatje resulteerde voor mij in dit geval niet in een pretentieloze film en daar heb ik dan ook geen problemen mee

Goed, de karakters.
Dr. Manhattan is interessant, maar ik vond hem tevens ook vermoeiend. En dan constant die flenter in beeld. Ik moet eerlijk zeggen, ik had weinig met Dr. Manhattan.

Rorschach is van mijn favorieten in de film. Mede door het gevangenis gedeelte. Al is het echt een peepje om te zien zonder zijn masker. (gezicht) Dat kereltje is 1.55 m ofzo? Maar goed, hij staat zijn mannetje in elk geval wel. Alleen die geforceerde stem was wat minder.

Nite Owl de nerd vond ik niet echt speciaal, maar ook weer niet vervelend om te volgen.

The Comedian (die er jammergenoeg meteen aangaat in de film) vind ik ook zeker geslaagd. Een recht voor zijn raap type en niet vies van een beetje (zinloos) geweld. Daar hou ik wel van. En af en toe ook best grappig.

Silk Spectre II is leuk om naar te kijken, maar daar houd het dan ook gelijk mee op. Ook vond ik haar vergeleken met de rest niet zo goed acteren.

En dan nog Ozymandias. Mmh daar had ik ook geen band mee.

Dat waren toch wel zo'n beetje de meest prominente personages van de film.

Op het moment heb ik nog een beetje gemengde gevoelens. Ik moet het nog steeds even allemaal laten bezinken. De eerste indruk is wel positief kan ik zeggen. Maar hoger dan een 3,5 gaat het denk al niet worden.


avatar van ZybeZ

ZybeZ

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond de film zeer vermakelijk, special effects waren goed, dialogen, scripts, alles goed voor een leuke filmavond


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Waarom zet je dat niet bij de film zelf in plaats van dat je een oud topic van de plank haalt?


avatar van melanie178

melanie178

  • 154 berichten
  • 61 stemmen

Onderhond schreef:

Verder is dit afschuwelijke onzin. Alle luchtige momenten ten spijt neemt deze film zich serieus, want met zo'n idiote setting niet meer of minder dan de finale nekslag betekent.

Je haalt de woorden uit mijn mond!

Ik neem eigenlijk al maanden de moeite niet meer om een recensie te schrijven maar raadpleeg wel regelmatig de mening van anderen. Deze film heb ik vrijdagavond bekeken en ik was al na 10 minuten van plan om toch maar weer een recensie te gaan neerpennen op MM, al is het alleen maar om de positieve berichten hier een beetje tegenhang te verschaffen want OMG wat is dit een vreselijk langdradige film....de muziekkeuze is inderdaad walgelijk, het verhaal rommelig en chaotisch en het duurt gewoon VEEL TE LANG.

Ik ken de comics niet en ik lees dat er mensen zijn die de slechte recensies daaraan wijten maar als die comics net zo slecht zijn als de film heb ik niets gemist.....

0,5* voor het heerlijke zakje chips dat ik tijdens deze film heb kunnen nuttigen


avatar van WardT

WardT

  • 274 berichten
  • 3115 stemmen

melanie178 schreef:

Deze film heb ik vrijdagavond bekeken en ik was al na 10 minuten van plan om toch maar weer een recensie te gaan neerpennen op MM, al is het alleen maar om de positieve berichten hier een beetje tegenhang te verschaffen want OMG wat is dit een vreselijk langdradige film....de muziekkeuze is inderdaad walgelijk, het verhaal rommelig en chaotisch en het duurt gewoon VEEL TE LANG.

Knap dat je zo'n conclusie na 10 minuten al kon trekken

Verder jammer dat veel mensen de film zo verschrikkelijk vinden. Ik heb het gevoel dat veel mensen het verhaal soms te serieus nemen en daardoor het gebruik van ironie en humor een beetje over het hoofd zien. Bijvoorbeeld de seks-scene en de Vietnam-scene moet je toch de grap van kunnen inzien. Hetzelfde geldt ook voor de muziekkeus lijkt me. Ik heb me daar geen enkele keer aan gestoord en vaak zelfs van genoten (op de aftiteling na dan). Verder moet je de film inderdaad zoals vaker gezegd niet als superheldenfilm zien, want het is eerder een kritiek op het superhelden idee, dan een voortzetting ervan.


avatar van Vavi

Vavi

  • 69 berichten
  • 80 stemmen

Het is soms om ziek te worden wat mensen hier als reden (hoe superhelden sex hebben? lol) geven dat ze de film niet goed vonden.

Maar ja als je dan in hun profiel kijkt en hoe ze gemiddeld stemmen weet je wel beter.

En de muziekkeuze in de film is gewoon zalig, prachtig gekozen.