Juno (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jason Reitman
met Ellen Page, Michael Cera en Jennifer Garner

Juno MacGuff is een pittig 16-jarig meisje dat zwanger raakt van de charmante, maar onbenullige Bleeker. Met de ondersteuning van haar vader, haar stiefmoeder en haar beste vriendin Leah ontmoet ze Mark en Vanessa Loring, die zij als de ideale adoptieouders ziet.

TMP
Vlotte film, die nogal luchtig omgaat met een lastig thema. Ellen Page draagt de film eigenlijk in haar eentje als de eigenzinnige Juno, sterk geacteerd. De muziek vond ik iets te nadrukkelijk aanwezig, had wat minder gemogen.

avatar van Quisho
Redelijk aardige film die wat inzakt tegen het eind, maar nog steeds goed geacteerd en een leuke feel good movie.

avatar van mock turtle
Leuke vlotte film, met genoeg grappige momenten en nog iets meer lichtvoetige drama. De verbale bijdehante steekpartijen van Juno werd ik echter wel een beetje beu op den duur en de film gaf meer een inkijkje in de emoties bij de adoptieouders dan de wijze waarop een zwangere tiener met de situatie om gaat.
Extra hoeraatjes voor het acteerwerk van Jennifer Garner, voor de rol van de pa van Juno en voor Micheal Cera als geheel...

herder
Juno Juno, zoveel fouten in je korte leven gemaakt en dan nog durf je grote mond te geven. Omgekeerde wereld

confucius repeat
Men probeert in ijltempo grappig te zijn, alle stupide dialogen vol te stouwen met - gejatte - one-liners. Dat begon met behoorlijk op de zenuwen te werken. Lang hield ik het dan ook niet vol en gaf er voor de zoveelste keer vrij snel de brui aan. Overigens, is dit niet mijn genre film, omdat ik er te oud voor ben en objectief recenseren zit er dan ook niet in. t' Is maar dat je 't weet. Een tragie komdie voor de Dudes.

avatar van Kr!kke
Eigenlijk een zwaar thema, maar de film springt er vlotjes mee om. Vooral het personage Juno brengt leven in de brouwerij, al waren zeker niet alle pogingen tot humor even geslaagd. Integendeel, soms heb ik me toch wat gestoord aan haar "stoerdoenerij". Hoewel ik dus niet meteen de grootste fan van het personage was, moet ik wel vermelden dat Ellen Page het zeer goed deed. Ook de rest van de cast deed het behoorlijk, al had ik iets meer van Michael Cera verwacht. Nu ja, ik vond het eigenlijk gewoon jammer dat zijn inbreng redelijk klein was in de film, aangezien ik hem toch een komiek figuur vind. Maar al bij al een geslaagde film dus.

avatar van Rodger
leuke film, mooie muziek erbij... drama en humor in een film, waarbij het zo goed bij elkaar komt..
4**
Ellen Page trouwens.. top klasse..

avatar van tommykonijn
Aardig filmpje. Het is allemaal niet erg bijzonder naar mijn opinie maar het is een film die niet verveelt. De cast heeft er zichtbaar plezier in en is ook goed op dreef. Het verhaal is toch wel actueel de laatste tijd, en dit is een van de betere films die de situatie goed weergeeft. Verder niks briljants ofzo, soms toch een beetje typisch-Amerikaans maar wel vermakelijk om gezien te hebben.

avatar van tal1b
geweldige film dit, vanavond gewoon op tv

avatar van PROPAYNE
Lekker down to earth filmpje.
Ellen Page zet een geniale rol neer als koele kikker tienerchick Juno,
En Michael Cera speelt echt een über geek, wat het allemaal wel erg
leuk en realistisch maakt. Zelf ben ik niet zo'n onwijze Jen Garner fan, maar
J.K. Simmons maakt ook een hoop goed als vader van Juno. Dat is ook
de reden dat het werkt denk ik. Het is een goede cast, met een steengoed scrypt,
een aparte soundtrack, die best leuk is, en het is allemaal niet zo overdreven glamerous.
In deze film kun je je identificeren, geen bloedmooie mensen, maar gewone lui, met
gewone problemen...heerlijk. En goeie, droge humor.

avatar van host
Luchtig, vermakelijk, vrolijk - kortom, prima tijdverdrijf.
Dankzij de hardlopers een halve ster extra... 3,5 dus.

avatar van hdehoon
Een nogal langdradig verhaal, slappe teksten en een zoetsappig einde. Juno's grote mond is irritant en de film wordt nooit grappig. Ellen Page heeft een sterke persoonlijkheid, maar of dat nu hetzelfde is als goed acteren? Ik heb zo mijn twijfels over dit veel bejubelde talent.

avatar van Reint
Verder wat alternatieve muziek, stukje animatie (begincredits) en iets te opvallend "anders". Deed mij net dat ietsje teveel denken aan die mensen die zeggen zich niks aan te trekken van kledij en zich daardoor zo hard afzetten dat ze extra veel aandacht schenken aan hun kledij ...

Hier ben ik het mee eens. Al die liedjes tussendoor verdrinken een beetje in hun eigen 'schattigheid' (ik vond het ook erg vervelend dat Belle & Sebastian in dit rijtje werd gepropt), en de dialogen van met name Ellen Page slaan ook regelmatig in het rood qua geloofwaardigheid en humor. Verder veel gestrooi met namen van hippe bands en obscure regisseurs, het is om die reden een beetje corporate indie in de zin dat 500 Days of Summer dat ook is. Page zet haar rol trouwens wel erg leuk neer. Al met al leuk kijkvoer.

Wat een heerlijke film is dit zeg. Een romantische komedie die nooit echt zoet wordt. Het heeft zelfs een pittig onderwerp, maar door de luchtige grappen tussendoor is het zeker niet te zwaar. De personages zijn erg goed gekozen en je leeft echt met ze mee. Door de muziek die erbij zit krijg het zeker een halve punt hoger. Uiteindelijk een 4* dus en dan neig ik meer naar de 4.5* dan naar de 3.5*

avatar van NYSe
Af en toe lekker onbeschaamd indie, maar daarmee niet minder scherp. Film wordt iedere keer dat ik hem kijk beter.

avatar van K. V.
'k vond het een leuk filmpje met alweer een hele goeie Ellen Page (Hard Candy) en een verdraaid rustige J.K. Simmons die je waarschijnlijk wel kent als de baas van de krant uit de Spider-Man films. Verwacht geen zwaar drama of hilarische komedie, maar een klein, fijn filmpje. Niet direct een film die 'k zou kopen, maar zeker eens goed om te huren of zo.

disneystore
Voelde de relatie tussen Juno en Paul niet echt goed. Ontroerend einde wel. Vond Ellen Page wel goed acteren, maar vind Michael Cera in deze film behoorlijk irritant.

avatar van Kijzer
Een hele goede film met briljant acteer werk in de toen nog prille carrieres van deze twee hoofdrolspelers.
De dialogen zijn snel en vlijmscherp, als je daarvan houdt dan moet je m zeker gezien hebben.
Ellen Page in het bijzonder erg grappig geacteerd met hoor droge kop en cynische teksten.

Een fantastische film. Ellen page, wat kan die meid acteren.
Had hier niets van verwacht maar de sarcastische humor van Juno en de flauwe mopjes tussendoor van de andere personages, ik vond het gewoon geslaagd. Prachtige vertolking. Superleuke liedjes. Een aanrader. Een van mijn favorieten.

avatar van Pelagatti
Geen hele geweldige film helaas. Had er meer van verwacht. De rol van Michael Cera is wat mij betreft wat klein in deze film. Het is vooral Ellen Page die af en toe nogal irritant uit de hoek kan komen. Cera staat gelukkig altijd garant voor droge opmerkingen zo ook in Juno.

Een originele film, maar er had meer ingezeten...

avatar van hagelslagje
Gisteravond deze film gezien. Ik vond het een mooie film, Ellen (Juno) vertolkt de rol erg goed! Een echte drama film vind ik het niet, heb immers geen een keer moeten huilen, terwijl ik dat toch erg snel doe bij een film. De humor overheerst toch wel als je het mij vraagt. De film kijkt erg makkelijk weg. Wel de moeite waard om een keer te bekijken.

avatar van zxstyle
Wat een verfrissend script en nog verfrissendere muziek.
Alleen de muziek al geeft een totaal andere dimensie aan deze film.
Om te zien dat Juno eigenlijk nog een beetje een meisje is en niet toe aan het moederschap wordt in deze film mooi gedemonstreerd.

Paulie's rol is goed vertolkt door michael cera. Ellen page daarentegen vond ik in het begin wat onwennig acteren, maar naarmate de film vorderde toch steeds beter worden.
Hierdoor twijfelde ik tot iets na de helft van de film nog of ik de film niet 3* waard vond.
Maar het leuke en "indy"-einde maakte, dat ik er toch nog een halve ster bovenop heb gedaan.

Als de eerste helft iets overtuigender had overgekomen had het zeker wel een 4* film kunnen worden.

avatar van freek_93
Hele leuke en vermakelijke film. Het gaat wel om een wat minder leuk probleem, maar deze film weet daar toch iets leuks van te maken, door middel van goede humor en drama te mixen met elkaar.
Ellen Page en Micheal Cera spelen allebei heel goed! Verder heeft deze film een hele goede soundtrack!
Zeker de moeite waard om een keer te bekijken!

avatar van Bottleneck
Leuk, vooral de ouders (blijf Simmons een toffe vent vinden) en de adoptie-ouders, en een paar scherpe opmerkingen. Juno zelf vind ik wisselvallig; de ene keer grappig, de andere keer te dik op gelegd dat ze eigenwijs is.

Viel me sowieso op dat de film bepaalde verwachtingen schept die niet uitkomen, heerlijk (zou ze de baby houden, begint ze iets met de adoptie-vader, etc.). Soundtrack ook prima, soms alleen te nadrukkelijk aanwezig om een apart sfeertje te maken, maar het einde is weer prima. Btw gaaf ook zo'n heel langzaam uitzoomende/terugtrekkende camera.

Wat een superfilm. Zeker al 4x gezien, blijft een prachtige film.
Ellen Page speelt de rol fantastisch. Een aanrader.

avatar van Lucitair
Dat begrepen we ook al na je vorige reactie hier,

avatar van NYSe
Lucitair schreef:
Dat begrepen we ook al na je vorige reactie hier,

Nounou, wat kribbig.

avatar van RuudC
Aardig dramaatje waarin het met de humor niet echt wil vlotten. Ellen Page heb ik behoorlijk hoog zitten, maar hier vond ik haar erg geforceerd acteren. Sowieso zitten er (zeker in het begin) nogal wat typetjes die vooral goed lijken in zuchten en verveeld kijken. Het verhaal zelf is best aardig en ondanks dat ik relatief weinig belangstelling heb voor dit genre, heeft dat me tot het eind laten kijken. De rock- en horror anekdotes zijn natuurlijk goed voor een glimlach. De film mist een beetje de interessante personages en qua plot een betere richting. Aardig, maar niet voor herhaling vatbaar.

Het acteren van Ellen Page deed mij meteen weer aan Hard Candy denken, nog zonder dat ik haar naam had gelezen. Haar tikje betweterige spraak en houding... het was haar zelfde acteerstijl.
In Whip It, Inception en andere films heeft ze ook andere zijden laten zien overigens, een prima actrice

De rest van de film vond ik ook zeker de moeite waard. Goed onderwerp en goede personages. Prima beelden en een opvallend leuke/mooie soundtrack. Fijne sfeer.
Het lijkt mij ook wel een geschikte film voor zwangere dames, met al die tips en besprekingen daaromtrent.

Meneer Bungel
Het begon er aanvankelijk op te lijken dat Page haar krediet ging verspelen met enkel yet even more clever lines van een reluctant American teen (meteen werd het toppunt bereikt met de slechts in die scène spelende Rainn Wilson als winkelier aka vertrouweling van de lokale jeugd??), maar deze film werd naarmate hij vorderde beter en hoewel er nog steeds veel cleverness in zat, wist het toch voldoende de sympathie-snaar te raken.

Page trok dus goed bij, en een hele hoop bijrollen (Cera, Janney en Simmons vooral, maar ook Bateman en Garner kwamen hier aardig weg) vulden prima aan. Soundtrack is goeddeels erg fijn, maar hier en daar wat overbodig. Getwijfeld over 3,5*, maar voorlopig een dikke:

3,0*.